Daar heb je wel gelijk inquote:Op dinsdag 18 mei 2010 21:02 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Kijk je grafieken eens goed, gebeurd lang niet altijd.
Kan jij uitleggen waarom de markt dat als negatief ziet voor de euro?quote:Op dinsdag 18 mei 2010 21:08 schreef sitting_elfling het volgende:
Euro kakt ENORM in op nieuws van Duitsland waar een verbod is op naked short selling en naked credit default swaps of euro area government bonds starting from midnight.
ja dit is natuurlijk ook een wildcard. We hebben gezien wat er gebeurde in 2008.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 21:08 schreef sitting_elfling het volgende:
Euro kakt ENORM in op nieuws van Duitsland waar een verbod is op naked short selling en naked credit default swaps of euro area government bonds starting from midnight.
Men bant shortselling niet zo maar. Men is bang dat de profs flink shorten op deze assets. Waarom zouden ze dat doen? Omdat ze gierig zijn en omdat de onderliggende factoren van die assets gewoon rutjeprut zijn. Een ban op shortselling is dus een teken aan de wand dat het nog steeds niet goed gaat en daarom dook de Euro even flink in een.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 21:10 schreef fedsingularity het volgende:
[..]
Kan jij uitleggen waarom de markt dat als negatief ziet voor de euro?
Is een herhaling van het soros-scenario weer mogelijk?quote:Op dinsdag 18 mei 2010 21:16 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Men bant shortselling niet zo maar. Men is bang dat de profs flink shorten op deze assets. Waarom zouden ze dat doen? Omdat ze gierig zijn en omdat de onderliggende factoren van die assets gewoon rutjeprut zijn. Een ban op shortselling is dus een teken aan de wand dat het nog steeds niet goed gaat en daarom dook de Euro even flink in een.
Probleem is gewoon nog steeds dat de banken een te grote exposure hebben aan de pigs landen en als die het loodje leggen krijgen we de kredietcrisis in het kwadraat. Speculatie op de euro is gewoon enorm door hedgefunds op het moment. Er hoeft maar 1 negatief bericht over te komen en men duikt direct op dat excuus om op de sell knop te drukken.
Er zijn 2 manieren van shortselling: om te speculeren op een te verwachten daling als gevolg van slecht nieuws, en massale shortselling om de koers zelf te drukken, als self-fulfilling profecy zeg maar. Met de eerste methode is niks mis, maar bij de 2e kun je nog wat kanttekeningen plaatsen natuurlijk. Vanzelfsprekend dat de Europese overheden dit niet willen. Zoals ik nu lees was het een hak zetten van die hedgefunds één van de redenen om vorig weekeinde tot een accoord te komen.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 21:16 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Men bant shortselling niet zo maar. Men is bang dat de profs flink shorten op deze assets. Waarom zouden ze dat doen? Omdat ze gierig zijn en omdat de onderliggende factoren van die assets gewoon rutjeprut zijn. Een ban op shortselling is dus een teken aan de wand dat het nog steeds niet goed gaat en daarom dook de Euro even flink in een.
Probleem is gewoon nog steeds dat de banken een te grote exposure hebben aan de pigs landen en als die het loodje leggen krijgen we de kredietcrisis in het kwadraat. Speculatie op de euro is gewoon enorm door hedgefunds op het moment. Er hoeft maar 1 negatief bericht over te komen en men duikt direct op dat excuus om op de sell knop te drukken.
Welkom terug! We hebben je gemist op de meet...quote:Op dinsdag 18 mei 2010 21:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
Verder heb ik een goede vakantie gehad, hopelijk hebben jullie mijn afwezigheid opgemerkt de afgelopen 3 weken!
Ja, je had het gemeld hoor.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 21:25 schreef LXIV het volgende:
Ja, ik had mijn afwezigheid toch al gemeld in het topic? Hopelijk is het iig wel gezellig geweest. Volgende keer beter dan maar!
Komt door al die avatars, wij denken nu dat jij Aziatisch bent met een babyface.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 21:29 schreef LXIV het volgende:
Ik heb één keer eerder een (mini)meet gehad met FOK!-ers, en die waren IRL toch weer heel anders dan ik me had voorgesteld. Het lijkt me wel leuk om nu gezichten te hebben bij sommige vaste gebruikers hier!
Volgende keer moet je maar meegaan!quote:Op dinsdag 18 mei 2010 21:44 schreef BattleCow het volgende:
Een aex meet? ik zie dat echt voor me als een stel kerels in pak met koffertjes die even arrogant de kroeg in gaan om te handelen :p
Volgens mij krijgen we de komende dagen nog wel wat meer rood te zienquote:Op dinsdag 18 mei 2010 22:03 schreef Hoss het volgende:
De Dow zo'n 170 punten lager gesloten t.o.v het slot van de AEX. Wordt dus flink rood openen morgen en dat is goed voor mijn shorts.
Ja, futures AEX 5 punten onder het slot van Damrak.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 22:03 schreef Hoss het volgende:
De Dow zo'n 170 punten lager gesloten t.o.v het slot van de AEX. Wordt dus flink rood openen morgen en dat is goed voor mijn shorts.
S&P is ook beter om naar te kijken vanwege het groot aantal fondsen tov de Dowquote:Op dinsdag 18 mei 2010 22:07 schreef Arcee het volgende:
Overigens kijk ik bijna niet meer naar de Dow, maar veel vaker naar de S&P. Ik vind de waarde van de Dow onhandelbaar groot. De S&P leest prettiger en heb er ook meer gevoel voor gekregen.
Dat ook ja, hoewel het voor de trend nauwelijks iets uitmaakt welke van de 2 je volgt. Voor de langere termijn-trend maakt het eigenlijk überhaupt niet uit welke index je volgt.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 22:08 schreef Vandergeld het volgende:
S&P is ook beter om naar te kijken vanwege het groot aantal fondsen tov de Dow
Ik denk ook dat ik ze nog maar even vasthoud.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 22:05 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Volgens mij krijgen we de komende dagen nog wel wat meer rood te zien
Maar daarom ook. Kan het niet zo zijn dat bepaalde belangrijke partijen op de sell knop drukken om vervolgens flink in het rood te belanden waarop herhaaldelijk wordt geroepen dat het door het onvermogen van de EU komt ?quote:Op dinsdag 18 mei 2010 23:01 schreef LXIV het volgende:
Op zich zijn de problemen met de euro als geheel (binnen de hele eurozone) toch niet groter dan die met de dollar? Ook Californië is zo goed als bankroet, alleen daar speculeert niemand door op de dollar.
Ik zou juist de Euro meer vertrouwen dan de dollar. In de Eurozone gelden tenminste hele strenge afspraken qua begrotingstekort. De VS heeft altijd nog het bijprinten van dollars als 'financieringsmogelijkheid'. Schuldreductie door inflatie. Waarom is 'iedereen' dan zo bearish over die euro die onder zo'n streng regime valt? Moet de ECB dan maar 1000 mld Euro bijprinten om de PIGS uit de modder te trekken? Is iedereen dan tevreden en gaat long op de Euro?
Grote verschil is natuurlijk dat Californie politiek veel steviger aan de andere Amerikaanse staten verbonden is dan Griekenland aan Nederland.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 23:01 schreef LXIV het volgende:
Op zich zijn de problemen met de euro als geheel (binnen de hele eurozone) toch niet groter dan die met de dollar? Ook Californië is zo goed als bankroet, alleen daar speculeert niemand door op de dollar.
Ik zou juist de Euro meer vertrouwen dan de dollar. In de Eurozone gelden tenminste hele strenge afspraken qua begrotingstekort. De VS heeft altijd nog het bijprinten van dollars als 'financieringsmogelijkheid'. Schuldreductie door inflatie. Waarom is 'iedereen' dan zo bearish over die euro die onder zo'n streng regime valt? Moet de ECB dan maar 1000 mld Euro bijprinten om de PIGS uit de modder te trekken? Is iedereen dan tevreden en gaat long op de Euro?
Over de dollar zijn ook veel partijen bearish. Zie bijvoorbeeld de briefings van PIMCO, de grootste obligatiebelegger ter wereld.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 23:01 schreef LXIV het volgende:
En toch is dit wat wereldwijd zou moeten gebeuren, CDS waren bedoelt al verzekering en wat nu gebeurt is oneigenlijk gebruik. Naked shorten dient zwz verboden te worden.quote:Op woensdag 19 mei 2010 00:11 schreef dvr het volgende:
De BaFin (Duitse Autoriteit Financiële Markten) heeft met ingang van zojuist naked shorting van EU staatsobligaties en aandelen van grote Duitse banken verboden, en de handel in credit default swaps op europese staatsschuld die geen legitiem verzekeringsdoel dienen.
Naar verwachting gaat dit veel chagrijnige bankiersgezichten opleveren, en lagere markten.
Denninger is allang bijgedraaid sinds hij vernam dat het alleen om naked shortselling gaat. Zie zijn nieuwste ticker.quote:Op woensdag 19 mei 2010 00:30 schreef fedsingularity het volgende:
In a display of idiocy reminiscent of what was done here in the US a couple of years ago Reuters has up a wire report (headline only) that Germany intends to ban "short sales" at midnight (presumably their time) this evening.
Ok ik ga de nieuwste even lezen.quote:Op woensdag 19 mei 2010 00:35 schreef dvr het volgende:
[..]
Denninger is allang bijgedraaid sinds hij vernam dat het alleen om naked shortselling gaat. Zie zijn nieuwste ticker.
Nu nog steeds, dus opening van zo'n -1.5% verwacht.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 22:06 schreef Arcee het volgende:
Ja, futures AEX 5 punten onder het slot van Damrak.
24.98 nu.quote:Op maandag 17 mei 2010 20:56 schreef PabloLopez het volgende:
Arcelor wordt weer interessant! 25 EUtjes nu
Die strenge afspraken worden op dit moment helemaal niet nageleefd, en hebben in de praktijk dus maar heel weinig nut. Daarnaast heeft de VS niet de mogelijkheid tot het bijprinten van dollars, want dit recht is voorbehouden aan de FED, en de FED is niet in handen van de overheid.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 23:01 schreef LXIV het volgende:
Ik zou juist de Euro meer vertrouwen dan de dollar. In de Eurozone gelden tenminste hele strenge afspraken qua begrotingstekort. De VS heeft altijd nog het bijprinten van dollars als 'financieringsmogelijkheid'.
Wel hoor. Diverse politieke vertegenwoordigers van de overheid hebben zitting het bestuur van de Fed. De FOMC bijvoorbeeld en ook de minister van financiën heeft zitting in het bestuur van de Fed.quote:Op woensdag 19 mei 2010 12:51 schreef Vandergeld het volgende:
Daarnaast heeft de VS niet de mogelijkheid tot het bijprinten van dollars, want dit recht is voorbehouden aan de FED, en de FED is niet in handen van de overheid.
In de eurozone is de zorg om het voortbestaan van de euro groter omdat er landen zijn die niet voor andere landen de rekeningen willen betalen en dit wellicht in de toekomst als reden zien om uit de euro te stappen.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 23:01 schreef LXIV het volgende:
idd, rare jongens daar. Merkel is negatief over de euro en de EU, de cijfers zijn slechter dan verwacht, dus zijn we groenquote:
Hey gek, nu istie weer roodquote:
Nogal wiedes:quote:Op woensdag 19 mei 2010 16:04 schreef Goverman het volgende:
[..]
Hey gek, nu istie weer rood
*Goverman heeft nu wel zin in dat ijsje...*
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |