Nee.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 10:33 schreef Purdey het volgende:
[..]
@TwiFight: Heb jij eigenlijk al een examen-datum staan?
Ik dacht dat je al langer aan het lessen wasquote:Op vrijdag 21 mei 2010 16:52 schreef twiFight het volgende:
[..]
Nee.
Ik heb 24 van de 30 lessen uit mijn pakket gehad. Mijn instructeur heeft al gezegd dat ik in principe op koers lig voor een examen na die 30 lessen (zou je na mijn laatste rijles niet zeggen), maar het CBR gooide nog roet in het eten. Mijn ogen moeten toch gekeurd worden (a.s. dinsdag) waarna er weer een brief naar het CBR moet. Nou weet ik niet of ik mijn instructeur goed verstaan heb (een mompelende duitser, schiet niet op soms) maar volgens mij moest er eerst goedkeuring zijn voordat hij een examen aan kan vragen, aangezien die rotzooi tegenwoordig allemaal gelijk digitaal gecheckt wordt. Vroeger kon je op de gok alvast dingen inplannen en tegen de tijd dat je examen was, was de rest dan wel rond.
Afijn, gemiddeld 6 weken verwerkingstijd van het CBR, keuring volgende week en afhankelijk van hoe de regels zijn misschien daar bovenop dus nog het aantal weken wachttijd op praktijkexamen, maar ik heb geen idee hoe lang die wachttijd is momenteel. Mijn instructeur gaat in augustus op vakantie, ik hoop voor die tijd mijn 1e poging gedaan te hebbenMoet denk ik wel een paar lesjes bijkopen.
¿Quanta costa?quote:Op vrijdag 21 mei 2010 09:22 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Als we dan toch bezig zijn:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mooier heb je ze niet
Maargoed, dan moet ik nog even doorsparen. Of de staatsloterij winnen, dan koop ik er zo een en mogen jullie allemaal een rondje meerijden
Net geen driehonderdduizend euroquote:
Hm, de mijne, Rolls Royce Ghost, ¤345.000...quote:Op vrijdag 21 mei 2010 22:04 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Net geen driehonderdduizend euroMaar kijk wat je krijgt! Als ik het geld zou hebben zou ik het meteen doen, alleen de looks zijn het al waard, laat staan de wagen zelf. Seks op vier wielen!
Net even zoals gepland mijn eerste rit gemaakt zonder instructeur. Mijn moeder wou voor de lol even mee, ze wou weten hoe ik het zou vergaan van diesel naar bezine en in een andere auto rijden. Meteen bij het wegrijden moest ik even dat punt opzoeken waarbij je de koppeling loslaat en gas gaat geven in z'n 1. Dat was bij de auto van mijn vader heel anders dan mijn lesauto(en bovendien reed ik diesel tijdens lessen, nu benzine) en ja hoor: VRRRRRRROEMMMMMMMM! Mijn moeder lag helemaal in een deuk natuurlijk, die zag dat al aankomenVerder een ontzettend relaxed rondje gereden. Zonder instructeur/examinator naast je valt er een hele last van je af. Dus maak je geen zorgen als die in ene niet meer naast je zit. Je kan het best, anders was je ook niet geslaagd
Mijn moeder heeft meteen al aangegeven dat ik binnenkort mag rijden als we met de familie uit eten gaan. Maar ik denk meer omdat ik dan moet bobben en zij lekker kan drinken, dus daar moeten we nog even over nadenken, maar ik denk dat ik daar een avondje cola drinken wel voor over heb. Leuk is het
Bij Rolls Royce betaal je voor de overbodige luxe en de naam. Bij Lamborghini om de brute kracht en het racegevoel. En het uiterlijk, zuchtquote:Op vrijdag 21 mei 2010 22:12 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Hm, de mijne, Rolls Royce Ghost, ¤345.000...![]()
![]()
Lijkt mij ook lastig inderdaad van diesel ineens naar benzine. Gelukkig rijdt mijn pa een dieseltje. Valt er wat minder te lachen
Doe mij die luxe maar, mag jij het racegevoel hebben.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 22:14 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Bij Rolls Royce betaal je voor de overbodige luxe en de naam. Bij Lamborghini om de brute kracht en het racegevoel. En het uiterlijk, zucht
Ja maar dat ding weegt zoveel dat het nog niet vooruit komtquote:Op vrijdag 21 mei 2010 22:16 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Doe mij die luxe maar, mag jij het racegevoel hebben.
In die Rolls zit trouwens ook een dikke 6.6 liter twin turbo V12 met 563 pk hoor.
Dan schakelen we nu over op lesauto's.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 22:27 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Ja maar dat ding weegt zoveel dat het nog niet vooruit komtWil je luxe en snelheid, Google dan een sop Mercedes CL65AMG. Met 612pk, 1000Nm koppel uit een 6.0 biturbo V12 ook een raket. En ook een bloedmooie wagen, dat vind ik van Rolls Royce niet echt, maar smaken verschillen
Maargoed, dat waren wat offtopic posts, het blijft voor ons bij dromen, nu weer back to reality. Die 1.2 Twingo reed namelijk ook wel leuk
quote:Op vrijdag 21 mei 2010 22:43 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Dan schakelen we nu over op lesauto's.
Waarin lessen jullie?
Ik een groene Peugeot 207:
[ afbeelding ]
En een paar topics daarvoor is ie ook al voorbij gekomenquote:Op zaterdag 22 mei 2010 00:02 schreef 08gnoT. het volgende:
Golfje, diezelfde vraag stelde ik trouwens een paar topics terug
Video is klaar! Morgenochtend maar uploaden, heb ik nu geen zin meer in. Heb net al 3 kwartier zitten wachten op het renderen van de video, en uploaden gaat ook > 30 minuten duren...quote:Op woensdag 19 mei 2010 11:20 schreef Joosterd het volgende:
[..]
SuccesKan je een PM sturen wanneer je hem afhebt
Valt wel mee hoor, ik heb hem de eerste keer dat ik in een benzine reed geen enkele keer af laten slaan. Gewoon eerst wat gas geven en dan de koppeling op laten komenquote:Op zaterdag 22 mei 2010 10:44 schreef Joosterd het volgende:
[ afbeelding ]
Een Audi A3, reden enorm fijn.
![]()
Zodadelijk ga ik ook rijden ... hopelijk laat ik hem niet al te vaak afslaan omdat ik ook over ga van Diesel naar Benzine
Dat dus. Daar had ik op de snelweg een keer last van. Ik moest nog invoegen en op de snelweg was daar echt precies 1 plekje voor. Een auto voor reed ervoor een daarachter een bmw, dus ik kon me daar precies tussen voegenquote:Op zaterdag 22 mei 2010 10:34 schreef FastFox91 het volgende:
Sommige weggebruikers willen nog wel eens voordringen of voorrang nemen van lesauto's, maar met zo'n auto dwing je wel eerder voorrang af.
Ik kreeg juist veel voorrang terwijl zij van rechts kwamenquote:Op zaterdag 22 mei 2010 12:00 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Dat dus. Daar had ik op de snelweg een keer last van. Ik moest nog invoegen en op de snelweg was daar echt precies 1 plekje voor. Een auto voor reed ervoor een daarachter een bmw, dus ik kon me daar precies tussen voegenMaar die bmw achter me zag die L op mijn dak en die had daar dus geen zin in, dus die gaf precies op het moment dat ik ging keihard gas zodat ik er bijna opknalde en ik mijn instructeur op mijn dak kreeg, waar ik welniet mee bezig was
Dat gebeurd mij ook veel hoor.Geen enkel normaal denkend mens lijkt achter een lesauto te willen rijdenquote:Op zaterdag 22 mei 2010 12:00 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Dat dus. Daar had ik op de snelweg een keer last van. Ik moest nog invoegen en op de snelweg was daar echt precies 1 plekje voor. Een auto voor reed ervoor een daarachter een bmw, dus ik kon me daar precies tussen voegenMaar die bmw achter me zag die L op mijn dak en die had daar dus geen zin in, dus die gaf precies op het moment dat ik ging keihard gas zodat ik er bijna opknalde en ik mijn instructeur op mijn dak kreeg, waar ik welniet mee bezig was
Bij gewone wegen viel het wel op dat ze extra afstand namen voor een lesautoquote:Op zaterdag 22 mei 2010 12:14 schreef Purdey het volgende:
[..]
Dat gebeurd mij ook veel hoor.Geen enkel normaal denkend mens lijkt achter een lesauto te willen rijden![]()
Of ervoor,of ernaast..
Ik krijg het altijd voor elkaar om ook lekker door te trappen en daardoor steeds rechts inhaal.Ik rij dan op de rechter rijstrook,en op de middelste rijden dan ook auto's en die rijd ik allemaal voorbij.Onder het mom 'Ik haal heulemaal niet rechts in,die auto's rijden gewoon niet zo hard als ik.'quote:Op zaterdag 22 mei 2010 12:21 schreef Joosterd het volgende:
[..]
Bij gewone wegen viel het wel op dat ze extra afstand namen voor een lesauto![]()
Maar op de snelweg mocht ik flink doortrappen van de instructeur omdat ik veel inhaal manouvres moest leren
En daar zegt je instructeur niets van?quote:Op zaterdag 22 mei 2010 12:37 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ik krijg het altijd voor elkaar om ook lekker door te trappen en daardoor steeds rechts inhaal.Ik rij dan op de rechter rijstrook,en op de middelste rijden dan ook auto's en die rijd ik allemaal voorbij.Onder het mom 'Ik haal heulemaal niet rechts in,die auto's rijden gewoon niet zo hard als ik.'
Jawel hoor,tuurlijk.Van de week deed een andere leerling het ook,in het uur voor zn examen.Let er ook nu echt wel opquote:Op zaterdag 22 mei 2010 14:58 schreef Sarabi het volgende:
[..]
En daar zegt je instructeur niets van?
Zo blijkt maar weer dat je niet alles tijdens het lessen leert en (hopelijk) later in de gaten krijgt hoe gevaarlijk/irritant dat is.
Ik heb het niet gehad en heb het ook niet gemist.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 15:09 schreef sneez het volgende:
Ik heb het topic doorgelezen maar kon niet veel vinden over de TTT, is het echt waard om deze te doen? Ik heb een lessenpakket gehad voor me verjaardag waarbij de TTT niet in zit, deze moet ik dus zelf gaan betalen![]()
Als ik het begrijp krijg je vrijstelling voor bijzonderde verrichtingen op je praktijk examen, als je deze verrichtingen gewoon in je lesuren oefent en onder de knie hebt kan je de TTT toch overslaan of is dit toch niet aan te raden? (lange zin, ja)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |