Valt wel mee hoor, ik heb hem de eerste keer dat ik in een benzine reed geen enkele keer af laten slaan. Gewoon eerst wat gas geven en dan de koppeling op laten komenquote:Op zaterdag 22 mei 2010 10:44 schreef Joosterd het volgende:
[ afbeelding ]
Een Audi A3, reden enorm fijn.
![]()
Zodadelijk ga ik ook rijden ... hopelijk laat ik hem niet al te vaak afslaan omdat ik ook over ga van Diesel naar Benzine
Dat dus. Daar had ik op de snelweg een keer last van. Ik moest nog invoegen en op de snelweg was daar echt precies 1 plekje voor. Een auto voor reed ervoor een daarachter een bmw, dus ik kon me daar precies tussen voegenquote:Op zaterdag 22 mei 2010 10:34 schreef FastFox91 het volgende:
Sommige weggebruikers willen nog wel eens voordringen of voorrang nemen van lesauto's, maar met zo'n auto dwing je wel eerder voorrang af.
Ik kreeg juist veel voorrang terwijl zij van rechts kwamenquote:Op zaterdag 22 mei 2010 12:00 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Dat dus. Daar had ik op de snelweg een keer last van. Ik moest nog invoegen en op de snelweg was daar echt precies 1 plekje voor. Een auto voor reed ervoor een daarachter een bmw, dus ik kon me daar precies tussen voegenMaar die bmw achter me zag die L op mijn dak en die had daar dus geen zin in, dus die gaf precies op het moment dat ik ging keihard gas zodat ik er bijna opknalde en ik mijn instructeur op mijn dak kreeg, waar ik welniet mee bezig was
Dat gebeurd mij ook veel hoor.Geen enkel normaal denkend mens lijkt achter een lesauto te willen rijdenquote:Op zaterdag 22 mei 2010 12:00 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Dat dus. Daar had ik op de snelweg een keer last van. Ik moest nog invoegen en op de snelweg was daar echt precies 1 plekje voor. Een auto voor reed ervoor een daarachter een bmw, dus ik kon me daar precies tussen voegenMaar die bmw achter me zag die L op mijn dak en die had daar dus geen zin in, dus die gaf precies op het moment dat ik ging keihard gas zodat ik er bijna opknalde en ik mijn instructeur op mijn dak kreeg, waar ik welniet mee bezig was
Bij gewone wegen viel het wel op dat ze extra afstand namen voor een lesautoquote:Op zaterdag 22 mei 2010 12:14 schreef Purdey het volgende:
[..]
Dat gebeurd mij ook veel hoor.Geen enkel normaal denkend mens lijkt achter een lesauto te willen rijden![]()
Of ervoor,of ernaast..
Ik krijg het altijd voor elkaar om ook lekker door te trappen en daardoor steeds rechts inhaal.Ik rij dan op de rechter rijstrook,en op de middelste rijden dan ook auto's en die rijd ik allemaal voorbij.Onder het mom 'Ik haal heulemaal niet rechts in,die auto's rijden gewoon niet zo hard als ik.'quote:Op zaterdag 22 mei 2010 12:21 schreef Joosterd het volgende:
[..]
Bij gewone wegen viel het wel op dat ze extra afstand namen voor een lesauto![]()
Maar op de snelweg mocht ik flink doortrappen van de instructeur omdat ik veel inhaal manouvres moest leren
En daar zegt je instructeur niets van?quote:Op zaterdag 22 mei 2010 12:37 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ik krijg het altijd voor elkaar om ook lekker door te trappen en daardoor steeds rechts inhaal.Ik rij dan op de rechter rijstrook,en op de middelste rijden dan ook auto's en die rijd ik allemaal voorbij.Onder het mom 'Ik haal heulemaal niet rechts in,die auto's rijden gewoon niet zo hard als ik.'
Jawel hoor,tuurlijk.Van de week deed een andere leerling het ook,in het uur voor zn examen.Let er ook nu echt wel opquote:Op zaterdag 22 mei 2010 14:58 schreef Sarabi het volgende:
[..]
En daar zegt je instructeur niets van?
Zo blijkt maar weer dat je niet alles tijdens het lessen leert en (hopelijk) later in de gaten krijgt hoe gevaarlijk/irritant dat is.
Ik heb het niet gehad en heb het ook niet gemist.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 15:09 schreef sneez het volgende:
Ik heb het topic doorgelezen maar kon niet veel vinden over de TTT, is het echt waard om deze te doen? Ik heb een lessenpakket gehad voor me verjaardag waarbij de TTT niet in zit, deze moet ik dus zelf gaan betalen![]()
Als ik het begrijp krijg je vrijstelling voor bijzonderde verrichtingen op je praktijk examen, als je deze verrichtingen gewoon in je lesuren oefent en onder de knie hebt kan je de TTT toch overslaan of is dit toch niet aan te raden? (lange zin, ja)
Het verhaal heeft twee kanten,ik heb zelf mijn TTT eind april gehad.Even op een rijtje:quote:Op zaterdag 22 mei 2010 15:09 schreef sneez het volgende:
Ik heb het topic doorgelezen maar kon niet veel vinden over de TTT, is het echt waard om deze te doen? Ik heb een lessenpakket gehad voor me verjaardag waarbij de TTT niet in zit, deze moet ik dus zelf gaan betalen![]()
Als ik het begrijp krijg je vrijstelling voor bijzonderde verrichtingen op je praktijk examen, als je deze verrichtingen gewoon in je lesuren oefent en onder de knie hebt kan je de TTT toch overslaan of is dit toch niet aan te raden? (lange zin, ja)
Ik ben daar juist heel precies in. 'Rij maar door hoor.' 'Ja maar dan haal ik rechts in.' 'Moet ie maar doorrijden.'quote:Op zaterdag 22 mei 2010 14:58 schreef Sarabi het volgende:
[..]
En daar zegt je instructeur niets van?
Zo blijkt maar weer dat je niet alles tijdens het lessen leert en (hopelijk) later in de gaten krijgt hoe gevaarlijk/irritant dat is.
Dat vroeg ik me voor ik ging rijlessen ook af. Heb een stuk of 20 personen erover gesproken, en de meesten vonden het overbodig. Wel waren er enkelen die het er handig vonden.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 15:09 schreef sneez het volgende:
Tja....dat soort instructeurs begrijp ik niet echt.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 15:31 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik ben daar juist heel precies in. 'Rij maar door hoor.' 'Ja maar dan haal ik rechts in.' 'Moet ie maar doorrijden.'
Je moet je ook aanpassen aan het verkeer en wild gaan slalommen omdat een opa in de middelste strook rijdt is ook niet veilig. De binnenstad waar ik les is grotendeels 30 km/u vanwege kapotte wegen (sneeuw/ijs deze winter) maar ik moest ook tegen de 40 km/u aan gaan rijden anders zou ik alles weer ophouden en dat veroorzaakt agressie in het verkeer.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 15:47 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Tja....dat soort instructeurs begrijp ik niet echt.
Hij moet je toch voorbereiden op het examen en dagelijks leven en denk niet dat de examinator of politie later hetzelfde denken
Inmiddels alweer een paar maanden geslaagd, maar ik heb gelest in een gele Volvo V40quote:Op vrijdag 21 mei 2010 22:43 schreef Nero22 het volgende:
Waarin lessen jullie?
Inparkeerhel?quote:Op zaterdag 22 mei 2010 20:51 schreef MetalMike het volgende:
[..]
Inmiddels alweer een paar maanden geslaagd, maar ik heb gelest in een gele Volvo V40![]()
[ afbeelding ]
Is weer eens iets anders dan de standaard Golf/Yaris/307
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |