abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 mei 2010 @ 14:49:10 #51
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_81418363
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 14:43 schreef OeJ het volgende:

[..]

Dat heb jij dan snel gezien, aan de hand van de informatie die je hier hebt gekregen. Nee, echt, knap! Chapeau!
Die 'nee' moet een 'ja' zijn. Evenwel bedankt voor je complimenten
  vrijdag 14 mei 2010 @ 14:49:53 #52
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_81418374
Omnifacer, mag het nu weer ontopic? Ik vind dat jij helemaal niet te oordelen hebt. Het is kwetsend wat je schrijft en het gaat ook helemaal niet over wat er gebeurt is tussen de ouders maar over de situatie met het kind nu.
I'm so glamourous I piss glitter!
  vrijdag 14 mei 2010 @ 14:55:30 #53
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_81418582
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 14:49 schreef RockabeIIa het volgende:
Omnifacer, mag het nu weer ontopic? Ik vind dat jij helemaal niet te oordelen hebt. Het is kwetsend wat je schrijft en het gaat ook helemaal niet over wat er gebeurt is tussen de ouders maar over de situatie met het kind nu.
Het is een openbaar forum, dus iedereen mag hier posten, en zelfs oordelen. Dat het om precaire zaken gaat verandert daar niks aan. Verder is het zeker relevant, want wie zijn verleden niet kent, kent zijjn toekomst niet, en het kan zomaar zijn dat die scheiding oorzaak is van die depressiviteit van dat kind.

Maar goed, als jij vindt dat er hier alleen ach en wee geroepen mag worden vind ik het ook best, dan kijk ik wel een deurtje verder.
  vrijdag 14 mei 2010 @ 14:55:58 #54
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_81418604
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 14:31 schreef Omnifacer het volgende:
De vraag is niet: wat is in zo een situatie het beste voor het kind? De vraag is: in zo een situatie, waarom is het kind er uberhaupt? Ts en haar ex hebben een opportunistische daad verricht door een kind op de wereld te zetten zonder ervoor te zorgen dat er een stabiele basis voor is, in de vorm van een gedegen relatie. Dat is mijn punt. Het is, zoals ik eerder zei, veel te makkelijk om te zeggen: ja maar zo is het beter want anders ziet hij dat zijn ouders vechten!11111 Nee, gaat het niet om. TS en haar ex hebben het problematisch gemaakt voor hun kind.

Het is juist dat element dat ik mis in de OP. Ik vind dat TS dat moet erkennen, dat zij ook schuld heeft.
Maar goed, of zij schuld heeft of niet, mijn uitgangspunt is het kind, waar heeft het kind nu behoefte aan en hoe is dat te realiseren. Natuurlijk kijkt een psycholoog ook naar de achtergrond cq oorsprong van het probleem. En stel dat de scheiding of de daarna gekomen partners een rol spelen (wat heel goed zou kunnen hoor), dan zou TS daar op in moeten spelen, ik neem aan dat TS die verantwoordelijkheid ook neemt als zij daarop wordt gewezen.
  vrijdag 14 mei 2010 @ 15:01:36 #55
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_81418775
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 14:55 schreef Marrije het volgende:

[..]

Maar goed, of zij schuld heeft of niet, mijn uitgangspunt is het kind, waar heeft het kind nu behoefte aan en hoe is dat te realiseren. Natuurlijk kijkt een psycholoog ook naar de achtergrond cq oorsprong van het probleem. En stel dat de scheiding of de daarna gekomen partners een rol spelen (wat heel goed zou kunnen hoor), dan zou TS daar op in moeten spelen, ik neem aan dat TS die verantwoordelijkheid ook neemt als zij daarop wordt gewezen.
Ik neem dat niet aan. TS heeft namelijk eerder al haar verantwoordelijkheden ontlopen, zie niet in waarom ze die nu ineens wel zou nemen.

Iets meer ontopic trouwens, voor die mod hier boos wordt: ik zou wel met gezwinde spoed naar de huisarts gaan. Die uitlatingen van het arme jongetje kunnen losse flodders zijn, maar ze kunnen inderdaad ook wijzen op depressiviteit. Ik las laatst dat dit steeds meer voortkomt bij jonge kinderen, en het kan ze ontwikkelingsachterstand opleveren
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 14 mei 2010 @ 15:05:35 #56
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_81418890
't Kan zijn dat TS eea heeft onderschat, niet omdat ze niet begaan genoeg is maar omdat ze het niet zag. Maar misschien is er een andere oorzaak (buiten de ouders om), kan ook heel goed.
Dat je kind herhaaldelijk over 'niet meer willen leven' begint kan een eyeopener zijn. Sommige kinderen zijn heel gesloten en dan kun je gedragsverandering wel opmerken maar aan een bepaalde situatie wijten (net naar een nieuwe school, om maar wat te noemen), terwijl achteraf dan kan blijken dat het er niets mee te maken had.
  vrijdag 14 mei 2010 @ 15:06:57 #57
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_81418935
Staat er wat raar, kan een eyeopener zijn, want natuurlijk laat dat een bel rinkelen, maar ik bedoel eigenlijk dat je het dan 'pas' opmerkt.
  vrijdag 14 mei 2010 @ 15:07:42 #58
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_81418970
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 15:05 schreef Marrije het volgende:
't Kan zijn dat TS eea heeft onderschat, niet omdat ze niet begaan genoeg is maar omdat ze het niet zag. Maar misschien is er een andere oorzaak (buiten de ouders om), kan ook heel goed.
Dat je kind herhaaldelijk over 'niet meer willen leven' begint kan een eyeopener zijn. Sommige kinderen zijn heel gesloten en dan kun je gedragsverandering wel opmerken maar aan een bepaalde situatie wijten (net naar een nieuwe school, om maar wat te noemen), terwijl achteraf dan kan blijken dat het er niets mee te maken had.
Ja en juist die attributie kan ervoor zorgen dat gedegen onderzoek naar de oorzaak niet plaatsvindt. Ben benieuwd hoe dit verder zal gaan.
  vrijdag 14 mei 2010 @ 15:08:37 #59
190853 RockabeIIa
pi_81419019
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 14:55 schreef Omnifacer het volgende:

[..]

Het is een openbaar forum, dus iedereen mag hier posten, en zelfs oordelen. Dat het om precaire zaken gaat verandert daar niks aan. Verder is het zeker relevant, want wie zijn verleden niet kent, kent zijjn toekomst niet, en het kan zomaar zijn dat die scheiding oorzaak is van die depressiviteit van dat kind.

Maar goed, als jij vindt dat er hier alleen ach en wee geroepen mag worden vind ik het ook best, dan kijk ik wel een deurtje verder.
Ik zeg nergens dat er maar ach en wee geroepen moet worden. De oorzaak zou inderdaad de scheiding kunnen wezen. Het zou ook veel erger kunnen zijn als de ouders nog bij elkaar waren. Dat is gewoonweg niet te zeggen en daar gaat het in dit topic helemaal niet over. De oorzaak zal wel bepaald worden door iemand die er meer verstand van heeft dan ons en die niet zoveel aannames hoeft te gebruiken

Je oordeel geven mag, maar ik vind het erg kort door de bocht te gaan roepen dat ouders die scheiden geen knip voor de neus waard zijn als blijkt dat hun relatie niet zo werkt als ze eerst gedacht hadden. Dat gaat echt nergens over.
En ik ben helemaal niet boos, maar ook ik mag mijn mening geven. En ik vond dat men daarin gewoon te ver ging en te impulsief dingen schreef.
  vrijdag 14 mei 2010 @ 15:12:03 #60
190853 RockabeIIa
pi_81419146
Pardon, zie nu dat dat de woorden dat ouders die gaan scheiden geen knip voor de neus waard zijn van iemand anders waren...
  vrijdag 14 mei 2010 @ 15:20:48 #61
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_81419484
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 15:12 schreef RockabeIIa het volgende:
Pardon, zie nu dat dat de woorden dat ouders die gaan scheiden geen knip voor de neus waard zijn van iemand anders waren...
Geen probleem, ze hadden ook van mij kunnen zijn
  vrijdag 14 mei 2010 @ 20:45:35 #62
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_81432009
Eventjes zonder te oordelen over wat en wie dan ook. Ik denk dat je er verstandig aan doet om dit met iemand te bespreken die er echt verstand van en ervaring mee heeft.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_81442052
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 13:16 schreef Omnifacer het volgende:

[..]

Ik denk dat het kind van 6 beter dan zijn moeder van 30+ begrijpt wat het is om op te groeien met gescheiden ouders. Een kind op de wereld zetten en drie jaar later uit elkaar gaan - ik vind dat jij schuldig bent aan de misere waar je zoontje doorheen gaat. Ik hoop ook dat je je schuldig voelt. Je bent een egoist.
Denk idd dat ik erg egoïstisch bezig ben als ik mij zo'n zorgen maak om mijn kind ja. Zoek eerst het woord egoïstisch maar eens op in het woordenboek voordat je het gebruikt.
pi_81442134
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 13:26 schreef livelink het volgende:
Wat een nare reactie, Omnifacer. Je denkt dat je op deze manier haar zoontje helpt?

Ontopic, ik heb lang getwijfeld om te reageren. Mijn zoontje riep (op nog jongere leeftijd) regelmatig dat hij graag dood wilde. Mede om die reden is er onderzocht of hij depressief was. Ik vond het een verschrikkelijk idee dat mijn kind depressief zou zijn. Zo jong en dan al depressief. Uiteindelijk is toch uit onderzoek en spelobservaties niet gebleken dat hij depressief was. Tegenwoordig zegt hij gelukkig ook niet meer dat hij dood wil zijn. Ik heb me in die periode wel verdiept over depressie bij jonge kinderen en het is echt een serieus probleem. Zeker iets om nader onderzoek naar te doen, in ieder geval.
Hoop dat het met mijn schatje ook zo afloopt. Heb doorverwijzing gekregen voor onderzoek met spelobservaties.
pi_81442242
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 13:41 schreef Omnifacer het volgende:

[..]

Dat is dus mijn punt. Het arme jongetje is ongelukkig, en moeders maar afvragen waarom. Voor het gemak vergeet ze maar even dat haar handelen en dat van haar partner zomaar oorzaak kan zijn van het zich ongelukkig voelen door het zoontje. Dat vind ik nou hypocriet. Maar goed, jank jij maar lekker mee met de wolven in het bos, als jij je daar beter van gaat voelen.
Zoals ik zelf al in mijn openingspost aangeef denk ik wel te weten waar het waarschijnlijk vandaan komt. Alleen de oorzaak is niet meer te veranderen en naar de toekomst kijkend hoop ik daar wel nog wat in te kunnen sturen zodat het toch nog goed komt met hem.
pi_81442506
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 13:43 schreef Puala het volgende:

[..]

Onvermogen wil ik het niet noemen. Ik denk eerder dat paps/mams niet door hebben wat het voor het kind is. Zeer zeker met nieuwe partners ook. Dat maakt het gewoon lastig. Vandaar dat het misschien wel handig is om beide er voor te kiezen om OF met je kind te zijn OF met je nieuwe partner. En bespreek ook regelmatig met de ex-partner hoe het gaat. Wees op de hoogte van de dingen die ze samen hebben gedaan of wat er besproken is. Dat is gewoon belangrijk. Dan hoeft het jochie dingen ook geen 2x te vertellen, behalve dan de dingen die hij zelf wilt herhalen.

Zorg er voor dat als hij bij je is en niet op school zit je ook daadwerkelijk samen bent. Niet dat hij je ineens moet delen of dat hij helemaal buiten schot gezet word. Ga met hem in gesprek, probeer dingen samen te doen. Of laat hem alleen spelen, maar wees in de buurt en beschikbaar voor hem. Ik denk dat het jochie dat ook gewoon mist. Want voor hem voelt het waarschijnlijk net alsof hij mama/papa ineens moet delen met iemand anders. En als je daar geen uitweg meer in ziet en school is niet spannend/leuk genoeg.. dan ga je dat soort dingen roepen. Gewoon omdat je wilt dat er naar je geluisterd word.

edit: Ik ken natuurlijk de thuissituatie etc. helemaal niet. Maar dit is wat ik zelf voelde toen mijn pa ineens een vriendin had en ik hem moest 'delen'.
Puala, dank je voor dit bericht. Ik vind het heel fijn om eens de andere kant te horen (de kant van het kind dus). Ik kan me wel een voorstelling maken van wat hij voelt maar weet het natuurlijk niet. Jij kan je overduidelijk beter in hem verplaatsen. Helaas valt er met mijn ex niet te communiceren. Hij wil en kan het niet. Wel probeer ik zoveel mogelijk alleen te zijn met mijn kinderen en als de kinderen er niet zijn heb ik tijd voor mijn vriend. Wel vind ik dat mijn kinderen niet het alleen recht hebben op hun moeder. Dat hadden ze ook niet toen papa er nog was. Mijn vriendinnen, werk en vriend horen ook bij mijn leven.
Zou het heel fijn vinden als jij af en toe nog zou willen reageren.
pi_81442617
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 13:49 schreef Luc_Nilis_PSV het volgende:

[..]

Ik denk niet dat ze dat inziet. Waarom gaat ze anders over zoiets kostbaars als haar kind raad vragen op een forum? Je gaat hiermee toch linea recta naar een arts/psycholoog?

Dus ze plakt de ene domme daad achter de andere.
Artsen zijn niet 24 uur per dag te bereiken.
  zaterdag 15 mei 2010 @ 00:05:29 #68
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_81443261
Bepaalde vormen van depressiviteit kunnen erfelijk zijn, ligt hier een mogelijke oorzaak?
Overigens proef ik nogal wat wrok jegens je ex, klopt dit? En zo ja, wees je er dan van bewust dat je zoontje hier mogelijk heel veel van meekrijgt.
pi_81444322
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 00:05 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Bepaalde vormen van depressiviteit kunnen erfelijk zijn, ligt hier een mogelijke oorzaak?
Overigens proef ik nogal wat wrok jegens je ex, klopt dit? En zo ja, wees je er dan van bewust dat je zoontje hier mogelijk heel veel van meekrijgt.
Goeie post.
pi_81447857
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 23:53 schreef TanteC het volgende:

[..]

Artsen zijn niet 24 uur per dag te bereiken.
Onzin, er is altijd een huisartsenpost in de buurt. Maar als je argument je geweten sust: geen probleem. Slaap lekker.
blijf van mijn sig af homo!
  zaterdag 15 mei 2010 @ 08:35:53 #71
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_81449345
Omnifacer mag er imho wel even bij stilstaan dat scheiden soms wel gewoon de beste oplossing is als een stel niet meer goed samen kan leven. Mooi is anders maar aan een slecht huwelijk kleven ook de nodige nadelen en ook daar ontstaan de nodige trauma's. Niet in de laatste plaats met huiselijk geweld.
  zaterdag 15 mei 2010 @ 10:30:43 #72
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_81450627
En TR08 mag er imho wel even bij stilstaan dat in de meeste gevallen er niet gescheiden wordt vanwege huiselijk geweld.
Bij een slechtlopend huwelijk zijn er meer alternatieven dan scheiden.
Maar goed, die hele discussie over scheiden voegt helemaal niets toe in dit topic. Het kan natuurlijk een mogelijke oorzaak zijn van de uitspraak van dit kind, maar met die conclusie is het kind nog niet geholpen.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  zaterdag 15 mei 2010 @ 11:19:52 #73
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_81451595
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 10:30 schreef Grijs het volgende:
En TR08 mag er imho wel even bij stilstaan dat in de meeste gevallen er niet gescheiden wordt vanwege huiselijk geweld.
Dat wist ik wel
Ik wil alleen aanstippen dat het hoe dan ook bij elkaar blijven (wat ik als voorkeur proef bij de user die ik quote) lang niet altijd een goede optie is.
quote:
Bij een slechtlopend huwelijk zijn er meer alternatieven dan scheiden.
Ook dit weet ik wel Het kan na het aflopen van de andere alternatieven alleen op gegeven moment wel de beste (of minst slechte zo je wilt) optie worden.

Mijn ouders hebben bijvoorbeeld hun huwelijk met hulp van relatie therapie van heel slecht (ik heb ze beiden horen zeggen dat ze er aan dachten er mee te stoppen) weer terug naar heel goed weten te krijgen.

Aan de andere kant heb ik ook stellen gezien die samen echt diep ongelukkig waren/zijn waar echt geen eer meer aan te behalen valt. Die mensen verliezen op gegeven moment ook tot op een gevaarlijk niveau hun zelfbeheersing als het tegen zit.
quote:
Maar goed, die hele discussie over scheiden voegt helemaal niets toe in dit topic. Het kan natuurlijk een mogelijke oorzaak zijn van de uitspraak van dit kind, maar met die conclusie is het kind nog niet geholpen.
Inderdaad. In mijn ogen moet het kind in contact komen met professionele hulp. Die hulp kan altijd nog constateren dat het mee lijkt te vallen.
pi_81452056
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 23:51 schreef TanteC het volgende:

[..]

Puala, dank je voor dit bericht. Ik vind het heel fijn om eens de andere kant te horen (de kant van het kind dus). Ik kan me wel een voorstelling maken van wat hij voelt maar weet het natuurlijk niet. Jij kan je overduidelijk beter in hem verplaatsen. Helaas valt er met mijn ex niet te communiceren. Hij wil en kan het niet. Wel probeer ik zoveel mogelijk alleen te zijn met mijn kinderen en als de kinderen er niet zijn heb ik tijd voor mijn vriend. Wel vind ik dat mijn kinderen niet het alleen recht hebben op hun moeder. Dat hadden ze ook niet toen papa er nog was. Mijn vriendinnen, werk en vriend horen ook bij mijn leven.
Zou het heel fijn vinden als jij af en toe nog zou willen reageren.
Exact wat ik had verwacht eigenlijk. Het gebrek aan communicatie is hoogstwaarschijnlijk een zeer groot probleem bij je zoontje.

Bij ons thuis was het namelijk zo dat als ik vertelde wat ik van Pa gehad had dat moeders 'm flipte. Belachelijk, vervelend en blabla. Terwijl dat als ik bij Pa iets vertelde over wat ik bij moeders had gedaan of meegemaakt had hij haar weer neer haalde. Zo is het bij beide zo dat je niet lekker je verhaal kan doen, maar ook niet gewoon lekker een keer praten. Je moet altijd letten op je woorden etc. Nu was ik op dat moment ouder als 6, zegmaar het dubbele . Maar dat was iets wat ik zeer storend vond en wat me echt moedeloos maakte.

Ik wil nu niet zeggen dat je dit automatisch ook doet, maar let er eens op. Spreek je negatief over je ex waar je zoontje bij is? Probeer dat in ieder geval eens te veranderen. En zet je eigen gevoelens opzij als je met je ex praat. Zorg dat jij degene bent die goed initiatief toont en die een volwassen houding neer zet. Dit is zo veel fijner voor je zoontje. Dan merkt hij dat papa en mama wel goed met elkaar kunnen praten over hem. Ik zeg niet dat je gezellig met je ex bij de speeltuin moet gaan zitten, maar zorg er in ieder geval voor dat je over de opvoeding van je zoontje kan praten. Dat is echt belangrijk voor je mannetje.
pi_81458458
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 00:05 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Erfelijkheid kan zeker een oorzaak zijn in dit geval.

Geen wrok tegen mijn ex. Scheiding is goed verlopen, zover je dat kan zeggen over een scheiding. Is helaas erg jammer dat ex daar anders over denkt. Het erfelijksheids gedeelte zit dan ook aan zijn kant dus hij kan er eigenlijk niets aan doen dat hij niet met de situatie (wij niet meer samen en ik ben niet ingestort) om kan gaan.
Het is alleen zo jammer dat hij dit zo duidelijk laat merken want de kinderen merken dit uiteraard ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')