Tja, dit is FOK! he.quote:Op maandag 17 mei 2010 20:20 schreef Frank_1981 het volgende:
Ik denk dat we nu allemaal wel weten dat ik erg stom ben geweest. Maar ik heb deze toppic geopend om andere reden. Dus hou aub je opmerkingen voor je!
Ligt er maar net aan waar. Er zijn zat plaatsen waar dat veilig kan. 50 rijden waar je 30 mag in de buurt van scholen is een voorbeeld van iets wat ik veel gevaarlijker vind.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 00:15 schreef pisnicht het volgende:
[..]
Mongolen die >100 rijden waar je 50 mag ook.
Of in de flanken van een auto met 4 mensen er in.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 00:15 schreef teamlead het volgende:
ow en TS: zuip de volgende keer meteen genoeg, zodat je jezelf te pletter rijdt tegen een betonnen pilaar
In woonwijken doe ik ook wel kalm aan.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 00:15 schreef pisnicht het volgende:
[..]
Mongolen die >100 rijden waar je 50 mag ook.
Ruim een kwart (200+) van de verkeersdoden komt door dronken rijden!quote:Op dinsdag 18 mei 2010 00:46 schreef capricia het volgende:
Ach, ik zie teveel drank op hebben achter het stuur hetzelfde als bumperkleven of te hard rijden.
Er gaan nog altijd meer mensen dood aan snelheidsovertredingen dan aan drank op achter het stuur.
Goed punt! En net als met draaideurcriminelen heeft dit land helaas geen afdoende straf om het af te leren!quote:Op dinsdag 18 mei 2010 01:17 schreef The_Verve het volgende:
[..]
Je denkt wel heel simplistisch. Rijden onder invloed wordt door de wet gezien als een misdrijf. En dat is niet voor niets.
TS zal eerst een Onderzoek Alcohol van onze fijne vrienden van het CBR moeten doorstaan om zijn rijbewijs terug te krijgen. Dit staat los van de boete en ontzegging die TS van de rechter zal krijgen.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 09:12 schreef Pro_Shifty het volgende:
Ik vermoed dat je je rijbewijs helemaal kwijt gaat zijn. Aangezien dit de 3e keer is en je het blijkbaar niet leert. Ook heb je een F geblazen dus dat is veel. 655 UGL is veel. Of EMA cursus maar ik vermoed dat je gewoon opnieuw moet gaan lessen om je papiertje te krijgen.
^^ mijn normale reply
Ik hoop echter ook dat jij morgen in de auto stapt (ingevorderd rijbewijs) hierna perongevluk tegen een boom rijd zodat je alleen jezelf kan verwonden in plaats van een ander. Sukkeltje
^^ Mijn hate reply
quote:Op maandag 17 mei 2010 18:03 schreef Ludwig. het volgende:
TS, moeten we je nog belachelijk maken of snap je het zelf al?
Toevallig was daar laatst een heel topic over op fok.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 08:55 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ruim een kwart (200+) van de verkeersdoden komt door dronken rijden!
Je weet niet waar je het over hebt, duidelijk...
bronquote:Het aantal verkeersdoden dat met alcohol te maken heeft, is de laatste jaren fors gedaald, van tweehonderd in 2000 naar 97 in 2007
bronquote:Het totale aantal geregistreerde verkeersdoden in 2008 was 750
nee dat laatste kun je dus niet concluderen.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 10:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Toevallig was daar laatst een heel topic over op fok.
[..]
bron
[..]
bron
Dus van de 750 verkeersdoden hebben er 97 iets met alcohol te maken. Niet niets...
Maar we kunnen wel concluderen dat het aantal verkeersdoden door alcohol niet het grootste aandeel heeft.
Als je verder googled, dan lees je dat veel doden veroorzaakt worden door snelheidsovertredingen (zonder alcohol).quote:Op dinsdag 18 mei 2010 10:56 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
nee dat laatste kun je dus niet concluderen.
misschien zijn er 10 verschillende oorzaken met elk tussen de 50 en 97 doden, dan is alcohol met 97 doden dus wel het grootste aandeel.
definieer 'veel', en/of geef een bron dan.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 10:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Als je verder googled, dan lees je dat veel doden veroorzaakt worden door snelheidsovertredingen (zonder alcohol).
noem er is 5quote:Op dinsdag 18 mei 2010 10:56 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
nee dat laatste kun je dus niet concluderen.
misschien zijn er 10 verschillende oorzaken met elk tussen de 50 en 97 doden, dan is alcohol met 97 doden dus wel het grootste aandeel.
Je bent stom geweest?quote:Op maandag 17 mei 2010 20:20 schreef Frank_1981 het volgende:
Ik denk dat we nu allemaal wel weten dat ik erg stom ben geweest. Maar ik heb deze toppic geopend om andere reden. Dus hou aub je opmerkingen voor je!
Ik heb geen zin om het weer helemaal op / uit te zoeken. Dus ik vind het best wat jij schrijft.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 11:06 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
definieer 'veel', en/of geef een bron dan.
niet dat ik je niet geloof, maar ik kan niet tegen slechte teksten zoals 'we kunnen wel concluderen' terwijl de genoemde conclusie helemaal niet kan worden getrokken uit wat je schrijft.
En daar had je drie aanhoudingen voor nodig omdat te bedenken?quote:Op dinsdag 18 mei 2010 00:07 schreef Frank_1981 het volgende:
Nee voor mij geen drank meer... Trots ben ik zeker niet maar zou wel willen wat ik allemaal nog kan verwachten.
Je rijdt op de openbare weg, en dit is een openbaar forum, dus deal with it. Iedereen hier heeft vrienden/familie die deelnemen aan het verkeer, en waarvan men hoopt dat ze niet zulke figuren als jij tegenkomen.quote:Op maandag 17 mei 2010 20:20 schreef Frank_1981 het volgende:
Kortom, je lult uit je nek, er zijn, naast te hard rijden en alcohol namelijk nog plenty oorzaken:quote:Op dinsdag 18 mei 2010 11:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik heb geen zin om het weer helemaal op / uit te zoeken. Dus ik vind het best wat jij schrijft.![]()
Zoals hier boven gesteld, is 13% van de verkeersdoden te wijten aan alcohol in het verkeer.
Dat laat 87% over. Snelheidsovertredingen zijn nou eenmaal een van de meest begaande overtredingen (door automobilisten dan...).
Zoek het lekker zelf op. Van alle verkeersdoden is er 13% te wijten aan alcohol en 87% niet.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 11:24 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Kortom, je lult uit je nek, er zijn, naast te hard rijden en alcohol namelijk nog plenty oorzaken:
inhalen terwijl het niet kan.
anderen over het hoofd zien
dode hoek vrachtwagens
etc
Ja, het kan wel zijn dat snelheidsovertredingen de meest begaande overtredingen zijn, maar dat wil niet zeggen dat ze daardoor ook automatisch de grootste veroorzaker van verkeersdoden zijn.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 11:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik heb geen zin om het weer helemaal op / uit te zoeken. Dus ik vind het best wat jij schrijft.![]()
Zoals hier boven gesteld, is 13% van de verkeersdoden te wijten aan alcohol in het verkeer.
Dat laat 87% over. Snelheidsovertredingen zijn nou eenmaal een van de meest begaande overtredingen (door automobilisten dan...).
Ik gok dat de meeste ongevallen komen door een gebrek aan kennis, denk aan de voorrangsregels etc. Ik denk dus dat het niet per definitie allemaal aan snelheid ligt zoals jij het stelt. Hoe dan ook vind ik drank in het verkeer echt niet kunnen, dat jij het probeert te bagatelliseren (zo komt het op mij over: er vallen "maar" 97 verkeersdoden door drank in het verkeer per jaar, dus zo erg is het allemaal niet) vind ik persoonlijk bijzonder. Ik erger me ook groen en geel aan weggebruikers die veel te hard rijden, bumper kleven of de voorrangsregels niet kennen. Maar hier kan ik nog enigszins op anticiperen en de fouten van een ander corrigeren, wanneer er drank in het spel is vind ik het echter een stuk meer onvoorspelbaar... Ik heb serieus wel eens gehad dat ik een (ogenschijnlijk) beschonken bestuurder die ontzettend hard zwalkte over de snelweg niet durfde in te halen, voor je het weet ramt ie je aan de zijkantquote:Op dinsdag 18 mei 2010 11:19 schreef capricia het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |