abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81355841
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 20:21 schreef draaijer het volgende:

[..]

Overigens vind ik het niet erg een molensteen te dragen omdat ik in mezelf geloof (Ringo deze was voor jou) en ga ik ervan uit dat ik meer ga verdienen. Waarom? Ik werk snoeihard aan mijn ontwikkeling en niks staat mij in de weg om mijn doelen te bereiken. Ambitie en drive...
Ook al werk je snoeihard aan je ontwikkeling, je weet nooit wat de markt doet.

Twee jaar geleden was er in mijn sector een groot tekort aan mensen en nu zitten er honderden thuis.
Reken je dus niet te rijk.
pi_81355843
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 20:23 schreef DanHardy het volgende:
Draaijer braakt zoveel simpelheid uit dat ik niet weet of ik nu moet huilen of moet lachen. Je kunt nu eenmaal niet alles en iedereen spiegelen aan jouw roze wolk waar jij blijkbaar op leeft. Ik heb jarenlang gewerkt in de bouw. Eerst als werkvoorbereider en later als calculator. Dat ik op straat kwam te staan, heb ik dus volgens jou aan mezelf te danken? Dat heeft niks te maken, met het feit dat de hele bouw stil ligt en aannemers failliet gaan?
Tuurlijk heb je daar waarschijnlijk weinig invloed op kunnen hebben of de situatie waar je in verkeerde, maar je zou toch best een andere baan kunnen vinden?
  woensdag 12 mei 2010 @ 20:24:37 #128
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_81355846
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 20:18 schreef draaijer het volgende:
Ik begrijp per definitie niet dat je gaat huren als je ook kan kopen.. Maar goed, zal ik me wel niet diep genoeg in verdiept hebben
Omdat mensen andere keuzes maken dan jou welgevallig is?
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_81355885
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 20:15 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Die regels zijn een aantal jaren geleden afgeschaft, sindsdien zijn er hele mooie huizen gebouwd, vooral in de dure klasse.
Te weinig huizen voor armeren dus, omdat ze meer verdienen aan modale inkomens..

En oneerlijke concurrentie met commerciële partijen.
dag
pi_81355887
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 20:22 schreef Ringo het volgende:

[..]

Niet iedereen geilt op bezit.
Ringo ik zal het voor jou uitleggen. Daar gaat het niet om rekel. Het gaat om financiën?
pi_81355909
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 20:23 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Gelul! Net een huis gekocht terwijl ik een tijdelijk contract heb. Sterker nog, ik zat nog in mijn proeftijd op moment van tekenen. Ik kon bij de ABN, ING, AEGON etc. gewoon terecht. Drogreden dus..
Dat heb je goed gedaan dan. Maar ik denk wel dat ze absoluut strenger zijn geworden dan een paar jaar geleden.
pi_81355912
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 20:24 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Omdat mensen andere keuzes maken dan jou welgevallig is?
Dat begrijp ik, maar waarom zou je eenzelfde huis huren als je het ook kan kopen?
  woensdag 12 mei 2010 @ 20:26:30 #133
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_81355935
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 20:21 schreef draaijer het volgende:

[..]

Overigens vind ik het niet erg een molensteen te dragen omdat ik in mezelf geloof (Ringo deze was voor jou) en ga ik ervan uit dat ik meer ga verdienen. Waarom? Ik werk snoeihard aan mijn ontwikkeling en niks staat mij in de weg om mijn doelen te bereiken. Ambitie en drive...
Jij bent er zo een die succes altijd kapitaliseert. Een echt salestype. Overal geld in willen zien, alles naar geld vertalen. Interessante mensen, leerzaam soms, maar ik zal ze nooit begrijpen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_81355952
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 20:18 schreef draaijer het volgende:
Ik begrijp per definitie niet dat je gaat huren als je ook kan kopen.. Maar goed, zal ik me wel niet diep genoeg in verdiept hebben
Jij verheft je eigen norm wel tot een algemene maatstaf. Je houdt daarbij geen rekening met mensen die andere prioriteiten stellen en die daarbij echt geen keuzes maken die onverantwoord zijn. Je houdt ook geen rekening met mensen die, zoals SL al schreef, werken in zorg en onderwijs en daarom misschien niet veel verdienen maar wel hard werken en ook nog maatschappelijk nuttig werk doen. Je erkent geloof ik nog wel dat die mensen bestaan maar je ziet ze kennelijk als een uitzondering of minderheid, want de klaplopers, dat zijn in jouw verhalen degenen die de norm in Nederland bepalen en die dus uitgangspunt moeten zijn bij het maken van beleid. Volgens mij is dat een belediging voor die grote groep mensen die niet in jouw norm past en die wel hard werkt maar daar niet veel mee verdient en ervoor kiest in een huurwoning te wonen. Je komt mij nogal wereldvreemd over.
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_81356013
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 20:21 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Waarmee op wijze 2 nog veel meer geld in de economie komt en wat toch de geile droom van draaijer is, consumeren.
Zucht
Trek toch eens wat harder aan onze economie.. Dan kunnen we na verloop van tijd de mensen meer betalen die het verdienen zoals de mensen in de zorg
pi_81356019
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 20:24 schreef draaijer het volgende:

[..]

Tuurlijk heb je daar waarschijnlijk weinig invloed op kunnen hebben of de situatie waar je in verkeerde, maar je zou toch best een andere baan kunnen vinden?
Ben je echt zo dom?

Ik zal het je uitleggen:

door de crisis werd er minder gebouwd, bedrijven konden dus niet meer rondkomen en gingen failliet.
Dan worden die mensen ontslagen.
Er zijn dus meer mensen dan banen.

Dus nee, dan is het niet makkelijk om werk te vinden.
pi_81356113
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 20:26 schreef mane het volgende:

[..]

Jij verheft je eigen norm wel tot een algemene maatstaf. Je houdt daarbij geen rekening met mensen die andere prioriteiten stellen en die daarbij echt geen keuzes maken die onverantwoord zijn. Je houdt ook geen rekening met mensen die, zoals SL al schreef, werken in zorg en onderwijs en daarom misschien niet veel verdienen maar wel hard werken en ook nog maatschappelijk nuttig werk doen. Je erkent geloof ik nog wel dat die mensen bestaan maar je ziet ze kennelijk als een uitzondering of minderheid, want de klaplopers, dat zijn in jouw verhalen degenen die de norm in Nederland bepalen en die dus uitgangspunt moeten zijn bij het maken van beleid. Volgens mij is dat een belediging voor die grote groep mensen die niet in jouw norm past en die wel hard werkt maar daar niet veel mee verdient en ervoor kiest in een huurwoning te wonen. Je komt mij nogal wereldvreemd over.
Op alles is een uitzondering.. Je zal het niet geloven, maar :
  • Mijn vrouw werkt in de zorg
  • A.s. zaterdag doe ik vrijwilligerswerk van 8am tot 7pm
  • pi_81356130
    quote:
    Op woensdag 12 mei 2010 20:28 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Ben je echt zo dom?

Ik zal het je uitleggen:

door de crisis werd er minder gebouwd, bedrijven konden dus niet meer rondkomen en gingen failliet.

Ik denk dat draaijer bedoelt in bijv een andere sector.
      woensdag 12 mei 2010 @ 20:30:19 #139
    6845 Ringo
    als een rollende steen
    pi_81356135
    quote:
    Op woensdag 12 mei 2010 20:25 schreef draaijer het volgende:

[..]

Ringo ik zal het voor jou uitleggen. Daar gaat het niet om rekel. Het gaat om financiën?
    Nee. Daar draait het juist niet altijd om, dat is precies jouw kronkel.
    He's simple, he's dumb, he's the pilot.
      woensdag 12 mei 2010 @ 20:31:00 #140
    299194 DanHardy
    WAR SONNEN!
    pi_81356162
    quote:
    Op woensdag 12 mei 2010 20:24 schreef draaijer het volgende:

[..]

Dat heb ik inderdaad, ik overleef wel. Maar jouw opmerking dat ontslag iets controleerbaars is, is gewoon quatch.
    pi_81356175
    quote:
    Op woensdag 12 mei 2010 20:28 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Ben je echt zo dom?

Ik zal het je uitleggen:

Ik zeg niet dat het makkelijk is, maar ik zweer dat ik de straat zou vegen als ik niks zou hebben en van daaruit verder zou gaan zoeken. Zo ben ik ook begonnen.
      Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 12 mei 2010 @ 20:31:09 #142
    8731 crew  Netsplitter
    #jesuisMasi
    pi_81356176
    Ik werk om te leven, niet om werk.
    Ik wil nu leven, niet wanneer het te laat is.
    OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
    pi_81356201
    quote:
    Op woensdag 12 mei 2010 20:29 schreef draaijer het volgende:

[..]

Op alles is een uitzondering.. Je zal het niet geloven, maar :
  • Mijn vrouw werkt in de zorg
  • A.s. zaterdag doe ik vrijwilligerswerk van 8am tot 7pm
  • Dan is het alleen maar moeilijker te begrijpen dat je deze standpunten hebt.
    The real is always way ahead of what we can imagine.
    pi_81356207
    quote:
    Op woensdag 12 mei 2010 20:30 schreef Ringo het volgende:

[..]

Nee. Daar draait het juist niet altijd om, dat is precies jouw kronkel.
    Mijn vraag over huren of kopen wel... zucht
      woensdag 12 mei 2010 @ 20:32:05 #145
    188877 Stupendous76
    wenst iedereen veel plezier
    pi_81356233
    quote:
    Op woensdag 12 mei 2010 20:26 schreef draaijer het volgende:

[..]

Dat begrijp ik, maar waarom zou je eenzelfde huis huren als je het ook kan kopen?
    Waarom zou je eenzelfde huis kopen als je het ook kan huren?
    Repent, Pray, Forgive
    Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
    Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
    pi_81356267
    quote:
    Op woensdag 12 mei 2010 20:26 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Dat heb je goed gedaan dan. Maar ik denk wel dat ze absoluut strenger zijn geworden dan een paar jaar geleden.
    Ze zijn strenger in de zin van BKR-notities en schulden. Eerder kon je een huis kopen met tienduizenden euro's schuld en bkr-notities. Dat lukt je nu niet meer, ook niet als je die leningen gewoon kan betalen naast je hypotheek. Maar juist nu zijn ze soepeler wat betreft contracten etc. omdat het hebben van een vast contract bijna tot een uitzondering gaat behoren. Een gevolg, en indirect een oorzaak, van de crisis. Men moet wel even een paar ton lenen, maar moet onder het mom van de crisis wel elk moment op straat gezet kunnen worden
    pi_81356279
    quote:
    Op woensdag 12 mei 2010 20:30 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Ik denk dat draaijer bedoelt in bijv een andere sector.
    Dan nog niet. Overal zijn namelijk mensen over.En in de sectoren waar dat niet zo is moet je weer een specifieke opleiding gehad hebben.
    pi_81356314
    quote:
    Op woensdag 12 mei 2010 20:31 schreef mane het volgende:

[..]

Dan is het alleen maar moeilijker te begrijpen dat je deze standpunten hebt.
    De 2 doelgroepen die jij beschrijft zijn wat mij betreft echt de uitzondering op de regel. Die zouden veel meer moeten verdienen omdat ze zo veel voor onze maatschappij betekenen. Daar wil ik echt wel meer belasting voor betalen, als ik maar weet dat het daar naartoe gaat. (en nee, niet omdat mijn schatje daarin werkzaam is)
    Het gaat mij om het basis principe als omschreven in de OP.. Daar sta ik achter. Hier staat niet hoe het dan exact in z'n werk moet gaan.
    pi_81356331
    quote:
    Op woensdag 12 mei 2010 20:32 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Ooit van banksparen en oude dag gehoord. Het schijnt dat mensen die nu een huis kopen over dertig jaar bijna geen woonlasten meer hebben en volop kunnen genieten van hun overwaarde en pensioen. Maar dat heb ik natuurlijk van horen zeggen
    pi_81356338
    quote:
    Op woensdag 12 mei 2010 20:32 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Omdat ik het als investering zie en een huurhuis als bodemloze put.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')