abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81482210
Normaal ben ik niet zo voor dit soort topics maar nu ik alles gezien
heb bekruipt mij toch een gevoel van: " Leuk! "
75 topics = FIN
pi_81503868
Vandaag even stiekem het dak van de nestkast open gedaan, een paar foto's gemaakt, en daarna het vuil eruit gehaald.
Er lagen dus inderdaad geen dode vogeltjes in, maar slechts poepjes.
Maar wat hangt er een verschrikkelijke lucht in dat nest, ik wist niet dat vogels zo konden stinken
Gelukkig ruikt onze valkparkiet wel wat beter, anders zou ik haar absoluut niet op mijn schouder willen hebben elke avond

Foto heb ik op vol formaat geupload. Je ziet buiten heel erg veel mos en witte hondenharen zelfs een niet opgegeten langpootmug liggen

[ Bericht 15% gewijzigd door Sakura op 16-05-2010 20:36:54 ]
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
  zondag 16 mei 2010 @ 20:47:40 #53
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_81505353
Je pic doet het niet.

Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  zondag 16 mei 2010 @ 21:08:53 #54
165594 SarahD.
Nostalgia.
pi_81507127
Wat ontzettend leuk om dit van zo dichtbij te volgen! Super topic Sakura, dank voor het delen !

* SarahD. hoopt stiekem nog op een 2e nestje dit jaar..
Toegang is geen open deur.
pi_81510894
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 08:51 schreef Sakura het volgende:
En nog wat leuke plaatjes die ik met mijn Pentax K7 geschoten heb, (toch wel wat betere kwaliteit dan een webcam )

Ze zijn niet volledig scherp, maar zelfs op een 1/2000 kreeg ik de vleugelbewegingen niet bevroren. Moest dus wel een heel klein brandpunt nemen met bijbehorende beperkte scherptediepte.
Maar toch wel leuk om te zien imho.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

En nog 3 foto's van het uitvliegen.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Zitten hele toffe foto's tussen.
full stops and exclamation marks
pi_81517080
quote:
Op zondag 16 mei 2010 21:56 schreef krioro het volgende:

[..]

Zitten hele toffe foto's tussen.
Thx, zijn geen top foto's, maar om 7:15 je bed uit en dan van 7:30 tot een uur of 8 met een camera in je hand voor het raam staan, valt het me nog alles mee hoe ze geworden zijn.
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
  maandag 17 mei 2010 @ 00:07:23 #57
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_81518566
Toch ben ik wel benieuwd waar de twee vogeltjes nu gebleven zijn die het niet gered hebben
  maandag 17 mei 2010 @ 07:11:01 #58
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_81522473
Die zijn er door de ouders uitgesleurd.
Op http://www.beleefdelente.nl/koolmees staat een filmpje waarin ze dat doen.
Ik dacht in die van de 13e.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_81541470
quote:
Op zondag 16 mei 2010 23:37 schreef Sakura het volgende:

[..]

Thx, zijn geen top foto's, maar om 7:15 je bed uit en dan van 7:30 tot een uur of 8 met een camera in je hand voor het raam staan, valt het me nog alles mee hoe ze geworden zijn.
Ach, ik weet weinig van fotografie, maar ik vind het mooi om te zien, dat is wat voor mij telt.
full stops and exclamation marks
  maandag 17 mei 2010 @ 18:50:08 #60
36349 Altern8
Ik wil het .Nu
pi_81545626

Ik kwam deze tegen in de folder van de intratuin
[b]Kom lach naar mij en ik lach terug[/b]
pi_81549850
quote:
Op maandag 17 mei 2010 18:50 schreef Altern8 het volgende:
[ afbeelding ]

Ik kwam deze tegen in de folder van de intratuin
Knap aan de prijs voor een nestkastje van 10 euro en een webcam van 15 euro.
  donderdag 20 mei 2010 @ 20:56:36 #62
28167 matthijst
pi_81691043
Ik snap er niks van: afgelopen weekend vlogen ze (of waren het anderen) opeens met stukjes dor gras naar binnen, terwijl er ook nog gevoerd werd.
Voeren is compleet afgelopen sinds maandag, en dat klopt qua verwachting met Sakura's uitvliegdatum: het leek hier ongeveer 2-3 dagen achter te lopen. Ma en di geen mees meer gezien, maar gisteren en vandaag komen "ze" opeens weer terug.

Kan het zijn dat er meteen nieuwe koolmezen andermans nest gaan gebruiken ofzo?
Of dezelfde mezen voor een tweede legsel?

Echt zo vaag: d'r zit een mannetje op de schutting en een vrouwtje al een paar keer in het huisje...

Edit: ik wilde toch maar eens kijken dat er geen dode meesjes in liggen, schroef de zijkant eraf, maar er blijkt gewoon weer een meesje op het nest te zitten, het kastje hang nogal hoog, dus ik zie alleen een staart

Dat mannetje maakt weer van die eentonige lange fluitjes die een kwartier aanhouden ofzo, zoals in het begin
Sakura hoe zit t bij jou, komen ze nog terug?

En: zou ik nog moeten kijken of er nog dooie in liggen, of zouden die mezen snugger genoeg zijn om niet in een nest met dode mezen nieuwe eitejs te gaan leggen

[ Bericht 27% gewijzigd door matthijst op 20-05-2010 21:29:54 ]
  donderdag 20 mei 2010 @ 21:57:14 #63
2651 svann
night-hawk
pi_81694426
Worden de jongen niet nog een weekje of zo door de ouders gevoerd?

Misschien is het nest door een ander paartje gekraakt?
Sowieso lijkt het me dan wel goed even de oude troep eruit te halen, anders worden de jongen misschien door parasieten opgevroten of ziek.
seek electricity                     Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  donderdag 20 mei 2010 @ 22:09:17 #64
28167 matthijst
pi_81695205
Hmm, maar het lijkt erop alsof er nu alweer een vrouwtje blijft slapen om eitjes te leggen?
Viel me vandaag pas op en ik dag dus net dat ze er nog in zat.
Morgenochtend eens kijken of er weer een mannetje zit die d'r wakker komt fluiten.

En van het weekend overdag, als ze er niet zijn, eens kijken wat voor zooi er in het nest ligt...
pi_81695926
Dooie jongen worden direct uit het nest verwijderd. Vuil wordt uit het nest verwijderd door de (nieuwe) bewoners.

Ik heb hier ook al weer een meesje gezien die even langs kwam, nog niet naar binnnen, maar alleen even "biddend" voor de nestingang. Mogelijk dat er hier ook een 2de nestje gaat komen.
  donderdag 20 mei 2010 @ 22:50:23 #66
28167 matthijst
pi_81697835
OK dan doe ik er verder niks meer aan
  vrijdag 21 mei 2010 @ 15:18:53 #67
299560 Moke
Koolmeesjes
pi_81722041
Deze week deed ik een dramatische ontdekking. De koolmeesjes die al wekenlang in en uit hun nestkastje vlogen waren plots niet meer te zien...
Toen ik vermoedde dat de jongen reeds waren uitgevlogen en een kijkje ging nemen... nestkastje schoonmaken en zo... vond ik alle 7 jongen dood in het nest... Vreselijk!
Wat kan daarvan de reden zijn? De ouders kunnen toch moeilijk beiden door een kat gevat zijn...?
Ik heb het kastje droog schoongeveegd.. is dit voldoende en mag ik dit jaar nog koolmeesjes verwachten?? Kan iemand mij raad geven?
Mo
  vrijdag 21 mei 2010 @ 15:38:09 #68
28167 matthijst
pi_81722987
Het schijnt dat er door de kou niet genoeg "dikke" rupsen waren... Volgende beleefdelente.nl

Op het werk zag ik net dit nest, echt supercool hoe die vogels zoiets weten te vinden:
http://www.flickr.com/photos/vpasson/4626258259/
pi_81723550
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 15:38 schreef matthijst het volgende:
Op het werk zag ik net dit nest, echt supercool hoe die vogels zoiets weten te vinden:
http://www.flickr.com/photos/vpasson/4626258259/
Ik zie alleen een heleboel hele kleine gele snaveltjes, geloof ik
  vrijdag 21 mei 2010 @ 16:14:20 #70
2651 svann
night-hawk
pi_81724702
Zitten die jongen niet veel te diep?
Ze komen met een sprongetje toch nooit op die rand?
seek electricity                     Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  vrijdag 21 mei 2010 @ 17:57:24 #71
38396 mazaru
pi_81729522
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 16:14 schreef svann het volgende:
Zitten die jongen niet veel te diep?
Ze komen met een sprongetje toch nooit op die rand?
Ze zijn in ieder geval in leven gehouden, dus de ouders kunnen er ook uit komen.
  † In Memoriam † vrijdag 21 mei 2010 @ 18:07:38 #72
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_81729895
Volgens beleefdelente.nl is dit een vrij dramatisch koolmezenjaar, des te beter dat de meesjes van Sakura het wel zo goed hebben gedaan
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_81730795
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 15:18 schreef Moke het volgende:
Deze week deed ik een dramatische ontdekking. De koolmeesjes die al wekenlang in en uit hun nestkastje vlogen waren plots niet meer te zien...
Toen ik vermoedde dat de jongen reeds waren uitgevlogen en een kijkje ging nemen... nestkastje schoonmaken en zo... vond ik alle 7 jongen dood in het nest... Vreselijk!
Wat kan daarvan de reden zijn? De ouders kunnen toch moeilijk beiden door een kat gevat zijn...?
Ik heb het kastje droog schoongeveegd.. is dit voldoende en mag ik dit jaar nog koolmeesjes verwachten?? Kan iemand mij raad geven?
Altijd vervelend om zoiets te ontdekken. Alle 7 tegelijk dood heb je grote kans dat het door die tering katten komt.
Wat dat betreft haat ik mensen die hun kat niet in huis houden maar naar buiten trappen.
De schattingen zijn dat huiskatten verantwoordelijk zijn voor zo'n 3 miljoen dode vogels per jaar. Voortaan maar weer gas geven in plaats van remmen als er weer eens een kat voor mijn wielen oversteekt.

Ik zou de nestkast in ieder geval een uurtje in verdund chloorwater laten staan. Wie weet zijn ze door ziektekiemen doodgegaan.
Ik zet mijn nestast iig elk jaar in een emmer met heet water met een fikse scheut chloor. Uurtje erin laten staan en dan zeer goed uitspoelen om echt alle chloor resten weer weg te krijgen.

Op de buitencamera opname kan je zien hoe diep mijn emmer is, je ziet precies de horizontale streep tot hoever het chloorwater is gekomen
  vrijdag 21 mei 2010 @ 19:50:26 #74
299560 Moke
Koolmeesjes
pi_81733823
Bedankt Sakura, maar gaan de koolmezen op dit moment nog aan de slag om een nieuw nest te bouwen?
Het nestkastje staat bovenop een pergola.. nu het wat beter weer wordt zou het misschien te warm kunnen worden. Kan dat soms ook voor problemen zorgen?
Mo
pi_81739033
zou best kunnen dat ze nu nog een nest gaan maken, het is nog redelijk vroeg in het seizoen, en koolmezen staan er wel om bekend in goede omstandigheden 2 broedsels per jaar te doen.
  zaterdag 22 mei 2010 @ 11:48:27 #76
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_81756034
Tof topic om weer even te volgen!
Mooie foto's!

Binnenkort heeft mijn kat een spycam aan d'r bandje hangen, hopelijk ga ik geen live catch meemaken...
censuur :O
pi_81756705
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 18:30 schreef Sakura het volgende:

[..]
De schattingen zijn dat huiskatten verantwoordelijk zijn voor zo'n 3 miljoen dode vogels per jaar. Voortaan maar weer gas geven in plaats van remmen als er weer eens een kat voor mijn wielen oversteekt.
Je hebt gelijk wat betreft dat eerste, maar wat een idiote opmerking komt daar achteraan? Alsof ze het expres doen Wat dacht je van instinct? Net zoals vogels insecten etc. eten. Rij dan hun baasjes dood als die oversteken.

Sneu trouwens van die 7 dode koolmeesjes.
  zaterdag 22 mei 2010 @ 12:40:09 #78
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_81757536
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 12:10 schreef Franneh het volgende:

[..]

Je hebt gelijk wat betreft dat eerste, maar wat een idiote opmerking komt daar achteraan? Alsof ze het expres doen Wat dacht je van instinct? Net zoals vogels insecten etc. eten. Rij dan hun baasjes dood als die oversteken.
^^ Dat niet alleen, "survival of the fittest" zorgt simpelweg voor gezonde soortgenoten die wel blijven leven! Zonder "eten en gegeten worden" zou er NIETS meer leven op aarde!
censuur :O
pi_81767321
Dat ook idd.
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 11:48 schreef RemcoDelft het volgende:
Binnenkort heeft mijn kat een spycam aan d'r bandje hangen, hopelijk ga ik geen live catch meemaken...
Maak dan ook even een topic.. wie weet waar je kat naar loert.

Ontopic: Ons koolmeeshuisje is nog bezig geloof ik, vorig jaar had er 1tje het niet gered helaas.
  zaterdag 22 mei 2010 @ 20:07:22 #80
42829 Mister1977
Furred, not shaven
pi_81769770
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 11:48 schreef RemcoDelft het volgende:
Tof topic om weer even te volgen!
Mooie foto's!

Spy kitty!
"If nothing else works, a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through" General Melchett
Klik hier voor uw dagelijkse portie vitaminen.
pi_86701589
Even een beginners handleiding in elkaar gedraaid :)

Hoewel het nog erg vroeg lijkt, zomer is nog maar net afgelopen, is het alweer de hoogste tijd om je nestkast in orde te brengen. Koolmezen beginnen soms al eind september een nestkast uit te zoeken voor het komende voorjaar.
Aangezien de infrarood webcam die ik afgelopen jaar in mijn nestkast had zitten zeer goed gewerkt heeft, had ik dit jaar besloten om het nog wat uit te breiden met een extra webcam voor normaal daglicht.

Ik heb wat foto's gemaakt van de voorbereidingen die ik getroffen heb als handvat voor mensen die hetzelfde van plan zijn.

We beginnen uiteraard met de nestkast leeg te maken. Nestkast komt overigens bij Intratuin vandaan, de nodige aanpassingen heb ik uiteraard vorig jaar al gedaan. Heb je nog geen nestkast, dan kan je de schoonmaak stappen uiteraard overslaan.

De horizontale streep over de nestkast is het nivo van het chloor water van vorig jaar :D

Als je een webcam in een nestkast monteert, is het uiteraard zeer belangrijk om op de juiste afstand scherp te stellen. Voorgaand jaar had ik echt geen idee op welke afstand ik de webcam af moest stellen, en had maar gegokt op een 5 cm vanaf de bodem van de nestkast. Dat bleek dus een shot in de roos te zijn.

Nadat de nestkast van de muur afgehaald en leeg gemaakt is, moet die eerst goed ontsmet worden om de overlevingskans van het nieuwe nest te vergroten.
Een zeer eenvoudige manier hiervoor is een emmer met heet water met een fikse scheut chloor (schoonmaken wel buiten doen ivm met de chloor dampen)
Laat voorzichtig de nestkast in het hete water zakken en laat hem daar een half uurtje in staan.
Daarna het chloor water vervangen door heet schoon water en laat daar de nestkast met regelmatig roeren minstens een half uur in staan om al het chloor weer uit het de nestkast te spoelen.

Om de webcams te kunnen monteren heb ik de bovenkant van de nestkast afgehaald en voorzien van scharnieren en een magneetsluiting. Ook heb ik een sleuf gefreesd voor de usb kabels.

De zwarte webcam is de webcam die ik omgebouwd had tot infrarood camera (hierover later meer) en afgelopen jaar al in zat. De witte webcam is de uitbreiding voor daglicht opnamen.

De meeste benodigdheden heb ik bij dealextreme.com gekocht. Voor de mensen die Dealextreme nog niet kennen, Dealextreme is een zeer betrouwbare webshop in Hongkong met zeer schappelijke prijzen, geen minimum order bedrag en geen verzendkosten.
Uiteraard zijn er vele andere adressen waar eea te koop is, maar ik heb voor het gemak de links van de benodigdheden naar Dealextreme er bij gezet.

Even een uitstapje naar de techniek van een (web)camera.
Alle digitale camera's zijn van nature gevoelig voor infrarood licht. Nadeel hiervan is dat de opname's die ermee maakt zeer sterk beinvloed worden door deze infrarood gevoeligheid met als gevolg dat alle opname's heel erg paars worden. Om dit probleem te verhelpen worden alle digitale camera's voorzien van een infrarood filter. Hierdoor wordt al het infrarood licht geblokkeerd in wordt uiteindelijk alleen het voor ons zichtbare licht opgenomen.
Bij digitale camera's zit dit filter vast aan de opname chip in de camera. Bij webcams echter zit dit filter heel vaak als klein glasplaatje achterop het lensje.
Er zijn echter ook webcams waar het infrarood filter op de CCD-chip zit. Die zijn dus niet aan te passen en om te bouwen tot infrarood webcam.En dan heb je nog webcam lenzen waar het infrarood filter binnen in de lens zit in plaats van achterop de lens.
Je weet dus nooit van tevoren of een webcam die je aan gaat schaffen om te bouwen is. Het staat namelijk nooit bij de webcam specificaties of het infrarood filter op de CCD-chip zit, op de lens, of in de lens.

99% van alle webcams gebruiken echter wel hetzelfde type lens. Die lenzen zijn meestal vrij makkelijk los te draaien. Slechts een enkele keer zal je de webcam even open moeten schroeven om de lens volledig los te kunnen krijgen.

Dit is de lens die bij mijn webcam zat

Aan de achterkant van dit lensje zie een vierkant groenachtig glasplaatje. Dat is dus het infrarood filter.

Wil je je webcam infrarood gevoelig maken, dan moet je dat glasplaatje dus verwijderen. Doe dat wel heel voorzichtig, dat glasplaatje heb je later nog nodig.

Omdat Windows moeite heeft met 2 identieke webcams, is het aan te raden 2 verschillende types aan te schaffen.
Voor infrarood webcam heb je een webcam nodig met regelbare ledverlichting. Dealextreme heeft die alleen in 1.3MP versie. Mijn webcams zijn beide 2MP versies, wat dus veel beter beeld geeft.

Voor infrarood opnames heb je een webcam nodig met regelbare led verlichting

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.5378

Uiteraard is het niet de bedoeling om de nestkast te verlichten met witte leds, dat jaagt zeer zeker de potentiele nestbewoners weg en voor infrarood opnames heb je er ook al niets aan.
Die leds gaan we dus vervangen door infrarood leds. Deze zijn bij vele webshops te koop, helaas niet bij Dealextreme maar wel bij Ledsbuy.nl bijvoorbeeld http://www.ledsbuy.nl/irled850nm60graden5mmcl-p-106.html

Dit vereist uiteraard wel wat soldeerwerk. Ook moet je letten op de juiste aansluitingen.
Je kan door de leds heen kijken, en alle leds ziet er ongeveer zo uit

Zou je ze verkeerd om aansluiten dan maak je niets kapot, je leds branden alleen niet.
sowieso zie je zelf die leds niet branden. maar dat kan je heel makkelijk controleren door je webcam op je pc aan te sluiten en dan voor een spiegel te houden. Omdat je webcam zelf wel infrarood kan zien na de aanpassing van de lens kan je op je pc zien of de leds branden.

Omdat je ook geluid bij je opname wilt hebben, moet er ook een microfoon in je nestkast geplaats worden.
Om nu te voorkomen dat je naast een usb kabel ook nog een microfoon kabel aan moet gaan leggen, kan je een usb-geluidskaartje aanschaffen.

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.5831

en uiteraard een microfoon

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.33472

Zet je net als ik er een 2de daglicht webcam in, dan kan je uiteraard ook een webcam met geluid aanschaffen, dat scheelt je weer een extra micorofoon in je nestkast. Dit is dus een webcam met microfoon en speakers.

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.14989
Bovenstaande webcam heeft ook een blauw ledje, wat je uiteraard niet in je nestkast wil hebben. Ik heb deze webcam dus open gemaakt en het blauwe ledje weggeknipt. En omdat ik hem toch open had, heb ik ook de draadjes van de 2 kleine speakertjes die in de webcam zitten doorgeknipt. Nu weet ik in ieder geval zeker dat er niet per ongeluk geluid uit die speakerstjes gaat komen.

En om te voorkomen dat je meerdere lange USB-kabels nodig hebt, heb ik onderstaand mini usb-hubje vlak naast mijn nestkast gemonteerd. Dit hubje heeft 4 USB-poorten, dus ik kan nog even vooruit

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.31487

Als je eea gaat testen, kom je onmiddelijk het volgende probleem tegen. De lenzen die standaard in webcams zitten, kunnen niet in de kleine ruimte van een nestkast de hele bodem van de kast zelf in beeld krijgen. De standaard webcam lens heeft een te lang brandpunt, is zeg maar teveel een telelens.

Maar gelukkig heeft Dealextreme ook daar de oplossing voor in de vorm van een setje lenzen met verschillende brandpuntafstanden, van telelens tot zeer grote groothoek lens.

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.15774

Dit wordt dus uitproberen welke de juiste lens is voor jouw nestkast. Ik kwam uit op de 2.8mm lens.
Voor je daglicht webcam levert een andere lens onmiddelijk weer een nieuw probleem op, die lenzen hebben namelijk geen infrarood filter, en nu heb je dus 2 infrarood webcams in je nestkast zitten.
Dit is echter weer op te lossen door het glasplaatje van de originele lens voorzichtig los te snijden en dit met bv 2-componenten lijm voorzichtig op de nieuwe lens te zetten. Gebruik geen 10-seconde lijm, deze lijm tast namelijk de infrarood coating van het glasplaatje aan.

Let er verder op dat een usb2 kabel niet langer mag zijn dan 5 meter. Zelf heb ik dit opgelost door een kleine powered usb-hub (met netvoeding dus) er tussen in te zetten, dan heb je dus zowel voor als na die hub 5 meter ter beschikking.

Rest alleen de software op je PC nog. Ik heb er vele uitgeprobeerd, en ben zelf blijven hangen bij CamUniversal van Crayzypixels.com http://www.crazypixels.com/

Dit is de meest uitgebreide webcam software die ik tegengekomen ben met bewegings detectie, foto en film funktie en de mogelijkheid de foto's direct het www op te sturen.

En nu maar wachten op het voorjaar :)

[ Bericht 3% gewijzigd door Sakura op 22-09-2010 09:37:43 ]
  Moderator woensdag 22 september 2010 @ 12:45:58 #82
155227 crew  Guppy
dus
pi_86707384
Oooh, ik krijg instant lentekriebels!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_86727646
Geweldige handleiding!

Ik zou tussen de 13 en 18 meter usb-kabel nodig hebben. Bovendien gebruik ik ubuntu.
De andere familie-pc's hebben wel windows en staan gunstiger. Hmm... topic maar eens laten lezen.
pi_86853221
ben (nu al) benieuwd!
  Moderator zondag 21 november 2010 @ 15:55:03 #85
155227 crew  Guppy
dus
pi_88977260
Ik zag dat er twee nieuwe filmpjes zijn, van 14 november :) Hoop niet dat TS het erg vind dat ik ze hier zet.

[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 21 november 2010 @ 17:05:32 #86
38396 mazaru
pi_88979803
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 15:55 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik zag dat er twee nieuwe filmpjes zijn, van 14 november :) Hoop niet dat TS het erg vind dat ik ze hier zet.

Ach, die heeft het koud. En dan komt er nog zo veel kou aan ook. Misschien een idee om er wat stro in te gooien?
pi_88993791
ik heb nav dit topic ook een nestkastje gekocht, alleen nog niet opgehangen maar staat op mijn balkon. Overwinterende mezen welkom :)
  Moderator maandag 22 november 2010 @ 09:54:09 #88
155227 crew  Guppy
dus
pi_89004152
Ik heb ook een nestkastje gekocht en opgehangen op het balkon. Ik verwacht er geen nestje in, maar misschien kunnen de vogeltjes er toch een beetje in schuilen als het koud is.

Volgens mij mag je er niks instoppen toch, dat moeten ze toch zelf doen?
  zaterdag 16 april 2011 @ 12:25:43 #89
28167 matthijst
pi_95577216
Al aktie dit jaar?
  zaterdag 16 april 2011 @ 22:06:51 #90
2651 svann
night-hawk
pi_95597726
Het seizoen is weer geopend, geloof ik. :)
Ik zag twee nieuwe filmpjes van een meesje dat in een leeg kastje komt koekeloeren en slapen.
pi_96585159
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2011 12:25 schreef matthijst het volgende:
Al aktie dit jaar?
volgens mij niet :(
  maandag 30 mei 2011 @ 15:47:20 #92
2651 svann
night-hawk
pi_97498541
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')