Als dat niet zo zou zijn, dan was is al lang dood geweest.quote:Op maandag 17 mei 2010 22:11 schreef ScarFace- het volgende:
Het komt wel goed hoor Autidudeje kan het.
Ik heb net dat boek besteld en krijg het morgen binnen als het goed is.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 09:03 schreef robuust89 het volgende:
http://www.hetdolhuys.nl/43e-april/Een-levenslustige-autist
interessantben wel nieuwsgierig naar "hoe hij t doet" als het ware
heerlijk dit weer. Alleen balen als je thuis moet zitten wachten op een pakketjequote:Op dinsdag 18 mei 2010 14:35 schreef sempron2400 het volgende:
Hallo ambtenaren
Bevalt het een beetje, het zonnige weer?
Hier gewoon werken...
Dat hoeft niet, ze geven het aan je buren als je er niet bent. Tenzij aangetekende dan komen ze nog eens langs & daarna moet je het bij het locale afhaalcentrum gaan ophalen.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 15:35 schreef francis998 het volgende:
[..]
heerlijk dit weer. Alleen balen als je thuis moet zitten wachten op een pakketje.
Ik ben ook hard aan het werk hoor.. maar heb wat probleempjes, en dat ga ik nu proberen op te lossen.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 14:35 schreef sempron2400 het volgende:
Hallo ambtenaren
Bevalt het een beetje, het zonnige weer?
Hier gewoon werken...
weet ik. Alleen ik wil zo graag snel ontvangenquote:Op dinsdag 18 mei 2010 15:49 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Dat hoeft niet, ze geven het aan je buren als je er niet bent. Tenzij aangetekende dan komen ze nog eens langs & daarna moet je het bij het locale afhaalcentrum gaan ophalen.
Kinderopvang?? zit dat er ook nog bij?quote:Op dinsdag 18 mei 2010 17:26 schreef Cassandra87 het volgende:
Deze ambtenaar was wel aan t werk, sochtends. Kinderopvang gedraaid. Smiddags vrij, en nu was ik gaar, ben in slaap gevallen samen met*oh het heerlijke leven* net wakker en nu maar weer t brave huisvrouwtje spelen door te koken
Nogmaals, interessant werkquote:Op dinsdag 18 mei 2010 17:30 schreef Cassandra87 het volgende:
De aanvragenNiet de opvang zelf gelukkig
Mooie gedachte! Het is ook prettig dat je de vrijheid hebt om je werkgever te kiezen, en petje af dat je niet voor het geld bent gegaan, maar echt waar je hart ligt. Dat je met plezier naar je werk gaat. 22 jaar is een mooie leeftijd, je kunt dan nog alle kanten op en staat aan het begin van je carrière.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 20:47 schreef Cassandra87 het volgende:
Dat is ook de kern Sempron. Je ergens thuis voelen. Weten dat je anders bent. Dat is wat ik laatst probeerde te zeggen, hoe kun je ontsnappen aan die 'ik-heb-autisme-gedachte'. Ik kan heel veel richtingen op met mijn capaciteiten, ik kan ook heel veel gaan verdienen in de toekomst (vergeet soms nl. vaak dat ik nog maar 22 ben)
Maar ik kies bewust voor de zorgsector omdat dat mij gelukkig maakt, daar voel ik mij thuis.
En heel toevallig had ik t net met mijn vriend erover. anderhalf jaar geleden zei ik geen woord op vergaderingen, tot ergernis van collega's. Inmiddels heb ik t hoogste woord, kwestie van a) over die drempel heen willen en durven stappen en b) vervolgens je 'thuis voelen in dat patroon' (is nl. iets dat tijd kost)
Wat is dan je genoten opleiding? Wellicht heb je door ervaring een bepaald werk- en denkniveau behaald, je doet tenslotte reguliere arbeid. Mijn vader bv. heeft door middel van certificaten en cursussen bij een bedrijf een bepaald werk- en denkniveau gehaald.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 21:25 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik heb niet eens een startkwalificatie..
Openstaan voor groei is ook belangrijk, voor je omgeving. Om daar samen in mee te gaan. Want als je een stuffe omgeving hebt, zul je je daar ook niet prettig en gemotiveerd bij voelen.
Het is ook niet zo zeer om je met zn allen anders te voelen. Als iedereen een paars kleurtje had schept dat al een band, of dat nu mensen zijn met beperking of niet. De enige met een blauw kleurtje zal uit te toon vallen, of hij nu goed functioneert of niet. In de soos is dat inderdaad ook zo, over de algehele linie weet je dat je allemaal anders bent en dus is iedereen het zelfde. Individueel gezien kun je alsnog uit de toon vallen door bijv. geen aansluiting te vinden ivm niveau of interesses.
Ik moet in dit onderwerp wel denken aan t onderschrift van EG. De vreemde eend in de bijt ben jij. Dat klopt wel. Als iemand stil staat bij zijn anders-zijn gaat dit opvallen. Op t moment dat je zelf niet meer nadenkt over wat je wel of niet kan en naar eigen kunnen zo goed mogelijk mee functioneert schept dat al een heel ander beeld. Althans, zo interpreteer ik t.. Dan kunnen anderen je nog wel een vreemde eend vinden, je bent gewoon mens zoals ieder ander (en 'je' en 'jij' bedoel ik dan weer algemeen, niet specifiek op jou)
Petje af hoor! Dat is een hele stap, dat betekent dat je er zelf ook wel achter was dat je meer in je mars hebt.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 21:51 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik heb VMBO gedaan, en zit op HBO werk en denk niveau door ervaring inderdaadDraai sedert mijn 15e mee. Moet wel zeggen dat k alleen hbo niveau haal als ik iets interessant vind. Hier thuis bij mijn vriend delf ik t onderspit qua intelligentie
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |