Je moet wel het onderschuid maken tussen de ene en de andere schrijver.quote:Op maandag 17 mei 2010 22:55 schreef moussie het volgende:
[..]
Hij kan over de leugens praten die zijn regering aan de wereld verkoopt en daarmee de wereldvrede/beëindiging van de Koude Oorlog in gevaar brengt ..
[..]
Doe maar niet hypocriet.quote:Sommige dingen zouden geen geheimen mogen zijn .. zoals het al dan niet hebben van atoomwapens
[..]
Net zoals ik zeg dat het iemand uit jouw naaste omgeving is.quote:Tuurlijk niet, je moet wel kunnen bewijzen dat je er überhaupt hebt gewerkt hé, dat je het niet uit je duim zuigt, en dat kan moeilijk als je anoniem blijft, dus als je serieus genomen wil worden zal je het wel moeten doen onder je echte naam.
En weet je of deze uitgever dat heeft gedaan.quote:De echte naam wordt soms niet genoemd, dat klopt, maar zo'n nieuwszender gaat toch echt eerst even onderzoeken of zo'n verhaal enig waarheidsgehalte heeft, ze gaan toch niet het risico lopen gigantische bedragen schadevergoeding te moeten betalen voor on-verifieerbare informatie uit een anonieme bron.
[..]
Schijnbaar wil jij niet begrijpen dat dat geheel afhankelijk is van degene die het interpreteert.quote:Schijnbaar kan of wil jij niet begrijpen dat er een nogal essentieel verschil is tussen het verstrekken van gegevens over de werkwijze en/of leugens van je eigen land, je eigen 'bedrijf', en het stelen en verkopen van productiegegevens uit het 'bedrijf' van een ander land.
Achter de schermen zal er best het eea gebeuren. Er trekken jammer genoeg teveel mensen aan de touwtjes, dus blijven we op een plek staan.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 15:53 schreef FP128 het volgende:
Ik denk dat je die internationale druk met een korrel zout moet nemen.
Als al die landen het echt meenden dat had Israel allang de gevolgen
ervan ondervonden.
Het is allemaal een optisch politiek spel voor de buitenwereld want
achter de schermen speelt er veel meer alleen ziet en zegt men daar
niks over.
HAHAHAHHAHAHHAHAHAHAHAHAHAquote:
Hehe, dat boek over de werkwijze van de Mossad kreeg nou juist zoveel bekendheid omdat men probeerde de publicatie tegen te houden, betere reclame kan je niet hebben.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 14:10 schreef DeParo het volgende:
Je moet wel het onderschuid maken tussen de ene en de andere schrijver.
Aangezien hun beroep nietwaar.
Omdat Israël expliciet en nadrukkelijke zegt een beschaafd westers land te zijn .. daarom.quote:Doe maar niet hypocriet.
En al zou dat zo zijn waarom zou je dan expliciet Israel aanvallen aangezien zoveel landen dan liegen.
Ja en? Mijn reactie is in ieder geval dezelfde.quote:Net zoals ik zeg dat het iemand uit jouw naaste omgeving is.
Maar misschien heb jij enige landelijke bekendheid vergaard waarvan hij wil profiteren.
Hoe zei je dat ook alweer, ik moet wel even onderscheid maken tussen de ene en de andere schrijver .. doe het zelf dan ook. Als uitgever van een 'verhalend' boek hoef ik geen feiten te checken, als journalist van een krant of nieuwszender welquote:En weet je of deze uitgever dat heeft gedaan.
Het is nog altijd een boek he tsja.
Ooh, ik snap heus wel dat wie hier een dief is daar een held kan zijn, net zoals de terrorist voor de een de vrijheidsstrijder voor de ander kan zijn ..quote:Schijnbaar wil jij niet begrijpen dat dat geheel afhankelijk is van degene die het interpreteert.
Als je het van de andere kant bekijkt is het voor die mensen best logisch.
Je zegt het al betere reclame kon hij niet hebben.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 19:05 schreef moussie het volgende:
[..]
Hehe, dat boek over de werkwijze van de Mossad kreeg nou juist zoveel bekendheid omdat men probeerde de publicatie tegen te houden, betere reclame kan je niet hebben.
En die atoomgeleerde deed een boekje open over de aanwezigheid van atoomwapens, die was het gelieg en gedraai van zijn eigen regering zat.
[..]
Wanneer ga je Nederland dan aanvallen voor het feit dat we Amerikaanse kernwapens hebben.quote:Omdat Israël expliciet en nadrukkelijke zegt een beschaafd westers land te zijn .. daarom.
[..]
Dan moet je Israel daarmee ook kunnen begrijpen.quote:Ja en? Mijn reactie is in ieder geval dezelfde.
[..]
Wie zegt dat ze dat doen, overigens gaat die vergelijking hier nauwelijks op, want niemand controleert nog.quote:Hoe zei je dat ook alweer, ik moet wel even onderscheid maken tussen de ene en de andere schrijver .. doe het zelf dan ook. Als uitgever van een 'verhalend' boek hoef ik geen feiten te checken, als journalist van een krant of nieuwszender wel
[..]
Die Ostrovsky is misschien wel gewoon een leugenaar.quote:Ooh, ik snap heus wel dat wie hier een dief is daar een held kan zijn, net zoals de terrorist voor de een de vrijheidsstrijder voor de ander kan zijn ..
maar dat verandert niets aan het feit dat Khan gewoon een dief is en de anderen klokkenluiders .. de laatsten maken geheime informatie uit eigen land voor het publiek toegankelijk, terwijl Khan geheime informatie uit een lander land steelt en doorverkoopt, de informatie op zich blijft geheim.
Dat boek van Ostrovsky, de informatie van Vanunu, die is voor iedereen op deze planeet beschikbaar, de informatie die Khan gejat heeft niet .. dus hoe je het ook draait of wendt of keert, Khan is geen klokkenluider.
Klopt. Ze worden volgens de belofte van de kaart geveegd, en zo wordt nog eens duidelijk dat de liefde er flink inzit, en islam vredelievend is...quote:Op vrijdag 14 mei 2010 16:53 schreef Virus3000 het volgende:
Als Israel ineens aankondigd dat ze geen atoomwapens hebben heeft Iran geen schrik meer om Israel aan te vallen en vallen ze dus israel aan...
De enigste reden waarom ze nu Israel niet aanvallen is omdat ze bang zijn voor de acties terug.
Je moet ergens mee kunnen dreigen anders krijg je heel de lading van de rest over je heen. Zo simpel is het gewoon
Kom maar met een bron, aan die wilde beweringen van jou heb ik niets.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 19:12 schreef DeParo het volgende:
[..]
Je zegt het al betere reclame kon hij niet hebben.
Enig idee hoeveel boeken en documenten de Westerse staten sowieso al hebben proberen te verbieden.
En echt niet omdat ze allemaal de waarheid bevatten maar vanwege leugens en bedrog.
Yeah right, dat zal het zijn, hij kon de verantwoordelijkheid niet aan .. dat die gewoon de leugens zat was is natuurlijk onmogelijk.quote:In ieder geval de atoomgeleerde kon de verantwoordelijkheid niet aan en daarvoor is hij terecht gestraft.
Is die op eigen gewin uit? Hoe weet jij dat, hoe durf jij dat zo stellig te beweren? Ten eerste is het goed mogelijk om ergens dik aan te verdienen terwijl dat niet het uitgangspunt was, een leuke bijkomstigheid maar niet de opzet, en ten tweede kan een boek dat wel geschreven is met een winstoogmerk heel waarheidsgetrouw zijn .. maw, die logica van jou slaat nergens op.quote:De agent is alleen maar uit op eigen gewin dus benieuwd wat er uberhaupt van klopt.
Maar daar zullen we niet zo snela chterkomen tsja.
Waarom zou ik in een topic dat over Israël gaat moeten beginnen over bovenstaande? Zal ik dan maar beginnen over de bondgenoot van onze bondgenoot, de bakermat van het terrorisme of zo, de zwartmakerij van Iran om toch maar ajb een oorlog te kunnen beginnen (gaat wat moeilijker tegenwoordig, na dat debacle van de WMD's), over de door de oliemaatschappijen betaalde privélegers in diverse Afrikaanse staten?quote:Wanneer ga je Nederland dan aanvallen voor het feit dat we Amerikaanse kernwapens hebben.
Of voor de oorlog in Afghanistan en in Afrika.
Of al die Westerse landen met hun eigen problemen.
Waarom val je alleen Israel aan, en nooit de Islamitische of Arabische landen, met hun ahum welvaart.
ooh dat ze die man willen bestraffen snap ik heus wel, maar 11 van de 18 jaar in een isoleercel en daarna huisarrest zonder communicatie is van de zotte, net zoals het van de zotte is dat ze niet vrijwillig met die informatie komen maar met het 'hebben we nou wel of niet' een potje blufpoker gaan spelenquote:Dan moet je Israel daarmee ook kunnen begrijpen.
Ik begrijp hieruit dat jij hoofdzakelijk de Telegraaf leest? Die checken hun bronnen idd amper lijkt het, als het maar sappig is wordt het geprint .. maar een beetje serieuze journalist checkt zijn bronnen nou echt wel.quote:Wie zegt dat ze dat doen, overigens gaat die vergelijking hier nauwelijks op, want niemand controleert nog.
Zeker niet als ze zeggen dat het zijn of haar woorden zijn dan kan je bijna schrijven wat je wilt.
Tsja tsja.
Omg, als het niet de waarheid is is hij noch verrader noch dief, dan heeft die alleen maar een leuk verhaal bedacht. En nee, het zijn geen dieven, ze hebben geen technologie gestolen en door verkocht.quote:Die Ostrovsky is misschien wel gewoon een leugenaar.
Bovendien, als het de waarheid zou zijn, is hij een verrader (wat hij sowieso is) en eveneens een dief.
En dat geldt eveneens voor de atoomgeleerde tsja.
Dus hij is net zo kwalijk als Khan zo niet meer.
Lees Dossier Bouwfrade maar door.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 22:35 schreef moussie het volgende:
[..]
Kom maar met een bron, aan die wilde beweringen van jou heb ik niets.
[..]
Hij liep er toch mee te koop terwijl hij wist dat hij had gezworen dat niet te doen, dus, ja.quote:Yeah right, dat zal het zijn, hij kon de verantwoordelijkheid niet aan .. dat die gewoon de leugens zat was is natuurlijk onmogelijk.
[..]
Waarom ik dat zo stellig beweer, omdat al die pro-palestijnen, zich zo vastklampen aan elk boekje dat uitkomt.quote:Is die op eigen gewin uit? Hoe weet jij dat, hoe durf jij dat zo stellig te beweren? Ten eerste is het goed mogelijk om ergens dik aan te verdienen terwijl dat niet het uitgangspunt was, een leuke bijkomstigheid maar niet de opzet, en ten tweede kan een boek dat wel geschreven is met een winstoogmerk heel waarheidsgetrouw zijn .. maw, die logica van jou slaat nergens op.
[..]
Omdat je net doet voorkomen alsof alleen Israel kernwapens heeft.quote:Waarom zou ik in een topic dat over Israël gaat moeten beginnen over bovenstaande? Zal ik dan maar beginnen over de bondgenoot van onze bondgenoot, de bakermat van het terrorisme of zo, de zwartmakerij van Iran om toch maar ajb een oorlog te kunnen beginnen (gaat wat moeilijker tegenwoordig, na dat debacle van de WMD's), over de door de oliemaatschappijen betaalde privélegers in diverse Afrikaanse staten?
[..]
Je vertelt ook nooit het volledige verhaal over meneer Vanunu. Over zijn onstabiele gedrag bijvoorbeeld, zijn bekering (wat geheel zijn zaak is maar ook iets mentaals zegt), over de daadwerkelijke strafomstandigheden.quote:ooh dat ze die man willen bestraffen snap ik heus wel, maar 11 van de 18 jaar in een isoleercel en daarna huisarrest zonder communicatie is van de zotte, net zoals het van de zotte is dat ze niet vrijwillig met die informatie komen maar met het 'hebben we nou wel of niet' een potje blufpoker gaan spelen
[..]
Dus aan jouw bronnengebruik te zien, de bijna meest kwalijke subjectieve bronnen mbt tot dit onderwerp, moet ik opmaken dat jij waarschijnlijk de schoolkrant leest als je uberhaupt al kranten leest.quote:Ik begrijp hieruit dat jij hoofdzakelijk de Telegraaf leest? Die checken hun bronnen idd amper lijkt het, als het maar sappig is wordt het geprint .. maar een beetje serieuze journalist checkt zijn bronnen nou echt wel.
[..]
[..]
Ze hebben de informatie, die ze niet mochten doorgeven, wel doorgegeven.quote:Omg, als het niet de waarheid is is hij noch verrader noch dief, dan heeft die alleen maar een leuk verhaal bedacht. En nee, het zijn geen dieven, ze hebben geen technologie gestolen en door verkocht.
Bananenrepublieken die misschien wel net zo veel recht op dat domein hadden, niet in mijn ogen, maar in hun ogen. Het is allemaal maar net uit welk perspectief je het bekijkt, dus ook, wie erger zou zijn.quote:Maar vertel, hoezo kwalijker dan Khan, het zijn landverraders of zo?
Dus als je vaderland iets doe dat in jouw ogen moreel niet door de beugel kan en jij bent in een positie daar iets aan te kunnen doen, dan doe jij niets? Want anders ben jij een landverrader, kwalijker dan ene Khan die met het stelen van die gegevens gezorgd heeft dat diverse bananenrepublieken een atoomwapen hebben/kunnen maken?
Ten eerste heeft Ad Bos nooit een boek geschreven, en daar had je het over, boeken van klokkenluiders die verboden zijn door de overheid, en ten tweede, tja, ze hebben geprobeerd die man kapot te maken, dat wel, maar de rechtszaak tegen hem ging niet door en hij heeft vorig jaar een dikke schadevergoeding gekregen van de overheid.quote:
En dat zie jij dan als teken dat iemand zijn verantwoordelijkheid niet aan kan?quote:Hij liep er toch mee te koop terwijl hij wist dat hij had gezworen dat niet te doen, dus, ja.
Huh, en nu kan je weer uit mijn reacties ontnemen waar het die man om ging? Dat die gewoon het gebrek aan overzicht op Mossad-acties aan de kaak wou stellen komt nog niet eens bij je op? Dat die zoveel mogelijk publiciteit misschien wel prettig vond omdat dat zijn beste levensverzekering is, dat die niet ergens dood in een steegje gevonden wordt of net als menig ander gewoon ontvoerd wordt?quote:Waarom ik dat zo stellig beweer, omdat al die pro-palestijnen, zich zo vastklampen aan elk boekje dat uitkomt.
Dat ik me afvraag wat nu de echte intenties zijn van zo'n man.
Het ging hem vooral om de centjes als je o.a. jouw reacties bekijkt.
Yeah right, het is natuurlijk volkomen onmogelijk dat je een boek schrijft om het gebrek aan overheidstoezicht bij de geheime dienst aan de kaak te stellen zonder daaraan te willen verdienen, het feit alleen al dat die er zoveel aan verdient heeft bewijst dat wel .. hoezo cirkelredenering ..quote:Zie bv het sterrenmeisje.
Zij doet het, naar eigen zeggen, om haar operatie te betalen (iedereen twijfelt aan de waarheid) ze is eerlijk.
Eerlijk door te zeggen dat ze er aan wil verdienen.
Dus tja.
Dit topic gaat over Israël, waarom zou ik andere landen erbij moeten halen om hetgeen Israël doet af te zwakken? Dan zou ik andersom bij aanklachten tegen die andere landen Israël erbij moeten halen om hetgeen die landen doen af te zwakken .. hoezo mag NK geen kernwapens hebben, of Iran, of Lybië of .. Israël heeft ze toch ook?quote:Omdat je net doet voorkomen alsof alleen Israel kernwapens heeft.
Of alleen Israel in oorlogen heeft gevochten hier.
Of alleen Israel tegen zwakkere tegestanders heeft gestaan.
Je beperkt je maar tot een kandidaat, bovendien, verdedig je anderen wel wat dan op z'n minst hypocriet is.
Ooh, was die mentaal niet in orde? Dus zo gaat Israël om met mentaal instabiele mensen, die zetten ze elf jaar in een isoleercel? Lekker humaan zeg.quote:Je vertelt ook nooit het volledige verhaal over meneer Vanunu. Over zijn onstabiele gedrag bijvoorbeeld, zijn bekering (wat geheel zijn zaak is maar ook iets mentaals zegt), over de daadwerkelijke strafomstandigheden.
Zucht, daar ga je weer, andermans bronnen invalideren gecombineerd met een persoonlijke belediging, beetje kinderachtig dit ..quote:Dus aan jouw bronnengebruik te zien, de bijna meest kwalijke subjectieve bronnen mbt tot dit onderwerp, moet ik opmaken dat jij waarschijnlijk de schoolkrant leest als je uberhaupt al kranten leest.
Vanunu heeft niets ontvreemd man, hij heeft foto's gemaakt van de installatie om te kunnen bewijzen dat die echt bestaat, wel even iets totaal anders dan schema's kopiëren zodat een ander land ook atoomwapens kan maken.quote:Ze hebben de informatie, die ze niet mochten doorgeven, wel doorgegeven.
Ze hebben dat intellectuele domein, en meneer Vanunu zelfs stoffelijk bewijs, dus wel degelijk ontvreemd.
Maar goed, als het natuurlijk echt is, dan zijn ze geen dieven maar leugenaars.
Dat is een andere discussie dan die over het verschil tussen een klokkenluider en een diefquote:Bananenrepublieken die misschien wel net zo veel recht op dat domein hadden, niet in mijn ogen, maar in hun ogen. Het is allemaal maar net uit welk perspectief je het bekijkt, dus ook, wie erger zou zijn.
En inderdaad, hij heeft nooit een boek proberen te schrijven, hehe we zijn er uit.quote:Op donderdag 20 mei 2010 11:33 schreef moussie het volgende:
[..]
Ten eerste heeft Ad Bos nooit een boek geschreven, en daar had je het over, boeken van klokkenluiders die verboden zijn door de overheid, en ten tweede, tja, ze hebben geprobeerd die man kapot te maken, dat wel, maar de rechtszaak tegen hem ging niet door en hij heeft vorig jaar een dikke schadevergoeding gekregen van de overheid.
[..]
Volgens mij deden ze het allebei om de inhoud van hun buideltje te spekken.quote:En dat zie jij dan als teken dat iemand zijn verantwoordelijkheid niet aan kan?
Ik zie dat toch eerder als iemand die zijn verantwoordelijk wel neemt, durft te nemen, die zijn verantwoordelijkheid taz van zijn volk, de wereld, de mensheid of whatever belangrijker vindt dan een afspraak over geheimhouding
[..]
Net of elke ex-mossad agent dood wordt teruggevonden in een steegje.quote:Huh, en nu kan je weer uit mijn reacties ontnemen waar het die man om ging? Dat die gewoon het gebrek aan overzicht op Mossad-acties aan de kaak wou stellen komt nog niet eens bij je op? Dat die zoveel mogelijk publiciteit misschien wel prettig vond omdat dat zijn beste levensverzekering is, dat die niet ergens dood in een steegje gevonden wordt of net als menig ander gewoon ontvoerd wordt?
[..]
Het feit dat hij er zoveel aan verdient bewijst dat hij er niets aan heeft willen verdienen.quote:Yeah right, het is natuurlijk volkomen onmogelijk dat je een boek schrijft om het gebrek aan overheidstoezicht bij de geheime dienst aan de kaak te stellen zonder daaraan te willen verdienen, het feit alleen al dat die er zoveel aan verdient heeft bewijst dat wel .. hoezo cirkelredenering ..
[..]
Waarom, misschien omdat Israel dan niet op zichzelf staat, dat het dan inderdaad niet misdadig is.quote:Dit topic gaat over Israël, waarom zou ik andere landen erbij moeten halen om hetgeen Israël doet af te zwakken? Dan zou ik andersom bij aanklachten tegen die andere landen Israël erbij moeten halen om hetgeen die landen doen af te zwakken .. hoezo mag NK geen kernwapens hebben, of Iran, of Lybië of .. Israël heeft ze toch ook?
Nee, die andere landen wel veroordelen maar Israël niet, dat is pas hypocriet
[..]
Lijkt me wel ja, hij zou een gevaar kunnen zijn voor de rest van z'n gevangen, bovendien een isoleercel is niet meer zomaar een hokje met allemaal kussens aan de muur, tijden veranderen, in z'n voordeel.quote:Ooh, was die mentaal niet in orde? Dus zo gaat Israël om met mentaal instabiele mensen, die zetten ze elf jaar in een isoleercel? Lekker humaan zeg.
Om te beginnen met het laatste, deze man had al een verleden van dergelijk instabiel gedrag, dus ja het laatste wijst er in zijn geval op. Ten tweede is dat z'n redding geweest dat hij geen langere straf heeft gehad.quote:Maar even serieus, het is wel de regering die beweerd dat hij mentaal instabiel zou zijn, en dat zeggen ze wel vaker over critici, naast het 'antisemitisme' zowat een standaard-riedeltje. Maar om zijn bekering als bewijs daarvan te zien, hilarisch gewoon .. dus als een moslim zich bekeerd tot het christendom is dat een 'verbetering', maar als een Jood zich bekeerd is dat een teken dat die mentaal niet stabiel is?
[..]
En dat was een reactie op Moussie, de pot verwijst de ketel dat hij zwart ziet,quote:Zucht, daar ga je weer, andermans bronnen invalideren gecombineerd met een persoonlijke belediging, beetje kinderachtig dit ..
[..]
En dat had hij dus niet mogen doen, hij heeft informatie gestolen ook al zat het al lang in z'n hoofd,quote:Vanunu heeft niets ontvreemd man, hij heeft foto's gemaakt van de installatie om te kunnen bewijzen dat die echt bestaat, wel even iets totaal anders dan schema's kopiëren zodat een ander land ook atoomwapens kan maken.
[..]
Denkquote:Dat is een andere discussie dan die over het verschil tussen een klokkenluider en een dief
In het verleden hebben diverse landen een verbod op uitvoer van bv. militair materieel aan de israeli's ingesteld. Het was echter nooit een internationale inspanning.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 17:33 schreef Burakius het volgende:
[..]
HAHAHAHHAHAHHAHAHAHAHAHAHA
En nu weer naar de realiteit: DAT GAAT NOOIT GEBEUREN.
Hoop jij uberhaupt op vrede in het Midden-Oosten of alleen de Islamitische overwinning op de staat Israel en dat ze dan weer daar rustig verder gaan met hun dictatoriale praktijken, jij ziet geen oplossingen, jij ziet haat.quote:Op donderdag 20 mei 2010 14:44 schreef HAKIM_1988 het volgende:
[..]
In het verleden hebben diverse landen een verbod op uitvoer van bv. militair materieel aan de israeli's ingesteld. Het was echter nooit een internationale inspanning.
Dat de israeli's 68 VN resoluties (kunnen er inmiddels meer zijn) aan hun laars hebben gelapt, zal ze ook niet echt helpen.
Ennuh, sancties? Zelfs in de VS wordt daar over gesproken.
Zo gek is dat niet.
Waar zijn we uit? Je zou met bronnen komen van je bewering komen, van Westerse staten die publicatie tegen hebben gehouden ..quote:Op donderdag 20 mei 2010 12:19 schreef DeParo het volgende:
[..]
En inderdaad, hij heeft nooit een boek proberen te schrijven, hehe we zijn er uit.![]()
![]()
![]()
Hij vroeg ook niet om een vergoeding, toen hij dit gaf aan Zembla, hij wilde er vanaf.
Volgens jou, je zegt het .. ik persoonlijk vind dat vrij oninteressant in niet ter zake doend, je zet met het vrijgeven van dat soort informatie je vrijheid en misschien zelfs je leven op het spel, daar mag wel wat tegenover staan.quote:Volgens mij deden ze het allebei om de inhoud van hun buideltje te spekken.
En dat is ze ook wel gelukt tenminste tot eentje in de gevangenis kwam.
Geloof me, als die ex-Mossad man de waarheid had gesproken, zat hij ook in de gevangenis.
Dan hadden z'n ex-collega's hem al lang terug proberen te halen.
quote:Net of elke ex-mossad agent dood wordt teruggevonden in een steegje.
Lees jij je uberhaupt wel eens verder in.
Ik zei het al een keer eerder, Israël noemt zichzelf nadrukkelijk een 'westerse beschaving' en geen bananenrepubliek, handel daar dan ook na.quote:Waarom, misschien omdat Israel dan niet op zichzelf staat, dat het dan inderdaad niet misdadig is.
Jij brengt het allemaal als zeer misdadig terwijl het dat eigenlijk niet is.
Jij bent degene die Israel via onterechte beschuldigingen in de rechtbank wilt duwen.
Dat is uiterst hypocriet zeker als je dergelijke dingen weet dat misdadige regimes in de rest van de wereld.
Ja, praat het maar goed met uit de lucht gegrepen beweringen .. een isoleercel in de gevangenis was en is nog steeds een kale cel, met wat mazzel gaat het licht uit op gezette tijden en voor de rest ben je verstoken van elke vorm van communicatie. Je bent een beetje in de war met een psychiatrische inrichting misschien, waar soms de muren bekleed zijn zodat de patiënt zichzelf niet kan verwonden ..quote:Lijkt me wel ja, hij zou een gevaar kunnen zijn voor de rest van z'n gevangen, bovendien een isoleercel is niet meer zomaar een hokje met allemaal kussens aan de muur, tijden veranderen, in z'n voordeel.
Nogmaals, dat is wat de Israëlische overheid over die man naar buiten brengt, dat die in het verleden instabiel zou zijn geweest en daarom ook is ontslagen. Maar was dat echt izo of ging dat meer om zijn politieke uitspraken en acties? Uiteraard kan je dat zo niet brengen in een 'westerse' beschaving, dat je hem ontslaat omdat die meegelopen is bij demonstraties tegen de regering, vrije meningsuiting en zo, dus verklaar je die man gewoon voor 'instabiel'.quote:Om te beginnen met het laatste, deze man had al een verleden van dergelijk instabiel gedrag, dus ja het laatste wijst er in zijn geval op. Ten tweede is dat z'n redding geweest dat hij geen langere straf heeft gehad.
Als je mij dan even wijst waar ik óf jouw bron belachelijk maak ipv op de inhoud ervan in te gaan óf jou persoonlijk aanvalquote:En dat was een reactie op Moussie, de pot verwijst de ketel dat hij zwart ziet,
een erg duidelijk gevalletje.
Nou nee, dat is geen stelen, dat is het bekendmaken van staatsgeheimen, er wordt niets gestolen. Er worden geen kopieën gemaakt van geheime productieprocessen en doorverkocht aan derden, deze staatsgeheimen werden openbaar gemaakt, deze informatie is nu voor iedereen op deze planeet beschikbaar.quote:En dat had hij dus niet mogen doen, hij heeft informatie gestolen ook al zat het al lang in z'n hoofd,
dat m'n beste, aangezien hij een contract heeft ondertekend, is het stelen van staatsgeheimen.
quote:UK singer cancels Israel concerts
Elvis Costello, the British singer-songwriter, has cancelled two concerts in Israel this summer because of what he called the "grave and complex" sensitivities of the Israeli-Palestinian conflict.
He said the concerts, due to be held in the Caesarea amphitheatre north of Tel Aviv on June 30 and July 1, could be "interpreted as a political
act that resonates more than anything that might be sung".
Costello said on Tuesday that the events would have been attended by many people who question Israeli policies "on settlement and deplore conditions that visit intimidation, humiliation or much worse on Palestinian civilians in the name of national security".
He said that, in the end, his conscience and instinct told him that if these themes were "too grave and complex" to be addressed in concert, "then it is also quite impossible to look the other way".
Costello said he was equally aware of the sensitivities behind those themes and "of so many despicable acts of violence perpetrated in the name of liberation".
He apologised to fans and also many in the Israeli media who he said had helped him to gain an understanding of the cultural scene there.
Costello said he regretted the fact that he probably would not receive another invitation to play in Israel, but imagined "a better time" when he would not be writing such a statement.
He joins other performers including Gil Scott-Heron and Santana, who have dropped tours in Israel in recent months.
http://english.aljazeera.(...)519211312847591.html
Interessant en relevant genoeg om wereldwijd in honderden verschillende - grote en kleine - kranten te worden gepubliceerd.quote:Op donderdag 20 mei 2010 20:06 schreef Halcon het volgende:
Alsof de mening van Elvis Costello interessant en relevant is...
Alsof men er in Israel wakker van ligt dat Elvis Costello niet komt met zijn teringmuziek.quote:Op donderdag 20 mei 2010 20:17 schreef HAKIM_1988 het volgende:
[..]
Interessant en relevant genoeg om wereldwijd in honderden verschillende - grote en kleine - kranten te worden gepubliceerd.
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=costello+boycot&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=
Volgens mij mis je een beetje de essentie van het verhaal.quote:Op donderdag 20 mei 2010 20:23 schreef Halcon het volgende:
[..]
Alsof men er in Israel wakker van ligt dat Elvis Costello niet komt met zijn teringmuziek.
Volgens mij doe je er wat te spastisch over.quote:Op donderdag 20 mei 2010 20:38 schreef HAKIM_1988 het volgende:
[..]
Volgens mij mis je een beetje de essentie van het verhaal.
Ik volg je niet meer, kan dat?quote:Op donderdag 20 mei 2010 20:39 schreef Halcon het volgende:
[..]
Volgens mij doe je er wat te spastisch over.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |