abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81521272
quote:
Op maandag 17 mei 2010 00:52 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Omdat het in de regering van de VS weinig draait om het landsbelang maar om het clientisme, dus de eerder genoemde belangengroepen.
Net zo onzinnig in die zin als de voortdurende bescherming van Japan, de Sovjets zijn er immers niet meer en Rusland is met haar lekkende schepen geen bedreiging voor de Japanners en China is dat pas over een decennia of twee echt.
[..]

Intel's eerste development center buiten de VS staat daar, Intel is slechts een voorbeeld hoor want veel R&D komt daar vandaan voor Amerikaanse ondernemingen.
Het zal het ene potje een zorg wezen hoeveel het andere potje bloed om het zo maar te stellen, maar echt een goede kosten baten analyse kan dat natuurlijk nimmer doorstaan.
Wordt het niet eens tijd voor de VSvA en andere belanghebbenden om de belangen zuverder te scheiden?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_81521305
quote:
Op maandag 17 mei 2010 02:01 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Wordt het niet eens tijd voor de VSvA en andere belanghebbenden om de belangen zuverder te scheiden?
Maar natuurlijk, alleen is dat zo goed als onmogelijk in het Amerikaanse politieke systeem.
  maandag 17 mei 2010 @ 02:26:55 #43
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_81521559
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 01:59 schreef AryaMehr het volgende:
De gedachte dat Amerika - nu Obama het voor het zeggen heeft - Israel niet meer zal helpen is natuurlijk nergens op gebaseerd, maar de trend dat Amerika Israel onvoorwaardelijk steunt is natuurlijk wel voorbij. Laten niet vergeten dat de Amerikanen Israel niet enkel en alleen steunen omdat ze zich zo verbonden voelen met de Joden, maar ook omdat het strategisch van belang is.
Er wordt ook harder opgetreden tegen het bankwezen bla bla bla.. Laat me niet lachen. Allemaal show. En iedereen blijft erin stinken. Wat moet je daarmee?
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  maandag 17 mei 2010 @ 04:14:48 #44
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_81522167
quote:
Op maandag 17 mei 2010 00:40 schreef Kees22 het volgende:
Overigens: is Obama wel een Israelhater?
Hij is kritisch, en zeer terecht, want Israel tart alle internationale en beschaafde regels. Maar dan ben je toch nog niet meteen een hater?
Joden zijn nogal zielig daarin. Als je ook maar 1 puntje van kritiek hebt dan ben je een hater. Spijtig en helaas, maar niet minder waar.
pi_81522202
quote:
Op maandag 17 mei 2010 04:14 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Joden zijn nogal zielig daarin. Als je ook maar 1 puntje van kritiek hebt dan ben je een hater. Spijtig en helaas, maar niet minder waar.
idd. Meteen voordat je nog iets kan zeggen komen ze met het antisemitisme en de Holocaust..
Kijk de wolken zijn de golven van de zee, dus ik moet zwemmen om te zorgen dat ik leef.
  † In Memoriam † maandag 17 mei 2010 @ 04:50:36 #46
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_81522227
quote:
Op maandag 17 mei 2010 00:40 schreef Kees22 het volgende:
Overigens: is Obama wel een Israelhater?
Jewish Donors Outraged by 'Sociopath' Obama

The actual phrase I heard from one important player in Jewish Democratic circles was, "Sociopath is too nice a word to describe Obama."

Of deze:

lol
quote:
Hij is kritisch, en zeer terecht, want Israel tart alle internationale en beschaafde regels. Maar dan ben je toch nog niet meteen een hater?
Nah ik ben het eens met Schenkstroop. Het is show. Ik geloof wel dat Obama heel in het begin eventjes de bedoeling had proberen Israel te bewegen de nederzettingen te stoppen. Het was met die aspiraties echter verdomd snel afgelopen. Daar zal de nodige druk zijn uitgeoeffend. Van enige eis is allang geen sprake meer, het is weer het aloude "Dat zijn Israels interne aangelegenheden".

Maar de schijn dat er onenigheid is doet de VS neutraler en de invloed van Israel minder lijken natuurlijk.
pi_81562186
Had Obama niet een of andere grofgebekte Joodse generaal tot minister benoemd?
Dat verbaasde me al: een man die er trots op is om grof en beledigend uit de hoek te komen.
Iets wat wel in Israel past, maar juist niet in de VSvA en ook niet bij Obama.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_81562838
quote:
Op maandag 17 mei 2010 23:42 schreef Kees22 het volgende:
Had Obama niet een of andere grofgebekte Joodse generaal tot minister benoemd?
Dat verbaasde me al: een man die er trots op is om grof en beledigend uit de hoek te komen.
Iets wat wel in Israel past, maar juist niet in de VSvA en ook niet bij Obama.
Rahm Emanuel bedoel je maar hij was nimmer een generaal, GW en Biden kwamen ook met regelmaat op een dergelijke wijze uit de hoek dus of het nou echt niet in de VS past weet ik niet.
pi_81564461
quote:
Op maandag 17 mei 2010 23:58 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Rahm Emanuel bedoel je maar hij was nimmer een generaal, GW en Biden kwamen ook met regelmaat op een dergelijke wijze uit de hoek dus of het nou echt niet in de VS past weet ik niet.
Die bedoel ik. Volgens mijn krant heeft zijn vader al gerustestellend egeluidenm laten horen in Israel.

Hij heeft wel iets met het leger te maken gehad.
pi_81564642
quote:
In the first Gulf War, Emanuel served with the Israel Defense Forces as a civilian volunteer helping to maintain equipment
http://en.wikipedia.org/wiki/Rahm_Emanuel

Van Rahm moeten ze het iniedergeval niet hebben in het geval van een invasie van de V
pi_81565106
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 23:48 schreef SpecialK het volgende:
Wat is dit? Een soort goalkeeper? Wordt al jaren gebruikt door de Nederlandse marine.
goalkeeper werkt niet met raketten hoor

goalkeeper werkt met een snelvuur kanon die een regen van 20mm kogels op de raket afvuren...

edit:

[ Bericht 27% gewijzigd door GewoneMan op 18-05-2010 01:36:18 ]
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_81565134
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 23:55 schreef SpecialK het volgende:
Open deur misschien maar wordt het nu wel niet super aantrekkelijk voor palestijnen om raketten te beladen met wat radioactief materiaal. In combinatie met een gunstige windrichting waait die troep straks vrolijk over de stad dankzij dit systeem.
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_81659005
quote:
Op maandag 17 mei 2010 23:58 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Maar dan heb je het over de Republikeinen en nog conservatieve ook.
Van Obama verwacht ik toch beschaafder en in elk geval doordachter taalgebruik.
Ik had gelezen dat Rahm Emanuel el aardig carričre had gemaakt in het leger van de VSvA, maar dat is dus een misvatting.

Overigens: de VSvA geven per jaar 3 miljard militaire hulp aan Israel. Die 205 miljoen zijn dan pinda's apenootjes.
pi_81659688
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 00:53 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik had gelezen dat Rahm Emanuel el aardig carričre had gemaakt in het leger van de VSvA, maar dat is dus een misvatting.

Overigens: de VSvA geven per jaar 3 miljard militaire hulp aan Israel. Die 205 miljoen zijn dan pinda's apenootjes.
Terwijl ze zelf in een crisis zitten..
Dit soort dingen snap ik niet waarom ze dat doen..
Het lijkt wel alsof ze in een crisis WILLEN.
Kijk de wolken zijn de golven van de zee, dus ik moet zwemmen om te zorgen dat ik leef.
pi_81659884
quote:

[..]

Maar wel er bovenop dus het geeft maar weer eens aan dat de strijd tegen terreur nog lang niet is gestreden.
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 01:34 schreef Jason__ het volgende:

[..]

Onzin, door een handelsbalans waarbij de Dollar een belangrijke internationale munt is, kunnen zij het zich veroorloven. Eigenlijk zou een aanval op de Dollar, of de overgave op een andere munt, de Amerikanen pas doen noodzaken hun budgettekort terug te schroeven. Nu is het bijna niet nodig ironisch genoeg.
  donderdag 20 mei 2010 @ 13:49:18 #56
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_81671634
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 01:57 schreef DeParo het volgende:

[..]

Maar wel er bovenop dus het geeft maar weer eens aan dat de strijd tegen terreur nog lang niet is gestreden.
3Miljard +200Miljoen op een Defensie Balans van 500Miljard per jaar. Druppels in een zwembad.
quote:
Onzin, door een handelsbalans waarbij de Dollar een belangrijke internationale munt is, kunnen zij het zich veroorloven. Eigenlijk zou een aanval op de Dollar, of de overgave op een andere munt, de Amerikanen pas doen noodzaken hun budgettekort terug te schroeven. Nu is het bijna niet nodig ironisch genoeg.
Precies hetgeen China vorig jaar of het jaar ervoor gedaan heeft. Die hebben toen een zeer grote voorraad Dollars verkocht en er Euro's voor terug gehaald. Gaf de VS een gigantische trap in de rug.
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 01:34 schreef Jason__ het volgende:

[..]

Dat is gewoon een stukje Realpolitik, een overblijfsel uit de koude oorlog. Als jij zelf geld tegen defensie blijft smijten is je vijand genoodzaakt hetzelfde te doen. En dan is het simpele wiskunde --> wie is er het eerst door zijn geld in. Tegen Rusland werkte dit ontzettend goed want die moesten niet alleen hunzelf van wapentuig voorzien, maar ook de satelliet-landen. Tegen terrorisme is het erg lastig imo. Je koopt voor nog geen 1000 euro genoeg spul om een flinke bom te maken, iets waar de VS een miljoen of 50 voor nodig heeft om het tegen te gaan.
pi_81672062
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 13:49 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

3Miljard +200Miljoen op een Defensie Balans van 500Miljard per jaar. Druppels in een zwembad.
[..]
Nog net geen 10% van het normale bedrag, dat noem ik toch geen druppels, tsja.
quote:
Precies hetgeen China vorig jaar of het jaar ervoor gedaan heeft. Die hebben toen een zeer grote voorraad Dollars verkocht en er Euro's voor terug gehaald. Gaf de VS een gigantische trap in de rug.
[..]
Kunnen ze niet al te veel maken aangezien China nog altijd gebaat is bij een voor hun gunstige handelsbalans.
Dat merkte China enkele jaren geleden ook en toen ging het voor de agrarische sector plotseling behoorlijk slecht. Als ze dat niet willen doen moeten ze het heel geleidelijk aanpakken.
  † In Memoriam † donderdag 20 mei 2010 @ 19:50:03 #58
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_81687850
quote:

[..]

Niet in het Amerikaanse leger. Hij heeft twee keer vrijwillig in het IDF gediend.
quote:
Alles bij elkaar is het meer dan 5 miljard per jaar zefs. En dat is dan ook nog maar wat uit de openbare stukken te achterhalen is.

Ook zoiets.
Het gemiddelde bedrag dat de illegale kolonisten "ter compensatie" kregen toen ze Gaza verlieten was 360.000 dollar. Opgehoest door de VS.

Toen de mensen in New Orleans hun huizen kwijtraakten door Katrina kregen ze een Fema container van 200 dollar om in te wonen. Die ook nog eens kankerverwekkend bleken.
pi_81703560
Als ik dat zo hoor (helemaal nieuw is het natuurlijk niet) ligt de staat Israel dus gewoon aan het infuus.
Zonder al die hulp zou de staat Israel gewoon al lang failliet zijn geweest of weggevaagd zijn.

Ik ga op dit moment hier niet verder op in. Dat lijkt me niet verstandig.
pi_81703799
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 01:26 schreef Kees22 het volgende:
Als ik dat zo hoor (helemaal nieuw is het natuurlijk niet) ligt de staat Israel dus gewoon aan het infuus.
Zonder al die hulp zou de staat Israel gewoon al lang failliet zijn geweest of weggevaagd zijn.
In feite liggen we allemaal aan het infuus. Maar dat terzijde.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')