abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 mei 2010 @ 16:52:16 #211
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_81726495
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 10:33 schreef Purdey het volgende:

[..]

@TwiFight: Heb jij eigenlijk al een examen-datum staan?
Nee.
Ik heb 24 van de 30 lessen uit mijn pakket gehad. Mijn instructeur heeft al gezegd dat ik in principe op koers lig voor een examen na die 30 lessen (zou je na mijn laatste rijles niet zeggen ), maar het CBR gooide nog roet in het eten. Mijn ogen moeten toch gekeurd worden (a.s. dinsdag) waarna er weer een brief naar het CBR moet. Nou weet ik niet of ik mijn instructeur goed verstaan heb (een mompelende duitser, schiet niet op soms) maar volgens mij moest er eerst goedkeuring zijn voordat hij een examen aan kan vragen, aangezien die rotzooi tegenwoordig allemaal gelijk digitaal gecheckt wordt. Vroeger kon je op de gok alvast dingen inplannen en tegen de tijd dat je examen was, was de rest dan wel rond.

Afijn, gemiddeld 6 weken verwerkingstijd van het CBR, keuring volgende week en afhankelijk van hoe de regels zijn misschien daar bovenop dus nog het aantal weken wachttijd op praktijkexamen, maar ik heb geen idee hoe lang die wachttijd is momenteel. Mijn instructeur gaat in augustus op vakantie, ik hoop voor die tijd mijn 1e poging gedaan te hebben Moet denk ik wel een paar lesjes bijkopen.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  vrijdag 21 mei 2010 @ 17:02:25 #212
251095 Purdey
Better off alone..
pi_81727025
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 16:52 schreef twiFight het volgende:

[..]

Nee.
Ik heb 24 van de 30 lessen uit mijn pakket gehad. Mijn instructeur heeft al gezegd dat ik in principe op koers lig voor een examen na die 30 lessen (zou je na mijn laatste rijles niet zeggen ), maar het CBR gooide nog roet in het eten. Mijn ogen moeten toch gekeurd worden (a.s. dinsdag) waarna er weer een brief naar het CBR moet. Nou weet ik niet of ik mijn instructeur goed verstaan heb (een mompelende duitser, schiet niet op soms) maar volgens mij moest er eerst goedkeuring zijn voordat hij een examen aan kan vragen, aangezien die rotzooi tegenwoordig allemaal gelijk digitaal gecheckt wordt. Vroeger kon je op de gok alvast dingen inplannen en tegen de tijd dat je examen was, was de rest dan wel rond.

Afijn, gemiddeld 6 weken verwerkingstijd van het CBR, keuring volgende week en afhankelijk van hoe de regels zijn misschien daar bovenop dus nog het aantal weken wachttijd op praktijkexamen, maar ik heb geen idee hoe lang die wachttijd is momenteel. Mijn instructeur gaat in augustus op vakantie, ik hoop voor die tijd mijn 1e poging gedaan te hebben Moet denk ik wel een paar lesjes bijkopen.
Ik dacht dat je al langer aan het lessen was
Ja,die hele rompslomp rond Eigen verklaringen schijnt een drama te zijn.Ik heb er maar niet eens verder over nagedacht of ik zoiets nodig had.Rij je enkele lessen of blokken van twee uur? Want dan kun je nog maar drie keer rijden.Positief punt is wel dat je instructeur vind dat je op schema ligt,heb je netjes gedaan met 30 lessen.En mindere lessen heb je allemaal weleens.De ene keer gaat het geweldig,maar gisteren reed ik iets roekelozer.Was ook moe,en dat merk je dan zeker.Heel veel succes en ik blijf je volgen!
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_81731474
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 09:22 schreef Jac0bus het volgende:

[..]

Als we dan toch bezig zijn:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Mooier heb je ze niet

Maargoed, dan moet ik nog even doorsparen. Of de staatsloterij winnen, dan koop ik er zo een en mogen jullie allemaal een rondje meerijden
¿Quanta costa?
It's funny
But not ha-ha funny.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 19:08:31 #214
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_81732181
Die lambo is wel een van de mooiere supercars.

Een audi 80 is de enige fatsoenlijke Audi binnen mn budget
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_81740882
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 18:50 schreef Nero22 het volgende:

[..]

¿Quanta costa?
Net geen driehonderdduizend euro Maar kijk wat je krijgt! Als ik het geld zou hebben zou ik het meteen doen, alleen de looks zijn het al waard, laat staan de wagen zelf. Seks op vier wielen!

Net even zoals gepland mijn eerste rit gemaakt zonder instructeur. Mijn moeder wou voor de lol even mee, ze wou weten hoe ik het zou vergaan van diesel naar bezine en in een andere auto rijden. Meteen bij het wegrijden moest ik even dat punt opzoeken waarbij je de koppeling loslaat en gas gaat geven in z'n 1. Dat was bij de auto van mijn vader heel anders dan mijn lesauto(en bovendien reed ik diesel tijdens lessen, nu benzine) en ja hoor: VRRRRRRROEMMMMMMMM! Mijn moeder lag helemaal in een deuk natuurlijk, die zag dat al aankomen Verder een ontzettend relaxed rondje gereden. Zonder instructeur/examinator naast je valt er een hele last van je af. Dus maak je geen zorgen als die in ene niet meer naast je zit. Je kan het best, anders was je ook niet geslaagd Mijn moeder heeft meteen al aangegeven dat ik binnenkort mag rijden als we met de familie uit eten gaan. Maar ik denk meer omdat ik dan moet bobben en zij lekker kan drinken, dus daar moeten we nog even over nadenken, maar ik denk dat ik daar een avondje cola drinken wel voor over heb. Leuk is het
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
pi_81741310
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 22:04 schreef Jac0bus het volgende:

[..]

Net geen driehonderdduizend euro Maar kijk wat je krijgt! Als ik het geld zou hebben zou ik het meteen doen, alleen de looks zijn het al waard, laat staan de wagen zelf. Seks op vier wielen!

Net even zoals gepland mijn eerste rit gemaakt zonder instructeur. Mijn moeder wou voor de lol even mee, ze wou weten hoe ik het zou vergaan van diesel naar bezine en in een andere auto rijden. Meteen bij het wegrijden moest ik even dat punt opzoeken waarbij je de koppeling loslaat en gas gaat geven in z'n 1. Dat was bij de auto van mijn vader heel anders dan mijn lesauto(en bovendien reed ik diesel tijdens lessen, nu benzine) en ja hoor: VRRRRRRROEMMMMMMMM! Mijn moeder lag helemaal in een deuk natuurlijk, die zag dat al aankomen Verder een ontzettend relaxed rondje gereden. Zonder instructeur/examinator naast je valt er een hele last van je af. Dus maak je geen zorgen als die in ene niet meer naast je zit. Je kan het best, anders was je ook niet geslaagd Mijn moeder heeft meteen al aangegeven dat ik binnenkort mag rijden als we met de familie uit eten gaan. Maar ik denk meer omdat ik dan moet bobben en zij lekker kan drinken, dus daar moeten we nog even over nadenken, maar ik denk dat ik daar een avondje cola drinken wel voor over heb. Leuk is het
Hm, de mijne, Rolls Royce Ghost, ¤345.000...

Lijkt mij ook lastig inderdaad van diesel ineens naar benzine. Gelukkig rijdt mijn pa een dieseltje. Valt er wat minder te lachen
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_81741455
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 22:12 schreef Nero22 het volgende:

[..]

Hm, de mijne, Rolls Royce Ghost, ¤345.000...

Lijkt mij ook lastig inderdaad van diesel ineens naar benzine. Gelukkig rijdt mijn pa een dieseltje. Valt er wat minder te lachen
Bij Rolls Royce betaal je voor de overbodige luxe en de naam. Bij Lamborghini om de brute kracht en het racegevoel. En het uiterlijk, zucht
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
pi_81741592
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 22:14 schreef Jac0bus het volgende:

[..]

Bij Rolls Royce betaal je voor de overbodige luxe en de naam. Bij Lamborghini om de brute kracht en het racegevoel. En het uiterlijk, zucht
Doe mij die luxe maar, mag jij het racegevoel hebben.

In die Rolls zit trouwens ook een dikke 6.6 liter twin turbo V12 met 563 pk hoor.
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_81742181
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 22:16 schreef Nero22 het volgende:

[..]

Doe mij die luxe maar, mag jij het racegevoel hebben.

In die Rolls zit trouwens ook een dikke 6.6 liter twin turbo V12 met 563 pk hoor.
Ja maar dat ding weegt zoveel dat het nog niet vooruit komt Wil je luxe en snelheid, Google dan een sop Mercedes CL65AMG. Met 612pk, 1000Nm koppel uit een 6.0 biturbo V12 ook een raket. En ook een bloedmooie wagen, dat vind ik van Rolls Royce niet echt, maar smaken verschillen

Maargoed, dat waren wat offtopic posts, het blijft voor ons bij dromen, nu weer back to reality. Die 1.2 Twingo reed namelijk ook wel leuk
pi_81743140
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 22:27 schreef Jac0bus het volgende:

[..]

Ja maar dat ding weegt zoveel dat het nog niet vooruit komt Wil je luxe en snelheid, Google dan een sop Mercedes CL65AMG. Met 612pk, 1000Nm koppel uit een 6.0 biturbo V12 ook een raket. En ook een bloedmooie wagen, dat vind ik van Rolls Royce niet echt, maar smaken verschillen

Maargoed, dat waren wat offtopic posts, het blijft voor ons bij dromen, nu weer back to reality. Die 1.2 Twingo reed namelijk ook wel leuk
Dan schakelen we nu over op lesauto's.

Waarin lessen jullie?

Ik een groene Peugeot 207:
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_81743280
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 22:43 schreef Nero22 het volgende:

[..]

Dan schakelen we nu over op lesauto's.

Waarin lessen jullie?

Ik een groene Peugeot 207:
[ afbeelding ]

Geen idee, zoiets geloof ik. In ieder geval een Aziaat, ook een Toyota geloof ik. Reed wel fijn verder
pi_81743958
peugeot 308
lama
  zaterdag 22 mei 2010 @ 00:02:12 #223
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_81747132
Golfje, diezelfde vraag stelde ik trouwens een paar topics terug
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
  zaterdag 22 mei 2010 @ 00:51:04 #224
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_81749070
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 00:02 schreef 08gnoT. het volgende:
Golfje, diezelfde vraag stelde ik trouwens een paar topics terug
En een paar topics daarvoor is ie ook al voorbij gekomen . Ik kan me voorstellen dat niet iedereen eerst alle 132 voorgaande delen gaat lezen .

Ik les in een Toyota Auris
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 11:20 schreef Joosterd het volgende:

[..]

Succes Kan je een PM sturen wanneer je hem afhebt
Video is klaar! Morgenochtend maar uploaden, heb ik nu geen zin meer in. Heb net al 3 kwartier zitten wachten op het renderen van de video, en uploaden gaat ook > 30 minuten duren...

Edit: arghh... net een klein foutje in de videobewerking ontdekt, morgen weer opnieuw renderen

[ Bericht 6% gewijzigd door jacobras op 22-05-2010 01:01:37 ]
  zaterdag 22 mei 2010 @ 03:15:41 #225
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_81751684
Het is idd niet lang geleden al voorbij gekomen, maar zo eentje les ik in:

VW Touran TDI 1.9 met 105 pk of zo. Weegt bijna 1,5 ton.

Ik les nog niet zo heel lang nee, ben mid januari begonnen. Ik les 1 uur per keer. Kans is vrij groot dat ik lessen bij koop want ik wil graag voor mijn examen extra oefenen en vlak voor het examen ook even kort lessen, want ik kijk steevast het eerste kwartier geen enkele zijstraat in
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_81754159
Sommige weggebruikers willen nog wel eens voordringen of voorrang nemen van lesauto's, maar met zo'n auto dwing je wel eerder voorrang af.
  zaterdag 22 mei 2010 @ 10:44:46 #227
263062 Joosterd
All-Round Fokker.!!
pi_81754362

Een Audi A3 , reden enorm fijn.

Zodadelijk ga ik ook rijden ... hopelijk laat ik hem niet al te vaak afslaan omdat ik ook over ga van Diesel naar Benzine
You have to make the right choice. As long as you don't choose, everything remains possible.
pi_81755930
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 10:44 schreef Joosterd het volgende:
[ afbeelding ]

Een Audi A3 , reden enorm fijn.

Zodadelijk ga ik ook rijden ... hopelijk laat ik hem niet al te vaak afslaan omdat ik ook over ga van Diesel naar Benzine
Valt wel mee hoor, ik heb hem de eerste keer dat ik in een benzine reed geen enkele keer af laten slaan. Gewoon eerst wat gas geven en dan de koppeling op laten komen (En dus niet op de koppeling aanrijden, alhoewel dat ook wel te doen is)
pi_81756399
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 10:34 schreef FastFox91 het volgende:
Sommige weggebruikers willen nog wel eens voordringen of voorrang nemen van lesauto's, maar met zo'n auto dwing je wel eerder voorrang af.
Dat dus. Daar had ik op de snelweg een keer last van. Ik moest nog invoegen en op de snelweg was daar echt precies 1 plekje voor. Een auto voor reed ervoor een daarachter een bmw, dus ik kon me daar precies tussen voegen Maar die bmw achter me zag die L op mijn dak en die had daar dus geen zin in, dus die gaf precies op het moment dat ik ging keihard gas zodat ik er bijna opknalde en ik mijn instructeur op mijn dak kreeg, waar ik welniet mee bezig was
  zaterdag 22 mei 2010 @ 12:09:05 #230
263062 Joosterd
All-Round Fokker.!!
pi_81756674
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 12:00 schreef Jac0bus het volgende:

[..]

Dat dus. Daar had ik op de snelweg een keer last van. Ik moest nog invoegen en op de snelweg was daar echt precies 1 plekje voor. Een auto voor reed ervoor een daarachter een bmw, dus ik kon me daar precies tussen voegen Maar die bmw achter me zag die L op mijn dak en die had daar dus geen zin in, dus die gaf precies op het moment dat ik ging keihard gas zodat ik er bijna opknalde en ik mijn instructeur op mijn dak kreeg, waar ik welniet mee bezig was
Ik kreeg juist veel voorrang terwijl zij van rechts kwamen Ja zo leer ik het ook nooit he...

Wel keer gezien dat een auto bij een 80 km weg er net voor wou kruipen bij een les auto waar ik een stukje achter reed. Scheelde niet veel en ze had hem aangereden.
You have to make the right choice. As long as you don't choose, everything remains possible.
pi_81756727
Waarom openen jullie niet een apart topic voor de lesauto's ?
Kunnen de mensen die hun rijbewijs al hebben ook meeposten over hun vroegere lesauto.
  zaterdag 22 mei 2010 @ 12:12:26 #232
251095 Purdey
Better off alone..
pi_81756769
In een week tijd al twee keer bijna vol aangereden door een auto met voorrang.Ik kwam van rechts op een kruispunt,en mn instructeur heeft ooit gezegd 'Gewoon voorzichtig door blijven rollen,niet bang zijn.Ze stoppen wel.' Nou,mooi niet.Vorige week een family-car die gewoon vol doorreed,en ik ook.Dus die man moest volop uitwijken en schrok zich kapot (Goedzo,zei mijn instructeur) en van de week een taxi-busje die gewoon doorreed die dus bijna bovenop me zat.Nu zijn taxi-chauffeurs ook niet echt weggebruikers waar je iets van moet verwachten,maar toch..
  zaterdag 22 mei 2010 @ 12:14:02 #233
251095 Purdey
Better off alone..
pi_81756807
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 12:00 schreef Jac0bus het volgende:

[..]

Dat gebeurd mij ook veel hoor.Geen enkel normaal denkend mens lijkt achter een lesauto te willen rijden
Of ervoor,of ernaast..
  zaterdag 22 mei 2010 @ 12:21:53 #234
263062 Joosterd
All-Round Fokker.!!
pi_81757046
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 12:14 schreef Purdey het volgende:

[..]

Dat gebeurd mij ook veel hoor.Geen enkel normaal denkend mens lijkt achter een lesauto te willen rijden
Of ervoor,of ernaast..
Bij gewone wegen viel het wel op dat ze extra afstand namen voor een lesauto

Maar op de snelweg mocht ik flink doortrappen van de instructeur omdat ik veel inhaal manouvres moest leren
  zaterdag 22 mei 2010 @ 12:37:33 #235
251095 Purdey
Better off alone..
pi_81757475
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 12:21 schreef Joosterd het volgende:

[..]

Bij gewone wegen viel het wel op dat ze extra afstand namen voor een lesauto

Maar op de snelweg mocht ik flink doortrappen van de instructeur omdat ik veel inhaal manouvres moest leren
Ik krijg het altijd voor elkaar om ook lekker door te trappen en daardoor steeds rechts inhaal.Ik rij dan op de rechter rijstrook,en op de middelste rijden dan ook auto's en die rijd ik allemaal voorbij.Onder het mom 'Ik haal heulemaal niet rechts in,die auto's rijden gewoon niet zo hard als ik.'
pi_81761187
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 12:37 schreef Purdey het volgende:

[..]

Ik krijg het altijd voor elkaar om ook lekker door te trappen en daardoor steeds rechts inhaal.Ik rij dan op de rechter rijstrook,en op de middelste rijden dan ook auto's en die rijd ik allemaal voorbij.Onder het mom 'Ik haal heulemaal niet rechts in,die auto's rijden gewoon niet zo hard als ik.'
En daar zegt je instructeur niets van?
Zo blijkt maar weer dat je niet alles tijdens het lessen leert en (hopelijk) later in de gaten krijgt hoe gevaarlijk/irritant dat is.
  zaterdag 22 mei 2010 @ 15:03:04 #237
251095 Purdey
Better off alone..
pi_81761280
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 14:58 schreef Sarabi het volgende:

[..]

En daar zegt je instructeur niets van?
Zo blijkt maar weer dat je niet alles tijdens het lessen leert en (hopelijk) later in de gaten krijgt hoe gevaarlijk/irritant dat is.
Jawel hoor,tuurlijk.Van de week deed een andere leerling het ook,in het uur voor zn examen.Let er ook nu echt wel op
pi_81761435
Ik heb het topic doorgelezen maar kon niet veel vinden over de TTT, is het echt waard om deze te doen? Ik heb een lessenpakket gehad voor me verjaardag waarbij de TTT niet in zit, deze moet ik dus zelf gaan betalen

Als ik het begrijp krijg je vrijstelling voor bijzonderde verrichtingen op je praktijk examen, als je deze verrichtingen gewoon in je lesuren oefent en onder de knie hebt kan je de TTT toch overslaan of is dit toch niet aan te raden? (lange zin, ja)
pi_81761637
Mwah. Je kan vrijstelling verdienen voor je bijzondere verrichtingen inderdaad, maar deze stellen sowieso op je examen ook vrij weinig voor en zullen ze je ook niet zo snel op laten zakken (mits je gewoon goed om je heen kijkt). Verder is het een kennismaking met het CBR, maar ook dat stelt niet veel voor.

Als het niet in je pakket zit en je het ook nog zelf moet betalen, zou ik het persoonlijk niet doen (nu ik hem zelf heb gehad en er zo goed als niks aan heb gehad).
pi_81761644
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 15:09 schreef sneez het volgende:
Ik heb het topic doorgelezen maar kon niet veel vinden over de TTT, is het echt waard om deze te doen? Ik heb een lessenpakket gehad voor me verjaardag waarbij de TTT niet in zit, deze moet ik dus zelf gaan betalen

Als ik het begrijp krijg je vrijstelling voor bijzonderde verrichtingen op je praktijk examen, als je deze verrichtingen gewoon in je lesuren oefent en onder de knie hebt kan je de TTT toch overslaan of is dit toch niet aan te raden? (lange zin, ja)
Ik heb het niet gehad en heb het ook niet gemist.
Die bijzondere verrichtingen zijn meestal niet de dingen waarop je slaagt of zakt, dus gewoon goed oefenen in de lessen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')