abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81433756
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 20:57 schreef DeParo het volgende:

[..]

De ahum Joodse lobby bevat toch bar weinig Joodse mensen.
Veelal Christenen.
uhuhuh misschien wel weining maar wel met veel macht
pi_81434548
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 02:58 schreef Kees22 het volgende:
Een schenking van 205 miljoen om een paar vuurpijlen tegen te houden? Die nog minder doden veroorzaken dan het eigen verkeer in Israel?
Van mij hoeft niemand dood, maar weer al te typisch dat jij wel de prijs van een paar joden levens weet, namelijk 205 miljoen.
Seculier-Fundamentalistisch
pi_81434614
Hij is geen Israel hater. Dat kan hij niet zijn...
pi_81437921
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 21:30 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Van mij hoeft niemand dood, maar weer al te typisch dat jij wel de prijs van een paar joden levens weet, namelijk 205 miljoen.
Dat komt omdat ik het alfabet geleerd heb zo rond mijn zesde. En Engels zo rond mijn 13-de.

Staat namelijk in de OP: totalling $ 205 million.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_81438321
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 21:31 schreef Optimistic1 het volgende:
Hij is geen Israel hater. Dat kan hij niet zijn...
Je kent het verhaal van Sodom en Gommora toch wel? Als er 10 rechtvaardigen woonden, zouden de steden niet vernietigd worden.
Ik stel voor t.o.v. Israel dezelfde eis te stellen. Met 5 miljoen joden in Israel moet dat toch wel lukken. 2 rechtvaardigen per miljoen inwoners.

Oh ja: bron voor dat verhaal: R. Crumb: Het boek Genesis p. 61
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_81440911
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 15:30 schreef Frutsel het volgende:
Wel apart... de amerikanen komen met dit bericht... de russen volgen
[..]

Kip-en-ei-probleem. Want de VSvA hebben vast wel geweten van het Russische voornemen!
De Koude Oorlog herleeft?
  vrijdag 14 mei 2010 @ 23:48:02 #27
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_81442280
Wat is dit? Een soort goalkeeper? Wordt al jaren gebruikt door de Nederlandse marine.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  vrijdag 14 mei 2010 @ 23:55:34 #28
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_81442725
Open deur misschien maar wordt het nu wel niet super aantrekkelijk voor palestijnen om raketten te beladen met wat radioactief materiaal. In combinatie met een gunstige windrichting waait die troep straks vrolijk over de stad dankzij dit systeem.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_81446295
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 20:34 schreef Zienswijze het volgende:
Obama is een marionet. De joodse lobby in Amerika is veel machtiger.
Helaas.
Er is nog een boekenplank actief op ons mooie forum, dat is boekenplank. jawel deze creatieve geest jat mijn naam en zet er een punt achter. Deed hij dat laatste maar.
  † In Memoriam † zaterdag 15 mei 2010 @ 02:35:28 #30
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_81447957
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 02:09 schreef WammesWaggel het volgende:
Dat is ook gewoon een test om te zien of het werkt, is dat zo dan neemt de VS de technologie over voor haar eigen defensie dus in die zin is het geen gekke investering.
Ja eigenlijk moet de Amerikaanse belastingbetaler dankbaar zijn dat ie dit allemaal voor Israel op mag hoesten.

Hoe verzin je het.
pi_81448043
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 02:35 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Ja eigenlijk moet de Amerikaanse belastingbetaler dankbaar zijn dat ie dit allemaal voor Israel op mag hoesten.

Hoe verzin je het.
Tja de Amerikaanse belastingbetaler lapt blijkbaar ook met plezier voor klinieken in Mosul, de bescherming van Taiwan met vliegdekschepen en de nuke paraplu van Australie, ze doen wel meer zaken die ik niet geheel kan bevatten.
  † In Memoriam † zaterdag 15 mei 2010 @ 02:57:04 #32
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_81448221
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 02:40 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Tja de Amerikaanse belastingbetaler lapt blijkbaar ook met plezier voor klinieken in Mosul, de bescherming van Taiwan met vliegdekschepen en de nuke paraplu van Australie, ze doen wel meer zaken die ik niet geheel kan bevatten.
Kom kom. De financiele en militaire "hulp" van Amerika aan Israel staat in geen verhouding tot welk ander land dan ook. Dat weet jij als Israel kenner best.

En als je het per capita gaat berekenen wordt het helemaal absurd.

De joodse invloed op de Amerikaanse politiek is enorm en men schroomt niet het tot de laatste druppel uit te melken.

Chutzpah!
pi_81448265
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 02:57 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Kom kom. De financiele en militaire "hulp" van Amerika aan Israel staat in geen verhouding tot welk ander land dan ook. Dat weet jij als Israel kenner best.

En als je het per capita gaat berekenen wordt het helemaal absurd.

De joodse invloed op de Amerikaanse politiek is enorm en men schroomt niet het tot de laatste druppel uit te melken.

Chutzpah!
Wat denk je dat een CBG duizende Marines etc kosten per jaar in Azie?
Zelf heb ik geen idee hoor, belachelijk inderdaad al dat geld weggeven aan Israel.
Een betere oplossing zou zijn om gewoon Israel te beschermen net zoals Zuid-Korea/Taiwan/Japan op die manier is men wellicht wel meer geld kwijt maar krijgen ze in de VS er nog werkgelegenheid voor terug.
pi_81451636
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 02:58 schreef Kees22 het volgende:
Een schenking van 205 miljoen om een paar vuurpijlen tegen te houden? Die nog minder doden veroorzaken dan het eigen verkeer in Israel? Nog minder doden dan de eigen georganiseerde misdaad?
Dat is ofwel kwalijke verspilling ofwel een verborgen agenda.
Het komt voor sommige mensen heel verrassend over. Maar de geschiedenis van militaire/financiele schenkingen van de VS aan Israel is heel rijk. Op wikipedia staan er wat cijfers over maar er zijn meerdere bronnen die bevestigen dat Israel eigenlijk gewoon Amerikaanse wapens gebruikt zowel tegen Palestijnse burgers als tegen de Libanezen:

http://en.wikipedia.org/w(...)s_military_relations
pi_81452107
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 02:14 schreef paddy het volgende:
Dat er een afweersysteem komt begrijp ik wel. Iran tegen houden qua kernwapens lijkt me onmogelijk, dus i.p.v te praten of te denken aan binnenvallen kan je het beter eens hebben over goede verdediging.
Mensen worden voor de gek gehouden net als een paar jaar geleden. Toen werd geclaimd dat Irak over massavernietigingswapens beschikt. Israel beschikt zelf over kernwapens en verbiedt iedereen in de regio over zulke wapens te beschikken, ook landen als Jordanie of Egypte (met wie israel ' vredesakkoord' ) heeft mogen in de ogen van Israel geen kernwapens hebben. Juist als meerdere landen over deze kernwapens beschikken dan verwacht ik meer stabiliteit in het Midden-Oosten en dat Israel beter nadenkt voordat ze een oorlog voert.

Aan de andere kant. Als ik kijk naar hoe vaak Iran wordt bedreigd door de VS en Israel, dan zou het rationeel zijn voor Iran om zulke wapens te ontwikkelen. Dan geldt wel de uitspraak: “If they're not developing a nuclear deterrent, they are crazy.”
pi_81478382
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 03:01 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Wat denk je dat een CBG duizende Marines etc kosten per jaar in Azie?
Zelf heb ik geen idee hoor, belachelijk inderdaad al dat geld weggeven aan Israel.
Een betere oplossing zou zijn om gewoon Israel te beschermen net zoals Zuid-Korea/Taiwan/Japan op die manier is men wellicht wel meer geld kwijt maar krijgen ze in de VS er nog werkgelegenheid voor terug.
Maar waarom zouden de VSvA in godsnaam Israel beschermen?
pi_81478663
quote:
Op zondag 16 mei 2010 02:23 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Maar waarom zouden de VSvA in godsnaam Israel beschermen?
Meerdere redenen, Israel stond aan de kant van de VS net zoals bv Syrie aan de kant van de Sovjets stond, in die tijd koos je een partij in ieder conflict met het idee de andere sponsor flink te laten bloeden en middels een proxy nieuwe technieken te testen en aan de man te brengen.
Dan is er nog de Christenlijke en de steeds minder machtig wordende Joodse lobby.
En tegenwoordig gaat het ook om enorme zakelijke belangen, R&D investeringen van bv Intel die men wil beschermen, ook op kosten van Joe uit flyover country Kansas.
pi_81519843
quote:
Op zondag 16 mei 2010 02:58 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Meerdere redenen, Israel stond aan de kant van de VS net zoals bv Syrie aan de kant van de Sovjets stond, in die tijd koos je een partij in ieder conflict met het idee de andere sponsor flink te laten bloeden en middels een proxy nieuwe technieken te testen en aan de man te brengen.
Dan is er nog de Christenlijke en de steeds minder machtig wordende Joodse lobby.
En tegenwoordig gaat het ook om enorme zakelijke belangen, R&D investeringen van bv Intel die men wil beschermen, ook op kosten van Joe uit flyover country Kansas.
In die tijd, schrijf je. Inderdaad. Maar waarom nu nog.
Wat voor investeringen van Intel zijn dan van belang, dat de VSvA 3 miljard aan het Israelische leger betaalt?

OP, en die raketbestrijders worden geďnstalleerd aan de grens met Gaza en Libanon. Wat hebben de VSvA aan dergelijkem systemen?
pi_81519897
Overigens: is Obama wel een Israelhater?
Hij is kritisch, en zeer terecht, want Israel tart alle internationale en beschaafde regels. Maar dan ben je toch nog niet meteen een hater?
pi_81520200
quote:
Op maandag 17 mei 2010 00:39 schreef Kees22 het volgende:

In die tijd, schrijf je. Inderdaad. Maar waarom nu nog.

Omdat het in de regering van de VS weinig draait om het landsbelang maar om het clientisme, dus de eerder genoemde belangengroepen.
Net zo onzinnig in die zin als de voortdurende bescherming van Japan, de Sovjets zijn er immers niet meer en Rusland is met haar lekkende schepen geen bedreiging voor de Japanners en China is dat pas over een decennia of twee echt.
quote:
Wat voor investeringen van Intel zijn dan van belang, dat de VSvA 3 miljard aan het Israelische leger betaalt?

Intel's eerste development center buiten de VS staat daar, Intel is slechts een voorbeeld hoor want veel R&D komt daar vandaan voor Amerikaanse ondernemingen.
Het zal het ene potje een zorg wezen hoeveel het andere potje bloed om het zo maar te stellen, maar echt een goede kosten baten analyse kan dat natuurlijk nimmer doorstaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')