abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81377074
lag dat ding nou in het wantij? ik heb daar vorig jaar nog wel stiekem met een slijptol gewerkt (aan de boot van mijn schoonvader)
namaste
pi_81377147
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 12:55 schreef Dulk het volgende:
lag dat ding nou in het wantij? ik heb daar vorig jaar nog wel stiekem met een slijptol gewerkt (aan de boot van mijn schoonvader)
Ja in de Wantijhaven, achterste haven
pi_81379178
Cool project, wij knappen momenteel een victoire kajuit zeilbootje op. Leuk om te volgen .
  donderdag 13 mei 2010 @ 13:55:29 #54
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_81379186
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 12:37 schreef Klonterpot het volgende:

[..]

Oké, gaaf. Ben onderhand al 15 jaar lid

Heel veel succes met dit project, ik blijf je volgen.

Van een bootje opknappen uitkomen bij scouting (18jaar lid nu btw).

Geen waterscout trouwens, water hebben we hier niet zo heel veel dichtbij
  donderdag 13 mei 2010 @ 14:04:01 #55
241730 Klonterpot
Je geld of je never
pi_81379478
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 13:55 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Van een bootje opknappen uitkomen bij scouting (18jaar lid nu btw).

Geen waterscout trouwens, water hebben we hier niet zo heel veel dichtbij
Begrijp me niet verkeerd hoor Die vakantie en opknapbeurt was vorig jaar. Ben als 6-jarig jongetje naar Scouting gestuurd.
The remedy is the experience.
pi_81379715
Ik heb wat filmpjes toegevoegd aan de OP

[ Bericht 1% gewijzigd door Conflict op 13-05-2010 14:37:05 ]
  Moderator donderdag 13 mei 2010 @ 18:52:27 #57
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
  donderdag 13 mei 2010 @ 19:13:24 #58
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_81389873
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 18:52 schreef Vonkenboer het volgende:

Hmmm... slijpen zonder veiligheidsbril en oorkappen op
Ik wou het niet zeggen.

Maar op zich kan het wel, zolang je schijf neerwaarts gaat zal er niet snel een probleem zijn. Maar als er een stukje staal in je oog schiet heb je onmiddelijk een probleem. Ik heb het 1x gehad dat er iets in m'n oog schoot tijdens het slijpen, dacht dat ik het verwijderd had, en op een zondag kon ik naar een oogarts die mijn netvlies kapot moest maken om het stukje staal weer uit mijn oog te krijgen. Sindsdien draag ik altijd een bril als ik iets slijp.
pi_81390760
Mooi project.

Je houdt de boot ook in dezelfde kleuren? Ga je binnen nog een hoop klussen?
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_81397036
leuk project!!

Alleen ff een vraag... ga je nog wat aan je tent frame doen??

Deze zit nu vast aan je stuurhuisdak.. en zorgt er voor dat de tent boven op de je dak komt te liggen, ik zelf hou mijn tent liever onder het stuurhuis, met behulp van een caravanrail.... deze zijn in aankoop wel wat duur, maar het is kijk af je zet de tent er zo op en het is altijd waterdicht!! (je dak is zeg maar een soort van afdak)

De keuze van een motor is natuurlijk heel persoonlijk.. en hangt af van het budget!!! maar ik zou zelf voor een inboard gaan... zeker voor zo een (groot) schip.

Met een buitenboord motor stuur je alleen als de schroef in werking is...eenmaal in neutraal zal dit niet meevallen...je heb nu eenmaal geen roer en bent afhankelijk van de stuwkracht-straal van je bbm motor, dit kan je oplossen door een ruddersaveof dergelijke toepassingen.

IK blijf deze ff volgen.. want hij is leuk, ik ben zelf nu na een jaar of 8 nog niet klaar met mijn boot... maar het is al eerder gezegd.... koop een boot en ...je....

Succes.
pi_81403406
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 12:08 schreef Conflict het volgende:
Ik gebruik trouwens Tercoo schijven om 'm kaal te maken.
[..]

De zijkant had ik in een paar uur kaal
was zandstralen geen optie??
pi_81407016
begint erop te lijken !
  vrijdag 14 mei 2010 @ 10:13:33 #63
213932 siface
zorgenkind des levens
pi_81408785
TVPiratenschip

Wát ontzettend tof is dit , ik ben heel erg benieuwd.
I'm a soprano. I have resonance where my brains ought to be.
64= Monoton + Minimal
pi_81416226
Lijkt mij ook erg tof om een opknap-bootje te hebben, heb je vorige topic met veel plezier gelezen. Ik ben benieuwd hoe het verder gaat.
pi_81420433
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 18:52 schreef Vonkenboer het volgende:

Hmmm... slijpen zonder veiligheidsbril en oorkappen op
Dat ben ik niet hoor! Ik had 'm al een paar keer gewaarschuwd, maar hij kijkt niet zo nauw
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 19:34 schreef Five_Horizons het volgende:
Mooi project.

Je houdt de boot ook in dezelfde kleuren? Ga je binnen nog een hoop klussen?
Ik wil 'm van onder marineblauw hebben, iets donkerder en dan wel met een wite streep, van boven wit en over die buizen ben ik niet helemaal uit.

Er zullen nieuwe bankjes gemaakt moeten worden, dat doet degene waar de boot nu op het erf ligt en alle electra moet opnieuw worden aangesloten.

Gelukkig betaal ik mensen uit in bier, kost niks en ik heb hulp zat
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 22:05 schreef kingofcool het volgende:
leuk project!!

Alleen ff een vraag... ga je nog wat aan je tent frame doen??

Deze zit nu vast aan je stuurhuisdak.. en zorgt er voor dat de tent boven op de je dak komt te liggen, ik zelf hou mijn tent liever onder het stuurhuis, met behulp van een caravanrail.... deze zijn in aankoop wel wat duur, maar het is kijk af je zet de tent er zo op en het is altijd waterdicht!! (je dak is zeg maar een soort van afdak)

De keuze van een motor is natuurlijk heel persoonlijk.. en hangt af van het budget!!! maar ik zou zelf voor een inboard gaan... zeker voor zo een (groot) schip.

Met een buitenboord motor stuur je alleen als de schroef in werking is...eenmaal in neutraal zal dit niet meevallen...je heb nu eenmaal geen roer en bent afhankelijk van de stuwkracht-straal van je bbm motor, dit kan je oplossen door een ruddersaveof dergelijke toepassingen.

IK blijf deze ff volgen.. want hij is leuk, ik ben zelf nu na een jaar of 8 nog niet klaar met mijn boot... maar het is al eerder gezegd.... koop een boot en ...je....

Succes.
Die tent krijgt een balkje op het dak zodat het water niet naar binnen kan lopen, da's al geregeld

En de keuze van de motor is al gemaakt, wordt een BB motor.
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 00:40 schreef Archont het volgende:

[..]

was zandstralen geen optie??
Een tercoo schijf kost 60 euro, daar heb ik er misschien twee van nodig, zandstralen heb ik uitgezocht, maar dan ben ik 3000 euro kwijt. En het is hobby, ik wil het graag zelf doen namelijk.
  Moderator vrijdag 14 mei 2010 @ 16:31:59 #66
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_81421878
Wat ik mij altijd afvraag, hé? Haal je met die Terco schijven niet ook een stukje van het staal zelf weg?

Verder echt een top project, ben benieuwd
pi_81426730
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 16:31 schreef jitzzzze het volgende:
Wat ik mij altijd afvraag, hé? Haal je met die Terco schijven niet ook een stukje van het staal zelf weg?

Verder echt een top project, ben benieuwd
Nee, je slaat er hele kleine putjes in, lijkt exact op stralen zegt men.

Er komen ook nauwelijks vonken af.
  Moderator vrijdag 14 mei 2010 @ 20:59:37 #68
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_81432855
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 18:48 schreef Conflict het volgende:

[..]

Hmm, klinkt goed 14.gif
pi_81444438
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 15:50 schreef Conflict het volgende:

Een tercoo schijf kost 60 euro, daar heb ik er misschien twee van nodig, zandstralen heb ik uitgezocht, maar dan ben ik 3000 euro kwijt. En het is hobby, ik wil het graag zelf doen namelijk.
Je hebt ook zandstraal sets waar je zelf mee aan de slag kan, die sluit je aan op een compressor (moet wel eentje zijn met goed debiet) en kan je gewoon thuis mee zandstralen, best niet binnen

Iemand die ik ken zandstraalt zo zelf de frames van ulm's die hij verbouwt (maar dat is voor hem meer dan een hobby)
  zaterdag 15 mei 2010 @ 13:22:33 #70
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_81454854
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 18:48 schreef Conflict het volgende:

[..]

Ik kende die schijven in eerste instantie helemaal niet. Maar ziet er wel super effectief uit (heb het eens gegoogled).
pi_81483674
tvp'tje. Kan me wel iets herinneren dat je er toen al wat aan verbouwd had.

Leuk project!
Lange benen koud hoofd.
  zondag 16 mei 2010 @ 13:01:28 #72
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_81485088
Hoe doe je dat nou met elektriciteit als er een bb opkomt? Met die oude motor kan je vast omvormen...
aggegraatje aanboord?
pi_81486217
BB's hebben ook een kleine dynamo, je moet toch ergens de startaccu weer mee opladen
pi_81486481
Zou het ongeluk brengen als iemand die blup heet in je boot-topic post?
Overigens meen ik me uit het vorige topic te herinneren dat TS een aggregaat heeft.
pi_81486978
BootVolgPost
dag
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')