Bah, vervelend zeg! Heel veel sterkte... het zal vast erg zwaar voor je zijn.quote:Op zondag 16 mei 2010 23:58 schreef delano.888 het volgende:
Voor degene die vonden dat ik me te weinig zorgen maakte en bang was, vandaag is de klap dan helaas toch toegeslagen bij mij. Daar hou ik het maar even bij. Komt vast door het hebben van veel (denk) tijd...
Dat gebeurt inderdaad makkelijk wanneer je even niks aan je hoofd hebt. Absoluut niks om je voor te schamen!!quote:Op zondag 16 mei 2010 23:58 schreef delano.888 het volgende:
Voor degene die vonden dat ik me te weinig zorgen maakte en bang was, vandaag is de klap dan helaas toch toegeslagen bij mij. Daar hou ik het maar even bij. Komt vast door het hebben van veel (denk) tijd...
Sterkte delano !quote:Op dinsdag 18 mei 2010 09:28 schreef delano.888 het volgende:
Iedereen bedankt voor de steun.
Heb een gekneusde nek bleek later btw.
Morgen nieuwe legetimatie en rijbewijs aanvragen (120 euro inclusief 2x20 euro "boete" wegens verlies)
Donderdag gesprek met verzekering en slachtofferhulp
Binnenkort huis leeg halen en heeeel druk op zoek naar woonruimte.
Ben benieuwd, maar alles ziet er tot nu toe vrij klote uit voor me.
Sterkte met alles, echt afschuwelijk wat je is overkomen.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 09:28 schreef delano.888 het volgende:
Iedereen bedankt voor de steun.
Heb een gekneusde nek bleek later btw.
Morgen nieuwe legetimatie en rijbewijs aanvragen (120 euro inclusief 2x20 euro "boete" wegens verlies)
Donderdag gesprek met verzekering en slachtofferhulp
Binnenkort huis leeg halen en heeeel druk op zoek naar woonruimte.
Ben benieuwd, maar alles ziet er tot nu toe vrij klote uit voor me.
Je moet het daar ook eens met Slachtofferhulp over hebben donderdag. Zij hebben hier ervaring mee en kunnen je helpen.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 12:28 schreef 300000 het volgende:
[..]
Sterkte met alles, echt afschuwelijk wat je is overkomen.
Ik wil graag nog een keer mijn post herhalen over het schadefonds geweldsmisdrijven (http://www.schadefonds.nl/) want hier kom je zeker voor in aanmerking. Ik snap dat je het nu erg druk hebt, maar als ik jou was zou ik uiteindelijk wel een claim indienen (dit kan tot 3 jaar na dato).
Je weet het ondertussen, is er iets veranderd aan je mening over hetgeen wat er gebeurd is?quote:Op dinsdag 18 mei 2010 19:53 schreef rouletteking het volgende:
Afkomst daders?
Nee hoor, het zijn gewoon een stel !@#$%klootzakken ongeacht de afkomst, was gewoon benieuwd.quote:Op donderdag 20 mei 2010 14:40 schreef bijderechter het volgende:
[..]
Je weet het ondertussen, is er iets veranderd aan je mening over hetgeen wat er gebeurd is?
Gelukkig maar!quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 16:29 schreef delano.888 het volgende:
Voor degene die me zo goed gesteund hebben en dit misschien wel willen weten:
http://www.omroepgelderla(...)-overval-in-Velp.htm
komt ook op t nieuws (radio gelderland dus) langs elk half uur.
fijne gedachte wel dat ze dus echt wat doen![]()
Oh! Bij dat linkje ook de audio wat net op de radio was.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 16:46 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Gelukkig maar!
Huisinvasies zijn voor wannabe criminelen
Heb je tijdens de aangifte ook aangegeven dat je op de hoogte wilt worden gehouden van het verdere verloop van de zaak? Want dan krijg je straks ook brieven en zo, over wanneer de rechtzaak komtquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 16:44 schreef delano.888 het volgende:
Net een uitgebreid verhaal hier over op de radio, wist wel dat dit heftig is maar dat het zo uitgebreid op het nieuws komt, maarja ze kunnen nog vrijwel niks zeggen dus dat is maar afwachten dan..
Inderdaad. Laffe mongolen die met een groepje, bij een totaal gebrek aan creativiteit of intelligentie, iemand thuis verrassen en in elkaar slaan.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 16:46 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Gelukkig maar!
Huisinvasies zijn voor wannabe criminelen
Angst voornamelijk, waar ik nog steeds niet vanaf ben helaas. Maar dat hou ik inderdaad voor mezelf.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 17:01 schreef Observer86 het volgende:
[..]
Inderdaad. Laffe mongolen die met een groepje, bij een totaal gebrek aan creativiteit of intelligentie, iemand thuis verrassen en in elkaar slaan.![]()
![]()
![]()
---
Delano,
Wat bedoelde je met de post dat de 'klap' was gekomen? Wat voel je dan precies op zo'n moment? Een gevoel van onmacht? Boosheid? Never-again-gevoel? Hoe lang duurt zo'n fase?
Ik snap dat het persoonlijk is, maar mocht je het toch willen posten heb je vast mijn aandacht.
Zeer begrijpelijk.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 17:10 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Angst voornamelijk, waar ik nog steeds niet vanaf ben helaas. Maar dat hou ik inderdaad voor mezelf.
Oh mijn leven is weer top ondertussen hoor, ik ben er echt wel goed bovenop gekomen, maar de gedachte "ze komen terug" blijft altijd helaas, ook omdat ze dat tegen me gezegd hadden (als ik de politie zou bellen) en ook mijn dromen zijn niet altijd even fijn maarja wat kan je daar nou aan veranderen..quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 17:27 schreef Observer86 het volgende:
[..]
Zeer begrijpelijk.
Ik had eens een docu gezien over een Britse kooi/MMA-vechter. Hij was op straat aangevallen door een groepje neo-nazi's, omdat hij hun pesterij van een aziaat probeerde te stoppen.
Die aanval heeft hem totaal veranderd. Voor de aanval was het een doorsnee jongen van 65-75 kg, studie, standaard sociaal leventje. Erna begon hij dus met zijn lichaam en vechtvaardigheden te ontwikkelen. Ten tijde van de opnames van de docu was hij dus volop bezig in het zwaargewichtklassement (100+ kg) van MMA, min of meer internationaal . En 30+ kg spier kweek je niet zomaar na ruim 6 weken op intensive care te hebben gelegen... Die klootzakken hadden hem goed te pakken.
Mijn punt is dat je na zo'n ervaring voor een keus staat. Je glijdt af en verwaarloost je leven. Je verwerkt het verlies en laat de rest in het oude patroon en gaat verder met je leven. Of deze gebeurtenis opent nieuwe deuren van motivatie voor je, waardoor je er uiteindelijk vooral mentaal sterker van wordt. De keus is aan jou.
Ja ben er goed vanaf gekomen, heb wat minder games terug gekocht welquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 23:13 schreef YoshiBignose het volgende:
Maar hoe is het nou afgelopen met de verzekering? Alles vergoed gekregen?
Dit is WGR, Relatie&Psychologie shit kan hij elders kwijt.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 10:14 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Is dit echt?
3 gemaskerde mannen die je overvallen in je eigen huis, en jij maakt je druk over materiële zaken?
Woon nu gewoon gehuurd bij een particulier.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 10:52 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Fijn dat ze de daders te pakken hebben gekregen.![]()
Heb je inmiddels ook andere woonruimte en is Vivare nog een beetje toegeeflijk geweest?
Niet zo netjes van Vivare, ze hadden je bij wijze van uitzondering best kunnen helpen.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 19:42 schreef delano.888 het volgende:
Woon nu gewoon gehuurd bij een particulier.
Vivare wou me geen spoed geven destijds, je kreeg alleen spoed als je kinderen had, en geen baan had, daar kwam het eigenlijk op neer.
Wat ik me dan afvraag, hoe kan je een huurhuis betalen als je geen baan hebt?
Maargoed, zit goed nu.
Had in dit geval niks uitgemaakt, op het moment dat ik ze zag staan helemaal in het zwart, flipte ik, en het eerste wat ik me daarna kan herinneren was ik al vastgebonden. Op dat moment kan je (of kan ik) niet helder nadenken en doen.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:32 schreef mafkees01 het volgende:
Wel eens aan gedacht om een vechtsport te gaan doen TS? Het verbetert natuurlijk je zelfvertrouwen, maar je kan ook wat maken. Wij krijgen veel trainingen met 1 tegen 4 en daar kun je effectief iets tegen doen. Blijft weg dat je in de minderheid bent en de angst toeslaat, maar je bent niet geheel kansloos..
Ik denk dat het voor jou ook zeker een optie is!
In addition: sterkte verder. Ik heb ook ooit een bedreiging gehad en heb lange tijd die plek ontweken uit angst. Vervolgens ben ik op Krav Maga gegaan en wanneer die situatie zich weer zou voordoen zou ik effectief toeslaan. Kijk er eens na als je behoefte hebt. Het helpt jezelf gewoon en het is leuk om te doen
Dat ken ik ja, werd mij ook verteld toen ik toch vrij dringend om woonruimte verlegen zat.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 19:42 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Woon nu gewoon gehuurd bij een particulier.
Vivare wou me geen spoed geven destijds, je kreeg alleen spoed als je kinderen had, en geen baan had, daar kwam het eigenlijk op neer.
Wat ik me dan afvraag, hoe kan je een huurhuis betalen als je geen baan hebt?
Maargoed, zit goed nu.
Ik was vandaag bij een Krav Maga les en ze hadden daar precies het soort situatie trainingen voor wat jij beschrijft.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:42 schreef delano.888 het volgende:
Had in dit geval niks uitgemaakt, op het moment dat ik ze zag staan helemaal in het zwart, flipte ik, en het eerste wat ik me daarna kan herinneren was ik al vastgebonden. Op dat moment kan je (of kan ik) niet helder nadenken en doen.
Ik heb ook dat soort trainingen gehad van m'n werk, maar het werkelijk meemaken is echt niet te vergelijken. Het is zelfs zo dat ik moet zeggen dat ik helemaal niet zo heel veel aan die trainingen heb gehadquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 03:28 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ik was vandaag bij een Krav Maga les en ze hadden daar precies het soort situatie trainingen voor wat jij beschrijft.
scenario:
- je loopt op straat en opeens krijg je een duw van achteren
km oplossing: elleboog naar achteren, hammerfist, knie, knie, knie, knie, knie
- je staat savonds te pinnen (het licht in de zaal was uitgedaan om het weer wat realistischer te maken) en opeens wordt je van achteren vastgegrepen
km: kopstoot naar achteren, stampen op de voeten, ballen grijpen, omdraaien, hammerfist, knie, knie, knie, knie, knie (ze hebben iets met knieeen daar geloof ik).
Het interessante was hoe het realisme benadrukt werd, het mentale aspect van stress van opeens onverwachts aangevallen te wordenen en van 0 naar 100% agressie te gaan in een seconde.
Krav Maga had in jouw situatie vast niets uitgemaakt maar ik wilde even melden dat er dus wel zelfverdediging bestaat waarbij je niet alleen leert vechten maar ook op onverwachtse situaties met bijbehorende stress voorbereiden.
1 minderjarige is dus 1 jaar tegen geëist.quote:Rechtbank houdt zaak overval op slapende jongen Velp aan
door Bert Luijpen ARNHEM – De rechtbank heeft gisteren de zaak aangehouden tegen twee jonge verdachten van een overval met bruut geweld op een 19- jarige Velpenaar. Die werd op 14 mei tussen vier en zes uur ’ s nachts thuis in zijn bed beroofd.
Op verzoek van de advocaten Van Riel van een 19-jarige Arnhemmer en Visscher van een even oude Rhedenaar, worden eerst onder meer nog getuigen gehoord.
Vorige week stonden bij de jeugdrechter twee nog minderjarige medeverdachten terecht. De zaak tegen een van hen is ook aangehouden, tegen de ander eiste de officier twaalf maanden jeugddetentie, waarvan zeven voorwaardelijk met verplicht reclasseringscontact.
De jongen die is overvallen, was bevriend met de Arnhemse verdachte. Er wordt van uit gegaan dat die de anderen heeft ingelicht over waar er wat in huis te halen viel.
De Arnhemmer zou zelf ook bij de overval zijn geweest. Daarbij is grof geweld gebruikt. Het slachtoffer is meermalen geslagen en geschopt door de met bivakmutsen getooide overvallers. Hij is tegen de grond gewerkt en zijn ogen zijn met tape afgeplakt. Ook werd een doek over zijn hoofd getaped en zijn zijn handen vastgebonden. Vervolgens is hij nog bedreigd.
De overvallers gingen aan de haal met een tv, laptop, Playstation met toebehoren en spellen en verder onder meer een portemonnee, sleutelbos en mobiele telefoon.
Een verzoek van de raadslieden gisteren om de verdachten, die vier maanden vastzitten, in afwachting van hun berechting vrij te laten, mislukte. De rechters vinden dat ze hun berechting in de gevangenis moeten afwachten.
De inhoudelijke behandeling van de zaak is in ieder geval niet eerder dan 30 maart.
Jup. En aardig wat ook. Niet dat ik er graag wat aan over wil houden hoor maar t kan geen kwaad natuurlijkquote:Op donderdag 3 februari 2011 14:25 schreef Guppyfriend het volgende:
Wordt op de daders ook een schadevergoeding voor jou of je verzekering verhaald? Dat je weet?
Nee, precies, en als ze toch gepakt zijn, is het natuurlijk niet logisch dat je verzekering alles zou moeten ophoesten.quote:Op donderdag 3 februari 2011 14:28 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Jup. En aardig wat ook. Niet dat ik er graag wat aan over wil houden hoor maar t kan geen kwaad natuurlijk
1 van die overvallers was dus een vriend van je?quote:Op donderdag 3 februari 2011 14:23 schreef delano.888 het volgende:
Weet niemand of iemand het interessant vind, maar er is weer nieuws:
[..]
1 minderjarige is dus 1 jaar tegen geëist.
Daar ben ik erg blij mee, ben erg benieuwd wat er tegen de meerderjarige word geëist.
quote:Op zaterdag 15 mei 2010 10:07 schreef delano.888 het volgende:
Ik ben gister morgen overvallen in huis. Daarbij is ook veel geweld gebruikt.
http://www.omroepgelderla(...)oning-overvallen.htm
Ik vroeg me af wat ik kan doen om zo veel mogelijk terug te krijgen van de verzekering.
quote:Op donderdag 3 februari 2011 14:28 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Jup. En aardig wat ook. Niet dat ik er graag wat aan over wil houden hoor maar t kan geen kwaad natuurlijk
Daar heeft TS 20 jaar de tijd voor. Gewoon de vordering bij een deurwaarder leggen en die doet de rest voor je. Desnoods over 10 jaar als ze een eerlijke baan hebben, desnoods over 15 jaar als ze een gezinnetje hebben en inkomen en denken dat de vordering vergeten is. Het vonnis van de rechter telt, zodra je die hebt heb je de tijd om geld te halen!quote:Op donderdag 3 februari 2011 15:36 schreef ThatsMeThatsRight het volgende:
Schadevergoeding toegewezen krijgen is 1, maar het ook krijgen is 2.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |