Oneens. Je moet er absoluut aanleg voor hebben, dat is gewoon zo bij exacte vakken. Dingen als jaartallen, dingen van aardrijkskunde en rijtjes met woorden kun je makkelijk erin stampen maar bij wiskunde komt veel meer inzicht kijken. Dat moet je echt wel hebben, anders kun je nog zoveel oefenen: je wordt er gewoon heel moeilijk beter in.quote:Op maandag 17 mei 2010 21:56 schreef alors het volgende:
[..]
Oneens, gewoon veel oefenen help echt wel. Ik dacht ook dat ik het niet kon, maar toen ik er eens iets voor ging doen (als in opdrachten maken en veel oefenen) ging het prima
Waarom is 'ie weg dan??quote:Op maandag 17 mei 2010 22:13 schreef TheZapster het volgende:
http://www.hansiehansie.nl
Ze willen je terug bij VI Hans!
Ik heb hiervan zo'n mooie acoustische opnamequote:
dat het jou geen nut betekent natuurlijk niet dat het bij niemand effect heeft, je moet er zeker aanleg voor hebben maar je bent niet meteen hopeloos verloren als je dat niet hebt hoorquote:Op maandag 17 mei 2010 22:02 schreef Timo20 het volgende:
[..]
Ik zuigde/zoog () ook in wiskunde. Oefenen had dan ook geen zin, heb zelfs een jaar lang bijles gehad maar dat had geen zin. Was dan ook blij dat ik `t na 2 jaar kon laten vallen
![]()
![]()
Wat een geneuzel zegquote:Op maandag 17 mei 2010 22:16 schreef TheZapster het volgende:
[..]
Omdat hij onder contract staat bij SBS en RTL reclame met hem maakte
Erg goede vraag idd! 't is een beetje erg stil rond Voicst. Jammer!quote:Op maandag 17 mei 2010 22:16 schreef alors het volgende:
[..]
Ik heb hiervan zo'n mooie acoustische opnameMaar zo issie ook heel leuk
Waar the f is Voicst eigenlijk gebleven??
die zijn toch ook gewoon op zo'n 'tijdelijke break'? aangezien je vaak hoort dat Tjeerd met dit en dat bezig is..quote:Op maandag 17 mei 2010 22:18 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Erg goede vraag idd! 't is een beetje erg stil rond Voicst. Jammer!
Dat zeg ik ook niet. Ik zeg alleen dat oefenen (maar vooral studeren) bij wiskunde veel minder zin heeft dan bij bv. vakken als de talen, geschiedenis en aardrijkskunde.quote:Op maandag 17 mei 2010 22:17 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
dat het jou geen nut betekent natuurlijk niet dat het bij niemand effect heeft, je moet er zeker aanleg voor hebben maar je bent niet meteen hopeloos verloren als je dat niet hebt hoor
Het klopt dat je er wat aanleg voor moet hebben, maar met meer oefenen haal je wel degelijk een hoger cijfer.quote:Op maandag 17 mei 2010 22:04 schreef Timo20 het volgende:
[..]
Oneens. Je moet er absoluut aanleg voor hebben, dat is gewoon zo bij exacte vakken. Dingen als jaartallen, dingen van aardrijkskunde en rijtjes met woorden kun je makkelijk erin stampen maar bij wiskunde komt veel meer inzicht kijken. Dat moet je echt wel hebben, anders kun je nog zoveel oefenen: je wordt er gewoon heel moeilijk beter in.
klopt, en daar ben ik het ook wel mee eens, behalve dan dat je altijd wel ongeveer de vragen krijgt die je in de examens ook krijgt, je moet een paar dingen anders doen, maar grotendeels zijn de vragen toch hetzelfde..maar goed, muziek!quote:Op maandag 17 mei 2010 22:22 schreef Timo20 het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet. Ik zeg alleen dat oefenen (maar vooral studeren) bij wiskunde veel minder zin heeft dan bij bv. vakken als de talen, geschiedenis en aardrijkskunde.
Ik bedoel: je kunt wel veel sommetjes oefenen maar dat heeft weinig nut omdat je op het examen zelf toch andere sommen en opdrachten krijgt. Bij geschiedenis bijvoorbeeld is dat anders. Daar leer je bv. jaartallen of gebeurtenissen waarover je ook op het examen vragen krijg. Daarbij kun je dus veel gerichter studeren dan bij de exacte vakken.
Sowieso, leren voor je examens op de middelbare schoolquote:Op maandag 17 mei 2010 22:25 schreef alors het volgende:
Niet zo jammeren over die examens. Je hebt tijd zat om te leren en scholen beginnen vaak ook al langer van tevoren met examenstof en proefexamens.
Als je tentamenweken hebt dan heb je ook vakken die je haalt of niet en anders heb je pech.
ik vind de examens tot nu toe een stuk simpeler dan de schoolexamens, en als je al die jaren een beetje oplet heb je 70% van wat je moet leren al binnenquote:Op maandag 17 mei 2010 22:25 schreef alors het volgende:
Niet zo jammeren over die examens. Je hebt tijd zat om te leren en scholen beginnen vaak ook al langer van tevoren met examenstof en proefexamens.
Als je tentamenweken hebt dan heb je ook vakken die je haalt of niet en anders heb je pech.
Gewoon door het jaar door bijhoudenquote:Op maandag 17 mei 2010 22:27 schreef TheZapster het volgende:
[..]
Sowieso, leren voor je examens op de middelbare school.Als je het 2 weken voor de examens nog niet weet dan kan je ze net zo goed niet doen.
Het hele jaar bijhouden is ook niet nodig maar daar spreek ik uit mijn eigen ervaring.quote:Op maandag 17 mei 2010 22:30 schreef Timo20 het volgende:
[..]
Gewoon door het jaar door bijhoudenAls je vlak voor het einde nog moet beginnen kun je het net zo goed niet doen
Zou best kunnen hoorquote:Op maandag 17 mei 2010 22:20 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
die zijn toch ook gewoon op zo'n 'tijdelijke break'? aangezien je vaak hoort dat Tjeerd met dit en dat bezig is..
Voor vakken als Geschiedenis, Aardrijkskunde, Kunstgeschiedenis heb je wel bepaalde onderwerpen die je moet leren. Die in de gewone stof niet of nauwelijks behandeld worden. Dus dan moet je iig wel iets doen anders faal je alsnog hard.quote:Op maandag 17 mei 2010 22:31 schreef TheZapster het volgende:
[..]
Het hele jaar bijhouden is ook niet nodig maar daar spreek ik uit mijn eigen ervaring.
Ik vond dat wel fijnquote:Op maandag 17 mei 2010 22:31 schreef TheZapster het volgende:
[..]
Het hele jaar bijhouden is ook niet nodig maar daar spreek ik uit mijn eigen ervaring.
Die is mooi idd!quote:
Of gewoon een goede leraar hebben.Aardrijkskunde had ik helaas niet op de Havo omdat je in mijn tijd niet beide vakken mocht doenquote:Op maandag 17 mei 2010 22:35 schreef alors het volgende:
[..]
Voor vakken als Geschiedenis, Aardrijkskunde, Kunstgeschiedenis heb je wel bepaalde onderwerpen die je moet leren. Die in de gewone stof niet of nauwelijks behandeld worden. Dus dan moet je iig wel iets doen anders faal je alsnog hard.
Aardrijkskundequote:Op maandag 17 mei 2010 22:51 schreef TheZapster het volgende:
[..]
Of gewoon een goede leraar hebben.Aardrijkskunde had ik helaas niet op de Havo omdat je in mijn tijd niet beide vakken mocht doen![]()
Geschiedenis was mijn favoriete vak en dat kwam ook zeker door mijn leraar.Het hele examenjaar hebben we het lesboek niet gebruikt omdat hij rondom alles wat we moesten weten boeiende verhalen wist te vertellen.Ik heb mijn geschiedenisboek gewoon in het folie weer in kunnen leveren aan het einde van het jaar en ik was niet de enige in mijn klas
Ik hou dr vanquote:
quote:
Vreselijkste vak van E&M.quote:Op maandag 17 mei 2010 23:00 schreef alors het volgende:
[..]
Aardrijkskundemaar ik heb wel gefaald op dat examen omdat het over gesteenten enzo ging. Zover was ik nog niet en dat is ook stof die ik nog nooit eerder had gezien. Maar dat kan ook liggen aan het feit dat ik vwo(4)/5/6 in 1 jaar heb gedaan.
Dus ik ga je de 19e ook zien in Nijmegen?quote:
klasse! 't is ook wel een supertrack!quote:Op maandag 17 mei 2010 23:05 schreef Bol_Wan het volgende:
meest gespeelde track van de afgelopen 3 maanden dit![]()
![]()
26e x FTW!
hier word ie vooral door Rudy gepromoot, leuke plaat inderdaadquote:Op maandag 17 mei 2010 23:06 schreef Timo20 het volgende:
Over nieuwe muziek gesproken: die nieuwe Hot Chip moet op de playlist van 3FM komen. Wordt op de BBC en Stu Bru al weken redelijk plat gedraaid, maar hier![]()
![]()
Geweldige video ook![]()
quote:Goh, die Eva Jinek! Mag gewoon op het gezicht van Bram Mozcovich zitten! "If you have it, flaunt it!".
goedeMIDDAG!!!quote:
Ik ben er nog niet uit... Even afwachten hoe het financieel gaatquote:Op maandag 17 mei 2010 23:05 schreef Civilian het volgende:
[..]
Dus ik ga je de 19e ook zien in Nijmegen?
Economie en Maatschappij, één van de vier profielen (vakkenpakketen)quote:Op maandag 17 mei 2010 23:10 schreef TheZapster het volgende:
[..]
Ik begin echt een ouwe lul te wordenWat is E&M?
haha, Economie en Maatschappij, opaquote:Op maandag 17 mei 2010 23:10 schreef TheZapster het volgende:
[..]
Ik begin echt een ouwe lul te wordenWat is E&M?
Vrees het welquote:Op maandag 17 mei 2010 23:12 schreef Waalwijker het volgende:
[..]
Ik val er midden in, zijn we weer bezig met de waan van de dag?
Het gaat over de examens vandaag, en of de opzet daarvan ook anders moet. Nu kun jij ook meepraten!quote:Op maandag 17 mei 2010 23:12 schreef Waalwijker het volgende:
[..]
Ik val er midden in, zijn we weer bezig met de waan van de dag?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |