abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 mei 2010 @ 08:34:28 #101
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_81567097
quote:
Op maandag 17 mei 2010 20:20 schreef Frank_1981 het volgende:
Ik denk dat we nu allemaal wel weten dat ik erg stom ben geweest. Maar ik heb deze toppic geopend om andere reden. Dus hou aub je opmerkingen voor je!
Tja, dit is FOK! he. Maar het is niet dat je het niet kunt verwachten.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 08:35:34 #102
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_81567111
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 00:15 schreef pisnicht het volgende:

[..]

Mongolen die >100 rijden waar je 50 mag ook.
Ligt er maar net aan waar. Er zijn zat plaatsen waar dat veilig kan. 50 rijden waar je 30 mag in de buurt van scholen is een voorbeeld van iets wat ik veel gevaarlijker vind.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 08:36:17 #103
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_81567117
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 00:15 schreef teamlead het volgende:

ow en TS: zuip de volgende keer meteen genoeg, zodat je jezelf te pletter rijdt tegen een betonnen pilaar
Of in de flanken van een auto met 4 mensen er in.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 08:52:20 #104
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_81567436
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 00:15 schreef pisnicht het volgende:

[..]

Mongolen die >100 rijden waar je 50 mag ook.
In woonwijken doe ik ook wel kalm aan.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  dinsdag 18 mei 2010 @ 08:55:17 #105
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_81567494
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 00:46 schreef capricia het volgende:
Ach, ik zie teveel drank op hebben achter het stuur hetzelfde als bumperkleven of te hard rijden.
Er gaan nog altijd meer mensen dood aan snelheidsovertredingen dan aan drank op achter het stuur.
Ruim een kwart (200+) van de verkeersdoden komt door dronken rijden!
Je weet niet waar je het over hebt, duidelijk...
censuur :O
  dinsdag 18 mei 2010 @ 08:56:06 #106
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_81567506
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 01:17 schreef The_Verve het volgende:

[..]

Je denkt wel heel simplistisch. Rijden onder invloed wordt door de wet gezien als een misdrijf. En dat is niet voor niets.
Goed punt! En net als met draaideurcriminelen heeft dit land helaas geen afdoende straf om het af te leren!
Ik stel voor: 30 stokslagen, nuchter.
En dat doet nog altijd minder pijn dan een betonnen pilaar.
censuur :O
pi_81567808
Ik vermoed dat je je rijbewijs helemaal kwijt gaat zijn. Aangezien dit de 3e keer is en je het blijkbaar niet leert. Ook heb je een F geblazen dus dat is veel. 655 UGL is veel. Of EMA cursus maar ik vermoed dat je gewoon opnieuw moet gaan lessen om je papiertje te krijgen.
^^ mijn normale reply

Ik hoop echter ook dat jij morgen in de auto stapt (ingevorderd rijbewijs) hierna perongevluk tegen een boom rijd zodat je alleen jezelf kan verwonden in plaats van een ander. Sukkeltje
^^ Mijn hate reply
An Amateur trains untill he does it right!
A Professional trains untill he can't do it wrong!
  Moderator dinsdag 18 mei 2010 @ 09:48:48 #108
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_81568649
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 09:12 schreef Pro_Shifty het volgende:
Ik vermoed dat je je rijbewijs helemaal kwijt gaat zijn. Aangezien dit de 3e keer is en je het blijkbaar niet leert. Ook heb je een F geblazen dus dat is veel. 655 UGL is veel. Of EMA cursus maar ik vermoed dat je gewoon opnieuw moet gaan lessen om je papiertje te krijgen.
^^ mijn normale reply

Ik hoop echter ook dat jij morgen in de auto stapt (ingevorderd rijbewijs) hierna perongevluk tegen een boom rijd zodat je alleen jezelf kan verwonden in plaats van een ander. Sukkeltje
^^ Mijn hate reply
TS zal eerst een Onderzoek Alcohol van onze fijne vrienden van het CBR moeten doorstaan om zijn rijbewijs terug te krijgen. Dit staat los van de boete en ontzegging die TS van de rechter zal krijgen.
Gezien het verleden van TS acht ik de kans erg klein dat hij het onderzoek succesvol zal afronden.
pi_81568665
quote:
Op maandag 17 mei 2010 18:03 schreef Ludwig. het volgende:
TS, moeten we je nog belachelijk maken of snap je het zelf al?
Ja doei.
  Moderator dinsdag 18 mei 2010 @ 10:01:50 #110
236264 crew  capricia
pi_81569017
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 08:55 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ruim een kwart (200+) van de verkeersdoden komt door dronken rijden!
Je weet niet waar je het over hebt, duidelijk...
Toevallig was daar laatst een heel topic over op fok.
quote:
Het aantal verkeersdoden dat met alcohol te maken heeft, is de laatste jaren fors gedaald, van tweehonderd in 2000 naar 97 in 2007
bron
quote:
Het totale aantal geregistreerde verkeersdoden in 2008 was 750
bron

Dus van de 750 verkeersdoden hebben er 97 iets met alcohol te maken. Niet niets...
Maar we kunnen wel concluderen dat het aantal verkeersdoden door alcohol niet het grootste aandeel heeft.

[ Bericht 12% gewijzigd door capricia op 18-05-2010 10:10:33 ]
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_81569236
Wat moet een alcoholcontrole nou met jouw rijbewijs
Oh, and that's a bad miss!
  † In Memoriam † dinsdag 18 mei 2010 @ 10:56:27 #112
21636 Feestkabouter
pi_81570737
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 10:01 schreef capricia het volgende:

[..]

Toevallig was daar laatst een heel topic over op fok.
[..]

bron
[..]

bron

Dus van de 750 verkeersdoden hebben er 97 iets met alcohol te maken. Niet niets...
Maar we kunnen wel concluderen dat het aantal verkeersdoden door alcohol niet het grootste aandeel heeft.
nee dat laatste kun je dus niet concluderen.
misschien zijn er 10 verschillende oorzaken met elk tussen de 50 en 97 doden, dan is alcohol met 97 doden dus wel het grootste aandeel.
  Moderator dinsdag 18 mei 2010 @ 10:58:41 #113
236264 crew  capricia
pi_81570830
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 10:56 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

nee dat laatste kun je dus niet concluderen.
misschien zijn er 10 verschillende oorzaken met elk tussen de 50 en 97 doden, dan is alcohol met 97 doden dus wel het grootste aandeel.
Als je verder googled, dan lees je dat veel doden veroorzaakt worden door snelheidsovertredingen (zonder alcohol).
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  † In Memoriam † dinsdag 18 mei 2010 @ 11:06:10 #114
21636 Feestkabouter
pi_81571135
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 10:58 schreef capricia het volgende:

[..]

Als je verder googled, dan lees je dat veel doden veroorzaakt worden door snelheidsovertredingen (zonder alcohol).
definieer 'veel', en/of geef een bron dan.

niet dat ik je niet geloof, maar ik kan niet tegen slechte teksten zoals 'we kunnen wel concluderen' terwijl de genoemde conclusie helemaal niet kan worden getrokken uit wat je schrijft.
  † In Memoriam † dinsdag 18 mei 2010 @ 11:06:36 #115
21636 Feestkabouter
pi_81571151
sorry, verkeerde knop
pi_81571236
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 10:56 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

nee dat laatste kun je dus niet concluderen.
misschien zijn er 10 verschillende oorzaken met elk tussen de 50 en 97 doden, dan is alcohol met 97 doden dus wel het grootste aandeel.
noem er is 5
[b]Op zaterdag 3 juni 2006 18:14 schreef Dirktator het volgende:[/b]
Zelden zoeen hendig sjieke OP meegemaakt! :D
[quote][b]Op woensdag 14 juni 2006 20:41 schreef Jeff1981 het volgende:[/b]
En met 2 handen heb je al een trio :P
  dinsdag 18 mei 2010 @ 11:12:52 #117
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_81571417
quote:
Op maandag 17 mei 2010 20:20 schreef Frank_1981 het volgende:
Ik denk dat we nu allemaal wel weten dat ik erg stom ben geweest. Maar ik heb deze toppic geopend om andere reden. Dus hou aub je opmerkingen voor je!
Je bent stom geweest?
De eerste keer dat je met alcohol op achter het stuur stapte was je stom, iedere keer daarna ronduit asociaal.
En de drie keer dat je gepakt bent zijn vast niet de enige keren dat je met drank op gereden hebt.

2 en 3 jaar geleden al een boete gekregen en nu rustig weer met ruim 3 maal (!!!!) de maximaal toegestane hoeveelheid achter het stuur.

Je bent een asociaal rund, en je hebt tot nu toe alleen maar geluk gehad, geluk dat je niet een of andere puber die vrolijk met haar vriendinnetje naar huis fietste doodgereden hebt

Wat mij betreft krijg je je rijbewijs nooit meer terug, het ontbreekt je duidelijk aan verantwoordelijkheid.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator dinsdag 18 mei 2010 @ 11:19:44 #118
236264 crew  capricia
pi_81571751
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 11:06 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

definieer 'veel', en/of geef een bron dan.

niet dat ik je niet geloof, maar ik kan niet tegen slechte teksten zoals 'we kunnen wel concluderen' terwijl de genoemde conclusie helemaal niet kan worden getrokken uit wat je schrijft.
Ik heb geen zin om het weer helemaal op / uit te zoeken. Dus ik vind het best wat jij schrijft.
Zoals hier boven gesteld, is 13% van de verkeersdoden te wijten aan alcohol in het verkeer.
Dat laat 87% over. Snelheidsovertredingen zijn nou eenmaal een van de meest begaande overtredingen (door automobilisten dan...).
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_81571816
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 00:07 schreef Frank_1981 het volgende:
Nee voor mij geen drank meer... Trots ben ik zeker niet maar zou wel willen wat ik allemaal nog kan verwachten.
En daar had je drie aanhoudingen voor nodig omdat te bedenken?

Dat betekent dus dat je straks vrolijk weer lam achter het stuur stapt.

Types zoals jij zouden eens verplicht moet worden om met de politie mee te gaan naar zo'n ongeluk en een gesprek aan te gaan met de nabestaanden van slachtoffers die door een alcoholmobilist om het leven zijn gekomen.
pi_81571824
quote:
Op maandag 17 mei 2010 20:20 schreef Frank_1981 het volgende:
Ik denk dat we nu allemaal wel weten dat ik erg stom ben geweest. Maar ik heb deze toppic geopend om andere reden. Dus hou aub je opmerkingen voor je!
Je rijdt op de openbare weg, en dit is een openbaar forum, dus deal with it. Iedereen hier heeft vrienden/familie die deelnemen aan het verkeer, en waarvan men hoopt dat ze niet zulke figuren als jij tegenkomen.

Je kan enkel afwachten, wat je ook doet/zegt/belt/schrijft zal nooit je verleden kunnen vergoeilijken, je zal met de billen bloot moeten, en de gevolgen daarvan kan alleen de officier je vertellen.

Een indicatie staat hier al wel boven, dus reken op de cursus, lel van een boete, mogelijk 1 a 2 maanden onvoorwaardelijk en 1 a 2 jaar voorwaardelijk (lees proeftijd).
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 11:24:36 #121
52191 DABAMaster
Powered by /me
pi_81571934
Ik ben zo verschrikkelijk blij dat je niemand hebt doodgereden (voor zover nu bekend). Ik hoop dat je nooit, maar dan ook nooit meer het recht krijgt om een voertuig (variërend van scootmobiel tot fiets tot vrachtwagen) te besturen!

Om even terug te komen op je vraag, over wat je nu kan doen? Door hebben wat je gedaan hebt is 1, doorhebben wat de gevolgen zijn is 2 en enorm veel spijt hebben is 3. Niets meer niets minder
pi_81571937
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 11:19 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik heb geen zin om het weer helemaal op / uit te zoeken. Dus ik vind het best wat jij schrijft.
Zoals hier boven gesteld, is 13% van de verkeersdoden te wijten aan alcohol in het verkeer.
Dat laat 87% over. Snelheidsovertredingen zijn nou eenmaal een van de meest begaande overtredingen (door automobilisten dan...).
Kortom, je lult uit je nek, er zijn, naast te hard rijden en alcohol namelijk nog plenty oorzaken:

inhalen terwijl het niet kan.
anderen over het hoofd zien
dode hoek vrachtwagens
etc
  Moderator dinsdag 18 mei 2010 @ 11:26:43 #123
236264 crew  capricia
pi_81572015
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 11:24 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Kortom, je lult uit je nek, er zijn, naast te hard rijden en alcohol namelijk nog plenty oorzaken:

inhalen terwijl het niet kan.
anderen over het hoofd zien
dode hoek vrachtwagens
etc
Zoek het lekker zelf op. Van alle verkeersdoden is er 13% te wijten aan alcohol en 87% niet.
Duidelijk toch?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 18 mei 2010 @ 11:29:21 #124
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_81572119
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 11:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik heb geen zin om het weer helemaal op / uit te zoeken. Dus ik vind het best wat jij schrijft.
Zoals hier boven gesteld, is 13% van de verkeersdoden te wijten aan alcohol in het verkeer.
Dat laat 87% over. Snelheidsovertredingen zijn nou eenmaal een van de meest begaande overtredingen (door automobilisten dan...).
Ja, het kan wel zijn dat snelheidsovertredingen de meest begaande overtredingen zijn, maar dat wil niet zeggen dat ze daardoor ook automatisch de grootste veroorzaker van verkeersdoden zijn.

Het te hard rijden op een snelweg of 80 km weg levert meer kans op een boete dan op een dodelijk ongeluk op, dodelijke ongelukken gebeuren vaak binnen de bebouwde kom, en de snelheid is dan over het algemeen niet de oorzaak.

Ik vind het erg kort door de bocht om te stellen dat het grootste aantal verkeersdoden nu kennelijk een andere oorzaak heeft dan alcohol in het verkeer omdat het aantal verkeersdoden door alcohol gehalveerd is.
En dat de meest voorkomende overtreding (ja, ja, een boete voor 4 km te hard waar je 120 mag telt ook mee als het gaat om de hoeveelheid overtredingen) dus de grootste oorzaak zou moeten zijn van de verkeersdoden.

Hoeveel verkeersdoden zijn er volgens jou wegens fout of onbetaald parkeren?? Daar worden jaarlijks ook enorme voorraden boetes voor uitgeschreven.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 18 mei 2010 @ 11:30:11 #125
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_81572168
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 11:19 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik heb geen zin om het weer helemaal op / uit te zoeken. Dus ik vind het best wat jij schrijft.
Zoals hier boven gesteld, is 13% van de verkeersdoden te wijten aan alcohol in het verkeer.
Dat laat 87% over. Snelheidsovertredingen zijn nou eenmaal een van de meest begaande overtredingen (door automobilisten dan...).
Ik gok dat de meeste ongevallen komen door een gebrek aan kennis, denk aan de voorrangsregels etc. Ik denk dus dat het niet per definitie allemaal aan snelheid ligt zoals jij het stelt. Hoe dan ook vind ik drank in het verkeer echt niet kunnen, dat jij het probeert te bagatelliseren (zo komt het op mij over: er vallen "maar" 97 verkeersdoden door drank in het verkeer per jaar, dus zo erg is het allemaal niet) vind ik persoonlijk bijzonder. Ik erger me ook groen en geel aan weggebruikers die veel te hard rijden, bumper kleven of de voorrangsregels niet kennen. Maar hier kan ik nog enigszins op anticiperen en de fouten van een ander corrigeren, wanneer er drank in het spel is vind ik het echter een stuk meer onvoorspelbaar... Ik heb serieus wel eens gehad dat ik een (ogenschijnlijk) beschonken bestuurder die ontzettend hard zwalkte over de snelweg niet durfde in te halen, voor je het weet ramt ie je aan de zijkant
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_81572175
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 11:26 schreef capricia het volgende:

[..]

Zoek het lekker zelf op. Van alle verkeersdoden is er 13% te wijten aan alcohol en 87% niet.
Duidelijk toch?
Dan nog, als je het aantal verkeersdoden met 13% omlaag kunt brengen vind ik dat nogal wat.
  Moderator dinsdag 18 mei 2010 @ 11:31:41 #127
236264 crew  capricia
pi_81572227
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 11:29 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, het kan wel zijn dat snelheidsovertredingen de meest begaande overtredingen zijn, maar dat wil niet zeggen dat ze daardoor ook automatisch de grootste veroorzaker van verkeersdoden zijn.

Het te hard rijden op een snelweg of 80 km weg levert meer kans op een boete dan op een dodelijk ongeluk op, dodelijke ongelukken gebeuren vaak binnen de bebouwde kom, en de snelheid is dan over het algemeen niet de oorzaak.

Ik vind het erg kort door de bocht om te stellen dat het grootste aantal verkeersdoden nu kennelijk een andere oorzaak heeft dan alcohol in het verkeer omdat het aantal verkeersdoden door alcohol gehalveerd is.
En dat de meest voorkomende overtreding (ja, ja, een boete voor 4 km te hard waar je 120 mag telt ook mee als het gaat om de hoeveelheid overtredingen) dus de grootste oorzaak zou moeten zijn van de verkeersdoden.
Ik quote mezelf nog ff:
quote:
Het aantal verkeersdoden dat met alcohol te maken heeft, is de laatste jaren fors gedaald, van tweehonderd in 2000 naar 97 in 2007

Het totale aantal geregistreerde verkeersdoden in 2008 was 750
Bronnen staan in de post hierboven.

Zie ik het dan goed dat er 750 verkeersdoden zijn gevallen waarbij er 97 iets met alcohol te maken hebben? Dat is dus 13%. Dus 87% van de dodelijke ongevallen heeft niets met alcohol te maken.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator dinsdag 18 mei 2010 @ 11:32:33 #128
236264 crew  capricia
pi_81572251
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 11:30 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Dan nog, als je het aantal verkeersdoden met 13% omlaag kunt brengen vind ik dat nogal wat.
Tuurlijk. Iedere dode is er een te veel.
Maar 87% is niet alcohol gerelateerd. En dat is een veel groter percentage.
Mensen moeten het wel even in perspectief zien.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_81572361
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 11:32 schreef capricia het volgende:

[..]

Tuurlijk. Iedere dode is er een te veel.
Maar 87% is niet alcohol gerelateerd. En dat is een veel groter percentage.
Mensen moeten het wel even in perspectief zien.
Dat zal best maar dan moet je kijken naar de andere deelpercentages. Als alcohol 13% is hoe is die andere 87% dan verdeeld?
  dinsdag 18 mei 2010 @ 11:36:26 #130
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_81572403
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 11:19 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik heb geen zin om het weer helemaal op / uit te zoeken. Dus ik vind het best wat jij schrijft.
Zoals hier boven gesteld, is 13% van de verkeersdoden te wijten aan alcohol in het verkeer.
Dat laat 87% over. Snelheidsovertredingen zijn nou eenmaal een van de meest begaande overtredingen (door automobilisten dan...).
Overtreding, misdrijf, moet het nou echt helemaal uitgekauwd worden?
Daarnaast; als je weet dat er jaarlijk 8 miljard snelheidsovertredingen worden gemaakt (registratie op basis van rijkswaterstaats gegevens uit de lussen in het wegdek) en je legt dat naast het aantal snelheidsovertreders doden en dan ga je mij niet vertellen dat er jaarlijks 8 miljard keer iemand dronken in z'n auto stapt in Nederland. Alleen en enkel dan zou je punt valide zijn.
Dus je mag wel stellen dat rijden met alcohol op veel dodelijker is.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 11:36:44 #131
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_81572413
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 11:31 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik quote mezelf nog ff:
[..]
Bronnen staan in de post hierboven.

Zie ik het dan goed dat er 750 verkeersdoden zijn gevallen waarbij er 97 iets met alcohol te maken hebben? Dat is dus 13%. Dus 87% van de dodelijke ongevallen heeft niets met alcohol te maken.
Hoeveel verkeersdoden waren er in 2000 eigenlijk??

Je kunt wel stellen dat het een forse daling is, en dat is het ook, maar dan moet je niet alleen het totaal van 2007 noemen met die 97 alcoholdoden, maar ook het totaal in 2000 met die 200 alcoholdoden.

De kans dat een deel van die 200 van 2000 het in 2007 ternauwernood overleefde wegens airbags in de auto, en dus passagier of dronken bestuurder was, of aangereden werd door een dronken bestuurder kun je ook niet ongegeneerd buiten beschouwing laten.

Het is iig volstrekt ongefundeerd om een daling van het aantal alcoholverkeersdoden automatisch te koppelen aan een dus groter zijnd aantal doden door te hard rijden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator dinsdag 18 mei 2010 @ 11:40:27 #132
236264 crew  capricia
pi_81572552
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 11:36 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hoeveel verkeersdoden waren er in 2000 eigenlijk??

Je kunt wel stellen dat het een forse daling is, en dat is het ook, maar dan moet je niet alleen het totaal van 2007 noemen met die 97 alcoholdoden, maar ook het totaal in 2000 met die 200 alcoholdoden.

De kans dat een deel van die 200 van 2000 het in 2007 ternauwernood overleefde wegens airbags in de auto, en dus passagier of dronken bestuurder was, of aangereden werd door een dronken bestuurder kun je ook niet ongegeneerd buiten beschouwing laten.

Het is iig volstrekt ongefundeerd om een daling van het aantal alcoholverkeersdoden automatisch te koppelen aan een dus groter zijnd aantal doden door te hard rijden.
Ik denk dat we langs elkaar heen praten. Ik koppel niets aan die daling. Ik geef alleen cijfers.
Het gaat mij niet om de daling an sich (dat staat wel in de quote, maar dat is mijn punt niet), maar om de cijfers dat 13% met alcohol te maken heeft, en de rest niet.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 18 mei 2010 @ 11:42:10 #133
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_81572612
En naast het aantal doden hebben we nog - imo veel belangrijker - het aantal mensen dat er blijvend letsel aan over houdt. Heeft iemand daar toevallig ook cijfers van?
  Moderator dinsdag 18 mei 2010 @ 11:44:56 #134
236264 crew  capricia
pi_81572710
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 11:42 schreef Alicey het volgende:
En naast het aantal doden hebben we nog - imo veel belangrijker - het aantal mensen dat er blijvend letsel aan over houdt. Heeft iemand daar toevallig ook cijfers van?
Die cijfers kan ik niet vinden in combinatie met alcohol. Maar wel in zijn totaliteit:
quote:
Het totale aantal geregistreerde verkeersdoden in 2008 was 750 en het aantal ziekenhuisgewonden bedroeg 17.600.
bron
Veel he...
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 18 mei 2010 @ 11:46:38 #135
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_81572771
Het getal zelf lijkt niet veel, maar het zijn er toch wel 50 per dag.. Mag best omlaag idd.
  Moderator dinsdag 18 mei 2010 @ 11:48:18 #136
236264 crew  capricia
pi_81572823
Hier nog een:
quote:
Bij ongeveer 1 op de 3 dodelijke verkeersongelukken speelt te hoge snelheid een doorslaggevende rol;
bron
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 18 mei 2010 @ 11:49:15 #137
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_81572864
Ik heb het zelf al opgezocht...

Aantal verkeersdoden in 2000: 1160, waarvan dus kennelijk 200 alcoholslachtoffers.
Aantal verkeersdoden in 2007: 791, waarvan dus kennelijk 97 alcohol slachtoffers....

De daling dodelijke alcoholslachtoffers is idd relatief groot, maar die vallen dus ook voor een groot deel onder de totale daling van 32%, en zijn dus net als de totale daling mede te danken aan het feit dat de veiligheid in de auto vergroot is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_81572872
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 11:46 schreef Alicey het volgende:
Het getal zelf lijkt niet veel, maar het zijn er toch wel 50 per dag.. Mag best omlaag idd.
De gemakkelijke/technische oplosssingen raken redeljik uitgeput, denk aan betere wegmarkeringen, drempels ed, motor vriendelijke vangrails, en de rest. Op een gegeven moment komt het op eigen verantwoordelijjkheid aan, en gedrag (bij)sturen is niet echt makkelijk. Hoe hoog moet de pakkans zijn om er voor te zorgen dat geen enkele bestuurder nog met alcohol achter het stuur stapt?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  Moderator dinsdag 18 mei 2010 @ 11:51:03 #139
236264 crew  capricia
pi_81572925
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 11:49 schreef Leandra het volgende:
Ik heb het zelf al opgezocht...

Aantal verkeersdoden in 2000: 1160, waarvan dus kennelijk 200 alcoholslachtoffers.
Aantal verkeersdoden in 2007: 791, waarvan dus kennelijk 97 alcohol slachtoffers....

De daling dodelijke alcoholslachtoffers is idd relatief groot, maar die vallen dus ook voor een groot deel onder de totale daling van 32%, en zijn dus net als de totale daling mede te danken aan het feit dat de veiligheid in de auto vergroot is.
Dus percentage alcoholslachtoffers was in 2000 17% en in 2007 13%.
Mooie daling.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 18 mei 2010 @ 11:54:36 #140
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_81573043
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 11:51 schreef capricia het volgende:
[..]
Dus percentage alcoholslachtoffers was in 2000 17% en in 2007 13%.
Mooie daling.
Ja, en dus?? Het is nog steeds teveel.

Afgezien van het feit dat het ronduit asociaal is.

Wel eens een dodelijk ongeluk door alcohol meegemaakt??
Dat je buurmeisje haar vriendinnetje in haar armen ziet sterven omdat een zwaar bezopen lamzak het kind op de fietsstrook schept, en vervolgens gewoon doorrijdt om alleen even te remmen voor de drempel?

En dat de politie hem voor zijn huis uit de auto helpt, omdat meneer zo bezopen is dat hij zelf zijn auto niet meer uit kan klimmen

Echt, het vergelijken met te hard rijden, en daarmee bagatelliseren is werkelijk om te kotsen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 18 mei 2010 @ 11:54:47 #141
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_81573052
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 11:49 schreef fruityloop het volgende:

De gemakkelijke/technische oplosssingen raken redeljik uitgeput, denk aan betere wegmarkeringen, drempels ed, motor vriendelijke vangrails, en de rest. Op een gegeven moment komt het op eigen verantwoordelijjkheid aan, en gedrag (bij)sturen is niet echt makkelijk. Hoe hoog moet de pakkans zijn om er voor te zorgen dat geen enkele bestuurder nog met alcohol achter het stuur stapt?
Iets van 500%. Zelfs als de pakkans 100% is zullen er altijd mensen blijven die ook met een ingevorderd rijbewijs of met een OBM met teveel drank op gaan rijden.
  Moderator dinsdag 18 mei 2010 @ 11:58:35 #142
236264 crew  capricia
pi_81573177
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 11:54 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, en dus?? Het is nog steeds teveel.

Afgezien van het feit dat het ronduit asociaal is.

Wel eens een dodelijk ongeluk door alcohol meegemaakt??
Dat je buurmeisje haar vriendinnetje in haar armen ziet sterven omdat een zwaar bezopen lamzak het kind op de fietsstrook schept, en vervolgens gewoon doorrijdt om alleen even te remmen voor de drempel?

En dat de politie hem voor zijn huis uit de auto helpt, omdat meneer zo bezopen is dat hij zelf zijn auto niet meer uit kan klimmen

Echt, het vergelijken met te hard rijden, en daarmee bagatelliseren is werkelijk om te kotsen.
Ik begrijp dat het je persoonlijk raakt. Maar ik ben zelf ook gewoon geinteresseerd in de cijfers en statistieken.
Geef net een quote aan dat 33% van de dodelijke verkeersongelukken een te hoge snelheid betreft.
Dat sluit alcohol niet uit. Maar alcohol is in 13% van de verkeersdoden de oorzaak.
En dat zet het voor mij wel wat meer in perspectief.
Dat jij daarvan moet kotsen, dat spijt me. Maar dit zijn kennelijk wel de cijfers.

En iedere dode is er een te veel (en gewonde ook).
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator dinsdag 18 mei 2010 @ 11:59:58 #143
236264 crew  capricia
pi_81573222
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 11:54 schreef Alicey het volgende:

[..]

Iets van 500%. Zelfs als de pakkans 100% is zullen er altijd mensen blijven die ook met een ingevorderd rijbewijs of met een OBM met teveel drank op gaan rijden.
Zou je voor een alcoholslot zijn op iedere auto?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 18 mei 2010 @ 12:01:19 #144
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_81573274
Hoeveel mensen rijden te hard en hoeveel dodelijke slachtoffers veroorzaakt dat?
Hoeveel mensen rijden met drank op en hoeveel dodelijke slachtoffers veroorzaakt dat?

Als er netzoveel met alcohol op werd gereden als er te hard gereden wordt dan zou je idd gelijk kunnen hebben dat het net zo gevaarlijk is, maar te hard rijden gebeurt dusdanig veel vaker dat de risico's van een dodelijk ongeluk door het rijden met drank op simpelweg groter zijn dan door te hard rijden, ondanks het feit dat er meer dodelijke slachtoffers door te hard rijden zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_81573303
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 11:58 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik begrijp dat het je persoonlijk raakt. Maar ik ben zelf ook gewoon geinteresseerd in de cijfers en statistieken.
Geef net een quote aan dat 33% van de dodelijke verkeersongelukken een te hoge snelheid betreft.
Dat sluit alcohol niet uit. Maar alcohol is in 13% van de verkeersdoden de oorzaak.
En dat zet het voor mij wel wat meer in perspectief.
Dat jij daarvan moet kotsen, dat spijt me. Maar dit zijn kennelijk wel de cijfers.

En iedere dode is er een te veel (en gewonde ook).
Dat cijferneuken is nou precies waar de overheid zich ook vaak schuldig aan maakt. Kijk eens meer naar de praktijk.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 12:02:34 #146
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_81573331
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 11:59 schreef capricia het volgende:

Zou je voor een alcoholslot zijn op iedere auto?
Nee. Het maakt dat je meer handelingen moet verrichten eer je weg bent, het systeem is eenvoudig te neppen en de die hard alcomobilisten die weten het wel permanent te omzeilen.
  Moderator dinsdag 18 mei 2010 @ 12:05:01 #147
236264 crew  capricia
pi_81573414
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 12:01 schreef Leandra het volgende:
Hoeveel mensen rijden te hard en hoeveel dodelijke slachtoffers veroorzaakt dat?
Hoeveel mensen rijden met drank op en hoeveel dodelijke slachtoffers veroorzaakt dat?

Als er netzoveel met alcohol op werd gereden als er te hard gereden wordt dan zou je idd gelijk kunnen hebben dat het net zo gevaarlijk is, maar te hard rijden gebeurt dusdanig veel vaker dat de risico's van een dodelijk ongeluk door het rijden met drank op simpelweg groter zijn dan door te hard rijden, ondanks het feit dat er meer dodelijke slachtoffers door te hard rijden zijn.
Iedere dode is er een. En als er meer vallen door te hard rijden (stel) dan wil ik dat niet bagitaliseren.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_81573500
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 12:05 schreef capricia het volgende:

[..]

Iedere dode is er een. En als er meer vallen door te hard rijden (stel) dan wil ik dat niet bagitaliseren.
Als je het goed wil vergelijken moet je weten hoeveel mensen er te hard rijden en hoeveel mensen er met drank op rijden. En dan moet je daar het aantal doden naast leggen en kun je procentueel uitrekenen hoe en wat.
  Moderator dinsdag 18 mei 2010 @ 12:09:48 #149
236264 crew  capricia
pi_81573566
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 12:07 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Als je het goed wil vergelijken moet je weten hoeveel mensen er te hard rijden en hoeveel mensen er met drank op rijden. En dan moet je daar het aantal doden naast leggen en kun je procentueel uitrekenen hoe en wat.
Dat begrijp ik. Maar ik kijk liever naar de oorzaak van het dodelijke slachtoffer. Niet naar de kans van de dader.
Een dode is een dode. En als dat veelal komt door snelheidsovertredingen, dan zit daar de crux voor mij.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 18 mei 2010 @ 12:11:16 #150
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_81573617
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 12:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Iedere dode is er een. En als er meer vallen door te hard rijden (stel) dan wil ik dat niet bagitaliseren.
Als er per maand 500.000 mensen te hard rijden, en daardoor vallen maandelijks 30 dodelijke slachtoffers, en er rijden per maand 5.000 mensen met drank op en daardoor vallen maandelijks 8 dodelijke slachtoffers.

Wat is dan het gevaarlijkst?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')