Ongelooflijk zegquote:Op woensdag 2 juni 2010 19:00 schreef Ekoyt het volgende:
Duh!
Heb ik op basis van feiten, vergelijk en verhalen min-of-meer de keuze gemaakt voor de 5D mark II te gaan,... loop ik tegen iets heel anders aan!
Hij is nergens verkrijgbaar!
Internetshops hebben hem sowieso nergens op voorraad.
De grote fotozaken met internetverkoop hebben hem op de site soms op voorraad, maar bij bellen blijkt dat dus niet zo te zijn.
Al bij paar 'gewone' grote fotozaken binnengelopen: nee hoor!
Hij staat overal 'in bestelling', (want de vraag is best groot), maar nergens wordt er iets afgeleverd.
Grote fotozaak in Haarlem heeft ze al sinds 2 april (!) in bestelling staan bij Canon!
Nou, lekker is dat!
Heeft iemand hier ervaring mee?
Of weet iemand waar ze nog wel zijn?
(bij voorkeur met een paar goeie lenzen om te testen enzo)
... wil ik m'n geld uitgeven,.... lukt het niet!
Eind Augustus...quote:
quote:
Ik hoop het ook....quote:Op maandag 7 juni 2010 21:52 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Die kans acht ik aanwezig schat ik zo.
Nou ik wil er best meer aan uitgeven maar dan moet het dan ook waard zijn.. 600 is niet mijn max.. Maar ik wil er niet achter komen dat ik voor wat meer geld een beter toestel had kunnen kopen..quote:Op maandag 7 juni 2010 22:12 schreef KingOfMars het volgende:
Na noodzaak lijkt budget me een tweede belangrijke. Als een 50D van nu rond de 600 euro je max is, kun je daar nooit in augustus een 60D voor halen lijkt me.
Gok niet dat de specs van de 60D de 7D zullen overtreffen.quote:Op maandag 7 juni 2010 23:26 schreef kiekum.nl het volgende:
Ik denk dat een eventueel aan te komen 60D net *ietsje* onder de huidige prijs van de 7D komt te liggen.
Al ligt dit erg aan de specs die t ding zal hebben natuurlijk.
Dat betekend dus dat je je budget dan bijna moet verdubbelen.
Heb zelf onlangs nog een nieuwe 50D gekocht. En als ik zo naar de specs van de 7D kijk, en verwacht dat
de specs van een eventueel aan te komen 60D daar nog iets onder gaan liggen, heb ik er absoluut geen
spijt van dat ik toch nog een 50D heb gekocht.
Tenzij straks blijkt dat de 60D de 7D gaat toppen, dan veranderd mijn stemming heel even
Haha, ik had die 20D en 40D al in V&A zien staan ja. Moet zeggen dat ik jouw 40D zelfs nog even overwogen heb, maar wil toch naar wat nieuwer toe. Helaas.quote:Op maandag 7 juni 2010 16:03 schreef freud het volgende:
[..]
Oh, als je een xxD wilt, heb ik nog wel wat in de aanbieding hoor.
Denk inderdaad ook niet dat de 60D de 7D zal overtreffen.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 00:07 schreef kres het volgende:
[..]
Gok niet dat de specs van de 60D de 7D zullen overtreffen.
Dan zou Canon zichzelf in de vingertjes snijden.. Dus wat jij zegt.. Dan zal die ergens tussenin komen..
Als dat betekent dat ik mijn budget moet verdubbelen dan moet ik er heel erg goed over nadenken...
Oeh dat zou geniaal zijn inderdaad!quote:Op dinsdag 8 juni 2010 00:39 schreef Omniej het volgende:
Gingen ook geruchten over in-body IS geloof ik, maar dat lijkt me toch redelijk sterk. Zou wel een briljante zet zijn overigens. In-body IS zou voor Canon ook meteen een veel hogere prijs rechtvaardigen.
Deze lens zit altijd op een crop-body. Je moet dus gewoon de EW73B hebben.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:31 schreef KingOfMars het volgende:
Welke zonnekap heb ik nodig op een EF-S 17-85 IS USM die op een cropbody (50D) zit?
waarom zou dat niet gaan als de camera EF-S objectieven gebruikt?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 07:22 schreef ebeaydojraes het volgende:
in body is zou misschien wel gaan bij een EVIL camera, behalve als deze EF-S objectieven gaat gebruiken..
Gaat gewoon de EW-73B op toch?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:31 schreef KingOfMars het volgende:
Welke zonnekap heb ik nodig op een EF-S 17-85 IS USM die op een cropbody (50D) zit?
EF-S-ers hebben al stabilisatie. zou beetje dubbelop zijn. Canon is vaak niet zo dubbel.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:49 schreef kiekum.nl het volgende:
[..]
waarom zou dat niet gaan als de camera EF-S objectieven gebruikt?
Die begrijp ik even niet... EF-S objectieven hebben toch niet per definitie IS?quote:Op woensdag 9 juni 2010 23:02 schreef ebeaydojraes het volgende:
[..]
EF-S-ers hebben al stabilisatie.
Leuke upgrade inderdaad. Veel plezier ermee.quote:Op woensdag 9 juni 2010 22:59 schreef kres het volgende:
Nou de kogel was vanmiddag door de kerk geschoten...
Ik heb mijn 50D opgehaald en ik kan maar een ding zegen.... GEWELDIG !!!
Al helemaal als je van 300D naar de 50D overstapt.
Er zijn ook gewoon EF-S objectieven zonder IS hoor.quote:Op woensdag 9 juni 2010 23:02 schreef ebeaydojraes het volgende:
[..]
EF-S-ers hebben al stabilisatie. zou beetje dubbelop zijn. Canon is vaak niet zo dubbel.
Gratz!quote:Op woensdag 9 juni 2010 22:59 schreef kres het volgende:
Nou de kogel was vanmiddag door de kerk geschoten...
Ik heb mijn 50D opgehaald en ik kan maar een ding zegen.... GEWELDIG !!!
Al helemaal als je van 300D naar de 50D overstapt.
nee maar veel wel.quote:Op donderdag 10 juni 2010 00:20 schreef Omniej het volgende:
[..]
Die begrijp ik even niet... EF-S objectieven hebben toch niet per definitie IS?
Jaa dat heb ik nu al....quote:Op donderdag 10 juni 2010 03:52 schreef kiekum.nl het volgende:
[..]
Gratz!![]()
Goede keuze! Ga je vast bakken plezier mee hebben
Wat heb je nu dan?quote:Op zaterdag 12 juni 2010 13:52 schreef kres het volgende:
Wel snel nieuw glas gaan halen... Huidige volstaat echt niet meer...
Dan kom je op weer terecht op de vraag welke.. Beetje allround lens. Hoeft geen super hoog zoom bereik te hebben.
Geloof me .. Dat wil je niet weten..quote:
Het eerste dat in mij opkomt is dan: 17-55 2.8 IS USMquote:Op zaterdag 12 juni 2010 13:52 schreef kres het volgende:
[..]
Jaa dat heb ik nu al....
Wel snel nieuw glas gaan halen... Huidige volstaat echt niet meer...
Dan kom je op weer terecht op de vraag welke.. Beetje allround lens. Hoeft geen super hoog zoom bereik te hebben.
Dat is de "nieuwe" kitlens.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 14:28 schreef kiekum.nl het volgende:
[..]
Het eerste dat in mij opkomt is dan: 17-55 2.8 IS USM
Heb deze zelf ook i.c.m. de 50D zoals in mijn onderschrift valt te lezen. Geweldig objectief!
Nee, de 17-55 is een heel andere lens en zeker geen kitlens! (Kost ook 700 of 800 euro geloof ik...)quote:
Uhhh... OEPS....quote:Op zaterdag 12 juni 2010 14:41 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Nee, de 17-55 is een heel andere lens en zeker geen kitlens! (Kost ook 700 of 800 euro geloof ik...)
Andere hele leuke standaardzoom lijkt de Tamron 17-50mm f/2.8 te zijn. Betaalbaarder dan de Canon iig.
een super zoom is zeker niet een vereiste. Tot 85 mm vind ik prima.. Dat is ook het bereik dat ik het meest gebruik.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 15:28 schreef KingOfMars het volgende:
En wil je dan een lens waar je in 1 x je hele bereik mee afdekt of wil/kun je nu bijv. een standaardzoom kopen en later een tele (bijv) erbij? Voor rond de 300 euro heb je de Tamron waarmee je echt een hele leuke lichtsterke en scherpe standaardzoom hebt, heb je nog geld over voor die 50mm maar zul je het even zonder tele bereik moeten doen.
Anders is een superzoom (die dus in 1x van 18 mm naar de 200 ofzo gaat) je alternatief. Maar superzooms staan niet bekend om hun kwaliteit... Die zul je dus redelijk snel weer willen vervangen voor 'iets beters' waarschijnlijk.
Volgens mij heeft hij nog de oude 18-55 ("die ik ooit bij mijn 300D kreeg"). Niet dat die zo enorm beroerd is maar volgens mij ook niet zo tof (voor dat geld) als de nieuwe 18-55.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 15:43 schreef Omniej het volgende:
Zo slecht is die kitlens namelijk niet eens.
Je hebt gelijk ja. Overigens zou ik dan nog steeds liever een 18-55 op crop hebben dan een 28-75 hoor, beter een zwakke groothoek dan helemaal geen groothoek, maar hij is niet zo goed als de IS-versie inderdaad.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 15:47 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Volgens mij heeft hij nog de oude 18-55 ("die ik ooit bij mijn 300D kreeg"). Niet dat die zo enorm beroerd is maar volgens mij ook niet zo tof (voor dat geld) als de nieuwe 18-55.
Ok nu we het budget weten valt mijn 17-55 die ik aanraadde af, die zit aan de 800 euroquote:Op zaterdag 12 juni 2010 14:57 schreef kres het volgende:
[..]
Uhhh... OEPS....![]()
tja bereik van 200 lijkt me wel lekker maar is zeker geen must.
Ik heb mijn oog op deze laten vallen KLIK
en anders DEZE
Dat is geen fabel uiteraard, maar het is wel een beetje raar om naar het absolute aantal millimeters verschil tussen groothoek en tele te kijken. Het relatieve verschil is veel belangrijker.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 16:38 schreef kiekum.nl het volgende:
Persoonlijk zou ik nooit een objectief nemen waarbij het verschil
tussen uiterste groothoek en uiterste tele meer dan zo'n 130-150mm betreft omdat ik bij een groter
verschil het idee heb dat je serieus inlevert op het gebied van beeldkwaliteit. Dit kan een fabel zijn,
ik weet het niet
Goed punt inderdaad.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 17:14 schreef Omniej het volgende:
[..]
Dat is geen fabel uiteraard, maar het is wel een beetje raar om naar het absolute aantal millimeters verschil tussen groothoek en tele te kijken. Het relatieve verschil is veel belangrijker.
BIj een 100-400L van Canon zit een dikke 300mm verschil tussen het ene en het andere eind. Betekent natuurlijk niet meteen dat we die lens al af kunnen schrijven omdat het verschil groter is dan 130-150mm.
Bij een 18-200 is het absolute verschil in millimeters een stuk kleiner, maar relatief gezien is het verschil vanzelfsprekend enorm en dat kan nooit goed zijn voor de kwaliteit van een objectief inderdaad.
Me too.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 03:59 schreef kiekum.nl het volgende:
als ik dat zo lees heb ik geen spijt dat ik niet erop heb gewacht en gewoon de 50D nog heb gekocht
SWIVEL lcd is met name van belang bij de filmfunctie.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 03:50 schreef Omniej het volgende:
En weer tijd voor een kleine Canonrumors-kick.
Er zou een nieuwe consumer DSLR zijn getest, met de volgende features:
- Movie focused
- Swivel LCD
- Between the T2i & 7D
- A smaller form factor than the 50D, but not by much.
- The announcement is coming in July
En de mogelijke specificaties van de 60D:
- 18mp
- ISO 6400 Max
- 9AF Points
- Articulating LCD
- New Menu System
- Movie mode like the 7D
Als dit het daadwerkelijk is, gaat het niet de 60D worden waarvan ik gehoopt had dat het zou worden. Max. ISO vind ik vrij matig, zeker aangezien de 50D wel gewoon tot 12800 gaat, en de swivel LCD zou ook niet helemaal de nieuwe feature zijn waar ik op hoopte. Vraag me sowieso af wat zo'n scherm op een xxD-body doet; lijkt me een stuk interessanter voor de consumentenklasse.
Hoe dan ook komen de specs hierboven meer neer op een 550D in een xxD-jasje, maar dan met een swivel LCD. AF lijkt er zo ook niet echt op vooruit te zijn gegaan...
Ben benieuwd wat het daadwerkelijk gaat worden, nog een paar weekjes geduld waarschijnlijk.
Edit: Oh, bij de ISO is de 'hi' setting niet meegerekend natuurlijk. Dan is het wel oké, ongetwijfeld gewoon de 7D/550D sensor dus.
Yep, zal ook met name een interessante camera worden voor mensen die graag filmen lijkt me. De pure fotograaf lijkt zo op het eerste gezicht met een 50D nog beter af. (in elk geval prijstechnisch gezienquote:Op zaterdag 26 juni 2010 18:56 schreef ebeaydojraes het volgende:
[..]
SWIVEL lcd is met name van belang bij de filmfunctie.
Misschien dat je zoiets wel 'goedkoop' op ebay kunt vinden.quote:Op maandag 28 juni 2010 11:12 schreef Morthill het volgende:
Leuke Canon-vraag. Mijn sluiter (het gordijntje) is zaterdag overleden, opent niet meer fatsoenlijk en moet dus vervangen worden (eigen incompetentie). Nu heb ik Canon gevraagd naar de kosten, maar heb gelukkig ook vriend die het voor me wil doen (en er ervaring mee heeft). Probleem is alleen dat de winkel waar hij vorige keer nieuwe sluiter heeft gekocht inmiddels failliet is. Iemand een idee waar ik een sluiter voor een 40D zou kunnen kopen?
Ik zou aan de hand van dit soort berichten niet je keuze maken.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 20:08 schreef z80 het volgende:
waarom kan er niet gewoon een cam gemaakt worden die wel lekker in de hand ligt.
en moet alles weer kleiner.
de 60D gaat het dus niet worden.
dan toch maar kijken voor een 50D.
Niet dat ik kon vindenquote:Op maandag 28 juni 2010 11:39 schreef Miller_M het volgende:
[..]
Misschien dat je zoiets wel 'goedkoop' op ebay kunt vinden.
Wat is er aan de hand ?quote:Op zaterdag 26 juni 2010 08:32 schreef murp het volgende:
mn 500D is kapot, morgen maar eens terugbrengen
Is toch niet zo moeilijk?quote:
quote:Op maandag 28 juni 2010 18:07 schreef Miller_M het volgende:
[..]
Is toch niet zo moeilijk?
Van goedkoop naar duur:
http://cgi.ebay.com/CANON-EOS-40D-SHUTTER-UNIT-NEW-ORIGINAL-REPAIR-PART-/320517006761?cmd=ViewItem&pt=Digital_Camera_Accessories&hash=item4aa04d65a9
http://cgi.ebay.com/OEM-CANON-EOS-40D-REPLACEMENT-SHUTTER-UNIT-REPAIR-PART-/220438241402?cmd=ViewItem&pt=Digital_Camera_Accessories&hash=item335324a07a
http://cgi.ebay.com/NEW-CANON-EOS-40D-50D-SHUTTER-UNIT-ASSEMBLY-REPAIR-PART-/350354406026?cmd=ViewItem&pt=Digital_Camera_Accessories&hash=item5192bffa8a
http://cgi.ebay.com/camera-Shutter-Canon-40D-50D-/320549272587?cmd=ViewItem&pt=Digital_Camera_Accessories&hash=item4aa239bc0b
Als ik meerdere foto's maak, dan blijft het rode lampje branden dat ie data op het sdkaart zet en dan geeft de camera een error dat er een verkeerde kaart inzit.quote:
Ja die is behoorlijk in de war.quote:Op maandag 28 juni 2010 18:10 schreef murp het volgende:
[..]
Als ik meerdere foto's maak, dan blijft het rode lampje branden dat ie data op het sdkaart zet en dan geeft de camera een error dat er een verkeerde kaart inzit.
Terugkijken van de foto's lukt wel, alleen als ik een foto wil verwijderen scheit ie er ook mee uit..
Ik heb meerdere sd kaarten geprobeerd
Hoe bedoel je? Dat je op auto aardige plaatjes kan maken maar op Manual niet?quote:Op dinsdag 29 juni 2010 15:53 schreef Tamashii het volgende:
Ik vind het echt zo raar! De basismodi begrijp ik allemaal, maar die creatieve faal ik hard in. Wat is de oplossing?![]()
Ik heb overigens een canon 500D
quote:Op dinsdag 29 juni 2010 15:58 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Dat je op auto aardige plaatjes kan maken maar op Manual niet?
Veel proberen is mijn voornaamste advies. Ga eens kijken naar de sluitertijden en diafragma. Neem een simpel voorwerp ergens en ga kijken hoe de foto's anders kunnen worden door daarin te gaan zitten experimenteren.quote:
quote:Op dinsdag 29 juni 2010 16:02 schreef __Saviour__ het volgende:
Dan moet je daar toch echt eens in gaan verdiepen. Als je alleen maar van de volledige automatische mode gebruik maakt, is je dslr gewoon een opgevoerde compactcamera. Alsof je met een bulldozer een zandkasteel bouwt.
quote:Op dinsdag 29 juni 2010 16:05 schreef __Saviour__ het volgende:
Bekijk dit eens als startpunt.
http://www.digitalefotografietips.nl/basiscursus/
Nou nu is het maar wachten op de resultatenquote:
Ik kan je aanraden om een basiscursus fotografie te volgen bij een cultureel centrum, fotograaf, hobbyclub oid (afhankelijk van wat er bij jou in de buurt zit). Van websites en boeken kun je echt heel veel leren, maar het gaat pas echt leven als je het a.d.h.v. concrete opdrachten gaat uitvoeren en met anderen bespreken.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 16:03 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Want ik zie hier hele mooie foto's die ik gewoon niet kan maken, en dat vind ik naar. Maar is er geen website op internet die dit allemaal uitlegt? In het Nederlands.Het boekje vind ik zo raar en ingewikkeld...
Bron: Tweakersquote:Canon demonstreert futuristisch 'Wonder Camera'-concept
Canon toonde op de World Expo 2010 in China zijn visie op de toekomst van de fotografie. Het bedrijf demonstreerde een conceptcamera, luisterend naar de naam Wonder Camera, die de idee achter de fotocamera moet vernieuwen.
De Wonder Camera zou beschikken over een sensor met een extreem hoge resolutie, zodat uit groothoekfoto's nog uitsnedes van goede kwaliteit kunnen worden gemaakt, meldt gizmag. Deze sensor zou worden gekoppeld aan een zoomlens met een groter bereik dan wat momenteel mogelijk is en met een geavanceerde vorm van beeldstabilisatie. Omdat de camera constant opneemt, zouden gebruikers geen foto's meer hoeven te maken, maar kunnen zij deze naderhand uit het videobestand destilleren. Over scherpstellen zou men zich niet meer druk hoeven te maken; de camera zou automatisch regelen dat alles in beeld scherp is. Of dit betekent dat het niet mogelijk is om de scherptediepte te beïnvloeden, is niet duidelijk. Canon wil met de camera een idee geven van er in de toekomst allemaal mogelijk zal zijn en gaf geen gedetailleerde specificaties.
De Wonder Camera bestaat uit een witte, gladde behuizing zonder hoeken of scherpe randen, en bevat opvallend weinig knoppen. Naast het grote touchscreen zit een power-knop, en zoomen gebeurt via een veegbeweging over een sensor aan de zijkant van de camera. Het apparaat is ongeveer even groot als een hedendaagse dslr, al was het prototype nog via een kabel aan een backpack gekoppeld. Of die rugzak alleen een opslagmedium bevatte of ook andere hardware is niet bekend.
Het concept-model dat Canon liet zien was niet alleen voor de show; er kon ook daadwerkelijk mee worden gefotografeerd. Vanaf het podium werd met de camera op het publiek ingezoomd, waarbij de camera via gezichtsdetectie automatisch kon zien wanneer mensen lachten. Het toestel wist gelijktijdig ongeveer tien gezichten te herkennen. Ook demonstreerde Canon de resolutie van de afbeeldingen door in een groothoekfoto van een grote groep mensen op een boomblad in te zoomen. Canon verwacht dat de Wonder Camera over ongeveer twintig jaar als consumentenproduct op de markt kan worden gezet.
Wel een gelikt apparaatje zeg.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 12:45 schreef __Saviour__ het volgende:
Canon's visie op de toekomst van fotografie:
[..]
Bron: Tweakers
Ik sluit me daar volledig bij aan. Wat zal dit saai zijn zeg..quote:Op dinsdag 6 juli 2010 15:15 schreef Omniej het volgende:
[..]
Wel een gelikt apparaatje zeg.
Jammer alleen dat het niet meer zoveel met fotografie te maken heeft. Uit continue opnamen één frame destilleren kan in feite elke gek natuurlijk. Maar misschien is dat dan wel weer een ouderwetse gedachte.
Mja, als een zoomlens met mega bereik zoiets kan, stel je voor wat de primes dan voor kwaliteit hebben. Leuk 'ik wil in het nieuws komen' bericht, maar alle tech voorspellingen van meer dan 3 jaar verwijs ik naar de prullenbak. Kan een modje deze post trouwens markeren voor Fok over 20 jaar?quote:Op dinsdag 6 juli 2010 15:15 schreef Omniej het volgende:
[..]
Wel een gelikt apparaatje zeg.
Jammer alleen dat het niet meer zoveel met fotografie te maken heeft. Uit continue opnamen één frame destilleren kan in feite elke gek natuurlijk. Maar misschien is dat dan wel weer een ouderwetse gedachte.
quote:Op vrijdag 16 juli 2010 22:15 schreef angel008 het volgende:
mr cucumber ik ben eigenlijk wel van plan om een 10d/20d/30d/40d collectie te maken met of stukkende cams of werkende mocht je 10d er mee stoppen dan zou ik deze graag overnemen/hebben voor op de kast
Zou leuk zijn.quote:Op woensdag 21 juli 2010 11:46 schreef staticdata het volgende:
Op Canon Rumors stukjes gelezen dat vandaag de D60 wereldkundig wordt gemaakt. Ben benieuwd
quote:Announcement murmurs
According to a submission on the Swedish fotography website www.fotosidan.se a Canon Sweden representative has leaked that the 60D will be presented on July 21st.
Maar ik wil die nieuwere.quote:Op woensdag 21 juli 2010 11:48 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Niet.
Nu heb ik nog de nieuwste uit de xxD lijn..
Mijn uurprijs is 50 euro ex btw, dus 5,5 uur werk 'kost' me dus meer dan 100 euroquote:Op woensdag 21 juli 2010 13:40 schreef Morthill het volgende:
NAar aanleiding van mijn eerdere vraag over een nieuwe sluiter. Mocht je ooit een kapotte sluiter hebben is het het absoluut waard om het aan de reparatiedienst van Canon over te latenHet is gelukt om in mijn 40D dat kreng te vervangen, maar het kost echt 5,5 uur en dat is als je er al ervaring mee hebt. (los nog van alle tools die je in huis moet hebben zoals soldeerbout, handige pincetten, juiste magnetische schroevendraaiers etc.)
Aan de andere kant, als je heel technisch bent kun je er zon 100 euro mee uitsparen door het zelf te doen.
Mjah, had hulp van iemand die het al ooit gedaan had met zijn 10D en ik kreeg gisteren alweer een E99quote:Op woensdag 21 juli 2010 17:25 schreef freud het volgende:
[..]
Mijn uurprijs is 50 euro ex btw, dus 5,5 uur werk 'kost' me dus meer dan 100 euro. Knap dat het je in ieder geval zelf is gelukt!
Eerder werd gezegd dat hij in augustus aangekondigd zou worden, dus ach, we hebben nog even...quote:Op donderdag 22 juli 2010 11:15 schreef staticdata het volgende:
Blijkbaar was het toch slechts een gerucht over de D60
Van mij mogen ze er dezelfde 18 MP sensor in doen als in de 550D en 7D (denk dat ze ook niet veel keus hebben; ze kunnen moeilijk de 550D-sensor superieur laten zijn aan de 60D-sensor). Voor de rest mogen ze er wat mij betreft gewoon een 550D in een xxD-jasje van maken, dus hetzelfde formaat als de 50D en ook met dezelfde sealing e.d., plus eventueel nog een extra (nieuwe) feature.quote:Op donderdag 22 juli 2010 12:36 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik denk dat Canon er moeite mee heeft welke specificaties ze dat ding nou willen meegeven. Het moet boven de 550D zitten, maar onder de 7D.
Ik heb m'n accu's daar ook vandaan (3 jaar terug voor een 400D, en vorig jaar voor een 50D).quote:Op donderdag 29 juli 2010 22:04 schreef wormtrein het volgende:
Iemand hier nog tips voor goedkope accu's? Ik moet nog een setje BP511's en NB2LH's hebben, kan ze voor rond de 11 en 10 euro vinden bij aq4u.nl. Jaren terug daar al eens besteld, bevallen goed. Misschien dat er ondertussen nog andere alternatieven bij zijn gekomen waar ik niets van weet
Die 30MB klopt wel, dat heb ik gemiddeld ook met de 5D MKII, als je bedenkt dat deze 21MP is. De grootte van je kaart moet je even zelf uitrekenen. Hoeveel foto's wil je erop hebben? Wil je er ook filmpjes mee opnemen? Als je altijd in RAW schiet dan zou ik zeker 8GB of meer nemen. Als je veel met burst schiet, dan is een snelle kaart onontbeerlijk.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 19:04 schreef bleiblei het volgende:
Verder zat ik vandaag ook naar geheugenkaartjes te kijken. Wat is een beetje fatsoenlijke grootte voor een kaartje? Is 4gb goed zat? Op een website kwam ik tegen dat een raw foto 18mp maar 30mb inneemt. Maar ergens geloof ik daar niet zo in. Is tevens dat hyperspeed geneuzel (Extreme III Sandisk bijv) zinvol of is dat weggegooid geld?
8GB is wel te overzien qua prijs... Dat scheelt. Het belangrijkste vind ik dat de camera niet baggertraag wordt wanneer de kaart driekwart vol is. Qua foto's vind ik 2 a 300 foto's goed zat.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 19:45 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Die 30MB klopt wel, dat heb ik gemiddeld ook met de 5D MKII, als je bedenkt dat deze 21MP is. De grootte van je kaart moet je even zelf uitrekenen. Hoeveel foto's wil je erop hebben? Wil je er ook filmpjes mee opnemen? Als je altijd in RAW schiet dan zou ik zeker 8GB of meer nemen. Als je veel met burst schiet, dan is een snelle kaart onontbeerlijk.
Mijn filmpjes zijn c.a. 300MB per minuut (1920x1080p), dus reken maar uit! Burst is het achterelkaar schieten, terwijl je de ontspanner ingedrukt houdt. Zeg maar de paparazzi modequote:Op donderdag 12 augustus 2010 20:04 schreef bleiblei het volgende:
Filmpjes zullen we denk ik zeer incidenteel maken. En dat worden dan denk ik filmpjes van max 5 min verwacht ik. Wat houdt burst in?
Door foto's heen scrollen, selecteren van functies, veranderen van instellingen etc. Het makkelijke eraan is dat je het blind kunt bedienen met je oog nog aan de camera, i.t.t. de (vind ik) priegelknopjes van de xxxD.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 20:10 schreef bleiblei het volgende:
Dank je voor de tips! We gaan zaterdag eens naar de bediening kijken.
Waar wordt het scrollwiel van die xxD serie voor gebruikt dan?
Hm, toch een beetje een klasse apart dan... Wel een klapschermpje bijvoorbeeld, maar weer geen magnesium body en kleiner dan de 50D.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 20:46 schreef __Saviour__ het volgende:
Geruchten rond de 60D zwellen nu echt enorm aan
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die lenzen...quote:Op donderdag 29 juli 2010 21:43 schreef ebeaydojraes het volgende:
iemand een 1D mark IIn + 24-70 2.8 L + 135 2.0 L kopen voor ¤2600.- ?
Apart geval inderdaad. De body hebben ze denk ik zo gedaan omdat het model anders te sterk de 7D zou beconcurreren. Door goedkoper wordende technologie groeien de verschillende productlijnen te snel naar Canon's zin naar elkaar toe.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 04:03 schreef Omniej het volgende:
Hm, toch een beetje een klasse apart dan... Wel een klapschermpje bijvoorbeeld, maar weer geen magnesium body en kleiner dan de 50D.
Misschien dat ik bij m'n volgende upgrade toch maar gewoon voor een 50D ga dan, al lijkt de 60D sensor wel weer erg aantrekkelijk.
Ze hadden de 7D gewoon nooit 7 moeten noemen, maar 60.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 21:04 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Apart geval inderdaad. De body hebben ze denk ik zo gedaan omdat het model anders te sterk de 7D zou beconcurreren. Door goedkoper wordende technologie groeien de verschillende productlijnen te snel naar Canon's zin naar elkaar toe.
Hmm, denk het niet, beetje erg aan de prijs (wel gheyle lenzen trouwens).quote:Op donderdag 29 juli 2010 21:43 schreef ebeaydojraes het volgende:
iemand een 1D mark IIn + 24-70 2.8 L + 135 2.0 L kopen voor ¤2600.- ?
Ik heb aan m'n handstrap ook nog gewoon de schouderband zitten.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 09:00 schreef KingOfMars het volgende:
Ik moet zeggen dat dit er ook wel aardig uitziet: http://www.blackrapid.com/product/camera-strap/rs-4/ . Alleen wel prijzig.
Eigenlijk ben ik dus ook handstrap fan en misschien moet ik het daar ook gewoon bij laten maar het allergrootste nadeel is dus dat je altijd 1 hand kwijt bent en nooit 2 handen vrij hebt (of je moet je camera even opbergen in je tas). Maar wellicht is dat met een goede schoudertas (heb ik nu ook niet) een wat minder groot probleem.
quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 09:17 schreef KingOfMars het volgende:
Hm dat is me nooit echt gelukt om die beide netjes vast te maken.
Dat ziet er wel ontzettend gaaf en handig uit!quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 09:00 schreef KingOfMars het volgende:
Ik moet zeggen dat dit er ook wel aardig uitziet: http://www.blackrapid.com/product/camera-strap/rs-4/ . Alleen wel prijzig.
Eigenlijk ben ik dus ook handstrap fan en misschien moet ik het daar ook gewoon bij laten maar het allergrootste nadeel is dus dat je altijd 1 hand kwijt bent en nooit 2 handen vrij hebt (of je moet je camera even opbergen in je tas). Maar wellicht is dat met een goede schoudertas (heb ik nu ook niet) een wat minder groot probleem.
Ik heb er eentje in de aanbieding. Heb hem gekocht, maar vond het toch niets voor mij. Ben toch meer een klassieke strap persoon...quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 09:00 schreef KingOfMars het volgende:
Welke heb je? De R4? En wat is je vraagprijs? (Via PM mag ook!)quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 17:15 schreef freud het volgende:
[..]
Ik heb er eentje in de aanbieding. Heb hem gekocht, maar vond het toch niets voor mij. Ben toch meer een klassieke strap persoon...
Ik zou uit pure hufterigheid en arrogantie alleen nog maar in low quality JPEG gaan schietenquote:Op woensdag 25 augustus 2010 18:28 schreef Netsplitter het volgende:
120 megapixels.![]()
Hoe groot wordt een RAW file dan wel niet??
150MB of zoquote:Op woensdag 25 augustus 2010 18:28 schreef Netsplitter het volgende:
120 megapixels.![]()
Hoe groot wordt een RAW file dan wel niet??
Dus het is eigenlijk een prototype waar we over 5 jaar pas wat van terug gaan zien ofzo?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 18:28 schreef Netsplitter het volgende:
Canon ontwikkelt aps-h-beeldsensor met 120 megapixels.
Canon heeft een cmos-beeldsensor in aps-h-formaat met een resolutie van 120 megapixels ontwikkeld. Het vorige record van Canon lag op 50 megapixels. Het bedrijf heeft geen plannen om de sensor daadwerkelijk in productie te nemen.
[...]
Dat nog niet eens denk ik...quote:Op woensdag 25 augustus 2010 21:19 schreef Cryothic het volgende:
[..]
Dus het is eigenlijk een prototype waar we over 5 jaar pas wat van terug gaan zien ofzo?
Ik bedoelde ook niet dat we meteen een 120MP sensor gaan krijgen, maar het betekend wel dat ze de pixelgrootte een stuk kleiner hebben kunnen krijgen. En die techniek gaan we wel weer tegen komen natuurlijk.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 10:33 schreef Omniej het volgende:
[..]
Dat nog niet eens denk ik...
Ik zou in elk geval niet weten wat ik met een 120mp sensor moet. 't Is even een leuk speeltje voor Canon om mee te patsen, maar voor de rest volstrekt oninteressant natuurlijk.
Die pixelgroottes zijn toch vergelijkbaar met die van compactcamera's? Dat is wat ik ervan begreep althans. Qua ruis inderdaad ook totaal oninteressant.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 10:46 schreef Cryothic het volgende:
[..]
Ik bedoelde ook niet dat we meteen een 120MP sensor gaan krijgen, maar het betekend wel dat ze de pixelgrootte een stuk kleiner hebben kunnen krijgen. En die techniek gaan we wel weer tegen komen natuurlijk.
Ik vraag me alleen af hoe het met de ruis-verhoudingen zit. De hoeveelheid licht die op de sensor komt blijft gelijk natuurlijk, dus minder licht per pixel in dat geval.
Wat?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 11:21 schreef KingOfMars het volgende:
• EF 8-15mm f/4 L USM fisheye zoom (!)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |