Thanks voor de leuke reakties, het is ook heel leuk om een topic als dit bij te houden, ondanks dat er veel tijd in gaat zitten, maar dat heb ik er graag voor over.
Ik ben nu bezig om per dag een wat langer filmpje te maken met de leukste opnames erin. Ook ben ik tegelijkertijd bezig om het geluid harder in de opname te krijgen in de eerste opnames.
Nestkastje wil ik vandaag nog even met rust laten, mochten ze vannacht terugkomen om te overnachten. De kans is zeer klein omdat dat een uitzondering zou zijn als ze dat zouden doen, maar ik wil ten koste van alles voorkomen dat ik ze afschrik.
Waarschijnlijk ga ik dus morgen eens in het nestkastje kijken. Ik wil dan iig het vuil en eventueel de dode jongen eruit halen, de rest laat ik nog zitten. Koolmezen hebben regelmatig 2 broedsels per jaar, en omdat "onze" meesjes wel erg vroeg waren, kan het best zo zijn dat er nog een nest gaat komen. Nestmateriaal laat ik daarom bewust nog een tijdje zitten.
Voordat ik het nest echt schoon ga maken, maak ik uiteraard nog wat foto's en meet even de exacte hoogte op van het nest tov de nestkastbodem. Ik had namelijk het verzoek gekregen een bouwbeschrijving te maken van mijn nestkast met camera, en dan is het wel makkelijk exact te weten op welk punt je de camera scherp moet stellen. Ik had dan zelf namelijk maar gegokt met een glazen dessert schaaltje met een text op de bodem, en had daar dus gelukkig zeer goed mee gegokt
[ Bericht 1% gewijzigd door Sakura op 15-05-2010 15:23:30 ]
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?