He, verrek, dat is die vent van Eastenders!quote:Op vrijdag 14 mei 2010 01:58 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Meestal kijk ik docu's op Canvas en dat pen ik nergerns de titel daarvan neer, maar ik kan mij nog wel voor de geest halen dat ik iniedergeval oa Ross Kemp In Search Of Pirates gezien heb.
http://en.wikipedia.org/wiki/Piracy_in_Somalia#Illegal_fishingquote:Peter Lehr, a Somalia piracy expert at the University of St. Andrews says "It's almost like a resource swap, Somalis collect up to $100 million a year from pirate ransoms off their coasts and the Europeans and Asians poach around $300 million a year in fish from Somali waters."
Nou, ik versta ze niet hoor. Maar het klinkt heel anders dan het Somalisch dat ik gehoord heb. Misschien door de doek voor de mond.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 02:33 schreef WammesWaggel het volgende:
Dat moet dan een andere documantaire zijn, deze maand hebben ze in die regio nog een Taiwanees schip gekaapt dus blijkbaar is er nog een zekere bereidheid om die kant op te gaan.
Zelf juich ik de piraten in die zin alleen maar toe trouwens, overbevissing kwam nooit van de Somaliers met hun kleine schepen dus ze bewijzen het milieu een dienst.
Top dat jij ze verstaat, in welke zin was het vreemd? klonk als.... Keniaas?
Kijk: de zogenaamde piraten hebben dus geprobeerd om illegale visvangst te stoppen.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 02:39 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Piracy_in_Somalia#Illegal_fishing
Werkgelegenheid van duurzaame aard is overal aantrekkelijk.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 02:56 schreef WammesWaggel het volgende:
Tja maar toen hadden ze dus wel werkgelegenheid van een duurzame aard en dat is in die regio aantrekkelijk dus in die zin is het idd begrijpelijk dat ze zich tot de piraterij keerden.
De beste documantaire die ik op dit gebied gezien heb was van een Deen, (SOS: Fanget af pirater) maar kan deze niet op Youtube vinden voor mede-fokkers.
quote:vr 14 mei 2010, 09:20
Somalische piraten geven Britse tanker vrij
NAIROBI - Somalische piraten hebben een Britse chemicalintanker, die zij op 28 december hadden gekaapt, vrijgegeven, nadat er losgeld was betaald.
Dat heeft de Europese marinemissie Eunavfor vrijdag in de Keniaanse hoofdstad Nairobi meegedeeld.
Het vaartuig, de St. James Park, is in de Somalische havenstad Garacaad aan de Somalische kust vrijgegeven. Het schip heeft een bemanning van 26 personen, onder wie vijf Bulgaren, zes Indirs en drie Russen.
Over de hoogte van het losgeld, dat donderdag op het schip is gedropt, zijn geen mededelingen gedaan.
De tanker werd gekaapt, toen hij uit Spanje op weg was naar Thailand.
Somalische piraten hebben al tientallen miljoenen losgeld ontvangen voor schepen die zij hebben gekaapt.
De verzekeringspremies voor schepen die in de buurt van het Oost-Afrikaanse land varen, zijn sterk gestegen
Zelfmoordquote:Op donderdag 13 mei 2010 18:30 schreef Kingstown het volgende:
Interessant om te zien dat er mensen zijn die moord een goede oplossing vinden.
Heb je wel eens gehoord van operatie 'Restore Hope'? En hoe dat afgelopen is?quote:Op donderdag 13 mei 2010 18:26 schreef Boldface het volgende:
Veel beter zou het zijn om orde op zaken te stellen in Somali;
Die vent die met zijn kapotte poot gegaradeerd de haaien aangetrokken heeft: "Thiz isj a Fishzing boat"quote:
Hoeveel gegijzelden zijn er gedood?quote:Op vrijdag 14 mei 2010 10:27 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Zelfmoord
Moet je maar geen piraat worden als je niettt kunt roeien.
Ze hadden meer kans dan gegijzelden die hun collegas executeerden
Och ja en als je boos bent op vissers, ga je maar olietankers kapen.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 02:44 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Kijk: de zogenaamde piraten hebben dus geprobeerd om illegale visvangst te stoppen.
Bij nadere lezing vanaf het begin: de vis die door Somalirs gevangen werd, werd gexporteerd: "due to low demand for seafood in Somalia."
Het ligt dus wat ingewikkelder.
Als jij het vermoorden van medemensen een goede zaak vindt, dan mag dat hoor....vrijheid van meningsuiting enzo.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 10:27 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Zelfmoord
Moet je maar geen piraat worden als je niettt kunt roeien.
Ze hadden meer kans dan gegijzelden die hun collegas executeerden
Goed idee! Maar wie zou dat dan moeten doen, en hoe?quote:Op donderdag 13 mei 2010 18:26 schreef Boldface het volgende:
Veel beter zou het zijn om orde op zaken te stellen in Somali; een land dat wordt verscheurd door geweld, fundamentalisme (moslim-extremisten) en criminaliteit. Geen wonder dat mensen geen andere uitweg zien.
Ik ben het met je eens dat de illegale handelingen van buitenlandse schepen in Somalische wateren moeten worden onderzocht en bestraft, noodzakelijkerwijze in de herkomstlanden van die schepen.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 01:39 schreef Kees22 het volgende:
[..]
OK. Graag bron!
En je zou heel goed gelijk kunnen hebben, maar dat doet aan het argument van IHKV niks af en aan dat van Matador juist wel.
Het gaat er om, dat het voor de Somalirs onmogelijk is gemaakt om op een normale manier de kost te verdienen. En dan niet door een natuurramp, waar niemand iets aan kan doen, maar door verwijtbaar handelen van medemensen.
Nou, en als je niet op een normale manier de kost kunt verdienen, moet het op een abnormale manier.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |