Dan lees ik dat er 30 doden zijn gevallen door te hard rijden. En dat dat er veel meer zijn dan die 8.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 12:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als er per maand 500.000 mensen te hard rijden, en daardoor vallen maandelijks 30 dodelijke slachtoffers, en er rijden per maand 5000 mensen met drank op en daarbij vallen maandelijks 8 dodelijke slachtoffers.
Wat is dan het gevaarlijkst?
Dan moet je dus ook niet roepen dat het wel mee valt.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 12:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat begrijp ik. Maar ik kijk liever naar de oorzaak van het dodelijke slachtoffer. Niet naar de kans van de dader.
Een dode is een dode. En als dat veelal komt door snelheidsovertredingen, dan zit daar de crux voor mij.
Als met snelheidsovertredingen een stuk meer doden vallen dan met alcohol, dan vind ik dat wel eens het melden waard.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 12:14 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Dan moet je dus ook niet roepen dat het wel mee valt.
De kans dat je een dodelijk ongeluk veroorzaakt met jouw voorbeeld is bij te hard rijden nog geen 10de van een promille, de kans dat je een dodelijk ongeluk veroorzaakt met drank op is in jouw voorbeeld 100%.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 12:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan lees ik dat er 30 doden zijn gevallen door te hard rijden. En dat dat er veel meer zijn dan die 8.
Ik geef je het volgende voorbeeld:
per maand 500.000 mensen te hard, 40 doden.
per maand 1 iemand met drank op, 1 dode.
Waar zou je nou minder verkeersdoden op kunnen behalen? Op alcohol of op te hardrijders?
Ik kijk puur naar het aantal doden, en die wil ik beperken.
Dus daarin redeneren wij anders. Ik wil minder doden, jij kijkt naar het gevaar...![]()
Jij bent echt dom, hè?quote:Op dinsdag 18 mei 2010 12:15 schreef capricia het volgende:
[..]
Als met snelheidsovertredingen een stuk meer doden vallen dan met alcohol, dan vind ik dat wel eens het melden waard.
Lees nog eens wat ik stelde:quote:Op dinsdag 18 mei 2010 12:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
De kans dat je een dodelijk ongeluk veroorzaakt met jouw voorbeeld is bij te hard rijden nog geen 10de van een promille, de kans dat je een dodelijk ongeluk veroorzaakt met drank op is in jouw voorbeeld 100%.
Alles leuk en aardig dat het je alleen om de daling van het aantal verkeersdoden gaat, maar je stelde eerder dat je met drank op rijden net zoiets vond als bumperkleven of te hard rijden.
In een topic over met drank op rijden, waarbij de kans op het veroorzaken van letsel procentueel vele malen groter is dan bij te hard rijden, is in mijn ogen gewoon ronduit dom.
Ongeacht of het je later in het verhaal "alleen maar om het aantal doden gaat".
De kans dat je bij het rijden met drank op schade veroorzaakt is simpelweg vele malen groter dan bij te hard rijden, ongeacht de totaalcijfers.
En wat klopt er niet aan die laatste zin volgens jou?quote:Ach, ik zie teveel drank op hebben achter het stuur hetzelfde als bumperkleven of te hard rijden.
Er gaan nog altijd meer mensen dood aan snelheidsovertredingen dan aan drank op achter het stuur.
Ga eens in op mijn voorbeeld dan...waarbij denk jij dat de meeste slachtoffers te besparen zijn?quote:Op dinsdag 18 mei 2010 12:26 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Jij bent echt dom, hè?
Je moet kijken wat procentueel de meeste doden veroorzaakt en dan bedoel ik niet die loze getallen waar jij mee aan komt kakken.
Als er 100 man te hard rijden en daar vallen 10 doden bij.
Of er rijden 50 man met drank op en daar vallen 6 doden bij.
Dat soort dingen moet je uitrekenen want dan zie je dat met drank op rijden in dit geval meer gevaar oplevert.
Ik las ook ergens dat bomen langs de weg veel doden veroorzaken...quote:Op dinsdag 18 mei 2010 12:30 schreef devlinmr het volgende:
Er is nog nooit iemand overleden door snelheid. T'is meestal dat plotselinge stoppen wat de oorzaak is
Procentueel raakt het kant noch wal, daarbij bagatelliseer je het rijden met drank op in een alcomobilistentopic.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 12:27 schreef capricia het volgende:
En wat klopt er niet aan die laatste zin volgens jou?
die soms zomaar oversteken bedoel je?quote:Op dinsdag 18 mei 2010 12:31 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik las ook ergens dat bomen langs de weg veel doden veroorzaken...
Maar het klopt toch wat ik schrijf..er vallen kennelijk meer doden door snelheidsovertredingen dan door alcohol. Dat is wat ik stel..en dan kun je met kansberekeningen aankomen. Maar de cijfers zijn helder hoor.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 12:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Procentueel raakt het kant noch wal, daarbij bagatelliseer je het rijden met drank op in een alcomobilistentopic.
Waarbij je ook nog een keer een misdrijf vergelijkt met een overtreding.
Maar wat heeft die stelling voor nut in de discussie?quote:Op dinsdag 18 mei 2010 12:32 schreef capricia het volgende:
Maar het klopt toch wat ik schrijf..er vallen kennelijk meer doden door snelheidsovertredingen dan door alcohol. Dat is wat ik stel..en dan kun je met kansberekeningen aankomen. Maar de cijfers zijn helder hoor.
Het was gewoon een opmerking. Maar kennelijk lokt het erg veel emoties uit bij mensen hier. En moest ik aan komen draven met allerlei bewijzen.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 12:34 schreef Alicey het volgende:
[..]
Maar wat heeft die stelling voor nut in de discussie?
Verkeersongelukken vergelijken kun je niet op simpele cijfers, daarmee moet je altijd uitgaan van kansberekening.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 12:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar het klopt toch wat ik schrijf..er vallen kennelijk meer doden door snelheidsovertredingen dan door alcohol. Dat is wat ik stel..en dan kun je met kansberekeningen aankomen. Maar de cijfers zijn helder hoor.
Nogmaals (en nu echt voor het laatst): De cijfers geven aan dat er meer doden vallen door te hard rijden dan door alcohol. En iedere dode is er een.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 12:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Verkeersongelukken vergelijken kun je niet op simpele cijfers, daarmee moet je altijd uitgaan van kansberekening.
Daarbij blijf ik er bij dat ik het zeker van een mod werkelijk te absurd voor woorden vind dat hij/zij in een alcomobilistentopic de ernst van het rijden met drank op gaat bagetelliseren omdat er in simpele cijfers meer doden vallen door te hard rijden, en waarbij dan ook nog een keer geen bereidheid is de cijfers realistisch te bekijken.
quote:Vanaf 0,5 promille loop je een aanzienlijk hoger risico op zware ongevallen.
Bij 0,5 promille vergroot het risico op een dodelijk ongeval met 2,5 maal, bij 0,8 promille met 4,5 maal, bij 1,5 promille met 16 maal.
Alcohol speelt een rol in naar schatting één op vier ongevallen met doden of zwaargewonden.
In 85% van de ongevallen met alcoholgebruik is de bestuurder een gelegenheidsdrinker en geen alcoholverslaafde.
28% van alle bestuurders die naar aanleiding van een ongeval in de afdeling spoedgevallen belanden, zijn onder invloed. Tijdens weekendnachten loopt dit percentage op tot 50%.
Nou dat laatste zal ik nooit zeggen. Maar als je die 75% zou willen terugdringen, zul je dus moeten kijken naar andere oorzaken dan alcohol.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 12:40 schreef devlinmr het volgende:
[..]
[url= bron]http://www.bob.be/nl/impact/accidents.htm]bron[/url][/url]
je kan dus argumenteren dat in 3 vd 4 ongevallen er geen alcohol in het spel is, en dat je dus beter wel kunt drinken
Nee, in België rijden ze zonder drank al als een kip zonder kop. Je hebt namelijk een Belgische site te pakken.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 12:40 schreef devlinmr het volgende:
[..]
http://www.bob.be/nl/impact/accidents.htm
je kan dus argumenteren dat in 3 vd 4 ongevallen er geen alcohol in het spel is, en dat je dus beter wel kunt drinken
Valt best mee... en ik vermoed dat de cijfers uit belgie qua gevaar en invloed van alcohol op de rijvaardigheid niet veel schelen met die van Nederland.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 12:44 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Nee, in België rijden ze zonder drank al als een kip zonder kop. Je hebt namelijk een Belgische site te pakken.
Nou nee, van een doorsnee baggeruser verbaast zo'n vergelijking me niet, en had ik er niet eens op gereageerd of het als troll beschouwd, maar van een mod verwacht ik werkelijk dat hij/zij beter weet, of iig nadenkt voor hij/zij zo'n bagetelliserende post in een alcomobilistentopic doet.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 12:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Nogmaals (en nu echt voor het laatst): De cijfers geven aan dat er meer doden vallen door te hard rijden dan door alcohol. En iedere dode is er een.
Dat jij daar kennelijk mijn mod-schap bij moet halen, zegt meer over jou, dan over mij.
Zwaktebod.
Nou, ik heb in beide landen veel gereden en ik zie daadwerkelijk verschil. Belgen rijden veel asocialer dan Nederlanders.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 12:46 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Valt best mee... en ik vermoed dat de cijfers uit belgie qua gevaar en invloed van alcohol op de rijvaardigheid niet veel schelen met die van Nederland.
maar hun lichaam wordt op dezelfde manier beinvloed door alcohol.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 12:49 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Nou, ik heb in beide landen veel gereden en ik zie daadwerkelijk verschil. Belgen rijden veel asocialer dan Nederlanders.
Dat klopt maar de cijfers zullen daar dus anders liggen dan hier.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 12:55 schreef devlinmr het volgende:
[..]
maar hun lichaam wordt op dezelfde manier beinvloed door alcohol.
Zeker nog nooit in belgie gewerkt, en vrijdag-middagen meegemaakt waarbij iedereen vrolijk drinkt en vervolgens naar huis rijdt.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 12:46 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Valt best mee... en ik vermoed dat de cijfers uit belgie qua gevaar en invloed van alcohol op de rijvaardigheid niet veel schelen met die van Nederland.
Ik lees over NL ook dat ze het soms op een kwart gooien. Zelfde als Belgie dus:quote:Op dinsdag 18 mei 2010 13:03 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zeker nog nooit in belgie gewerkt, en vrijdag-middagen meegemaakt waarbij iedereen vrolijk drinkt en vervolgens naar huis rijdt.
Geen idee over welk jaar ze het hebben.quote:In Nederland wordt naar schatting een kwart van het aantal doden in het verkeer veroorzaakt door alcoholgebruik.
heb er 18 jaar gewoondquote:Op dinsdag 18 mei 2010 13:03 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zeker nog nooit in belgie gewerkt, en vrijdag-middagen meegemaakt waarbij iedereen vrolijk drinkt en vervolgens naar huis rijdt.
Ik zeg: "doen!!"quote:Op dinsdag 18 mei 2010 14:21 schreef fruityloop het volgende:
Soms kom ik in de verleiding om de politie te bellen voor een extreem locale alcoholcontrole, die kerels leren het echt nooit..
Snelheidsovertredingen zijn de meest BEBOETE overtredingen, stomweg omdat ze het MAKKELIJKST te beboeten zijn. Als ik zie dat zo'n 50% niet eens meer z'n richtingaanwijzer gebruikt zijn er genoeg andere overtredingen die helaas niet beboet worden.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 11:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik heb geen zin om het weer helemaal op / uit te zoeken. Dus ik vind het best wat jij schrijft.![]()
Zoals hier boven gesteld, is 13% van de verkeersdoden te wijten aan alcohol in het verkeer.
Dat laat 87% over. Snelheidsovertredingen zijn nou eenmaal een van de meest begaande overtredingen (door automobilisten dan...).
Dus het gebeurt nu voor de 3e keer.quote:
Vertel 'squote:Op woensdag 19 mei 2010 13:19 schreef Pro_Shifty het volgende:
[..]
Dus het gebeurt nu voor de 3e keer.
Het bekende verhaal van de ezel die iets stoot ofzo?
quote:Op maandag 17 mei 2010 18:03 schreef Ludwig. het volgende:
TS, moeten we je nog belachelijk maken of snap je het zelf al?
Als het voor de derde keer is valt dat schaamtegevoel wel mee.quote:Op woensdag 19 mei 2010 12:48 schreef Frank_1981 het volgende:
Ik schaam ze zeker wel voor!!
misschien is er wel schaamte maar niet voor het feit dat hij gedronken heeft. Schaamte dat hij gepakt is ofzo...quote:Op woensdag 19 mei 2010 14:14 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Als het voor de derde keer is valt dat schaamtegevoel wel mee.
ik denk ook meer dat dat het is...quote:Op woensdag 19 mei 2010 14:35 schreef Nizno het volgende:
[..]
misschien is er wel schaamte maar niet voor het feit dat hij gedronken heeft. Schaamte dat hij gepakt is ofzo...
goeie actie van de werkgever!quote:Op woensdag 19 mei 2010 16:10 schreef klusfoobje het volgende:
jaren geleden heb ik een collega gehad die dit overkwam... Zijn werkgever kreeg dit te horen . Die vroeg hem vervolgens zijn agenda op tafel te leggen met alle afspraken die er stonden. Collega dacht dat ze een oplossing zoudne gaan zoeken.
Helaas, dat was niet het geval. Werkgever noteerde al de afspraken en gaf collega de volgende mededeling. AL deze afspraken worden nagekomen. Je zorgt dat je er op tijd bent. Als er een niet doorgaat meld je dat en zal ik het daadwerkelijk controleren op reden.
Als je collega's voor je laat rijden dan ben je van mij, laat je de afspraken lopen, dan ben je ook van mij...
Hoe je het doet doe je het, maar je zorgt er maar voor.
Ook niet zo vreemd hè, weogen er tenslotte vanuit gaan dat er veel meer mensen nuchter autorijden dan dronken.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 10:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Als je verder googled, dan lees je dat veel doden veroorzaakt worden door snelheidsovertredingen (zonder alcohol).
ik nsap sowieso niet de oorzaak van de meeste ongelukken. De nederlandse wegen zijn zo dat je er echt gene omgeluk op hoeft te hebben hoor als je normaal rijd en weet wat je doet.quote:Op woensdag 19 mei 2010 16:15 schreef klipper het volgende:
[..]
Ook niet zo vreemd hè, weogen er tenslotte vanuit gaan dat er veel meer mensen nuchter autorijden dan dronken.
Wat dat betreft zorgt een kleine groep voor een relatief hoog gehalte van het aantal verkeersslachtoffers.
Ah, en dat had je met je tyfuskop niet een paar jaar eerder kunnen bedenken? Feit is gewoon dat je een ontzettende loser bent. Als je je drankgebruik al niet in de hand kan houden, hoe moet jij dan iets positiefs bijdragen aan de maatschappij? En dan kan je nu wel met je zielige verhaaltjes aankomen, maar ga die maar bij de rechter uitleggen. Want dat je daar heen gaat, dat lijkt me duidelijk.Met je zogenaamde spijt en jezelf stom noemen, rot toch op man. Als je zo had gedacht had je na de 1e keer al slimmer geweest. Echter is het waarschijnlijker dat je die 1,5 hersencel die er per ongeluk in je hoofd belandt was kapot gezopen hebt.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 00:07 schreef Frank_1981 het volgende:
Nee voor mij geen drank meer... Trots ben ik zeker niet maar zou wel willen wat ik allemaal nog kan verwachten.
En dat klopt dan ook nog. Het probleem is dat ze nat gaat qua snelheden. Dat resultaat zie je ('toevallig') namelijk vooral terugkomen in Nederland. In andere landen zie je andere oorzaken bovenaan staan als oorzaak van (dodelijke) verkeersongevallen. Zaken als: geen voorrang verlenen, snijden, enzovoorts.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 12:54 schreef devlinmr het volgende:
Capricia heeft gewoon een punt.
Als in 75% van de gevallen er geen sprake is van alcohol, dan zul je moeten kijken wat dan wel de oorzaak is van die groep ongevallen en zul je hier ook gerichte acties op moeten loslaten.
Dit gebeurd dan ook (denk aan "word geen slaaprijder", snelheidscontroles, APK)
Capricia, zegt niet dat je dus geen anti alcohol campagnes of alcohol controles zou moeten houden, ze zegt alleen dat er een grote groep ongelukken is met een oorzaak anders dan alcohol.
Als TS zijn rijbewijs kwijt is kunnen de eerste twee dingen al niet.quote:Op woensdag 19 mei 2010 16:46 schreef slashdotter3 het volgende:Ga voor je motor rijbewijs In de tussentijd een scooter kopen Was er niet iets met duitsers waarvan hun rijbewijs was afgepakt die in NL examen deden en met dat papiertje gewoon legaal konden rondrijden in eigen land?
Een scooter kopen kan natuurlijk wel. Hij kan er zelfs nog op rijden, alleen mag dat laatste niet en is het een misdrijf om dat wel te doen.quote:Op woensdag 19 mei 2010 17:01 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Als TS zijn rijbewijs kwijt is kunnen de eerste twee dingen al niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |