abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81355184
Verplicht de corporaties gewoon om onder de 638 te blijven met huur... klaar, iedereen goedkoop wonen.
dag
pi_81355216
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 19:33 schreef draaijer het volgende:

[..]

Ik geloof gewoon absoluut niet dat er geen baan te vinden is. Naar mijn idee is dat gewoon een gebrek aan verantwoordelijkheid.

Ik zou iedereen aanraden een bepaald carrière doel na te streven. Dan komt dit land nog ergens.
Het ligt er aan waar je woont en wat voor opleiding je hebt gehad.
Als er dan ook nog grote klappen zijn geweest in die sector kun je wel nagaan dat er meer werknemers dan banen zijn.

Ik kan wel een carrieredoel nastreven maar als daar geen werk in is houdt het wel op.
pi_81355249
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 19:15 schreef draaijer het volgende:

[..]

Niks mis met een deadline. Je krijgt 1 of 2 jaar om een koophuis te zoeken
lijkt me beter om met alle subsidies te stoppen en de woningmarkt te hervormen in plaats van mensen te dwingen
I don't know if God exists, but it would be better for His reputation if He didn't.
Als de HEER zou mogen stemmen, dan is het zeer onwaarschijnlijk dat hij op het CDA zou stemmen
pi_81355305
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 20:05 schreef KingOfMars het volgende:
Ik heb trouwens wel een idee. So crazy it just might work.

Wat dachten we van... huizen bouwen.

.

dat dus weilanden genoeg, die boeren gaan toch allemaal failliet
I don't know if God exists, but it would be better for His reputation if He didn't.
Als de HEER zou mogen stemmen, dan is het zeer onwaarschijnlijk dat hij op het CDA zou stemmen
pi_81355326
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 20:12 schreef Peter het volgende:
Verplicht de corporaties gewoon om onder de 638 te blijven met huur... klaar, iedereen goedkoop wonen.
We kunnen ook gewoon gratis geld uitdelen.
  woensdag 12 mei 2010 @ 20:15:19 #106
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_81355343
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 20:12 schreef Peter het volgende:
Die regels zijn een aantal jaren geleden afgeschaft, sindsdien zijn er hele mooie huizen gebouwd, vooral in de dure klasse.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_81355351
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 20:11 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Zijn er zoveel daklozen dan?
Oh sorry, nav dit topic dacht ik dat er een probleem was! My bad.
pi_81355457
Dit land zit vol met graaiers (in de zin van handjes ophouden) Niet willen werken omdat je gemotiveerd wordt om zo min mogelijk te verdienen zodat je de laagste belasting in mag kopen en de meeste subsidies mag opstrijken. Parttime werken is zooooooooo old skool dat laatste was een grapje , maar ik ben wel van mening dat er wat meer gewerkt mag worden
pi_81355495
Ik begrijp per definitie niet dat je gaat huren als je ook kan kopen.. Maar goed, zal ik me wel niet diep genoeg in verdiept hebben
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 12 mei 2010 @ 20:19:00 #110
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_81355536
Ik heb 2 keuze's.
1. Geen leuke dingen meer doen voor een lange tijd en in een koophuis wonen.
2. Blijven zitten waar ik zit en leven.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_81355547
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 20:00 schreef draaijer het volgende:

[..]

\o/ is an sich wel een snaartje ja haha

Ik zou willen dat ik tot de grootverdieners zou behoren. Ik gun het ze van harte. Het is niet zomaar gekomen, ze hebben ervoor moeten knokken en nog steeds knokken. Daarom vind ik het krom om ze te straffen wat ze voor ons allen betekenen
Er wordt ook nergens zoveel met vage constructies gewerkt als bij die hoge inkomensgroep. Om maar te zwijgen over dat gegraai in de top.

En wat ze voor ons betekenen? Het waren de topmannen bij de bank die maar bleven graaien waardoor die hele economie nu naar de mallemoer is. En diezelfde topmannen zitten nog steeds op hun stioel bonussen naar binnen te harken. Dat vind ik pas krom, de boel oplichten en er nog een beloning voor krijgen ook.
pi_81355621
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 20:19 schreef Netsplitter het volgende:
Ik heb 2 keuze's.
Dat is echt onzin.. Als je een maximale hypotheek wilt scoren en of boven je stand wilt wonen wel. Keuzes, keuzes !!!!!!!!
pi_81355670
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 20:18 schreef draaijer het volgende:
Ik begrijp per definitie niet dat je gaat huren als je ook kan kopen.. Maar goed, zal ik me wel niet diep genoeg in verdiept hebben
Dat zou ook niet mijn keuze zijn. Maar vergeet niet dat banken momenteel niet heel enthousiast een hypotheek verstrekken. En als je een tijdelijk contract hebt moet je toch ergens wonen.
  woensdag 12 mei 2010 @ 20:21:25 #114
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_81355678
Met dit topic wil TS ons doen geloven dat ie een sociaal wezen is. Dat is de kern van zijn leugenachtigheid. TS is een botte boer die zichzelf in de roes van zijn succes heeft losgezongen van de rest van de wereld. Het liefste zit ie de godganse dag masturberend op zijn apenrots, terwijl hij lacht om al dat kleine mensenvolk onder hem en om hem heen; zonder koophok, zonder auto, zonder bravoure. Dan spuugt hij even naar benee, slaat nog eens met zijn dikke apenlul op het steen alsof het dondert en roept: GODVERDOMME WERK ER DAN OOK VOOR! IEDEREEN WIL TOCH ZIJN ZOALS IK?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_81355686
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 20:20 schreef draaijer het volgende:

[..]

Dat is echt onzin.. Als je een maximale hypotheek wilt scoren en of boven je stand wilt wonen wel. Keuzes, keuzes !!!!!!!!
Overigens vind ik het niet erg een molensteen te dragen omdat ik in mezelf geloof (Ringo deze was voor jou) en ga ik ervan uit dat ik meer ga verdienen. Waarom? Ik werk snoeihard aan mijn ontwikkeling en niks staat mij in de weg om mijn doelen te bereiken. Ambitie en drive...
pi_81355704
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 20:15 schreef KingOfMars het volgende:

[..]

Oh sorry, nav dit topic dacht ik dat er een probleem was! My bad.
Het probleem is dat er mensen zijn die in sociale huurwoningen zitten terwijl ze die sociale steun helemaal niet (meer) nodig hebben. En dat terwijl mensen die die steun wel nodig hebben geen huis kunnen krijgen, en in een te dure woning zitten met een hoop huursubsidie. Die huursubsidie betaal jij weer aan mee
pi_81355708
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 20:19 schreef Netsplitter het volgende:
Ik heb 2 keuze's.
Waarmee op wijze 2 nog veel meer geld in de economie komt en wat toch de geile droom van draaijer is, consumeren.
  woensdag 12 mei 2010 @ 20:22:12 #118
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_81355724
quote:
Niet iedereen geilt op bezit.
pi_81355731
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 20:21 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Dat zou ook niet mijn keuze zijn. Maar vergeet niet dat banken momenteel niet heel enthousiast een hypotheek verstrekken. En als je een tijdelijk contract hebt moet je toch ergens wonen.
true ben ik met je eens
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 12 mei 2010 @ 20:22:34 #120
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_81355742
quote:

[..]

Onzin omdat ik er voor kies om te leven ipv te kopen?
Ik zal nooit dezelfde ruimte krijgen die ik nu heb voor hetzelfde geld.
Zelfs niet als het een paar honderd euro meer is.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  woensdag 12 mei 2010 @ 20:23:06 #121
299194 DanHardy
WAR SONNEN!
pi_81355769
Draaijer braakt zoveel simpelheid uit dat ik niet weet of ik nu moet huilen of moet lachen. Je kunt nu eenmaal niet alles en iedereen spiegelen aan jouw roze wolk waar jij blijkbaar op leeft. Ik heb jarenlang gewerkt in de bouw. Eerst als werkvoorbereider en later als calculator. Dat ik op straat kwam te staan, heb ik dus volgens jou aan mezelf te danken? Dat heeft niks te maken, met het feit dat de hele bouw stil ligt en aannemers failliet gaan?
pi_81355772
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 20:17 schreef draaijer het volgende:
Dit land zit vol met graaiers (in de zin van handjes ophouden) Niet willen werken omdat je gemotiveerd wordt om zo min mogelijk te verdienen zodat je de laagste belasting in mag kopen en de meeste subsidies mag opstrijken. Parttime werken is zooooooooo old skool dat laatste was een grapje , maar ik ben wel van mening dat er wat meer gewerkt mag worden
Dat is wel waar. Een tijdje terug kregen de mensen die in Groningen in de bijstand zaten een bijdrage van ¤400,- als hun tv kapot was.
Volgens mij zijjn tv's er ook wel goedkoper, ook al is het ding dan 2ehands.
Dat zijn inderdaad dingen waarvan ik zoiets heb van
pi_81355793
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 20:21 schreef Ringo het volgende:
Met dit topic wil TS ons doen geloven dat ie een sociaal wezen is. Dat is de kern van zijn leugenachtigheid. TS is een botte boer die zichzelf in de roes van zijn succes heeft losgezongen van de rest van de wereld. Het liefste zit ie de godganse dag masturberend op zijn apenrots, terwijl hij lacht om al dat kleine mensenvolk onder hem en om hem heen; zonder koophok, zonder auto, zonder bravoure. Dan spuugt hij even naar benee, slaat nog eens met zijn dikke apenlul op het steen alsof het dondert en roept: GODVERDOMME WERK ER DAN OOK VOOR! IEDEREEN WIL TOCH ZIJN ZOALS IK?
Wat is er toch knul? Waar komt je frustratie vandaan?
Als je een vraag hebt, vraag het dan.. Assumption is THE mother of all f*ck-ups
pi_81355801
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 20:21 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Gelul! Net een huis gekocht terwijl ik een tijdelijk contract heb. Sterker nog, ik zat nog in mijn proeftijd op moment van tekenen. Ik kon bij de ABN, ING, AEGON etc. gewoon terecht. Drogreden dus..
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 12 mei 2010 @ 20:23:59 #125
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_81355813
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 20:21 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Waarmee op wijze 2 nog veel meer geld in de economie komt en wat toch de geile droom van draaijer is, consumeren.
We hebben een maand geleden 5 ruggen de economie in gepompt voor een vakantie.
Dat had niet gekund met een koophuis van 2,5 ton.
pi_81355841
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 20:21 schreef draaijer het volgende:

[..]

Overigens vind ik het niet erg een molensteen te dragen omdat ik in mezelf geloof (Ringo deze was voor jou) en ga ik ervan uit dat ik meer ga verdienen. Waarom? Ik werk snoeihard aan mijn ontwikkeling en niks staat mij in de weg om mijn doelen te bereiken. Ambitie en drive...
Ook al werk je snoeihard aan je ontwikkeling, je weet nooit wat de markt doet.

Twee jaar geleden was er in mijn sector een groot tekort aan mensen en nu zitten er honderden thuis.
Reken je dus niet te rijk.
pi_81355843
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 20:23 schreef DanHardy het volgende:
Draaijer braakt zoveel simpelheid uit dat ik niet weet of ik nu moet huilen of moet lachen. Je kunt nu eenmaal niet alles en iedereen spiegelen aan jouw roze wolk waar jij blijkbaar op leeft. Ik heb jarenlang gewerkt in de bouw. Eerst als werkvoorbereider en later als calculator. Dat ik op straat kwam te staan, heb ik dus volgens jou aan mezelf te danken? Dat heeft niks te maken, met het feit dat de hele bouw stil ligt en aannemers failliet gaan?
Tuurlijk heb je daar waarschijnlijk weinig invloed op kunnen hebben of de situatie waar je in verkeerde, maar je zou toch best een andere baan kunnen vinden?
  woensdag 12 mei 2010 @ 20:24:37 #128
188877 Stupendous76
pi_81355846
quote:
Omdat mensen andere keuzes maken dan jou welgevallig is?
Repent, Pray, Forgive
pi_81355885
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 20:15 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Die regels zijn een aantal jaren geleden afgeschaft, sindsdien zijn er hele mooie huizen gebouwd, vooral in de dure klasse.
Te weinig huizen voor armeren dus, omdat ze meer verdienen aan modale inkomens..

En oneerlijke concurrentie met commerciële partijen.
dag
pi_81355887
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 20:22 schreef Ringo het volgende:

[..]

Niet iedereen geilt op bezit.
Ringo ik zal het voor jou uitleggen. Daar gaat het niet om rekel. Het gaat om financiën?
pi_81355909
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 20:23 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Gelul! Net een huis gekocht terwijl ik een tijdelijk contract heb. Sterker nog, ik zat nog in mijn proeftijd op moment van tekenen. Ik kon bij de ABN, ING, AEGON etc. gewoon terecht. Drogreden dus..
Dat heb je goed gedaan dan. Maar ik denk wel dat ze absoluut strenger zijn geworden dan een paar jaar geleden.
pi_81355912
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 20:24 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Omdat mensen andere keuzes maken dan jou welgevallig is?
Dat begrijp ik, maar waarom zou je eenzelfde huis huren als je het ook kan kopen?
  woensdag 12 mei 2010 @ 20:26:30 #133
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_81355935
quote:

[..]

Jij bent er zo een die succes altijd kapitaliseert. Een echt salestype. Overal geld in willen zien, alles naar geld vertalen. Interessante mensen, leerzaam soms, maar ik zal ze nooit begrijpen.
pi_81355952
quote:
Jij verheft je eigen norm wel tot een algemene maatstaf. Je houdt daarbij geen rekening met mensen die andere prioriteiten stellen en die daarbij echt geen keuzes maken die onverantwoord zijn. Je houdt ook geen rekening met mensen die, zoals SL al schreef, werken in zorg en onderwijs en daarom misschien niet veel verdienen maar wel hard werken en ook nog maatschappelijk nuttig werk doen. Je erkent geloof ik nog wel dat die mensen bestaan maar je ziet ze kennelijk als een uitzondering of minderheid, want de klaplopers, dat zijn in jouw verhalen degenen die de norm in Nederland bepalen en die dus uitgangspunt moeten zijn bij het maken van beleid. Volgens mij is dat een belediging voor die grote groep mensen die niet in jouw norm past en die wel hard werkt maar daar niet veel mee verdient en ervoor kiest in een huurwoning te wonen. Je komt mij nogal wereldvreemd over.
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_81356013
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 20:21 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Zucht
Trek toch eens wat harder aan onze economie.. Dan kunnen we na verloop van tijd de mensen meer betalen die het verdienen zoals de mensen in de zorg
pi_81356019
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 20:24 schreef draaijer het volgende:

[..]

Tuurlijk heb je daar waarschijnlijk weinig invloed op kunnen hebben of de situatie waar je in verkeerde, maar je zou toch best een andere baan kunnen vinden?
Ben je echt zo dom?

Ik zal het je uitleggen:

door de crisis werd er minder gebouwd, bedrijven konden dus niet meer rondkomen en gingen failliet.
Dan worden die mensen ontslagen.
Er zijn dus meer mensen dan banen.

Dus nee, dan is het niet makkelijk om werk te vinden.
pi_81356113
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 20:26 schreef mane het volgende:

[..]

Jij verheft je eigen norm wel tot een algemene maatstaf. Je houdt daarbij geen rekening met mensen die andere prioriteiten stellen en die daarbij echt geen keuzes maken die onverantwoord zijn. Je houdt ook geen rekening met mensen die, zoals SL al schreef, werken in zorg en onderwijs en daarom misschien niet veel verdienen maar wel hard werken en ook nog maatschappelijk nuttig werk doen. Je erkent geloof ik nog wel dat die mensen bestaan maar je ziet ze kennelijk als een uitzondering of minderheid, want de klaplopers, dat zijn in jouw verhalen degenen die de norm in Nederland bepalen en die dus uitgangspunt moeten zijn bij het maken van beleid. Volgens mij is dat een belediging voor die grote groep mensen die niet in jouw norm past en die wel hard werkt maar daar niet veel mee verdient en ervoor kiest in een huurwoning te wonen. Je komt mij nogal wereldvreemd over.
Op alles is een uitzondering.. Je zal het niet geloven, maar :
  • Mijn vrouw werkt in de zorg
  • A.s. zaterdag doe ik vrijwilligerswerk van 8am tot 7pm
  • pi_81356130
    quote:
    Op woensdag 12 mei 2010 20:28 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Ben je echt zo dom?

Ik zal het je uitleggen:

door de crisis werd er minder gebouwd, bedrijven konden dus niet meer rondkomen en gingen failliet.

Ik denk dat draaijer bedoelt in bijv een andere sector.
      woensdag 12 mei 2010 @ 20:30:19 #139
    6845 Ringo
    als een rollende steen
    pi_81356135
    quote:
    Op woensdag 12 mei 2010 20:25 schreef draaijer het volgende:

[..]

Ringo ik zal het voor jou uitleggen. Daar gaat het niet om rekel. Het gaat om financiën?
    Nee. Daar draait het juist niet altijd om, dat is precies jouw kronkel.
      woensdag 12 mei 2010 @ 20:31:00 #140
    299194 DanHardy
    WAR SONNEN!
    pi_81356162
    quote:
    Op woensdag 12 mei 2010 20:24 schreef draaijer het volgende:

[..]

Dat heb ik inderdaad, ik overleef wel. Maar jouw opmerking dat ontslag iets controleerbaars is, is gewoon quatch.
    pi_81356175
    quote:
    Op woensdag 12 mei 2010 20:28 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Ben je echt zo dom?

Ik zal het je uitleggen:

Ik zeg niet dat het makkelijk is, maar ik zweer dat ik de straat zou vegen als ik niks zou hebben en van daaruit verder zou gaan zoeken. Zo ben ik ook begonnen.
      Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 12 mei 2010 @ 20:31:09 #142
    8731 crew  Netsplitter
    #jesuisMasi
    pi_81356176
    Ik werk om te leven, niet om werk.
    Ik wil nu leven, niet wanneer het te laat is.
    pi_81356201
    quote:
    Op woensdag 12 mei 2010 20:29 schreef draaijer het volgende:

[..]

Op alles is een uitzondering.. Je zal het niet geloven, maar :
  • Mijn vrouw werkt in de zorg
  • A.s. zaterdag doe ik vrijwilligerswerk van 8am tot 7pm
  • Dan is het alleen maar moeilijker te begrijpen dat je deze standpunten hebt.
    pi_81356207
    quote:
    Op woensdag 12 mei 2010 20:30 schreef Ringo het volgende:

[..]

Nee. Daar draait het juist niet altijd om, dat is precies jouw kronkel.
    Mijn vraag over huren of kopen wel... zucht
      woensdag 12 mei 2010 @ 20:32:05 #145
    188877 Stupendous76
    pi_81356233
    quote:
    Op woensdag 12 mei 2010 20:26 schreef draaijer het volgende:

[..]

Dat begrijp ik, maar waarom zou je eenzelfde huis huren als je het ook kan kopen?
    Waarom zou je eenzelfde huis kopen als je het ook kan huren?
    Repent, Pray, Forgive
    pi_81356267
    quote:
    Op woensdag 12 mei 2010 20:26 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Dat heb je goed gedaan dan. Maar ik denk wel dat ze absoluut strenger zijn geworden dan een paar jaar geleden.
    Ze zijn strenger in de zin van BKR-notities en schulden. Eerder kon je een huis kopen met tienduizenden euro's schuld en bkr-notities. Dat lukt je nu niet meer, ook niet als je die leningen gewoon kan betalen naast je hypotheek. Maar juist nu zijn ze soepeler wat betreft contracten etc. omdat het hebben van een vast contract bijna tot een uitzondering gaat behoren. Een gevolg, en indirect een oorzaak, van de crisis. Men moet wel even een paar ton lenen, maar moet onder het mom van de crisis wel elk moment op straat gezet kunnen worden
    pi_81356279
    quote:
    Op woensdag 12 mei 2010 20:30 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Ik denk dat draaijer bedoelt in bijv een andere sector.
    Dan nog niet. Overal zijn namelijk mensen over.En in de sectoren waar dat niet zo is moet je weer een specifieke opleiding gehad hebben.
    pi_81356314
    quote:
    Op woensdag 12 mei 2010 20:31 schreef mane het volgende:

[..]

Dan is het alleen maar moeilijker te begrijpen dat je deze standpunten hebt.
    De 2 doelgroepen die jij beschrijft zijn wat mij betreft echt de uitzondering op de regel. Die zouden veel meer moeten verdienen omdat ze zo veel voor onze maatschappij betekenen. Daar wil ik echt wel meer belasting voor betalen, als ik maar weet dat het daar naartoe gaat. (en nee, niet omdat mijn schatje daarin werkzaam is)
    Het gaat mij om het basis principe als omschreven in de OP.. Daar sta ik achter. Hier staat niet hoe het dan exact in z'n werk moet gaan.
    pi_81356331
    quote:
    Op woensdag 12 mei 2010 20:32 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Ooit van banksparen en oude dag gehoord. Het schijnt dat mensen die nu een huis kopen over dertig jaar bijna geen woonlasten meer hebben en volop kunnen genieten van hun overwaarde en pensioen. Maar dat heb ik natuurlijk van horen zeggen
    pi_81356338
    quote:

[..]

Omdat ik het als investering zie en een huurhuis als bodemloze put.
    pi_81356347
    quote:
    Op woensdag 12 mei 2010 20:31 schreef draaijer het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat het makkelijk is, maar ik zweer dat ik de straat zou vegen als ik niks zou hebben en van daaruit verder zou gaan zoeken. Zo ben ik ook begonnen.
    Leuk bedacht, maar mijn vaste lasten moeten wel betaald worden. En dat gaat met het minimumloon niet lukken.

Kijk, als begin is het inderdaad leuk, maar als je nou weer dat werk zo moeten doen ga je dat financieel verre van grappig vinden.
    pi_81356352
    quote:
    Op woensdag 12 mei 2010 20:34 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Ooit van banksparen en oude dag gehoord. Het schijnt dat mensen die nu een huis kopen over dertig jaar bijna geen woonlasten meer hebben en volop kunnen genieten van hun overwaarde en pensioen. Maar dat heb ik natuurlijk van horen zeggen
    Precies. Sparen tegen de inflatie in
      woensdag 12 mei 2010 @ 20:34:58 #153
    102177 fs180
    ik rem voor katten
    pi_81356363
    quote:
    Op woensdag 12 mei 2010 19:20 schreef draaijer het volgende:

[..]

Nope koop je maar een hutje.. Er zijn mensen die die woonruimte harder kunnen gebruiken en niks kunnen kopen
    DIe arme krakers ja! Recht op woning!

Draaijer-topic; dit wordt enig
    pi_81356423
    quote:

[..]

Omdat huren geld weggooien is.

Een huis wordt in principe alleen maar meer waard. En na verloop van tijd heb je je hypotheek afbetaald waardoor je maandlasten lager worden.

De huur gaat elk jaar omhoog.
    pi_81356425
    quote:
    Op woensdag 12 mei 2010 20:34 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Leuk bedacht, maar mijn vaste lasten moeten wel betaald worden. En dat gaat met het minimumloon niet lukken.

Kijk, als begin is het inderdaad leuk, maar als je nou weer dat werk zo moeten doen ga je dat financieel verre van grappig vinden.
    Ik ben het met je eens hoor. Maar als ik ontslagen word en ik graag die molensteen om mijn nek wilde dragen, zal ik ook op de blaren moeten zitten. Dan zal ik mijn hok moeten verkopen en hopen dat er niet al teveel verlies is. Dat is het risico dat ik heb genomen
    pi_81356464
    quote:
    Op woensdag 12 mei 2010 20:34 schreef draaijer het volgende:

[..]

inflatie??

Overal in Europa hebben we loonsverlagingen, en hogere inhoudingen
    pi_81356469
    quote:
    Op woensdag 12 mei 2010 20:34 schreef fs180 het volgende:

[..]

DIe arme krakers ja! Recht op woning!

Draaijer-topic; dit wordt enig
    Thanks FS180.. Krakers zucht
    pi_81356530
    quote:
    Op woensdag 12 mei 2010 20:36 schreef draaijer het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens hoor. Maar als ik ontslagen word en ik graag die molensteen om mijn nek wilde dragen, zal ik ook op de blaren moeten zitten. Dan zal ik mijn hok moeten verkopen en hopen dat er niet al teveel verlies is. Dat is het risico dat ik heb genomen
    Als het goed is heb je jaren WW-premie betaald en ik neem aan dat je wel zo slim bent geweest om je hypotheek te verzekeren tegen eventueel ontslag.
    Dus om dan gelijk te gaan straatvegen...
      woensdag 12 mei 2010 @ 20:38:05 #159
    156695 Tism
    Sinds 24, Aug, 2006
    pi_81356531
    quote:

Ik werk snoeihard aan mijn ontwikkeling en niks staat mij in de weg om mijn doelen te bereiken. Ambitie en drive...
    Break a leg...letterlijk, eens kijken of je dan nog zo'n grote bek hebt, lutser dat je bent, met je belachelijke principes, ambities en drive..
    ....nachtrijder...Nachtzwelgje!
    pi_81356534
    quote:
    Op woensdag 12 mei 2010 20:33 schreef draaijer het volgende:

[..]

De 2 doelgroepen die jij beschrijft zijn wat mij betreft echt de uitzondering op de regel. Die zouden veel meer moeten verdienen omdat ze zo veel voor onze maatschappij betekenen. Daar wil ik echt wel meer belasting voor betalen, als ik maar weet dat het daar naartoe gaat. (en nee, niet omdat mijn schatje daarin werkzaam is)
    Het gaat mij om het basis principe als omschreven in de OP.. Daar sta ik achter. Hier staat niet hoe het dan exact in z'n werk moet gaan.
    Volgens mij richt jij je teveel op die mensen die volgens jou de regel zijn en zijn die uitzonderingen minder uitzonderlijk dan jij denkt. Daarnaast denk ik dat huren of kopen een individuele beslissing moet blijven en dat mensen niet gedwongen moeten worden. Ik denk wel dat de huizenmarkt flink op de schop moet. Dus: afschaffen van de hypotheekrenteaftrek, goedverdieners uit sociale woningbouw, en een toegankelijkere markt voor starters. Maar dat kan ook zonder deze dwingende maatregelen, denk ik.
    pi_81356543
    quote:
    Op woensdag 12 mei 2010 20:31 schreef Netsplitter het volgende:
    Ik werk om te leven, niet om werk.
    Ik wil nu leven, niet wanneer het te laat is.
    Ik werk om mijn gezin een fijne omgeving te bieden en de mogelijkheid te geven om te excelleren in hun ontwikkeling en toekomst kansen
    pi_81356588
    quote:
    Op woensdag 12 mei 2010 20:38 schreef mane het volgende:

[..]

Volgens mij richt jij je teveel op die mensen die volgens jou de regel zijn en zijn die uitzonderingen minder uitzonderlijk dan jij denkt. Daarnaast denk ik dat huren of kopen een individuele beslissing moet blijven en dat mensen niet gedwongen moeten worden. Ik denk wel dat de huizenmarkt flink op de schop moet. Dus: afschaffen van de hypotheekrenteaftrek, goedverdieners uit sociale woningbouw, en een toegankelijkere markt voor starters. Maar dat kan ook zonder deze dwingende maatregelen, denk ik.
    Prima ideeen. Maar dan zouden we alleen nog vlaktaks in moeten voeren en de subsidies afschaffen
    pi_81356606
    quote:

[..]

Juist, subsidie geven op leningen is niet meer van deze tijd.

Leningen zijn het einde van Europa
    pi_81356620
    quote:
    Op woensdag 12 mei 2010 20:38 schreef mane het volgende:

[..]

goedverdieners uit sociale woningbouw,
    Bij de woningbouw waar ik huur gebeurt dat al. Boven een jaarinkomen van , ik meen, ¤28.000,- kun je hier niet huren.
    pi_81356648
    quote:
    Op woensdag 12 mei 2010 20:39 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Bij de woningbouw waar ik huur gebeurt dat al. Boven een jaarinkomen van , ik meen, ¤28.000,- kun je hier niet huren.
    maar ook niet kopen
      woensdag 12 mei 2010 @ 20:40:30 #166
    74523 BaggerUser
    ModderFokker!
    pi_81356662
    Of de mensen die in de goedkope huizen willen wonen omdat ze lekker van hun uitkering aan het genieten zijn gaan eens aan het werk
    De enige echte BaggerUser!
    Riemen
    fiets kopen
    pi_81356679
    quote:
    Op woensdag 12 mei 2010 20:38 schreef Tism het volgende:

[..]

Break a leg...letterlijk, eens kijken of je dan nog zo'n grote bek hebt, lutser dat je bent, met je belachelijke principes, ambities en drive..
    Tja, ieder zijn of haar ding. Dan geloof jij er toch niet in. Ik start de dag altijd met te kijken naar mijn doelen en dat kan mij tot op het bot motiveren..
      woensdag 12 mei 2010 @ 20:41:00 #168
    188877 Stupendous76
    pi_81356685
    quote:

[..]

Omdat ik het als investering zie en een huurhuis als bodemloze put.
    Veel mensen blijkbaar niet.
    -----------------------------------
    quote:
    Op woensdag 12 mei 2010 20:36 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Omdat huren geld weggooien is.
    Je gooit geen geld weg, je huurt onderdak en dat krijg je dan ook.
    quote:
    Een huis wordt in principe alleen maar meer waard. En na verloop van tijd heb je je hypotheek afbetaald waardoor je maandlasten lager worden.

De huur gaat elk jaar omhoog.
    Wat wel raar is voor een produkt dat toch slijt.
    Repent, Pray, Forgive
      woensdag 12 mei 2010 @ 20:41:27 #169
    156695 Tism
    Sinds 24, Aug, 2006
    pi_81356710
    quote:
    Op woensdag 12 mei 2010 20:38 schreef draaijer het volgende:

[..]

Ik werk om mijn gezin een fijne omgeving te bieden en de mogelijkheid te geven om te excelleren in hun ontwikkeling en toekomst kansen
    En wat ga je doen als je dat van de ene op de andere dag niet meer kunt, he!?? Wat dan!?..
    ....nachtrijder...Nachtzwelgje!
      Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 12 mei 2010 @ 20:41:51 #170
    8731 crew  Netsplitter
    #jesuisMasi
    pi_81356728
    quote:

[..]

Ik heb geen kinderen en die zullen er hoogstwaarschijnlijk ook nooit gaan komen.
    Daarbij is dat natuurlijk een bs reden om een huis te kopen.
    pi_81356748
    quote:
    Op woensdag 12 mei 2010 20:39 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Dat is vrijwel overal. maar waarom zou die regel niet meer gelden als je er eenmaal inzit? Die regel is dus wel aannemelijk wil je er komen wonen, maar als je er eenmaal woont maakt het niet meer uit wat je verdient
      woensdag 12 mei 2010 @ 20:42:13 #172
    132605 kawotski
    Il Dottore
    pi_81356757
    quote:
    Op woensdag 12 mei 2010 19:21 schreef draaijer het volgende:

[..]

Auto is luxe = secundair.
    quote:
    Simpel
    inderdaad
    Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
    Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
    Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
    pi_81356758
    quote:
    Op woensdag 12 mei 2010 20:40 schreef BaggerUser het volgende:
    Of de mensen die in de goedkope huizen willen wonen omdat ze lekker van hun uitkering aan het genieten zijn gaan eens aan het werk
    Dan moet er wel werk zijn, kneus.
    pi_81356760
    quote:
    Op woensdag 12 mei 2010 20:40 schreef BaggerUser het volgende:

DAt koopwoningen zo in prijs gestegen zijn komt door de lage rentestand, dat kun je de huurders niet kwalijk nemen toch.

Als de rente stijgt dan komt het wel weer goed
    pi_81356771
    quote:

[..]

Ik denk dat dit toch een wat al te rooskleurig toekomstbeeld is. En dat teveel mensen hierop rekenen en hiervan uitgaan. Door de vergrijzing en door de hoeveelheid woningen die de laatste twintig jaar uit de grond zijn gestampt, krijg je volgens mij over een jaar of 15 een veel te groot aanbod op de woningmarkt. Daardoor dalen de prijzen. Daarnaast zou ik sowieso nog maar rekenen op veel financiele tegenvallers. Ik zie eerder rampspoed dan voorspoed op dit gebied in Europa. En daarom vind ik het zelf nog niet zo gek om te huren.
    pi_81356791
    quote:
    Op woensdag 12 mei 2010 20:41 schreef Tism het volgende:

[..]

En wat ga je doen als je dat van de ene op de andere dag niet meer kunt, he!?? Wat dan!?..
    Niet in een sociale huurwoning wonen, die zijn immers al bezet door jan modaal
      woensdag 12 mei 2010 @ 20:43:07 #177
    132605 kawotski
    Il Dottore
    pi_81356801
    quote:
    Op woensdag 12 mei 2010 19:23 schreef draaijer het volgende:

[..]

Niemand wordt zomaar ontslagen.
    Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
    Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
    Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
    pi_81356802
    quote:
    Op woensdag 12 mei 2010 20:41 schreef Tism het volgende:

[..]

Weer werken om het op te bouwen
    pi_81356892
    quote:
    Op woensdag 12 mei 2010 20:43 schreef draaijer het volgende:

[..]

Weer werken om het op te bouwen
    Ik denk dat hij bedoelt: als je niet meer in staat bent omdat te doen.
    pi_81356904
    Ik begrijp trouwens niet wat een Amsterdamse woningbouwvereniging in de Flevopolders te zoeken heeft.
    Laat ze dat eerst maar eens uitleggen

http://www.regiowebgidsze(...)oor-grondspeculatie/
    quote:
    Miljoenen verlies De Key door grondspeculatie

De Amsterdamse woninigbouwcorporatie De Key heeft tientallen miljoenen euro's verlies geleden met grondspeculaties in Zeewolde.
      woensdag 12 mei 2010 @ 20:46:03 #181
    102177 fs180
    ik rem voor katten
    pi_81356947
    quote:

[..]

In nederland?
    pi_81356959
    quote:
    Op woensdag 12 mei 2010 20:42 schreef Bruno25 het volgende:

[..]

DAt koopwoningen zo in prijs gestegen zijn komt door de lage rentestand, dat kun je de huurders niet kwalijk nemen toch.

Als de rente stijgt dan komt het wel weer goed
    Inderdaad een goede redenatie. Dat vroeger de rente ruim 10% was hoor je de zeikers niet zeggen. 12/13% betekent dat je het huis van toen 100.000 gulden nu 3/4 keer betaald hebt. Nu koop je voor nog geen 5%, dat betekent dat je nu je huis 1,5/2 keer betaalt
      woensdag 12 mei 2010 @ 20:46:28 #183
    102177 fs180
    ik rem voor katten
    pi_81356966
    quote:
    Op woensdag 12 mei 2010 20:45 schreef Bruno25 het volgende:
    Ik begrijp trouwens niet wat een Amsterdamse woningbouwvereniging in de Flevopolders te zoeken heeft

http://www.regiowebgidsze(...)oor-grondspeculatie/
    [..]
    Geld.
    pi_81356991
    quote:
    Op woensdag 12 mei 2010 20:46 schreef fs180 het volgende:

[..]

Geld.
    Publiek geld ??

Of is hier iemand heel erg rijk geworden
    pi_81357033
    Dit topic

Draaijer schijnt te vergeten dat een groot deel van de Nederlandse bevolking gewoon niet goed betalende banen heeft (en die verpleegsters, vuilnismannen, kassadame's, politiemannen en schoonmakers die zich het lazerus werken voor een hongerloontje hebben we toch echt wel nodig in Nederland). Allemaal dwingen om in een koophuis te gaan zitten? Lekker bezig dan...
      woensdag 12 mei 2010 @ 20:47:53 #186
    74523 BaggerUser
    ModderFokker!
    pi_81357034
    quote:
    Op woensdag 12 mei 2010 20:42 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Dan moet er wel werk zijn, kneus.
    Ik heb het niet over de mensen die 3 maanden werkloos zijn. Ik heb het over de mensen die al lange tijd niet aan het werk zijn. Bij bedrijven als de mc donalds zoeken ze altijd wel mensen.

Of voel je je aangevallen omdat niemand je wil hebben
    Riemen
    fiets kopen
    pi_81357068
    quote:
    Op woensdag 12 mei 2010 20:44 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Ik denk dat hij bedoelt: als je niet meer in staat bent omdat te doen.
    Dan heb ik een probleem en dan zou ik moeten roeien met de riemen die we hebben. Het is niet geschoten is altijd mis. Ik blijf liever nu schieten en dan zorgen/proberen dat ik de toekomst zeker ga stellen etc..
    pi_81357099
    quote:
    Op woensdag 12 mei 2010 20:47 schreef BaggerUser het volgende:

[..]

Ik heb het niet over de mensen die 3 maanden werkloos zijn. Ik heb het over de mensen die al lange tijd niet aan het werk zijn. Bij bedrijven als de mc donalds zoeken ze altijd wel mensen.

Of voel je je aangevallen omdat niemand je wil hebben
    Nee, maar sommige mensen redeneren heel makkelijk.
    In dit gedeelte van het land is momenteel niet veel werk.

Als je de mensen bedoelt die wel kunnen werken maar die gewoon geen zin hebben geef ik je gelijk.
    pi_81357114
    quote:
    Op woensdag 12 mei 2010 20:46 schreef fs180 het volgende:

[..]

In nederland?
    Ja.. Dat kan.. Of je laat iemand opgroeien in de ghetto of in een mooie wijk in Wassenaar op een goede school
      woensdag 12 mei 2010 @ 20:51:00 #190
    159093 bascross
    Get to the chopper!
    pi_81357168
    quote:
    Op woensdag 12 mei 2010 19:38 schreef draaijer het volgende:

[..]

Joh mijn ouwe lui hebben jaren geleden een hutje gekocht voor NFL 200.000 dat hok is inmiddels 35 jaar later veel en veel en veel meer waard geworden. Dus je kan het zien als lening of investering. Mijn ouders hebben een prachtig en super verzorgd hok. De maandelijkse lasten zijn om te lachen. Volgens mij Euro 100 ofzo.. Hoe relaxed..
    Misschien zijn er ook mensen die niet 35 jaar op dezelfde plaats willen wonen? Mensen verplichten een huis te kopen, omdat ze meer verdienen.

Meest belachelijke plan ooit.
    Bedankt Hans.
    pi_81357182
    quote:
    Op woensdag 12 mei 2010 20:47 schreef PaarsBeestje het volgende:
    Dit topic

Draaijer schijnt te vergeten dat een groot deel van de Nederlandse bevolking gewoon niet goed betalende banen heeft (en die verpleegsters, vuilnismannen, kassadame's, politiemannen en schoonmakers die zich het lazerus werken voor een hongerloontje hebben we toch echt wel nodig in Nederland). Allemaal dwingen om in een koophuis te gaan zitten? Lekker bezig dan...
    veel mensen kiezen er ook voor om 28 uur te werken, dan ga je maar wat meer uren draaien
    pi_81357224
    quote:
    Op woensdag 12 mei 2010 20:51 schreef bascross het volgende:

[..]

Misschien zijn er ook mensen die niet 35 jaar op dezelfde plaats willen wonen? Mensen verplichten een huis te kopen, omdat ze meer verdienen.

Meest belachelijke plan ooit.
    Ik woon nu het langste op 1 plaats. 3 jaar! Ik blijf hoppen en probeer het final hok te vinden en de juiste beslissingen te nemen.
    pi_81357240
    quote:
    Op woensdag 12 mei 2010 20:51 schreef draaijer het volgende:

[..]

veel mensen kiezen er ook voor om 28 uur te werken, dan ga je maar wat meer uren draaien
    In die baantjes 28 uur werken?

Sinds wanneer?
      woensdag 12 mei 2010 @ 20:53:26 #194
    188877 Stupendous76
    pi_81357288
    quote:

[..]

Veel mensen kiezen er ook voor om spijkerbroeken te dragen.
    Veel mensen kiezen er ook voor om maatpakken te dragen.
    Nou en?
    Repent, Pray, Forgive
      woensdag 12 mei 2010 @ 20:54:04 #195
    188877 Stupendous76
    pi_81357322
    quote:
    Op woensdag 12 mei 2010 20:52 schreef draaijer het volgende:

[..]

Ik woon nu het langste op 1 plaats. 3 jaar! Ik blijf hoppen en probeer het final hok te vinden en de juiste beslissingen te nemen.
    Kijk, daarom moeten mensen dus huizen kopen, zodat Draaijer zijn oude huis kwijt kan.
    Repent, Pray, Forgive
      Moderator woensdag 12 mei 2010 @ 20:54:08 #196
    236264 crew  capricia
    pi_81357326
    Wat mij betreft zijn sociale huurwoning ook voor mensen met een minder dan modaal inkomen.
    "People that use Fiat currency as a store of value.
    There is a name for it:
    We call them Poor"
      woensdag 12 mei 2010 @ 20:54:41 #197
    74523 BaggerUser
    ModderFokker!
    pi_81357354
    quote:
    Op woensdag 12 mei 2010 20:49 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Nee, maar sommige mensen redeneren heel makkelijk.
    In dit gedeelte van het land is momenteel niet veel werk.

Als je de mensen bedoelt die wel kunnen werken maar die gewoon geen zin hebben geef ik je gelijk.
    Op die groep doelde ik ja. Maar als iemand zich ergens 5 jaar lang bij een woningbouw heeft ingeschreven, in principe de eerste keus heeft, maar vervolgens niet in goedkope huizen mag en gedwongen wordt zijn zuur verdiende geld gelijk weer naar duurdere huizen door te sluizen, omdat paupers wel in een goedkoop huis mogen wonen vind ik niet kloppen.

Dan moet die pauper maar iets meer z'n best doen om wat meer te verdienen, of zich wat eerder moeten inschrijven.
    Riemen
    fiets kopen
    pi_81357389
    quote:

[..]

Je kletst echt maar een beetje wat. Wie van de groepen die ik noemde, werken dan 28 uur ineens? Die mensen hebben gewoon een k*tsalaris waarvoor de gemiddelde FOK!ker (want die zijn natuurlijk allemaal hoogopgeleid en verdienen een ton per jaar) niet uit hun bed zou komen. Helaas bestaat de beroepsbevolking voor een groot gedeelte uit hele gewone normale mensen die een gemiddeld salaris verdienen waarmee ze in 9 van de 10 gevallen maar net rondkomen. Het zou een beetje belachelijk zijn als we al die mensen dwingen om een koophuis te nemen..
    pi_81357435
    Een groot deel van de bevolking is al afhankelijk van huursubsidie om überhaupt de kosten voor hun woonruimte op te kunnen hoesten. Dit komt in de eerste plaats door slecht beleid, waardoor er te weinig goedkope woonruimte is. Dat er dan ook ergens een flessenhals zit doordat mensen vasthouden aan hun goedkopere woning om maar niet nóg duurder te moeten wonen is daar een symptoom van, geen oorzaak.

In plaats van mensen die stap naar nóg duurder te moeten wonen in te willen dwingen, zou het natuurlijk ook een idee zijn om deze burgers eens niet het vel over de oren willen trekken maar ervoor te zorgen dat er in de eerste plaats voldoende betaalbare woningen zijn voor mensen die modaal of minder verdienen.
    If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
      woensdag 12 mei 2010 @ 20:57:37 #200
    102177 fs180
    ik rem voor katten
    pi_81357496
    quote:
    Op woensdag 12 mei 2010 20:54 schreef capricia het volgende:
    Wat mij betreft zijn sociale huurwoning ook voor mensen met een minder dan modaal inkomen.
    Maar met 30k betaal je je wel rot aan belasting etc, en houd je uiteindelijk minder over dan je buurman met uitkering
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')