Waar herken je een kinderdepressie dan aan? Hij is namelijk verder hartstikke vrolijk, heeft vriendjes, sport en speelt buiten, doet het goed op school.quote:Op donderdag 13 mei 2010 13:18 schreef Groofsken het volgende:
Ik denk niet dat het kind echt helemaal beseft wat het zegt, maar ik denk wel dat je zeer ernstig zorgen moet maken ja. Naar mijn weten is dat geen gezonde kindergedachte en gedurende mijn opleiding heb ik geleerd dat kinderdepressies wel degelijk bestaan en ook regelmatig over het hoofd gezien worden.
Wellicht aan dat soort opmerkingen?quote:Op donderdag 13 mei 2010 13:20 schreef TanteC het volgende:
[..]
Waar herken je een kinderdepressie dan aan? Hij is namelijk verder hartstikke vrolijk, heeft vriendjes, sport en speelt buiten, doet het goed op school.
quote:Op donderdag 13 mei 2010 13:29 schreef Bluezz het volgende:
Z.s.m via de huisarts naar een kinderpsycholoog.
Dat ja.quote:Op donderdag 13 mei 2010 13:29 schreef Bluezz het volgende:
echt.quote:Op donderdag 13 mei 2010 13:29 schreef Bluezz het volgende:
Dat zegt helemaal niks. Van binnen kan het totaal anders zijn. Naar de huisarts dus. Gelukkig ben je dat al van plan.quote:Op donderdag 13 mei 2010 13:20 schreef TanteC het volgende:
[..]
Hij is namelijk verder hartstikke vrolijk, heeft vriendjes, sport en speelt buiten, doet het goed op school.
Dat dus..quote:Op donderdag 13 mei 2010 13:29 schreef Bluezz het volgende:
Wat zij zegt.quote:Op donderdag 13 mei 2010 13:29 schreef Bluezz het volgende:
Ik denk dat het kind van 6 beter dan zijn moeder van 30+ begrijpt wat het is om op te groeien met gescheiden ouders. Een kind op de wereld zetten en drie jaar later uit elkaar gaan - ik vind dat jij schuldig bent aan de misere waar je zoontje doorheen gaat. Ik hoop ook dat je je schuldig voelt. Je bent een egoist.quote:Op donderdag 13 mei 2010 13:16 schreef TanteC het volgende:
Gisteren zat mijn zoontje van 6 voor straf op zijn kamertje. Toen ik met hem kwam praten wat er nou precies was gebeurd en waarom ik dat niet goed vond vertelde hij mij dat hij niet meer wilde leven. Via een vader van een vriendinnetje van hem had ik dit ook al eens vernomen (week terug). Toen had ik er geen aandacht aan geschonken, leek mij niet serieus maar eerder provocerend.
Nu ik zelf zo met hem zat te praten waarom hij dan niet wilde leven kwam er uit dat hij het leven niet leuk vindt. Niet leuk bij papa, niet leuk bij mama, niet leuk op school niets is leuk!
Hij kan niet precies aangeven wat hij niet leuk vindt, het is gewoon niet leuk, meer komt er niet uit.
Ik begrijp wel waarom hij wat moeite heeft momenteel met zijn weg vinden. Papa en mama zijn ruim 3 jaar geleden gescheiden en beiden hebben een nieuwe partner die hij ook regelmatig tegenkomt. Niemand woont (nog?) samen.
Mijn vraag is nu moet ik me echt zorgen maken om zijn wens om niet meer te willen leven of begrijpt een kind van 6 nog niet wat hij dan eigenlijk zegt? Wie heeft hier ervaring mee (als ouder maar misschien ook wel vanuit het oogpunt van het jonge kind)?
zo hallo, doe es even normaal! zit je zelf soms met een of ander trauma dat je hier zomaar even uitleeft?quote:
quote:Op vrijdag 14 mei 2010 13:16 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Ik denk dat het kind van 6 beter dan zijn moeder van 30+ begrijpt wat het is om op te groeien met gescheiden ouders. Een kind op de wereld zetten en drie jaar later uit elkaar gaan - ik vind dat jij schuldig bent aan de misere waar je zoontje doorheen gaat. Ik hoop ook dat je je schuldig voelt. Je bent een egoist.
quote:Op vrijdag 14 mei 2010 13:16 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Ik denk dat het kind van 6 beter dan zijn moeder van 30+ begrijpt wat het is om op te groeien met gescheiden ouders. Een kind op de wereld zetten en drie jaar later uit elkaar gaan - ik vind dat jij schuldig bent aan de misere waar je zoontje doorheen gaat. Ik hoop ook dat je je schuldig voelt. Je bent een egoist.
Jij oordeelt toch ook voor je de feiten kent? Feit is dat een onschuldig kind de dupe is geworden van het scheiden van de ouders. Mensen die zo snel nadat ze een kind hebben gekregen besluiten om uit elkaar te gaan zijn mijn inziens geen knip voor de neus waard. Ik snap dat kind heel goed, natuurlijk is niet meer leven geen optie. Maar hij geeft hier wel een signaal van af. Een brevet van onvermogen dus voor zowel mama als papa. En dan met name mama omdat het kind blijkbaar bij haar in huis woont.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 13:32 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
![]()
![]()
Nee moeders/vaders moeten zich maar bijwijze van spreken maar tot de rest van hun leven zich in elkaar laten slaan, zich laten bedonderen omdat een van de twee ( vaak) vreemdgaat... of er zo;n haat naar elkaar ontstaat waardoor er een vijandige sfeer hangt.
Dat is goed voor het kind![]()
![]()
Het is zo makkelijk oordelen dat mensen neit meer vechten, natuurlijk zullen er mensen zijn die er te simpel over dachten. Echter is dat vaak uitzondering .
Mensen hangen niet graag hun vuile was buiten vanwege schaamte etc.
Oordeel niet voor je de feiten kent.
Kansloos figuur dat je bent![]()
![]()
De pot verwijt hier de ketel, jij noemt mij kansloos zonder dat je mij als persoon kent dus oordeel jij ook zonder dat je feiten kent. Dat cliche van uit elkaar gaan is beter dan samen blijven vind ik een zeer gratuite manier om TS hier vrij te pleiten van eventuele gevolgen van hun scheiding voor hun zoontje. Ik geloof namelijk niet zij gelukkig was met haar partner, ze in alle harmonie een kind op de wereld zetten en dat daarna, toen het zoontje drie was, als bij toverslag de partner veranderde in een overspelig drankorgel dat bij voorkeur met de vuisten sprak. Dikke kans dat die relatie al verziekt was voor het kindje geboren werd.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 13:32 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
![]()
![]()
Nee moeders/vaders moeten zich maar bijwijze van spreken maar tot de rest van hun leven zich in elkaar laten slaan, zich laten bedonderen omdat een van de twee ( vaak) vreemdgaat... of er zo;n haat naar elkaar ontstaat waardoor er een vijandige sfeer hangt.
Dat is goed voor het kind![]()
![]()
Het is zo makkelijk oordelen dat mensen neit meer vechten, natuurlijk zullen er mensen zijn die er te simpel over dachten. Echter is dat vaak uitzondering .
Mensen hangen niet graag hun vuile was buiten vanwege schaamte etc.
Oordeel niet voor je de feiten kent.
Kansloos figuur dat je bent![]()
![]()
Onvermogen wil ik het niet noemen. Ik denk eerder dat paps/mams niet door hebben wat het voor het kind is. Zeer zeker met nieuwe partners ook. Dat maakt het gewoon lastig. Vandaar dat het misschien wel handig is om beide er voor te kiezen om OF met je kind te zijn OF met je nieuwe partner. En bespreek ook regelmatig met de ex-partner hoe het gaat. Wees op de hoogte van de dingen die ze samen hebben gedaan of wat er besproken is. Dat is gewoon belangrijk. Dan hoeft het jochie dingen ook geen 2x te vertellen, behalve dan de dingen die hij zelf wilt herhalen.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 13:36 schreef Luc_Nilis_PSV het volgende:
[..]
Jij oordeelt toch ook voor je de feiten kent? Feit is dat een onschuldig kind de dupe is geworden van het scheiden van de ouders. Mensen die zo snel nadat ze een kind hebben gekregen besluiten om uit elkaar te gaan zijn mijn inziens geen knip voor de neus waard. Ik snap dat kind heel goed, natuurlijk is niet meer leven geen optie. Maar hij geeft hier wel een signaal van af. Een brevet van onvermogen dus voor zowel mama als papa. En dan met name mama omdat het kind blijkbaar bij haar in huis woont.
Ik denk dat het verstandiger is om te kijken naar de toekomst (hoe om te gaan met situatie/probleem) ipv de TS te verwijten dat ze een domme daad begaan heeft etc. Hoogstwaarschijnlijk ziet zij dit zelf al lang in.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 13:41 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
De pot verwijt hier de ketel, jij noemt mij kansloos zonder dat je mij als persoon kent dus oordeel jij ook zonder dat je feiten kent. Dat cliche van uit elkaar gaan is beter dan samen blijven vind ik een zeer gratuite manier om TS hier vrij te pleiten van eventuele gevolgen van hun scheiding voor hun zoontje. Ik geloof namelijk niet zij gelukkig was met haar partner, ze in alle harmonie een kind op de wereld zetten en dat daarna, toen het zoontje drie was, als bij toverslag de partner veranderde in een overspelig drankorgel dat bij voorkeur met de vuisten sprak. Dikke kans dat die relatie al verziekt was voor het kindje geboren werd.
Dat is dus mijn punt. Het arme jongetje is ongelukkig, en moeders maar afvragen waarom. Voor het gemak vergeet ze maar even dat haar handelen en dat van haar partner zomaar oorzaak kan zijn van het zich ongelukkig voelen door het zoontje. Dat vind ik nou hypocriet. Maar goed, jank jij maar lekker mee met de wolven in het bos, als jij je daar beter van gaat voelen.
Ik denk niet dat ze dat inziet. Waarom gaat ze anders over zoiets kostbaars als haar kind raad vragen op een forum? Je gaat hiermee toch linea recta naar een arts/psycholoog?quote:Op vrijdag 14 mei 2010 13:45 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik denk dat het verstandiger is om te kijken naar de toekomst (hoe om te gaan met situatie/probleem) ipv de TS te verwijten dat ze een domme daad begaan heeft etc. Hoogstwaarschijnlijk ziet zij dit zelf al lang in.
Waar oordeel ik voor ik feiten ken?quote:Op vrijdag 14 mei 2010 13:36 schreef Luc_Nilis_PSV het volgende:
[..]
Jij oordeelt toch ook voor je de feiten kent? Feit is dat een onschuldig kind de dupe is geworden van het scheiden van de ouders. Mensen die zo snel nadat ze een kind hebben gekregen besluiten om uit elkaar te gaan zijn mijn inziens geen knip voor de neus waard. Ik snap dat kind heel goed, natuurlijk is niet meer leven geen optie. Maar hij geeft hier wel een signaal van af. Een brevet van onvermogen dus voor zowel mama als papa. En dan met name mama omdat het kind blijkbaar bij haar in huis woont.
Hier bijvoorbeeld. Je kent me niet en toch oordeel je al.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 13:49 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
Waar oordeel ik voor ik feiten ken?
I
Maar ik wordt alleen schijtziek van die zo genoemde moraalridders zoals hij en jij dat mensen veel te snel scheiden, zonder feiten te kennen.
Volgens mij is ze niet de enige die raad vraagt op een forum en ik noem het geen domme daad. Hier zitten wellicht personen met enige ervaring. Of wij komen met andere/nieuwe ideeën.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 13:49 schreef Luc_Nilis_PSV het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze dat inziet. Waarom gaat ze anders over zoiets kostbaars als haar kind raad vragen op een forum? Je gaat hiermee toch linea recta naar een arts/psycholoog?
Dus ze plakt de ene domme daad achter de andere.
Point takenquote:Op vrijdag 14 mei 2010 13:50 schreef Luc_Nilis_PSV het volgende:
[..]
Hier bijvoorbeeld. Je kent me niet en toch oordeel je al.
Wat alinea 1 betreft: irrelevant, ga ik niet op in. Wat alinea 2 betreft: heb jij uberhaupt wel gelezen wat ik eerder postte? Kennelijk niet, want toen ging ik precies in op dit argument. Wat alinea 3 betreft: dat kun jij wel vinden, maar we hebben het hier over een kind. Jij kunt anderen wel kortzichtigheid verwijten, maar je gaat er volledig aan voorbij dat dit voor een kind heel anders is. Het kind went aan een situatie met 2 ouders, groeit daarin op, en (voor het kind) plotseling verdwijnt een van de twee enige personen die hij vertrouwt en kent deels uit zijn leven. Het fundament onder zijn bestaan wordt goeddeels vernietigd, doordat zijn ouders concludeerden dat het op de wereld zetten van het kind een kortzichtige en egoistische daad was. Dan kun jij er wel zulke pathetische teksten op los laten over liefhebbende mensen die niet samen zijn, met liefde en aandacht enzo, maar zo werkt het bij een driejarig kind dus niet.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 13:49 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
Waar oordeel ik voor ik feiten ken?
Ik reageer hier met een algemeen setje voorbeelden waarom mensen bijvoorbeeld scheiden.
ik oordeel neit over TS haar situatie.
Maar ik wordt alleen schijtziek van die zo genoemde moraalridders zoals hij en jij dat mensen veel te snel scheiden, zonder feiten te kennen.
Misschien eens in die hersens van jullie doorgedrongen dat mensen ansich niet eerder scheiden als dat men vroeger deed.
Alleen komen mensen er nu voor uit.
Vroeger moest je bij elkaar blijven maar leefde men al wel gescheiden, je ziet niet altijd wat daar binnen afspeelt.
Vroeger was er schaamte en nu is er geen taboe meer op zoals destijds.
MIJN mening, is dat als een situatie dusdanigs zorgelijk wordt ( ongeacht wat de oorzaak is zij het egweld/vreemdgaan/mishandeling/misbruik etc.. ) dat het voor de ouders onmogelijk is om een goed huishouden te vormen het beter is om dan uit elkaar te gaan.
Het is voor een kind ongezond om jaren tussen spanning te zitten. dat heeft ook zijn effecten op kinderen.
"thuis" is niet per definitie een gezinnetje in een huis.
"thuis" is liefhebbende ouders die zorgen dat het kind zijn/haar basisbehoeften , liefde, aandacht en een gezonde sfeer om zich heen heeft ook als de ouders niet samen zijn.
Zie post boven jequote:Op vrijdag 14 mei 2010 14:10 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Wat alinea 1 betreft: irrelevant, ga ik niet op in. Wat alinea 2 betreft: heb jij uberhaupt wel gelezen wat ik eerder postte? Kennelijk niet, want toen ging ik precies in op dit argument. Wat alinea 3 betreft: dat kun jij wel vinden, maar we hebben het hier over een kind. Jij kunt anderen wel kortzichtigheid verwijten, maar je gaat er volledig aan voorbij dat dit voor een kind heel anders is. Het kind went aan een situatie met 2 ouders, groeit daarin op, en (voor het kind) plotseling verdwijnt een van de twee enige personen die hij vertrouwt en kent deels uit zijn leven. Het fundament onder zijn bestaan wordt goeddeels vernietigd, doordat zijn ouders concludeerden dat het op de wereld zetten van het kind een kortzichtige en egoistische daad was. Dan kun jij er wel zulke pathetische teksten op los laten over liefhebbende mensen die niet samen zijn, met liefde en aandacht enzo, maar zo werkt het bij een driejarig kind dus niet.
Ow, en je oordeelt over mij zonder dat je mij kent. Dat bedoelde ik.
Natuurlijk bestaat die kans, maar ja mensen kunnen opslag veranderen door omstandigheden , ik zeg niet dat er hier in het geval van TS sprake van is, maar ik zeg ook niet dat het niet kan, Wij kennen beiden niet de oorzaak van de scheiding.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 13:41 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
De pot verwijt hier de ketel, jij noemt mij kansloos zonder dat je mij als persoon kent dus oordeel jij ook zonder dat je feiten kent. Dat cliche van uit elkaar gaan is beter dan samen blijven vind ik een zeer gratuite manier om TS hier vrij te pleiten van eventuele gevolgen van hun scheiding voor hun zoontje. Ik geloof namelijk niet zij gelukkig was met haar partner, ze in alle harmonie een kind op de wereld zetten en dat daarna, toen het zoontje drie was, als bij toverslag de partner veranderde in een overspelig drankorgel dat bij voorkeur met de vuisten sprak. Dikke kans dat die relatie al verziekt was voor het kindje geboren werd.
Ze vraagt zich iets af, je weet neit wat in haar gedachten gang al de revue gepasseerd is.quote:Dat is dus mijn punt. Het arme jongetje is ongelukkig, en moeders maar afvragen waarom. Voor het gemak vergeet ze maar even dat haar handelen en dat van haar partner zomaar oorzaak kan zijn van het zich ongelukkig voelen door het zoontje. Dat vind ik nou hypocriet. Maar goed, jank jij maar lekker mee met de wolven in het bos, als jij je daar beter van gaat voelen.
Hoe weet je dat die daarvoor er niet was een gedegen stabiele relatie?quote:Op vrijdag 14 mei 2010 14:31 schreef Omnifacer het volgende:
De vraag is niet: wat is in zo een situatie het beste voor het kind? De vraag is: in zo een situatie, waarom is het kind er uberhaupt? Ts en haar ex hebben een opportunistische daad verricht door een kind op de wereld te zetten zonder ervoor te zorgen dat er een stabiele basis voor is, in de vorm van een gedegen relatie. Dat is mijn punt. Het is, zoals ik eerder zei, veel te makkelijk om te zeggen: ja maar zo is het beter want anders ziet hij dat zijn ouders vechten!11111 Nee, gaat het niet om. TS en haar ex hebben het problematisch gemaakt voor hun kind.
Het is juist dat element dat ik mis in de OP. Ik vind dat TS dat moet erkennen, dat zij ook schuld heeft.
TS is niet helderziend, helder licht. Je weet toch lang niet altijd hoe dingen (gaan) lopen van tevoren. Zou wel makkelijk zijn.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 14:31 schreef Omnifacer het volgende:
De vraag is niet: wat is in zo een situatie het beste voor het kind? De vraag is: in zo een situatie, waarom is het kind er uberhaupt? Ts en haar ex hebben een opportunistische daad verricht door een kind op de wereld te zetten zonder ervoor te zorgen dat er een stabiele basis voor is, in de vorm van een gedegen relatie. Dat is mijn punt. Het is, zoals ik eerder zei, veel te makkelijk om te zeggen: ja maar zo is het beter want anders ziet hij dat zijn ouders vechten!11111 Nee, gaat het niet om. TS en haar ex hebben het problematisch gemaakt voor hun kind.
Het is juist dat element dat ik mis in de OP. Ik vind dat TS dat moet erkennen, dat zij ook schuld heeft.
Als je er binnen drie jaar nadat je een kind hebt gekregen achterkomt dat je een kutrelatie hebt en gaat scheiden dan vraag ik me af hoe zorgvuldig je bent geweest in je afweging om een kind op de wereld te zetten. Als je er zo snel al achter komt dat je wil scheiden dan zijn er 2 opties mogelijk: of je bent dom, of je partner is ineens in een monster veranderd. Bij TS neig ik naar optie 1.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 14:36 schreef OeJ het volgende:
[..]
TS is niet helderziend, helder licht. Je weet toch lang niet altijd hoe dingen (gaan) lopen van tevoren. Zou wel makkelijk zijn.
Dat heb jij dan snel gezien, aan de hand van de informatie die je hier hebt gekregen. Nee, echt, knap! Chapeau!quote:Op vrijdag 14 mei 2010 14:40 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Als je er binnen drie jaar nadat je een kind hebt gekregen achterkomt dat je een kutrelatie hebt en gaat scheiden dan vraag ik me af hoe zorgvuldig je bent geweest in je afweging om een kind op de wereld te zetten. Als je er zo snel al achter komt dat je wil scheiden dan zijn er 2 opties mogelijk: of je bent dom, of je partner is ineens in een monster veranderd. Bij TS neig ik naar optie 1.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |