Mij ook niet, maar gezien de kennelijke publiciteitsgeilheid van de Libische overheid en het ziekenhuis zou het me niets verbazen als ze gewoon gezegd heeft dat ze van "de grootste krant van Holland" was, en dat die arts daarom zo stupide de telefoon doorgaf aan Ruben.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 13:04 schreef Felixa het volgende:
[..]
Zal me niks verbazen als ze zich heeft voorgedaan als familie.
Even samenvatten:quote:Op vrijdag 14 mei 2010 13:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik kan er echter nog steeds niet bij dat ze het gore lef hebben om de arts te bellen, en dat er op de redactie vervolgens een compleet gebrek aan zelfregulerend vermogen blijkt te zijn, en ze het gewoon publiceren.
hehehehequote:Op vrijdag 14 mei 2010 13:26 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Dit topic is niet meer zo belangrijk door de 'aktie' van de Telegraaf
Noem jij dit een primeur?quote:Op vrijdag 14 mei 2010 13:26 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Even samenvatten:
-Telegraaf haalt een primeur
-Rest van de media baalt en neemt de primeur over, samen met "de Telegraaf is slecht"
En dat dat dat kutblaadje ook van tevoren kunnen bedenken... Maarja, eurotekens in de ogen en hup, publiceren maar!quote:Op vrijdag 14 mei 2010 13:37 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Noem jij dit een primeur?
Iedereen spreekt er schande van dat ze dit hebben gedaan, lijkt me achteraf dus niet zo'n strakke actie. Ze hadden waarschijnlijk gehoopt dat het anders werd opgevangen , maar helaasch...
Er zijn gewoon grenzen, en daar zijn ze nu overheen gegaan.
tuurlijk... goed voor hun medewerkers.. goed voor de bonussenquote:Op vrijdag 14 mei 2010 13:42 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
En dat dat dat kutblaadje ook van tevoren kunnen bedenken... Maarja, eurotekens in de ogen en hup, publiceren maar!
Geruchten, vermoedens, "van horen zeggen", vertaalfouten, enz.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 13:46 schreef nummer_zoveel het volgende:
Volgens nu.nl heeft de piloot geen problemen gemeld net voor de landing:
http://www.nu.nl/buitenla(...)sche-problemen-.html
Waar komen die verhalen over oproepen ambulances te sturen dan vandaan?
'Wat ik kan bevestigen, is dat het vliegtuig de grond raakte voordat het de landingsbaan bereikte.''quote:Op vrijdag 14 mei 2010 13:46 schreef nummer_zoveel het volgende:
Volgens nu.nl heeft de piloot geen problemen gemeld net voor de landing:
http://www.nu.nl/buitenla(...)sche-problemen-.html
Waar komen die verhalen over oproepen ambulances te sturen dan vandaan?
Ik trok ook al zo'n raar gezicht bij het lezen daarvan.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 13:57 schreef woid het volgende:
[..]
'Wat ik kan bevestigen, is dat het vliegtuig de grond raakte voordat het de landingsbaan bereikte.''
![]()
![]()
![]()
en verder is het idd niet gekomen.
Ja!quote:Op vrijdag 14 mei 2010 12:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
En dan nu claimen dat ze Ruben "onverwacht" aan de telefoon kreeg.... alsof het wel binnen de fatsoensnormen ligt om de arts te bellen
Dat men het ziekenhuis belt, ok. Maar men heeft het over een mobiele telefoon. Hoe komt de telegraaf aan het mobiele nummer van de, op dat moment, dienstdoende arts?quote:Op vrijdag 14 mei 2010 14:10 schreef Loveless85 het volgende:
Dat ze die arts bellen kan nog vind ik. Is ook dubieus, maar nog wel redelijk binnen de normen. Alleen dat die man dan niet meteen de hoorn erop flikkert en hun doorverwijst naar BuZa of de familie snap ik al niet. En al helemaal niet dat hij dan zomaar dat ventje aan de lijn geeft (als het al zo is gelopen).
En als je dan als journalist een beetje fatsoen hebt respecteer je gewoon zijn privacy en situatie en ga je geen interview met een minderjarige afnemen. Zonder toestemming van familie. Met een zwaar getraumatiseerd mannetje wat waarschijnlijk hevig onder de medicijnen zit.
quote:'Piloot meldde geen problemen'
De piloot van het Libische ramptoestel heeft voor de crash geen technische problemen gemeld bij de verkeerstoren. Tot het laatste moment verliep alles normaal. Dat zegt de leider van het onderzoek.
Hij kan nog niets zeggen over de oorzaak van het ongeluk en sluit wat dat betreft niets uit. De crash van de Airbus van Afriqiyah Airways in Tripoli kostte 103 mensen het leven. Onder hen waren 70 Nederlanders.
Het onderzoek naar de oorzaak staat onder leiding van Libiė, maar er zijn ook twee Nederlandse waarnemers bij.
© RTL Nieuws.nl
quote:Tripoli aircrash survivor Ruben - the man who found him
Published on : 14 May 2010 - 2:09pm | By Hans Jaap Melissen (Photo: RNW)
Across the world, people have been gripped by the fate of the Dutch boy who is the sole survivor of the Tripoli air disaster. Radio Netherlands Worldwide correspondent Hans Jaap Melissen is in Tripoli and spoke to the Libyan soldier who found nine-year-old Ruben among the burning wreckage.
For 25 years, the colonel has been entrusted with security at Tripoli International Airport. He was going about is job as usual in the early hours of 12 May when the Airbus 330 from Johannesburg crashed near one of the runways.
Lifeless bodies
The colonel rushed to the crash site and began searching for survivors in the mist and smoke among the burning wreckage. But all he could see were the lifeless bodies of the victims, most of them still firmly buckled into their seats.
He moved on and approached the burning wings that denoted the mid section of the decimated aircraft and saw the scattered bodies of three or four more victims. Suddenly his eye was caught by a figure that appeared to be moving.
"When I first saw the child it was clear that he was bleeding. And suffering fractures in his foot. And he was on the verge of coma."
As he came closer, he could make out a young boy, whose legs were bleeding. The injury looked severe. He could see a bone sticking out through the skin.
"The seatbelt was still fastened and he was strapped into the seat. I released him and took him to the ambulance."
Not a sound
The colonel unfastened the boy's safety belt and freed him from the seat. He was unconscious but seemed to revive every now and then. The colonel lifted him up and took him to a waiting ambulance. The boy did not utter a sound.
"When I carried him to the ambulance, I could see that he was in pain. He started to cry when we put him on the stretcher in the ambulance."
By this time he had started to regain consciousness. Later it became clear that the boy, Ruben, was the only survivor of the disaster. All of the other 103 occupants, including his father, mother and elder brother, lost their lives in the crash.
Impact
Two days after the crash, the 600-metre long site is still strewn with the personal belongings of the dead passengers. The objects are reminders of the holiday from which they were returning – shoes, clothes, a South African phrasebook, postcards featuring wild animals.
But it is young Ruben who is at the eye of the media storm. His personal story of hope and tragedy is bringing the emotional impact of the Tripoli air disaster home to a worldwide audience.
geen grote brand.. een beetje brand heb je altijd wel omdat de vleugels aan gort gingen.. de kerosine dampen ontvlammen dan wel even hoorquote:Op vrijdag 14 mei 2010 14:43 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Er was toch geen brand geweest? Wat een sensatieartikel weer.
Op tv zag je ze ook wel wat rokend puin natspuiten, maar inderdaad geen grote brand.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 14:45 schreef Parzival het volgende:
[..]
geen grote brand.. een beetje brand heb je altijd wel omdat de vleugels aan gort gingen.. de kerosine dampen ontvlammen dan wel even hoor
Zoveel 'hele stoelen' waren er anders niet te zien op de foto's van de puinhopen. Vreemd dat ze nu zeggen dat de meeste slachtoffers nog in hun stoel gegespt zaten.quote:But all he could see were the lifeless bodies of the victims, most of them still firmly buckled into their seats.
Dat getwitter vind ik ook opvallend jaquote:Op vrijdag 14 mei 2010 12:10 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Dat is waar, maar ik heb gelezen dat Libiė ontkent dat er is gevraagd om ambulances, kan even niet meer vinden waar. Ik vind het dan wel weer erg vreemd dat er getwitterd werd dat het wel zo was. Ik ga nog ff zoeken naar de libische reactie daar op. brb.
quote:Op vrijdag 14 mei 2010 14:43 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Er was toch geen brand geweest? Wat een sensatieartikel weer.
en als die slachtoffers nou zijn weg gehaald, voordat de beelden de wereld over zijn gegaan?quote:Op vrijdag 14 mei 2010 14:47 schreef Greys het volgende:
[..]
Zoveel 'hele stoelen' waren er anders niet te zien op de foto's van de puinhopen. Vreemd dat ze nu zeggen dat de meeste slachtoffers nog in hun stoel gegespt zaten.
Ik heb ook maar weinig stoelen gezien op de beelden. Het was natuurlijk wel een spoor van 800 meter langquote:Op vrijdag 14 mei 2010 14:47 schreef Greys het volgende:
[..]
Zoveel 'hele stoelen' waren er anders niet te zien op de foto's van de puinhopen. Vreemd dat ze nu zeggen dat de meeste slachtoffers nog in hun stoel gegespt zaten.
Gisreren ook air crash investigation gezien??quote:Op vrijdag 14 mei 2010 11:35 schreef Parzival het volgende:
ik vind het opmerkelijk dat ook dat franse ding nooit gevonden is en dus ook de oorzaak niet. Boeing had ook een tijdje een dodelijk defect aan boord van elke 737.. de servoklep die het rolroel regelt kon onder omstandigheden in omgekeerde richting gaan werken.. iets wat je als piloot natuurlijk niet zomaar even hersteld..
wellicht is dit ook zoiets .. ik hoop het eigenlijk niet want dat vorige mankementje koste toch wel aardig wat levens
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |