abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 19 mei 2010 @ 15:50:02 #201
862 Arcee
Look closer
pi_81628999
Wall Street al weer groen.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_81629098
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 15:50 schreef Arcee het volgende:
idd, rare jongens daar. Merkel is negatief over de euro en de EU, de cijfers zijn slechter dan verwacht, dus zijn we groen
  woensdag 19 mei 2010 @ 16:04:19 #203
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_81629739
quote:
Hey gek, nu istie weer rood

*Goverman heeft nu wel zin in dat ijsje...*
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
pi_81629985
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 16:04 schreef Goverman het volgende:

[..]

Hey gek, nu istie weer rood

*Goverman heeft nu wel zin in dat ijsje...*
Nogal wiedes:
Mortgage Delinquencies 10.06% 9.47%

pi_81629987
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 14:16 schreef edikt het volgende:

[..]

In de eurozone is de zorg om het voortbestaan van de euro groter omdat er landen zijn die niet voor andere landen de rekeningen willen betalen en dit wellicht in de toekomst als reden zien om uit de euro te stappen.
Is dat voor de dollar zoveel anders?

http://politicallunacy.wo(...)rnia-budget-deficit/
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 19 mei 2010 @ 16:25:44 #206
862 Arcee
Look closer
pi_81630925
quote:
Inmiddels al weer meer dan 1% in het rood.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_81631285
CPI VS jaar op jaar.
pi_81631333
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 16:09 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Is dat voor de dollar zoveel anders?

http://politicallunacy.wo(...)rnia-budget-deficit/
Herinvoering van de californische gulden? Het lijkt mij (en schijnbaar ook de markt) veel sterker dat zoiets in Amerika gaat gebeuren dan in Europa.
  woensdag 19 mei 2010 @ 17:26:20 #209
78918 SeLang
Black swans matter
pi_81634152
Dit gaat om prime, niet subprime.
>10% van de prime hypotheken delinquent

Logisch ook, met zo'n groot % van de huizen onder water. Waarom zou je nog hypotheekrente betalen? Als de bank je uit je huis flikkert is dat prima want een nieuw huis is goedkoper

greenshoots

"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  woensdag 19 mei 2010 @ 17:30:13 #210
78918 SeLang
Black swans matter
pi_81634354
Wat een fail trouwens, dat shortverbod.
Linkse banken allemaal in de uitverkoop
Mijn reisverslagen
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 19 mei 2010 @ 18:02:57 #211
862 Arcee
Look closer
pi_81635788
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 22:06 schreef Arcee het volgende:
Euro op 1.22 trouwens. Die is ook hard gedaald sinds 16:00 uur.
Nu weer boven de 1.23.
pi_81636000
Het effect van naked short selling is dat het ware aanbod van aandelen (en andere stukken) sterk overdreven wordt, waardoor prijzen veel sterker omlaag worden gedrukt dan bij een legitiem aanbod mogelijk was geweest. Dit wordt door criminele traders gedaan om bedrijven kapot te speculeren en hun eigen zakken te vullen. Mogelijk zijn Lehmann en andere financials ook op die manier kapotgemaakt.

Toen dit de eigenaar van het beursgenoteerde bedrijf Overstock.com, Patrick Byrne, overkwam, heeft hij een blog opgericht waarin hij de praktijk onderzoekt en aan de kaak stelt: www.deepcapture.com. Lees de introductie aldaar als je meer wilt weten over hoe naked shorting in zijn werk gaat en wat de verwoestende effecten zijn.
  woensdag 19 mei 2010 @ 19:17:15 #213
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_81638832
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 18:08 schreef dvr het volgende:
Het effect van naked short selling is dat het ware aanbod van aandelen (en andere stukken) sterk overdreven wordt, waardoor prijzen veel sterker omlaag worden gedrukt dan bij een legitiem aanbod mogelijk was geweest. Dit wordt door criminele traders gedaan om bedrijven kapot te speculeren en hun eigen zakken te vullen. Mogelijk zijn Lehmann en andere financials ook op die manier kapotgemaakt.

Toen dit de eigenaar van het beursgenoteerde bedrijf Overstock.com, Patrick Byrne, overkwam, heeft hij een blog opgericht waarin hij de praktijk onderzoekt en aan de kaak stelt: www.deepcapture.com. Lees de introductie aldaar als je meer wilt weten over hoe naked shorting in zijn werk gaat en wat de verwoestende effecten zijn.
Theoretisch zou je 1.000.000 aandelen die je niet hebt kunnen verkopen, waardoor de koers zakt, waardoor je winst maakt en je leverage groter wordt, waardoor je weer meer verkoopt, etc etc.
Op die manier trek je een markt naar beneden in een vicieuze cirkel.

Natuurlijk beïnvloed je de koers altijd als je een transactie doet, maar het is heel anders wanneer je dit doet door te kopen met geld dat je gewoon hebt dan wanneer je dit doet door aandelen te verkopen die je niet hebt en hier geld voor krijgt. Als je gewoon puts koopt kost dat je geld en moet je daarmee stoppen wanneer je geld op is.
The End Times are wild
pi_81641529
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 19:17 schreef LXIV het volgende:

Theoretisch zou je 1.000.000 aandelen die je niet hebt kunnen verkopen, waardoor de koers zakt, waardoor je winst maakt en je leverage groter wordt, waardoor je weer meer verkoopt, etc etc.
Exact, alleen is het geen theorie maar praktijk. Die zwendelaars zetten rustig 10x méér aandelen in de markt dan er normaal op een hele dag aangeboden worden. Terwijl ze die aandelen helemaal niet hebben. En wanneer ze later moeten leveren kopen ze de inmiddels massaal gedumpte aandelen voor een habbekrats op, of ze leveren überhaupt niet en laten het beursbedrijf met de brokken zitten.
pi_81641826
Dat naked short selling is toch niet alleen maar slecht want het zorgt ook voor gunstigere liquiditeit.
Ik vind het maar flauw dat er meteen naar die short sellers wordt gekeken als er een keer iets (terecht..?) is afgestraft. Bij Lehman vind ik het maar vaag dat dat hele bedrijf zogenaamd is genekt door die short shellers. Ik zag een keer in een filmpie dat er bij een zeer lage koers nog ff een flinke hoeveelheid geleende stocks werd gedropt.
Diegene die die aandelen op dat moment had uitgeleend moet dan ook net ff een jenevertje op gehad hebben zeker, die koers was de dagen ervoor bijna compleet weggevaagd.
Het was bij Lehman sowieso al een drama. Veel te hoge leverage op die huizenmarkt. Zonder die shorters was dat bedrijf ook wel te gronde gegaan.
pi_81644032
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 17:30 schreef SeLang het volgende:
Wat een fail trouwens, dat shortverbod.
Eens. Duitsland probeert spierballen te vertonen maar wordt natuurlijk keihard uitgelachen door de speculatnten. (en terecht ook)

Opzich wel te begrijpen dat Duitsland het speculatieve gedrag van hedgefunds zat is, maar zaken verbieden lost verder ook niks op. Men zal het nooit winnen van de speculanten.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_81644832
Ik vond dit eigenlijk ook wel een leuk nieuwsbericht over de dubbele belangen bij GS.
quote:
Goldman Sachs Hands Clients Losses in ‘Top Trades’

May 19 (Bloomberg) -- Goldman Sachs Group Inc. racked up trading profits for itself every day last quarter. Clients who followed the firm’s investment advice fared far worse.

Seven of the investment bank’s nine “recommended top trades for 2010” have been money losers for investors who adopted the New York-based firm’s advice, according to data compiled by Bloomberg from a Goldman Sachs research note sent yesterday. Clients who used the tips lost 14 percent buying the Polish zloty versus the Japanese yen, 9.4 percent buying Chinese stocks in Hong Kong and 9.8 percent trading the British pound against the New Zealand dollar.

The struggles for analysts at Goldman Sachs, which is fighting a fraud lawsuit from U.S. regulators who accuse the company of misleading investors in a mortgage-linked security, show the difficulty of predicting market movements as widening budget deficits, a fragile global economic recovery and tighter financial regulations increase volatility. Stock and currency fluctuations rose to the highest in a year this month as Europe pledged about $1 trillion to stop a debt crisis in the region.
Het bedrijf heeft zelf elke dag geld verdient met trading activities, maar op basis van trade advies is het toch stukken minder gegaan
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_81645679
Je zou toch ergens een beleggers app hebben waarbij je in het orderboek kan zien welke transacties goldman doet. Dat bedrijf casht echt het meeste op de markten.
  Redactie Frontpage woensdag 19 mei 2010 @ 21:40:32 #219
4530 crew  Crazy Harry
pi_81647219
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 17:26 schreef SeLang het volgende:
Dit gaat om prime, niet subprime.
>10% van de prime hypotheken delinquent

Logisch ook, met zo'n groot % van de huizen onder water. Waarom zou je nog hypotheekrente betalen? Als de bank je uit je huis flikkert is dat prima want een nieuw huis is goedkoper

greenshoots

[ afbeelding ]
Nice, dat zijn percentages vergelijkbaar met letterlijk een paar maanden voor het begin van de crisis...
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
  woensdag 19 mei 2010 @ 21:42:50 #220
78918 SeLang
Black swans matter
pi_81647370
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 21:03 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik vond dit eigenlijk ook wel een leuk nieuwsbericht over de dubbele belangen bij GS.
[..]

Het bedrijf heeft zelf elke dag geld verdient met trading activities, maar op basis van trade advies is het toch stukken minder gegaan
Die trading winsten van GS en JPM komen grotendeels ook niet uit briljant inzicht of skills maar domweg uit een oneerlijk concurrentievoordeel (monopoly, voorkennis, subsidies, frontrunning, etc)

Het is ook grappig om te zien hoe ze de afgelopen maand keer op keer precies fout zaten met hun voorspelling over de euro. Dat hoef je ze niet kwalijk te nemen want niemand kan tenslotte de markt voorspellen, maar de discrepantie met hun "trading" resultaten is dan wel interessant en roept vragen op.

Ik begrijp niet waarom de SEC daar niet eens wat dieper induikt (of eigenlijk wel )
Mijn reisverslagen
  woensdag 19 mei 2010 @ 22:08:16 #221
78918 SeLang
Black swans matter
pi_81649119
Wat een stijging weer die euro. 3,5 cent in een paar uur.
Mijn reisverslagen
pi_81649664
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 22:08 schreef SeLang het volgende:
Wat een stijging weer die euro. 3,5 cent in een paar uur.
2,5 cent toch?
  woensdag 19 mei 2010 @ 22:24:24 #223
78918 SeLang
Black swans matter
pi_81650241
Ja
Maar het blijft ruig
Mijn reisverslagen
pi_81655993
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 19:17 schreef LXIV het volgende:

[..]

Natuurlijk beïnvloed je de koers altijd als je een transactie doet, maar het is heel anders wanneer je dit doet door te kopen met geld dat je gewoon hebt dan wanneer je dit doet door aandelen te verkopen die je niet hebt en hier geld voor krijgt. Als je gewoon puts koopt kost dat je geld en moet je daarmee stoppen wanneer je geld op is.
Maar tegelijkertijd koopt ook iemand die aandelen en dus long gaat.
  woensdag 19 mei 2010 @ 23:49:44 #225
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_81656285
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 23:45 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Maar tegelijkertijd koopt ook iemand die aandelen en dus long gaat.
Het verschil is dat er niet-bestaande aandelen worden verkocht. In principe worden misschien wel jouw aandelen (die je over een week op de markt aanbiedt) te koop aangeboden. Met vooruitwerkende kracht.
Dat is heel anders als in een normale markt, waar enkel aandelen verkocht worden die ook daadwerkelijk op dat moment bestaan.
The End Times are wild
pi_81656609
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 23:49 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het verschil is dat er niet-bestaande aandelen worden verkocht. In principe worden misschien wel jouw aandelen (die je over een week op de markt aanbiedt) te koop aangeboden. Met vooruitwerkende kracht.
Dat is heel anders als in een normale markt, waar enkel aandelen verkocht worden die ook daadwerkelijk op dat moment bestaan.
Aandelen worden 'gehuurd' toch? Niet ieder fonds kan namelijk geshort worden (bij gebrek aan uitleenbare aandelen) of mis ik iets?
pi_81656694
Naked short selling zou zorgen voor een veel beter liquiditeit maar is dat wel zo? Weet iemand hoeveel procent van de markt in normale omstandigheden hiermee word gevormd?
pi_81658550
Fed verwacht beter herstel economie VS

wtf.. greener shoots?

http://www.nu.nl/economie(...)tel-economie-vs.html
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_81658577
Veel meer te koop he met die geleende aandelen erbij.
pi_81659375
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 20:14 schreef edikt het volgende:
Dat naked short selling is toch niet alleen maar slecht want het zorgt ook voor gunstigere liquiditeit.
Nee. Jij hebt het over short selling. Hier gaat het over NAKED short selling. Naked short selling is waarbij de aanbieder aandelen verkoopt die niet bestaan. Het is zoiets als je eigen geld drukken, maar dan met aandelen. Pure marktvervalsing dus, maar dan door hele dure keurige heren die ermee weg komen omdat ze het toezicht en de pers in hun zak hebben zitten.
pi_81659406
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 23:55 schreef piepeloi55 het volgende:
Naked short selling zou zorgen voor een veel beter liquiditeit maar is dat wel zo? Weet iemand hoeveel procent van de markt in normale omstandigheden hiermee word gevormd?
Naked shortselling hoort überhaupt niet voor te kunnen komen en bij een gezond functionerende markt met adequaat toezicht gebeurt dat ook niet.
pi_81659459
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 01:10 schreef dvr het volgende:
Naked short selling is waarbij de aanbieder aandelen verkoopt die niet bestaan. Het is zoiets als je eigen geld drukken, maar dan met aandelen.
Dat is echt veel te kort door de bocht. Ook bij naked short selling moet het verkochte geleverd worden.
  donderdag 20 mei 2010 @ 09:12:05 #233
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_81662160
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 01:16 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dat is echt veel te kort door de bocht. Ook bij naked short selling moet het verkochte geleverd worden.
Natuurlijk, maar pas op een later tijdstip.

Stel er zijn 1.000.000 miljoen aandelen van fonds X in omloop. Nu ga ik jou 100.000 aandelen X (die ik niet bezit) verkopen. Ik krijg dan van jou 100.000 x de koers en hoef jou die aandelen pas over 1 maand te leveren. Pas dan ga ik ze op de markt kopen!

Hoewel jij dus op papier 100.000 aandelen hebt (in ieder geval de belofte dat ze over een maand geleverd worden) zijn er ook nog 1.000.000 gewone aandelen op de markt.

Ik kan je zelfs 1.100.000 aandelen verkopen, al werk ik mezelf dan wel in een enorme short-squeeze.
The End Times are wild
pi_81664271
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 01:10 schreef dvr het volgende:

[..]

Nee. Jij hebt het over short selling. Hier gaat het over NAKED short selling. Naked short selling is waarbij de aanbieder aandelen verkoopt die niet bestaan. Het is zoiets als je eigen geld drukken, maar dan met aandelen. Pure marktvervalsing dus, maar dan door hele dure keurige heren die ermee weg komen omdat ze het toezicht en de pers in hun zak hebben zitten.
Met naked shortshelling is er toch ook extra liquiditeit aan de koperszijde. Die aanbieder verkoopt volgens mij aandelen die hij leent tegen een kleine vergoeding dus op zich bestaan ze wel.
Maar goed een daling gaat natuurlijk wel even wat efficienter dan bij aandelen waar het niet is toegestaan.
  donderdag 20 mei 2010 @ 11:03:19 #235
78918 SeLang
Black swans matter
pi_81665431
Voor de mensen die het is ontgaan, sommige Chinese indices zitten stiekum alweer terug op het niveau van mei 2009

Mijn reisverslagen
pi_81665793
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 01:12 schreef dvr het volgende:
Naked shortselling hoort überhaupt niet voor te kunnen komen en bij een gezond functionerende markt met adequaat toezicht gebeurt dat ook niet.
Volgens mij word hier ook amper gebruik van gemaakt in normale tijden, al heb ik niet de exacte cijfers (iemand wel?). Naked short selling zou dan dus alleen gebruikt en misbruikt worden in tijden dat er al iets mis is of om een eigen markt(verloop) te creeren. Je moet je afvragen of dat wel zo wenselijk is, je kunt immers ook op andere manieren short gaan. Vanuit dat perspectief snap ik het verbod wel. Intressant blog trouwens.
  donderdag 20 mei 2010 @ 11:21:53 #237
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_81666098
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 11:03 schreef SeLang het volgende:
Voor de mensen die het is ontgaan, sommige Chinese indices zitten stiekum alweer terug op het niveau van mei 2009

[ afbeelding ]
De Spaanse ook. En nog frappanter: sommige Nederlandse aandelen ook bijna!
pi_81666920
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 10:31 schreef edikt het volgende:

Die aanbieder verkoopt volgens mij aandelen die hij leent tegen een kleine vergoeding dus op zich bestaan ze wel.
De Beursvloer #160: Op de markt is je euro een dollar waard.
pi_81667083
Natuurlijk vindt er naked shorting plaats in 'normale tijden'. Je ziet het vooral bij contrarians tijdens presentaties van goede bedrijfsresultaten. Dat is geen manipulatie, dat is de definitie van contrarian trading tegen de massa.
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
pi_81667115
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 11:13 schreef piepeloi55 het volgende:

Volgens mij word hier ook amper gebruik van gemaakt in normale tijden, al heb ik niet de exacte cijfers (iemand wel?).
Wat voor cijfers? Er staan dagelijks bijna 4 miljard verkochte maar niet binnen T+3 geleverde aandelen uit (z. http://www.sec.gov/foia/docs/failsdata.htm). Daar kun je heel wat kleine bedrijven mee te gronde richten.

De enige mij bekende legitieme vorm van naked shorting is bij market makers die soms problemen ondervinden om vraag en aanbod te matchen terwijl ze wel gehouden zijn om aandelen te leveren.
pi_81667935
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 01:16 schreef Bolkesteijn het volgende:

Dat heeft niet zoveel betekenis als het betreffende aandeel inmiddels tot een penny stock gereduceerd is.

En anders zit de naked shorter inmiddels wel met zijn miljoenen op een ver tropisch zandstrand. Nogmaals, lees Deepcapture een keer, het is een intrigerend verhaal en er zijn inmiddels tussen de 300 en 1300 bedrijven door deze praktijken te gronde gebracht.
pi_81669074
Winst van vanmorgen is alweer veranderd in rood, zou mij niets verbazen al staan we binnen enkele dagen onder de 300
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 20 mei 2010 @ 12:52:14 #243
862 Arcee
Look closer
pi_81669328
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 12:44 schreef Vandergeld het volgende:
Winst van vanmorgen is alweer veranderd in rood, zou mij niets verbazen al staan we binnen enkele dagen onder de 300
Ik denk nog steeds dat we dit hele jaar niet onder de 300 gaan.
  donderdag 20 mei 2010 @ 13:08:42 #244
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_81670007
KPN is onder de 10 gedoken, de koers van juli 2009!
pi_81670621
Eigenlijk is het wel raar dat grote partijen mee doen aan het leveren van effecten voor short selling. Immers, als je 10k INGtjes in je bezit hebt, en er komt iemand vragen of íe ze mag lenen, zou jij dat die effecten uitlenen met de kennis dat hierdoor het aandeel minder waard wordt?
  donderdag 20 mei 2010 @ 13:28:37 #246
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_81670746
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 13:25 schreef TeringHenkie het volgende:
Eigenlijk is het wel raar dat grote partijen mee doen aan het leveren van effecten voor short selling. Immers, als je 10k INGtjes in je bezit hebt, en er komt iemand vragen of íe ze mag lenen, zou jij dat die effecten uitlenen met de kennis dat hierdoor het aandeel minder waard wordt?
Als de lening van die aandelen meer opbrengt dan dat de daling van het aandeel kost; waarom niet?
The more debt, the better
pi_81670814
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 13:25 schreef TeringHenkie het volgende:
Ja, en daar krijg je dan een optiepremie voor.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 20 mei 2010 @ 13:32:31 #248
862 Arcee
Look closer
pi_81670908
Wat een afstort op de AEX, zeg. In een uur tijd van groen naar -2.3%.
pi_81671377
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 12:52 schreef Arcee het volgende:

[..]

Ik denk nog steeds dat we dit hele jaar niet onder de 300 gaan.

Deze gaan we bewaren.
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
  donderdag 20 mei 2010 @ 13:55:15 #250
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_81671915
Ik snap dat de AEX weer onderuit gaat, maar wat heeft mijn Galapagos te maken met de euro-problemen...?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')