abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83179613
wat goed allemaal
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_83221675
En hoe staat het nu?
pi_83274433
Vloer is helemaal klaar, inclusief de plintjes! (gisteren gedaan) Verder ligt het even stil.
Morgen vertrek ik om mijn rol als reisleider voor Vinea te gaan vervullen....
Dus even geen geklus aan de keuken maar in de pyreneeën tenten opzetten, boodschappen doen, koken, moutainbiken, raften, canyoning, hydrospeed, bivak en nog veel meer... Wat een rotleven!
  Moderator maandag 28 juni 2010 @ 18:41:59 #104
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_83410382
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 10:01 schreef Leonietje83 het volgende:
Vloer is helemaal klaar, inclusief de plintjes! (gisteren gedaan) Verder ligt het even stil.
Morgen vertrek ik om mijn rol als reisleider voor Vinea te gaan vervullen....
Dus even geen geklus aan de keuken maar in de pyreneeën tenten opzetten, boodschappen doen, koken, moutainbiken, raften, canyoning, hydrospeed, bivak en nog veel meer... Wat een rotleven!

Och wat heb je het toch zwaar !
Je zou het bijna iemand anders willen laten doen , veel plezier hoor in de pureneeën
  dinsdag 29 juni 2010 @ 10:12:17 #105
249105 BillsGate
Kijkt links en rechts
pi_83432296
Ik kan niet anders zeggen dan waaw! Leuk gedaan ook met die verlichting!

Ik zou de kleurstripjes alleen iets dichter bij elkaar leggen (en er nog een paar mee bij leggen). Als je straks wit plexiglas voor de strips zet, vallen de 'gaten' tussen de strips heel erg op.

Wit plexiglas is overigens op bijvoorbeeld marktplaats heel goedkoop. (zoek naar oude lichtreclame-bakken / panelen). Vaak zit er dan nog een laag stickerfolie op, maar die trek je er zo af. En de plaat is onder de folie vaak helemaal onbeschadigd ( = als nieuw).

Nu je terugkijkt op het project, hoe bevalt je het inbouwen van een keuken van Zweudse makelij? Mijn vriendin en ik dromen af en toe ook over een nieuwe keuken, maar ik vrees een beetje voor de Ikea-kwaliteit...
Wat deed Ctrl+W ook alweer?
pi_84067146
Zoooooo! Terug uit de Pyreneeën en ik leef nog! (Een wonder als je met 16 pubers waarvan 8 ADHDers op stap bent geweest- had gelukkig 3 top-mede-stafleden !) Ben wel uit de raft gevallen maar Daan van Stam Outdoor heeft m'n leven gered door me weer in de boot te hijsen...

Wilde gisteren alvast een keuken-plint (onder de kastjes dus) plaatsen, maar de plint blijkt door het leggen van de vloer veeeeeeel te hoog...
Plint is 21 cm en ik heb nu krap 20cm, wordt dus veel zagen. Maar ga morgen eerst naar Polen voor de bruiloft van m'n neef dus ook dat moet weer wachten... Volgende update pas rond de 25e vrees ik.
(En de 30e weer naar Spanje voor Vinea - dan de duikvakantie begeleiden )
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 10:12 schreef BillsGate het volgende:
Wit plexiglas is overigens op bijvoorbeeld marktplaats heel goedkoop. (zoek naar oude lichtreclame-bakken / panelen). Vaak zit er dan nog een laag stickerfolie op, maar die trek je er zo af. En de plaat is onder de folie vaak helemaal onbeschadigd ( = als nieuw).
Dank voor de tip!! Ga kijken als ik weer tijd heb!
quote:
Nu je terugkijkt op het project, hoe bevalt je het inbouwen van een keuken van Zweudse makelij? Mijn vriendin en ik dromen af en toe ook over een nieuwe keuken, maar ik vrees een beetje voor de Ikea-kwaliteit...
Kan niet anders zeggen dan dat ik heel erg tevreden ben over de kwaliteit! De kastjes die ik er uit gesloopt heb (bruynzeel) vond ik van mindere kwaliteit dan die ik er voor teruggeplaatst heb. De lades lopen super goed, alleen over de apothekerskast ben ik niet zo te spreken maar die heb ik dan ook professorisch in elkaar gezet (zie verhaal). Maar zijn er geen mensen in je omgeving die een Ikeakeuken hebben? Waar je even kan kijken en 'voelen'?! Ik ben in elk geval heel erg tevreden over de prijs-kwaliteit-verhouding!

Update volgt dus over 1,5 tot 2 weken! Tot dan!
  donderdag 15 juli 2010 @ 11:53:34 #107
249105 BillsGate
Kijkt links en rechts
pi_84083775
In mijn omgeving zijn het ofwel standaard huurwoning-/projectbouwkeukentjes, of dure keukens door een officiele keukenboer. Ik heb weinig spiekmateriaal :|
pi_84091372
Leonietje, respect hoor! Is mooi geworden.
En voor anderen, heb een nogal dure, strakke keuken láten plaatsen en hoewel er wel verschil in kwaliteit zal zijn vind ik de keuken van Ikea hier bepaald niet gek.
Niemand kan in een ander zijn portemonnee kijken dus waarom niet een Ikea keuken, de recensies zijn niet slecht hoor.
Denk maar zó, ik moet met mijn dure keuken toch een jaartje of 15 of zo doen en met een Ikea keuken is het iets makkelijker, als je hem zat bent, er iets leuks mee te doen of te vervangen. Dus als ik mijn keuken zat ben hang ik er nog jaren aan vast of moet een andere man zoeken
Ooit zei iemand over mij: die geeft haar handen en ziel nog weg aan een ander.
Ik heb ze beiden toch maar gehouden
pi_84241646
Een andere man zoeken!
Daarom bij m'n moeder een Ikea-keuken, je moeder ruil je niet zomaar in

Woensdag aanstaande komt de keukenboer voor het inmeten van het keukenblad! Jaja, m'n moeder wil een 'silestone' blad, de keukenman komt met stalen en woensdag gaan we dus ook uitkiezen welke het gaat worden!!! Het wordt waarschijnlijk een donkere kleur, een donkere grijstint. En woensdag ga ik ook de plinten onder de keuken plaatsen. Dan heb ik dus weer echt iets te posten! Morgen naar Ikea met m'n vriend, hij is helemaal aangestoken met het 'bouw-je-eigen-Zweedse-droomkeuken-syndroom' dus gaan we morgen kijken voor zijn keuken!

[ Bericht 0% gewijzigd door Leonietje83 op 19-07-2010 17:37:35 (Linkje gewijzigd!) ]
pi_84242373
Petje af hoor superstrak geworden!
pi_84338180
BELOOFDE UPDATE!

Pas 's middags begonnen met klussen. Eerst de spotjes (ook DIODER-led verlichting van Ikea) gemonteerd en aangesloten: (M'n moeder heeft heel netjes de kabelgootjes geplakt!)

Zo zitten nu de knoppen. De voorste is van de spots, de andere twee van de gekleurde leds boven de kastjes: Moet nog afgewerkt worden maar zo zitten de knoppen dus aan de buiten-zijkant van het bovenkastje.

De verlichting was nog maar net aangesloten toen de man van keukencentrum Tiel kwam om het blad in te meten! Na alle stalen gezien te hebben, hebben we voor zwart gekozen met een 'spikkel' er in.
Op de foto die rechtsonderin. Die bleek goedkoper dan de kleur waar ik de offerte voor aangevraagd had! Ook een keer een meevaller...

Dat inmeten van het blad voelde als een soort examen. Heel spannend of alles wel goed was. Maar die man (die er uitzag als een jongen) vond dat ik het heel goed had gedaan, ondanks de niet-standaard-keuken! Alles netjes waterpas en haaks!!!
Het blad wordt 4,2cm dik en er komt een andere wasbak in, die verzonken in het blad komt te liggen. Eind augustus wordt het blad geleverd en gemonteerd. Zinnin!
Toen de man weer weg was, heb ik eerst het beugeltje voor de handdoek enzo opgehangen, en daarna ben ik het gevecht aangegaan met de plinten onder de keuken.

Ondanks de tegenslag met de plinten waar ik jullie dit keer niet mee zal vervelen, is het allemaal toch gelukt! Plinten onder de hoge kasten: (Met ventilatierooster dat ik bij de Gamma gekocht had - die plastic dingen van de Ikea vond ik echt te lelijk!)

Dit rooster dus:

Plinten aan weerzijden van de plint-lade:

En nog een keer dezijkant van de vaatwasser met hang-stangetje:
DENK DE ZOOI MAAR EVEN WEG

En vanuit de oude, vertrouwde hoek: (Weer zooi wegdenken!)

Nu nog de sierrandjes onderaan de bovenkastjes, achterwandplaten en nog veel meer...
Dus wordt vervolgd weer!

[ Bericht 0% gewijzigd door Leonietje83 op 22-07-2010 00:02:42 (Denk de zooi even weg! :)) ]
pi_84346232
loopt dat nieuwe blad straks dan ook door op het ladenkastje aan de zijkant?
ziet er verder mooi uit. al zou ik het zelf anders hebben gedaan met de vaatwasser (blijf het een rare verspringing vinden) maar afgezien daarvan ziet het er top uit
pi_84347189
Mijn complimenten voor je leuke en praktische oplossingen het is een pracht van een keuken geworden en straks met het blad er op, helemaal af!
Maar uit mijn vakgebied ben ik niet weg van deze oplossing

dat komt bij mij heel amateuristisch over, ik hou namelijk niet van weggewerkte snoertjes
  donderdag 22 juli 2010 @ 10:58:15 #114
249105 BillsGate
Kijkt links en rechts
pi_84347952
Daar viel ik ook een beetje over.

Waarom haal je bij de bouwmarkt niet gewoon drie inbouwschakelaars?
pi_84348107
Omdat het geen 'gewone' schakelaars zijn, er zitten heel veel mini-draadjes in. En ik ben niet zo goed met elektriciteit. Daarnaast zie je ze straks nauwelijks meer (alleen als je bukt) omdat er een sierrand voor zit. Dus gemakkelijke, goedkope manier zo.
  donderdag 22 juli 2010 @ 11:21:34 #116
249105 BillsGate
Kijkt links en rechts
pi_84348727
Mocht je je bedenken, de minidraadjes kun je met een kroonsteentje omzetten naar installatiedraad, wat je weer heel gemakkelijk in die schakelaars klikt.

Maar als het straks toch uit het zicht zit, zou ik me er ook niet zo druk over maken
  Moderator donderdag 22 juli 2010 @ 12:22:30 #117
92034 crew  Vonkenboer
pi_84350971
Schoonheidsprijs verdiend het inderdaad niet; maar om het nou met behulp van een kroonsteen om te zetten naar installatiedraad is ook niet juist.

Enige juiste manier is dan het aan persen van adereindhulzen; maar als je niet handig bent met elektriciteit of het gereedschap daarvoor niet hebt zou ik het zo laten
  donderdag 22 juli 2010 @ 16:01:01 #118
249105 BillsGate
Kijkt links en rechts
pi_84359574
Wat is er eigenlijk mis met zwakstroom over een kroonsteentje? (gewoon nieuwsgierig, nofi )

Het is toch zwakstroom?
  Moderator donderdag 22 juli 2010 @ 16:45:54 #119
92034 crew  Vonkenboer
pi_84364205
Ik weet inmiddels niet meer waar het over gaat... Zoals ik al zei, ik kan niets met stroom... (Ben blij dat m'n stopcontacten in de keuken het doen!) (Was wel weer goed in 'het schakelbord' bij vwo natuurkunde in de 5e klas ?!)
pi_84364728
Waarom heb je tegen je bovenkastjes zo'n afsluitelement geplakt met open schappen? Zie je alle zooi liggen. VInd het wel ideaal dat je nu de zijkant van je vaatwasser kunt gebruiken als handdoekenrekje, want waar laat je die anders.
Complimenten!
pi_84408601
Dat je die keuken zelf geplaatst hebt, vind ik heel knap. Alleen de electriciteit had je beter kunnen laten doen denk ik, met die schakelaars is gewoon gepruts, en die stopcontacten met die inbouwdozen is ook niet juist. Je hebt ze er gewoon tegenaan geschroeft maar ze moeten echt in het hout, je mag nooit stopcontacten in hout maken.

Vanuit mijn vakgebied bekenen springen de tranen mij in de ogen!
Een meid moet zuigen als een Vredo, trekken als een Inter, zuipen als een MF, eruit ziet als een Deutz, de zuinigheid van een Fendt en lekken als een New Holland!
pi_84581342
Je hebt gelijk, het kan altijd beter. Maar ook gevaarlijker.

In de oude keuken had m'n moeder vele verlengsnoer-stekkerdozen op het aanrechtblad liggen...

Eind augustus komt het blad en de nieuwe eettafel, dan weer een update!
pi_84582291
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 11:10 schreef Leonietje83 het volgende:
Je hebt gelijk, het kan altijd beter. Maar ook gevaarlijker.
[ afbeelding ]
In de oude keuken had m'n moeder vele verlengsnoer-stekkerdozen op het aanrechtblad liggen...

Eind augustus komt het blad en de nieuwe eettafel, dan weer een update!
En dan vind het men nog vreemd ook als er een een keertje brand uitbreekt :(
pi_86149987
JAAAAAA !!!! Toen was eindelijk de dag aangebroken dat de mannen van Keukencentrum Tiel het nieuwe blad kwamen plaatsen!!!!

De nieuwe tafel van HIP wonen was vorige week al geleverd:
(Denk de troep wederom maar weer weg!)

Maar vandaag moest het dus allemaal weer gaan gebeuren.
De tijdelijke bladen eraf, dus ook het gasfornuis, de kraan en spoelbak...
Voelde echt een beetje 'terug bij af'.

Maar toen kwamen de mannen met het blad *O* *O*

En ook voor op de hogere kastjes:

Of ze de spoelbak er meteen in zouden kitten. Liever niet! Nu kon ik nog makkelijk bij de kraan- en zeepdispenser aansluitingen! Dus vol goede moed meteen de nieuwe kraan (Ikea: Tärnan met uittrekbare hals) en zeepdispensers (Ringskär, één voor handzeep én één voor afwasmiddel) aansluiten. *O*
Blijken de flexibele leidingen van de kraan veeeeeel langer dan die van de oude kraan. En zijn deze dus niet zonder knikken aan te sluiten op de waterleidingen... -O-

Nu moeten de leidingen dus ingekort maar daarvoor zit alles in de weg... :(
En heb ik dus ook de spoelbak nog niet in het blad gekit want dan kun je er nauwelijks meer bij.
Echt heel vervelend want ik heb nu nauwelijks meer tijd om aan de keuken te werken, en zoals je ziet, moet er nog veel gedaan worden. Vooral de achterwand wordt nog een helse klus...

Maar m'n moeder kan voorlopig dus niet gebruik maken van de kraan. Echt weer een tegenslag.
Gelukkig is het plaatsen en kitten van de kookplaat wel gelukt.
De mannen van Keukencentrum Tiel waren zo lief geweest om een halve bus zwarte kit voor me achter te laten! Voornamelijk voor de spoelbak, die zij anders zouden doen (blij dat ik dat zelf wilde doen!!!) maar die kwam voor de kookplaat natuurlijk ook heel goed van pas!

Met zware gereedschapskist er op om hem goed aan te drukken :)

Volgende update volgt hopelijk snel!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')