quote:Op maandag 6 september 2010 23:41 schreef Leonietje83 het volgende:
JAAAAAA !!!! Toen was eindelijk de dag aangebroken dat de mannen van Keukencentrum Tiel het nieuwe blad kwamen plaatsen!!!!
De nieuwe tafel van HIP wonen was vorige week al geleverd:
(Denk de troep wederom maar weer weg!)
Maar vandaag moest het dus allemaal weer gaan gebeuren.
De tijdelijke bladen eraf, dus ook het gasfornuis, de kraan en spoelbak...
Voelde echt een beetje 'terug bij af'.
Maar toen kwamen de mannen met het blad![]()
![]()
En ook voor op de hogere kastjes:
Of ze de spoelbak er meteen in zouden kitten. Liever niet! Nu kon ik nog makkelijk bij de kraan- en zeepdispenser aansluitingen! Dus vol goede moed meteen de nieuwe kraan (Ikea: Tärnan met uittrekbare hals) en zeepdispensers (Ringskär, één voor handzeep én één voor afwasmiddel) aansluiten.![]()
Blijken de flexibele leidingen van de kraan veeeeeel langer dan die van de oude kraan. En zijn deze dus niet zonder knikken aan te sluiten op de waterleidingen...![]()
Nu moeten de leidingen dus ingekort maar daarvoor zit alles in de weg...![]()
En heb ik dus ook de spoelbak nog niet in het blad gekit want dan kun je er nauwelijks meer bij.
Echt heel vervelend want ik heb nu nauwelijks meer tijd om aan de keuken te werken, en zoals je ziet, moet er nog veel gedaan worden. Vooral de achterwand wordt nog een helse klus...
Maar m'n moeder kan voorlopig dus niet gebruik maken van de kraan. Echt weer een tegenslag.
Gelukkig is het plaatsen en kitten van de kookplaat wel gelukt.
De mannen van Keukencentrum Tiel waren zo lief geweest om een halve bus zwarte kit voor me achter te laten! Voornamelijk voor de spoelbak, die zij anders zouden doen (blij dat ik dat zelf wilde doen!!!) maar die kwam voor de kookplaat natuurlijk ook heel goed van pas!
Met zware gereedschapskist er op om hem goed aan te drukken
Volgende update volgt hopelijk snel!
Allereerst, een mooie metamorfose, je moeder mag trots zijn op de keuken en op haar kind!quote:Op woensdag 8 september 2010 00:10 schreef Leonietje83 het volgende:
Jaaa, de loodgieter kon vandaag meteen komen!Heeft de warmwaterleiding netjes ingekort maar had op de koudwaterleiding voor het gemak een 90graden knelkoppeling gezet...
![]()
Daar was ik dus helemaaaaaal niet over te spreken, de leiding stond nog steeds gigantisch onder spanning dus heb ik hem terug laten komen. Toen heeft ie hem wel netjes korter gemaakt.
Gelukkig had hij ook een overgangsstukje voor mij voor tussen 'trechter-geval' onder de wasbak en de sifon. Want die er bij zat, was 20cm lang en had een extra aansluiting helemaal bovenin en was dus niet in te korten...![]()
Echt nog drama gehad met de afvoer, bleef maar lekken op verschillende plaatsen. geef mij maar gewoon pvc en lijm in plaats van die schroef-sluitingen. Maar geloof dat ik hem nu echt lekvrij heb.
Nog even wachten met de lade erin doen tot we het echt goed hebben kunnen testen!
[ afbeelding ]
Ook vandaag de bak in het blad gekit en het mini-kitrandje rond de kookplaat op twee plaatsen bijgewerkt. (toch fijn, dat daglicht) Rond kookplaat hoeft officieel niet, maar toen ik zag hoeveel viezigheid er in die korte tijd toch net onder gekropen was...
Dus nu maar meteen echt goed vuil- en waterdicht afgesloten!
De kookplaat:
[ afbeelding ]
En tadaaaa: de wasbak:
[ afbeelding ]
Om nog antwoord te geven op de vragen:
Het blad is van Silestone gemaakt. Dat is kwarts met composiethars. Schijnt tegen zuren, hitte en alles te kunnen. de tijd zal het leren!
Het is niet goedkoop maar dat zie je er ook wel aan af![]()
Op de achterwand maar ook op het stuk tussen het aanrecht en het hogere blad (dus achter de spoelbak) komen ikea-fastbo-muurtegels, rvs-look. Hier goed te zien: (deze staan los)
[ afbeelding ]
Deze kit je gewoon aan de muur vast! Als iemand weet hoe ik die ventilator-schakelaar van de muur krijg, hoor ik het graag! En is er een simpele manier om een stopcontact dichter op de muur te zetten? Er zaten eerst dikke tegels... Moet ik echt de wcd verwijderen, dieper -in beton!- boren en weer terugplaatsen? Of heeft iemand een makkelijkere oplossing?!
Volgende update pas als ik met achterwand begonnen ben!
quote:Op woensdag 8 september 2010 00:18 schreef klusfoobje het volgende:
hoe diep is die wcd doos? als het een diepe is, 50mm, zou je er een minder diepe in kunnen stoppen. 40mm is er meen ik ook en dat scheelt al een cm... 30 zou ik niet nemen, dan krijg je ruzie vermoed ik met vonkenboer.
Dus jullie gaan over een weekje beginnen? Heel veel succes en graag ook een eigen topic zodat ik het ook kan volgenquote:Op woensdag 8 september 2010 22:24 schreef Meike26 het volgende:
Wij gaan over iets meer dan 3 weken ook beginnen met de Zweedse hobby keukenIn Lidingo wit, met een Numerar eiken blad
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |