Op zondag 16 mei 2010 17:41 schreef seiramu het volgende:Mijn ouders zijn al jarenlang gescheiden en ik heb daar weinig tot geen problemen aan overgehouden. Mijn moeder kan er ook in vrede mee leven aangezien de rust in huis is wedergekeerd (ze hadden 24 uur per dag ruzie

). Helaas zie ik mijn vader maar om de paar weken. Dat is lang niet vaak genoeg maar ik weet dat papa van mij houdt en dat we het druk hebben. Daarnaast verwend hij me wanneer hij maar de kans krijgt en zegt niet snel nee

. Ik ben dus echt een daddy's girl

. Echter heeft hij in tegenstelling tot mijn moeder en ik wel moeite met deze situatie. Dat heb ik door te jaren heen kunnen oppikken uit (stiekeme) gesprekken en door het gedrag van mijn vader. Hij gebruikt (of gebruikte) bijvoorbeeld anti-depressiva, was/is vaak dronken waarna hij bezopen mijn moeder belt of langskomt en wanneer wij een gesprek houden kan zijn ontspannen stemming direct omslaan in een neerslachtige gemoedstoestand (soms in combinatie met alcohol).
Vervolgens wil ik het hebben over zijn privé-leven. Het begon eigenlijk toen ik 13 jaar oud was. Hij was toen destijds over de 40, had een nieuwe vriendin van 18 en hij overweegde serieus om te trouwen met haar. Dat vond ik vreemd en ik voelde mij hier ongemakkelijk bij want dat zou betekenen dat ik een stief-moeder zou krijgen die maar 5 jaar ouder is dan ik

. Uiteindelijk heeft hij het contact met haar verbroken omdat de vader van het meisje niet meer wilde dat een oude man met zijn dochter omging. En terecht naar mijn mening.
Hier eindigt het echter niet. Ik vind het leuk om in de bestanden en afbeeldingen te kijken van andermans mobieltjes (foei!) en ook die van mijn vader. Op zijn mobieltje heb ik vaak foto's gevonden van jonge meiden. Waarschijnlijk waren het meisjes van rond een jaar of 17/18. De foto's waren genomen bij hem thuis en het waren hele aantrekkelijke meiden. Mijn vader is géén knappe man

, zijn tanden zijn verkleurd en hij is absoluut geen type met wie een 18-jarige mee naar huis zou gaan. Ik begrijp niet wat ze hebben te zoeken bij mijn vader thuis. Natuurlijk hoefde ik er niet veel achter te zoeken maar mijn vader vond het niet leuk dat ik die foto's vond. Hij begon te stotteren en een excuus te vinden :/. Ik heb dit aan mijn moeder verteld en zij vond het maar vreemd.
Als laatste zit hij vaak op youtube en praat met jonge meiden van 14! Hij zegt dat hij het leuk vind om zich voor te doen als een man van 25 omdat er anders niemand met hem praat. Hij gebruikt youtube namelijk als een chat-site. Op de youtubepagina's laat hij een bericht achter en viceversa. Ik heb zijn gesprekken stiekem gevolgd en ik was erg geschrokken! Hij valde een (aantrekkelijke) meid van 14 lastig. Zij uploadde filmpjes van zichzelf waarin ze zong en mijn vader zei dat hij haar een engel vond, prachtig, dat hij nog nooit zo'n aantrekkelijke schoonheid had gezien, dat ze een bericht terug moest sturen en hij had een stuk of 10 a 15 (liefdes)gedichtjes achtergelaten op haar youtubepagina! Ik had mijn vader hiermee geconfronteerd en hij zei dat het een grapje was. Ik vond dit niet grappig en dat meisje bleek dat ook niet te vinden. Zij stuurde berichtjes terug naar zijn pagina met "laat mij met rust enge man!", "ik wil niet meer dat je me een engel noemt!", "waarom stuur je me deze gedichtjes?!" en "wil je niet meer tegen mij praten!".
Dit gaat toch echt te fur

. Ik heb het aan mijn moeder verteld en ze neemt de situatie niet serieus. Ze gelooft me wel maar zegt dat mijn vader gewoon een vreemde man is en dat hij moet doen waar hij zin in heeft.
Nou, ik neem het wel serieus en ik begrijp niet dat hij zoiets doet. Hij heeft het zelfs heel vaak over, dat hij met jonge meiden praat op youtube en zich voordoet als een jongeman. Dit verteld hij zelfs waar de familie bij is. Hij schijnt niet te merken dat zijn gedrag aanstoot geeft aan ons. Bah.
Ik weet niet wat ik met deze situatie aanmoet. Ik vind het heel ongemakkelijk dat hij met meiden van ver onder zijn leeftijd omgaat en berichtjes stuurt. Waarschijnlijk voelt hij zich eenzaam ofzo?