abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 15 mei 2010 @ 03:42:14 #21
264227 Winner_Taco
De lekkerste
pi_81448567
Staan je vogeltjes nu ook op de FP Sakura ?
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
pi_81449008
Deze opname gisteravond nog gemaakt.

Ze liggen echt bovenop elkaar te pitten, echt een schattig gezicht.

Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_81449169
Kleine vogeltjes worden groot.
Vanochtend zijn ze uitgevlogen. Nummer 1 t/m 4 heb ik geen binnen opnamen van, toen stond ik foto's te maken achter het raam van de nestkast.

Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_81449250
En een hele serie foto's (de tijd boven de foto's is dus de werkelijke opname tijd)

Nummer 1 (de brutaalste) was al vrij snel buiten

De rest aarzelde aardig, maar een bek met voer kreeg ze wel mee. Dit heeft dat jong dus niet te eten gekregen, ma is voor de deuropening blijven zitten en is met voer en al weggevlogen

Toen ging het vrij snel. Nummer 2 t/m 4 vrijwel achter elkaar aan.

Even nog heftig gevaar, ze werden in de gaten gehouden.
Begrijpelijk dat de laatste 3 niet erg zaten te springen om naar buiten te gaan.

Nadat ik die vogel weggejaagd heb, was de kust weer veilig en ging aarzelend de rest.

En dit was nummer 7

Een lege nestkast achterlatend.

pi_81449281
go mezen!
(en toch een beetje boe hoe hoe )
pi_81449333
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 08:24 schreef computergirl het volgende:
go mezen!
(en toch een beetje boe hoe hoe )
Best wel, het is wel erg stil in huis momenteel, geen lief gekwetter de hele dag.
pi_81449433
En nog wat leuke plaatjes die ik met mijn Pentax K7 geschoten heb, (toch wel wat betere kwaliteit dan een webcam )

Ze zijn niet volledig scherp, maar zelfs op een 1/2000 kreeg ik de vleugelbewegingen niet bevroren. Moest dus wel een heel klein brandpunt nemen met bijbehorende beperkte scherptediepte.
Maar toch wel leuk om te zien imho.

En nog 3 foto's van het uitvliegen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Sakura op 16-05-2010 20:38:09 ]
pi_81449463
cool.
Zit er nou eigenlijk nog kleurverschil of zo tussen kind en ouder? Kan het niet zo zien op de foto's. Bij jonge pimpelmezen is het 'mutsje' nog niet paars
pi_81449604
Wat je kan zien op de laatste 3 foto's lijkt het dat de kleuren allemaal wat fletser zijn dan de volwassen vogels. Tekening is ook nog wat minder scherp.
  Moderator zaterdag 15 mei 2010 @ 10:31:00 #30
155227 crew  Guppy
dus
pi_81450638
Wat cool
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 15 mei 2010 @ 10:43:37 #31
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_81450887
Mooi!
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  zaterdag 15 mei 2010 @ 10:44:37 #32
38396 mazaru
pi_81450906
Sakura, hartstikke bedankt dat je dit met ons heb gedeeld. Het was echt een vast onderdeel van mijn dag om even in je topic te kijken hoe het met de vogeltjes ging. Ik heb er van genoten
  zaterdag 15 mei 2010 @ 12:22:41 #33
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_81453207
Cool!
En zo snel echter elkaar ook...
En mooi op tijd, 07:15
Haters everywhere but I don't really care.
  † In Memoriam † zaterdag 15 mei 2010 @ 13:29:52 #34
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_81455082
De wijde wereld in
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
  zaterdag 15 mei 2010 @ 14:23:32 #35
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_81456644
wat mooi, en wat gaaf dat het HET moment niet gemist hebt
Gave foto's hoor, ik zal ze missen, ik vond het het leukste topic ooit om te volgen, dank je wel!
Ben benieuwd of ze een beetje in de buurt blijven trouwens .
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  zaterdag 15 mei 2010 @ 14:43:26 #36
28167 matthijst
pi_81457199
Wanneer ga je dat kastje schoonmaken?
Benieuwd of die twee er nog in liggen ><
pi_81458241
Thanks voor de leuke reakties, het is ook heel leuk om een topic als dit bij te houden, ondanks dat er veel tijd in gaat zitten, maar dat heb ik er graag voor over.
Ik ben nu bezig om per dag een wat langer filmpje te maken met de leukste opnames erin. Ook ben ik tegelijkertijd bezig om het geluid harder in de opname te krijgen in de eerste opnames.

Nestkastje wil ik vandaag nog even met rust laten, mochten ze vannacht terugkomen om te overnachten. De kans is zeer klein omdat dat een uitzondering zou zijn als ze dat zouden doen, maar ik wil ten koste van alles voorkomen dat ik ze afschrik.

Waarschijnlijk ga ik dus morgen eens in het nestkastje kijken. Ik wil dan iig het vuil en eventueel de dode jongen eruit halen, de rest laat ik nog zitten. Koolmezen hebben regelmatig 2 broedsels per jaar, en omdat "onze" meesjes wel erg vroeg waren, kan het best zo zijn dat er nog een nest gaat komen. Nestmateriaal laat ik daarom bewust nog een tijdje zitten.

Voordat ik het nest echt schoon ga maken, maak ik uiteraard nog wat foto's en meet even de exacte hoogte op van het nest tov de nestkastbodem. Ik had namelijk het verzoek gekregen een bouwbeschrijving te maken van mijn nestkast met camera, en dan is het wel makkelijk exact te weten op welk punt je de camera scherp moet stellen. Ik had dan zelf namelijk maar gegokt met een glazen dessert schaaltje met een text op de bodem, en had daar dus gelukkig zeer goed mee gegokt

[ Bericht 1% gewijzigd door Sakura op 15-05-2010 15:23:30 ]
  zaterdag 15 mei 2010 @ 17:15:19 #38
38396 mazaru
pi_81461350
Zou je het dan wel schoon gaan maken? Misschien is het beter om dat aan de moeder over te laten en de natuur gewoon helemaal zijn gang te laten gaan.
  zaterdag 15 mei 2010 @ 18:10:48 #39
28167 matthijst
pi_81463101
Je moet ze wel schoonmaken, luizen en ongedierte enzo

Ben ook benieuwd naar een bouwtekening, bij ons zullen ze morgen of vermorgen wel uitvliegen, denk ik, aangezien ze een dag of twee achterlopen op TS.
Wil er daarna ook een webcam in bouwen, vond dit echt een supertopic!
pi_81463359
Wat ontzettend leuk om te zien! Die laatste, die bleef echt nog eventjes zitten roepen... Hopelijk hebben ze 't allemaal gered ondanks de kapers op de kust. Zie je ze nog vliegen in en om de tuin? Dacht dat ze wel vaak nog een tijdje in de buurt bleven, ook al slapen ze niet meer in het nestkastje?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')