Klopt helemaal, helaas.quote:Op maandag 17 mei 2010 21:49 schreef iehlaak het volgende:
Met mijn combi van Ohra en MoneYou doe ik het vrij redelijk. Toch is de rente een farce en maar net voldoende om de inflatie af te dekken.
Mwah, inflatie zit dit jaar gemiddeld op zo'n 0,9%, een 'goede' spaarrekening net boven de 2%.quote:
maar het is zo mooi om te klagen!!quote:Op maandag 17 mei 2010 21:54 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Mwah, inflatie zit dit jaar gemiddeld op zo'n 0,9%, een 'goede' spaarrekening net boven de 2%.
Je vat mijn cynische opmerking wat te serieus opquote:Op maandag 17 mei 2010 22:29 schreef Cafe-Noir het volgende:
Is niet zo zeer gezanik vanwege de inflatie, maar het verschil tussen de div. spaarrrentes en het inflatiecijfer.
Het is gewoonweg nuttig en handig om dat te weten.
Sowieso is inflatie relatief, wanneer de benzineprijs flink stijgen doet het inflatiecijfer dat ook enigszins, wanneer jij geen auto rijdt heb je al geen last van de inflatie (om maar een voorbeeld te geven).quote:Op maandag 17 mei 2010 22:35 schreef caroline88 het volgende:
[..]
Je vat mijn cynische opmerking wat te serieus op![]()
Wat ik overigens bedoel, inflatie is betrekkelijk. Die consumentenindex is zo'n mooi gemiddeld boodschappenmandje.
Daar mijn consumptiepatroon om allerlei redenen allesbehalve gemiddeld is, zegt dat % niet zo veel.
Daarnaast ben ik al jaren gewend aan een variabel inkomen.
Over inflatie wordt soms gesproken als het grote boze wolf spook, alsof je van de ene dag op de andere compleet blut zou zijn.
Wat onverlet laat dat die rente best een beetje hoger mag
Weet ik, leuk dat je zo reageert.quote:Op maandag 17 mei 2010 22:35 schreef caroline88 het volgende:
[..]
Je vat mijn cynische opmerking wat te serieus op![]()
Wat ik overigens bedoel, inflatie is betrekkelijk. Die consumentenindex is zo'n mooi gemiddeld boodschappenmandje.
Daar mijn consumptiepatroon om allerlei redenen allesbehalve gemiddeld is, zegt dat % niet zo veel.
Daarnaast ben ik al jaren gewend aan een variabel inkomen.
Over inflatie wordt soms gesproken als het grote boze wolf spook, alsof je van de ene dag op de andere compleet blut zou zijn.
Wat onverlet laat dat die rente best een beetje hoger mag
Precies. En als je taxi chauffeur bent (voor eigen rekening en risico) dan slaat die prijsstijging een flinke deuk in je budget. Toen ik nog in regio Den Haag woonde en vrijwel alles met OV deed, kon die benzineprijs me echt niet boeien.quote:Op maandag 17 mei 2010 22:39 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Sowieso is inflatie relatief, wanneer de benzineprijs flink stijgen doet het inflatiecijfer dat ook enigszins, wanneer jij geen auto rijdt heb je al geen last van de inflatie (om maar een voorbeeld te geven).
En dat weet de Rabobank weer heel goed, dat mensen daar weinig tot geen waarde aan hechten.quote:Op maandag 17 mei 2010 22:47 schreef caroline88 het volgende:
[..]
Precies. En als je taxi chauffeur bent (voor eigen rekening en risico) dan slaat die prijsstijging een flinke deuk in je budget. Toen ik nog in regio Den Haag woonde en vrijwel alles met OV deed, kon die benzineprijs me echt niet boeien.
Houd ze dom en onder de duim. Helaas heeft mijn moeder grenzeloos vertrouwen in de Rabobank.quote:Op maandag 17 mei 2010 23:09 schreef Cafe-Noir het volgende:
[..]
En dat weet de Rabobank weer heel goed, dat mensen daar weinig tot geen waarde aan hechten.
Lekkere spaarrentes onder het inflatiecijfer hanteren voor je klanten, blijf je altijd boven water als bank.
Godzijdank heb/had ik daar niks" lopen".
Tel er de 1,2% belasting bij op en je gaat voor 1 promille de boot in of je speelt quitte.quote:Op maandag 17 mei 2010 21:54 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Mwah, inflatie zit dit jaar gemiddeld op zo'n 0,9%, een 'goede' spaarrekening net boven de 2%.
De gemiddelde inflatie.... In mijn geval is de inflatie echt niet 0,9%.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 23:39 schreef iehlaak het volgende:
[..]
Tel er de 1,2% belasting bij op en je gaat voor 1 promille de boot in of je speelt quitte.
Sowieso is die 1,2% (30% van 4% rendement) een giller. Op dit moment is je rendement de helft (2%) en je reële rendement een kwart (2%-1%).
Waar zit je geld nu dan? Moneyou geeft toch nog steeds een van de hogere rentes?quote:Op dinsdag 18 mei 2010 11:03 schreef Horloge het volgende:
[..]
Heb van de week juist alles weggehaald daar. Tvp.
Ik hoereer mijn geld gewoon aan de hoogste bieder, zolang ik geen risico loop. LP Bank dus.quote:Op woensdag 19 mei 2010 09:49 schreef Asgard het volgende:
[..]
Waar zit je geld nu dan? Moneyou geeft toch nog steeds een van de hogere rentes?
Dat kun je bij veel banken tegenwoordig zien. Leaseplan Bank is apart omdat ze elke maand de rente bijschrijven.quote:Op zondag 23 mei 2010 02:05 schreef Lips het volgende:
Heb nu iets meer dan een week spaargeld bij MoneYou, wat grappig dat je daar kunt zien hoeveel rente je opbouwt
Done... en inderdaad weinig veranderingen.quote:Op woensdag 19 mei 2010 19:43 schreef RJD het volgende:
Wordt tijd dat ik de lijstjes in de OP weer eens bijwerk zie ik. Maar volgens mij zijn er maar weinig veranderingen.
Wat is die rente gedaald zeg. Ik weet nog dat ik een jaar geleden ofzo aangenaam verrast was dat die rekening 3,6% rente gaf.quote:Op zondag 30 mei 2010 21:01 schreef Lips het volgende:
Kreeg een mail van mijn-spaarrente.nl dat de rente op de Young Professional spaarrekening van ABN van 2% naar 1,9% is gegaan. Nu gaat dus ook het laatste beetje spaargeld dat daar stond naar MoneYou!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |