abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81754159
Sommige weggebruikers willen nog wel eens voordringen of voorrang nemen van lesauto's, maar met zo'n auto dwing je wel eerder voorrang af.
  zaterdag 22 mei 2010 @ 10:44:46 #227
263062 Joosterd
All-Round Fokker.!!
pi_81754362

Een Audi A3 , reden enorm fijn.

Zodadelijk ga ik ook rijden ... hopelijk laat ik hem niet al te vaak afslaan omdat ik ook over ga van Diesel naar Benzine
You have to make the right choice. As long as you don't choose, everything remains possible.
pi_81755930
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 10:44 schreef Joosterd het volgende:
[ afbeelding ]

Een Audi A3 , reden enorm fijn.

Zodadelijk ga ik ook rijden ... hopelijk laat ik hem niet al te vaak afslaan omdat ik ook over ga van Diesel naar Benzine
Valt wel mee hoor, ik heb hem de eerste keer dat ik in een benzine reed geen enkele keer af laten slaan. Gewoon eerst wat gas geven en dan de koppeling op laten komen (En dus niet op de koppeling aanrijden, alhoewel dat ook wel te doen is)
pi_81756399
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 10:34 schreef FastFox91 het volgende:
Sommige weggebruikers willen nog wel eens voordringen of voorrang nemen van lesauto's, maar met zo'n auto dwing je wel eerder voorrang af.
Dat dus. Daar had ik op de snelweg een keer last van. Ik moest nog invoegen en op de snelweg was daar echt precies 1 plekje voor. Een auto voor reed ervoor een daarachter een bmw, dus ik kon me daar precies tussen voegen Maar die bmw achter me zag die L op mijn dak en die had daar dus geen zin in, dus die gaf precies op het moment dat ik ging keihard gas zodat ik er bijna opknalde en ik mijn instructeur op mijn dak kreeg, waar ik welniet mee bezig was
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
  zaterdag 22 mei 2010 @ 12:09:05 #230
263062 Joosterd
All-Round Fokker.!!
pi_81756674
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 12:00 schreef Jac0bus het volgende:

[..]

Dat dus. Daar had ik op de snelweg een keer last van. Ik moest nog invoegen en op de snelweg was daar echt precies 1 plekje voor. Een auto voor reed ervoor een daarachter een bmw, dus ik kon me daar precies tussen voegen Maar die bmw achter me zag die L op mijn dak en die had daar dus geen zin in, dus die gaf precies op het moment dat ik ging keihard gas zodat ik er bijna opknalde en ik mijn instructeur op mijn dak kreeg, waar ik welniet mee bezig was
Ik kreeg juist veel voorrang terwijl zij van rechts kwamen Ja zo leer ik het ook nooit he...

Wel keer gezien dat een auto bij een 80 km weg er net voor wou kruipen bij een les auto waar ik een stukje achter reed. Scheelde niet veel en ze had hem aangereden.
You have to make the right choice. As long as you don't choose, everything remains possible.
pi_81756727
Waarom openen jullie niet een apart topic voor de lesauto's ?
Kunnen de mensen die hun rijbewijs al hebben ook meeposten over hun vroegere lesauto.
  zaterdag 22 mei 2010 @ 12:12:26 #232
251095 Purdey
Better off alone..
pi_81756769
In een week tijd al twee keer bijna vol aangereden door een auto met voorrang.Ik kwam van rechts op een kruispunt,en mn instructeur heeft ooit gezegd 'Gewoon voorzichtig door blijven rollen,niet bang zijn.Ze stoppen wel.' Nou,mooi niet.Vorige week een family-car die gewoon vol doorreed,en ik ook.Dus die man moest volop uitwijken en schrok zich kapot (Goedzo,zei mijn instructeur) en van de week een taxi-busje die gewoon doorreed die dus bijna bovenop me zat.Nu zijn taxi-chauffeurs ook niet echt weggebruikers waar je iets van moet verwachten,maar toch..
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
  zaterdag 22 mei 2010 @ 12:14:02 #233
251095 Purdey
Better off alone..
pi_81756807
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 12:00 schreef Jac0bus het volgende:

[..]

Dat gebeurd mij ook veel hoor.Geen enkel normaal denkend mens lijkt achter een lesauto te willen rijden
Of ervoor,of ernaast..
  zaterdag 22 mei 2010 @ 12:21:53 #234
263062 Joosterd
All-Round Fokker.!!
pi_81757046
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 12:14 schreef Purdey het volgende:

[..]

Dat gebeurd mij ook veel hoor.Geen enkel normaal denkend mens lijkt achter een lesauto te willen rijden
Of ervoor,of ernaast..
Bij gewone wegen viel het wel op dat ze extra afstand namen voor een lesauto

Maar op de snelweg mocht ik flink doortrappen van de instructeur omdat ik veel inhaal manouvres moest leren
  zaterdag 22 mei 2010 @ 12:37:33 #235
251095 Purdey
Better off alone..
pi_81757475
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 12:21 schreef Joosterd het volgende:

[..]

Bij gewone wegen viel het wel op dat ze extra afstand namen voor een lesauto

Maar op de snelweg mocht ik flink doortrappen van de instructeur omdat ik veel inhaal manouvres moest leren
Ik krijg het altijd voor elkaar om ook lekker door te trappen en daardoor steeds rechts inhaal.Ik rij dan op de rechter rijstrook,en op de middelste rijden dan ook auto's en die rijd ik allemaal voorbij.Onder het mom 'Ik haal heulemaal niet rechts in,die auto's rijden gewoon niet zo hard als ik.'
pi_81761187
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 12:37 schreef Purdey het volgende:

[..]

Ik krijg het altijd voor elkaar om ook lekker door te trappen en daardoor steeds rechts inhaal.Ik rij dan op de rechter rijstrook,en op de middelste rijden dan ook auto's en die rijd ik allemaal voorbij.Onder het mom 'Ik haal heulemaal niet rechts in,die auto's rijden gewoon niet zo hard als ik.'
En daar zegt je instructeur niets van?
Zo blijkt maar weer dat je niet alles tijdens het lessen leert en (hopelijk) later in de gaten krijgt hoe gevaarlijk/irritant dat is.
  zaterdag 22 mei 2010 @ 15:03:04 #237
251095 Purdey
Better off alone..
pi_81761280
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 14:58 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Zo blijkt maar weer dat je niet alles tijdens het lessen leert en (hopelijk) later in de gaten krijgt hoe gevaarlijk/irritant dat is.
Jawel hoor,tuurlijk.Van de week deed een andere leerling het ook,in het uur voor zn examen.Let er ook nu echt wel op
pi_81761435
Ik heb het topic doorgelezen maar kon niet veel vinden over de TTT, is het echt waard om deze te doen? Ik heb een lessenpakket gehad voor me verjaardag waarbij de TTT niet in zit, deze moet ik dus zelf gaan betalen

Als ik het begrijp krijg je vrijstelling voor bijzonderde verrichtingen op je praktijk examen, als je deze verrichtingen gewoon in je lesuren oefent en onder de knie hebt kan je de TTT toch overslaan of is dit toch niet aan te raden? (lange zin, ja)
pi_81761637
Mwah. Je kan vrijstelling verdienen voor je bijzondere verrichtingen inderdaad, maar deze stellen sowieso op je examen ook vrij weinig voor en zullen ze je ook niet zo snel op laten zakken (mits je gewoon goed om je heen kijkt). Verder is het een kennismaking met het CBR, maar ook dat stelt niet veel voor.

Als het niet in je pakket zit en je het ook nog zelf moet betalen, zou ik het persoonlijk niet doen (nu ik hem zelf heb gehad en er zo goed als niks aan heb gehad).
pi_81761644
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 15:09 schreef sneez het volgende:
Ik heb het topic doorgelezen maar kon niet veel vinden over de TTT, is het echt waard om deze te doen? Ik heb een lessenpakket gehad voor me verjaardag waarbij de TTT niet in zit, deze moet ik dus zelf gaan betalen

Als ik het begrijp krijg je vrijstelling voor bijzonderde verrichtingen op je praktijk examen, als je deze verrichtingen gewoon in je lesuren oefent en onder de knie hebt kan je de TTT toch overslaan of is dit toch niet aan te raden? (lange zin, ja)
Ik heb het niet gehad en heb het ook niet gemist.
Die bijzondere verrichtingen zijn meestal niet de dingen waarop je slaagt of zakt, dus gewoon goed oefenen in de lessen.
  zaterdag 22 mei 2010 @ 15:23:03 #241
251095 Purdey
Better off alone..
pi_81761786
quote:

Het verhaal heeft twee kanten,ik heb zelf mijn TTT eind april gehad.Even op een rijtje:
Voordelen: Je kunt vrijstellingen verdienen voor bijzondere verrichtingen,je krijgt een kijkje in de keuken van het CBR wat misschien zenuwen wegneemt voor je examen,je krijgt keurig te horen waar je aan moet werken.

Nadelen: Het is best duur en je hebt er eigenlijk niks voor,bijzondere verrichtingen kun je ook op examen doen (kijken is vele malen belangrijker dan of je goed parkeert/keert) en als je enorm goed rijd wil dat niet zeggen dat je ook meteen je examen over mag slaan (Wat dus best jammer is)
pi_81762006
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 14:58 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ik ben daar juist heel precies in. 'Rij maar door hoor.' 'Ja maar dan haal ik rechts in.' 'Moet ie maar doorrijden.'
Tap tap tap
  zaterdag 22 mei 2010 @ 15:33:16 #243
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_81762039
quote:

Dat vroeg ik me voor ik ging rijlessen ook af. Heb een stuk of 20 personen erover gesproken, en de meesten vonden het overbodig. Wel waren er enkelen die het er handig vonden.

En zo denk ik er zelf ook over. Bij mijn tussentijdse toets kwamen bij de nabespreking twee belangrijke punten naar boven waar ik aan kan werken. Ben blij dat ik de toets gedaan heb, maar die keuze moet je zelf maken
pi_81762085
Ik ben op zich ook wel blij dat ik de TTT heb gedaan, ik ben zo'n enorme zenuwpees en nu weet ik in ieder geval wat ik van het examen kan verwachten.
Tap tap tap
pi_81762345
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 15:31 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik ben daar juist heel precies in. 'Rij maar door hoor.' 'Ja maar dan haal ik rechts in.' 'Moet ie maar doorrijden.'
Tja....dat soort instructeurs begrijp ik niet echt.
Hij moet je toch voorbereiden op het examen en dagelijks leven en denk niet dat de examinator of politie later hetzelfde denken
  zaterdag 22 mei 2010 @ 16:06:41 #246
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_81762802
Ik ben ook erg blij met het feit dat ik een ttt heb gedaan.

Ten eerste heb ik die vrijstellingen behaald, waardoor ik me nu kan focussen op het 'echte' rijden. Nu ben ik wel een file parkeer faal, maar toch. Weer een last minder.

Naast de vrijstellingen heb ik heel concreet een aantal leerpunten als feedback gekregen waar ik dus aan moet werken. En hoewel mijn instructrice deze ook al tijdens eerdere lessen had opgemerkt is het bij zo'n ttt wel iets serieuzer met een CBR examinator. Voor mij was het dus erg nuttig.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  zaterdag 22 mei 2010 @ 20:36:14 #247
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_81770733
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 15:47 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Tja....dat soort instructeurs begrijp ik niet echt.
Hij moet je toch voorbereiden op het examen en dagelijks leven en denk niet dat de examinator of politie later hetzelfde denken
Je moet je ook aanpassen aan het verkeer en wild gaan slalommen omdat een opa in de middelste strook rijdt is ook niet veilig. De binnenstad waar ik les is grotendeels 30 km/u vanwege kapotte wegen (sneeuw/ijs deze winter) maar ik moest ook tegen de 40 km/u aan gaan rijden anders zou ik alles weer ophouden en dat veroorzaakt agressie in het verkeer.

Ik merk op de snelweg dat mensen wel socialer rijden als ik in en uit wil voegen. Autos gaan naar links of nemen wat extra afstand zodat ik er tussen pas. Dat vind ik altijd heel lief. In de binnenstad daarentegen scheuren ze me soms idioot voorbij omdat ik wèl een zijstraat in kijk of afrem voor een drempel. Mannen met kleine piemels denk ik dan altijd maar. Ik faalde de laatste les hard in het fileparkeren en een auto die op me moest wachten reed me daarna snel voorbij. De man zat breed lachend achter het stuur en stak zijn duim uit uit sarcasme. Ach, moet hij weten, hij heeft het ook moeten leren ooit.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  zaterdag 22 mei 2010 @ 20:43:36 #248
263062 Joosterd
All-Round Fokker.!!
pi_81771019
Voordelen:

- Je weet hoe je examen eruit gaat zien
- Je weet waar je moet aan werken
- Je kan vrijstellingen verdienen.
- Kan zenuwen wegnemen

Nadelen:

- Duur ( Mijn instructeur zij dat ze steeds minder aan een TTT doen omdat het bijna in de buurt komt qua kosten van het echte examen).

- Als je TTT heel erg slecht rijd kan dit juist de zenuwen toe laten nemen bij het echte examen omdat je
denkt dat je er nog niet aan toe bent.

- Het is maar een moment opname je kan nog zo goed rijden maar je TTT verpesten en dan heb je er nog niet veel aan. Meestal kan je instructeur ook al inzicht geven of je het aankan of niet en hoe het er uit gaat zien.

Ik zelf vond het een enorm voordeel, het zat in mijn pakket van de weekcursus. Ik kan mezelf ook nog welleens opfokken voor examens maar tijdens het echte examen was ik nauwelijks zenuwachtig.

Vandaag voor het eerst in onze eigen auto gereden zon 20km , ging niet geheel vlekkeloos want het is totaal anders rijden dan in de lesauto. Voor de rest vond ik dat mijn moeder nogal hysterisch reageerd op sommige dingen zoals ze dacht dat ik te laat remde enzo maarja ik mag nu ook solo rijden dus dat komt wel goed.
pi_81771317
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 22:43 schreef Nero22 het volgende:
Waarin lessen jullie?
Inmiddels alweer een paar maanden geslaagd, maar ik heb gelest in een gele Volvo V40

Is weer eens iets anders dan de standaard Golf/Yaris/307
* Whatever floats your goat!
pi_81771621
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 20:51 schreef MetalMike het volgende:

[..]

Inmiddels alweer een paar maanden geslaagd, maar ik heb gelest in een gele Volvo V40

[ afbeelding ]

Is weer eens iets anders dan de standaard Golf/Yaris/307
Inparkeerhel?

Mijn lesauto
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')