maar hun lichaam wordt op dezelfde manier beinvloed door alcohol.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 12:49 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Nou, ik heb in beide landen veel gereden en ik zie daadwerkelijk verschil. Belgen rijden veel asocialer dan Nederlanders.
Dat klopt maar de cijfers zullen daar dus anders liggen dan hier.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 12:55 schreef devlinmr het volgende:
[..]
maar hun lichaam wordt op dezelfde manier beinvloed door alcohol.
Zeker nog nooit in belgie gewerkt, en vrijdag-middagen meegemaakt waarbij iedereen vrolijk drinkt en vervolgens naar huis rijdt.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 12:46 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Valt best mee... en ik vermoed dat de cijfers uit belgie qua gevaar en invloed van alcohol op de rijvaardigheid niet veel schelen met die van Nederland.
Ik lees over NL ook dat ze het soms op een kwart gooien. Zelfde als Belgie dus:quote:Op dinsdag 18 mei 2010 13:03 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zeker nog nooit in belgie gewerkt, en vrijdag-middagen meegemaakt waarbij iedereen vrolijk drinkt en vervolgens naar huis rijdt.
Geen idee over welk jaar ze het hebben.quote:In Nederland wordt naar schatting een kwart van het aantal doden in het verkeer veroorzaakt door alcoholgebruik.
heb er 18 jaar gewoondquote:Op dinsdag 18 mei 2010 13:03 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zeker nog nooit in belgie gewerkt, en vrijdag-middagen meegemaakt waarbij iedereen vrolijk drinkt en vervolgens naar huis rijdt.
Ik zeg: "doen!!"quote:Op dinsdag 18 mei 2010 14:21 schreef fruityloop het volgende:
Soms kom ik in de verleiding om de politie te bellen voor een extreem locale alcoholcontrole, die kerels leren het echt nooit..
Snelheidsovertredingen zijn de meest BEBOETE overtredingen, stomweg omdat ze het MAKKELIJKST te beboeten zijn. Als ik zie dat zo'n 50% niet eens meer z'n richtingaanwijzer gebruikt zijn er genoeg andere overtredingen die helaas niet beboet worden.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 11:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik heb geen zin om het weer helemaal op / uit te zoeken. Dus ik vind het best wat jij schrijft.![]()
Zoals hier boven gesteld, is 13% van de verkeersdoden te wijten aan alcohol in het verkeer.
Dat laat 87% over. Snelheidsovertredingen zijn nou eenmaal een van de meest begaande overtredingen (door automobilisten dan...).
Dus het gebeurt nu voor de 3e keer.quote:
Vertel 'squote:Op woensdag 19 mei 2010 13:19 schreef Pro_Shifty het volgende:
[..]
Dus het gebeurt nu voor de 3e keer.
Het bekende verhaal van de ezel die iets stoot ofzo?
quote:Op maandag 17 mei 2010 18:03 schreef Ludwig. het volgende:
TS, moeten we je nog belachelijk maken of snap je het zelf al?
Als het voor de derde keer is valt dat schaamtegevoel wel mee.quote:Op woensdag 19 mei 2010 12:48 schreef Frank_1981 het volgende:
Ik schaam ze zeker wel voor!!
misschien is er wel schaamte maar niet voor het feit dat hij gedronken heeft. Schaamte dat hij gepakt is ofzo...quote:Op woensdag 19 mei 2010 14:14 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Als het voor de derde keer is valt dat schaamtegevoel wel mee.
ik denk ook meer dat dat het is...quote:Op woensdag 19 mei 2010 14:35 schreef Nizno het volgende:
[..]
misschien is er wel schaamte maar niet voor het feit dat hij gedronken heeft. Schaamte dat hij gepakt is ofzo...
goeie actie van de werkgever!quote:Op woensdag 19 mei 2010 16:10 schreef klusfoobje het volgende:
jaren geleden heb ik een collega gehad die dit overkwam... Zijn werkgever kreeg dit te horen . Die vroeg hem vervolgens zijn agenda op tafel te leggen met alle afspraken die er stonden. Collega dacht dat ze een oplossing zoudne gaan zoeken.
Helaas, dat was niet het geval. Werkgever noteerde al de afspraken en gaf collega de volgende mededeling. AL deze afspraken worden nagekomen. Je zorgt dat je er op tijd bent. Als er een niet doorgaat meld je dat en zal ik het daadwerkelijk controleren op reden.
Als je collega's voor je laat rijden dan ben je van mij, laat je de afspraken lopen, dan ben je ook van mij...
Hoe je het doet doe je het, maar je zorgt er maar voor.
Ook niet zo vreemd hè, weogen er tenslotte vanuit gaan dat er veel meer mensen nuchter autorijden dan dronken.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 10:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Als je verder googled, dan lees je dat veel doden veroorzaakt worden door snelheidsovertredingen (zonder alcohol).
ik nsap sowieso niet de oorzaak van de meeste ongelukken. De nederlandse wegen zijn zo dat je er echt gene omgeluk op hoeft te hebben hoor als je normaal rijd en weet wat je doet.quote:Op woensdag 19 mei 2010 16:15 schreef klipper het volgende:
[..]
Ook niet zo vreemd hè, weogen er tenslotte vanuit gaan dat er veel meer mensen nuchter autorijden dan dronken.
Wat dat betreft zorgt een kleine groep voor een relatief hoog gehalte van het aantal verkeersslachtoffers.
Ah, en dat had je met je tyfuskop niet een paar jaar eerder kunnen bedenken? Feit is gewoon dat je een ontzettende loser bent. Als je je drankgebruik al niet in de hand kan houden, hoe moet jij dan iets positiefs bijdragen aan de maatschappij? En dan kan je nu wel met je zielige verhaaltjes aankomen, maar ga die maar bij de rechter uitleggen. Want dat je daar heen gaat, dat lijkt me duidelijk.Met je zogenaamde spijt en jezelf stom noemen, rot toch op man. Als je zo had gedacht had je na de 1e keer al slimmer geweest. Echter is het waarschijnlijker dat je die 1,5 hersencel die er per ongeluk in je hoofd belandt was kapot gezopen hebt.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 00:07 schreef Frank_1981 het volgende:
Nee voor mij geen drank meer... Trots ben ik zeker niet maar zou wel willen wat ik allemaal nog kan verwachten.
En dat klopt dan ook nog. Het probleem is dat ze nat gaat qua snelheden. Dat resultaat zie je ('toevallig') namelijk vooral terugkomen in Nederland. In andere landen zie je andere oorzaken bovenaan staan als oorzaak van (dodelijke) verkeersongevallen. Zaken als: geen voorrang verlenen, snijden, enzovoorts.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 12:54 schreef devlinmr het volgende:
Capricia heeft gewoon een punt.
Als in 75% van de gevallen er geen sprake is van alcohol, dan zul je moeten kijken wat dan wel de oorzaak is van die groep ongevallen en zul je hier ook gerichte acties op moeten loslaten.
Dit gebeurd dan ook (denk aan "word geen slaaprijder", snelheidscontroles, APK)
Capricia, zegt niet dat je dus geen anti alcohol campagnes of alcohol controles zou moeten houden, ze zegt alleen dat er een grote groep ongelukken is met een oorzaak anders dan alcohol.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |