Dat kan jou wel rotten want daarvoor zitten we op dit forum. Als niemand in discussie zou gaan met elkaar is het snel over hier hoor.quote:Op woensdag 12 mei 2010 15:43 schreef HeatWave het volgende:
En dan nog, zal TS het er niet mee eens zijn, wat kan mij dat rotten verder?.
Als ik meer met nederlanders heb dan met anderen dan is dat aan mij lijkt me.
Lekker rustigquote:Op woensdag 12 mei 2010 15:44 schreef Equites het volgende:
[..]
Dat kan jou wel rotten want daarvoor zitten we op dit forum. Als niemand in discussie zou gaan met elkaar is het snel over hier hoor.
quote:
Gezien het feit dat de TS zo graag volhardt in zijn stompzinnigheid waag ik aan het denkvermogen van de TS te twijfelen.quote:Op woensdag 12 mei 2010 15:38 schreef Kabolter het volgende:
Psychologisch valt dit gedrag, waar TS niet zo blij mee is, heel goed te verantwoorden. Maar dat kan TS vast heel goed zelf ook wel bedenken.
Het is een misvatting dat iedereen hier zit om te 'discussieren'.quote:Op woensdag 12 mei 2010 15:44 schreef Equites het volgende:
[..]
Dat kan jou wel rotten want daarvoor zitten we op dit forum. Als niemand in discussie zou gaan met elkaar is het snel over hier hoor.
Aha, dit vind ik een goede uitlegquote:Op woensdag 12 mei 2010 15:46 schreef escalatie het volgende:
Het is niet zo zeer dat mensen het erger vinden, omdat het Nederlanders zijn, maar het raakt ze wel meer, omdat ze zich verbonden voelen met landgenoten, ook al kennen zij die personen niet persoonlijk.
Je kunt je verder dan afvragen waarom wij ons meer verbonden voelen met landgenoten. Mijn theorie is al volgt: de mens is origine een 'groepsdier'. Als groep moest je zien te overleven. De groep werd door de eeuwen heen groter; je stam, je stad, je streek en uiteindelijk je land of misschien in de toekomst Europa(..). Je kent elkaar niet meer persoonlijk, maar de verbondenheid blijft al dan niet in mindere mate. Als land heb je je eigen taal, cultuur, sociaal stelsel, enz. wat tegenwoordig de verbondenheid nog inhoudt.
Met andere woorden, zo raar vind ik het ook weer niet.
dat dusquote:Op woensdag 12 mei 2010 15:46 schreef escalatie het volgende:
Het is niet zo zeer dat mensen het erger vinden, omdat het Nederlanders zijn, maar het raakt ze wel meer, omdat ze zich verbonden voelen met landgenoten, ook al kennen zij die personen niet persoonlijk.
Je kunt je verder dan afvragen waarom wij ons meer verbonden voelen met landgenoten. Mijn theorie is al volgt: de mens is origine een 'groepsdier'. Als groep moest je zien te overleven. De groep werd door de eeuwen heen groter; je stam, je stad, je streek en uiteindelijk je land of misschien in de toekomst Europa(..). Je kent elkaar niet meer persoonlijk, maar de verbondenheid blijft al dan niet in mindere mate. Als land heb je je eigen taal, cultuur, sociaal stelsel, enz. wat tegenwoordig de verbondenheid nog inhoudt.
Met andere woorden, zo raar vind ik het ook weer niet.
Ik houd het op een schreeuw om aandacht. Maar dat komt doordat het een Nederlander is.quote:Op woensdag 12 mei 2010 15:46 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Gezien het feit dat de TS zo graag volhardt in zijn stompzinnigheid waag ik aan het denkvermogen van de TS te twijfelen.
Inderdaad, die kijken vanavond een filmpje en gaan naar bed en slapen er geen seconde minder om.quote:Op woensdag 12 mei 2010 15:48 schreef MaskOfSanity het volgende:
Veel mensen zeggen het ook 'erg' te vinden en acteren alsof ze geschokt zijn, omdat ze het gevoel hebben dat dat zo hoort. Over het algemeen komt er bitterweinig oprechte emotie bij kijken.
Dat laatste zeker. Ik zou het ook krankzinnig vinden om wakker te liggen van het feit dat volslagen onbekende een ongeluk hebben gehad eerder op de dag.quote:Op woensdag 12 mei 2010 15:50 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
Inderdaad, die kijken vanavond een filmpje en gaan naar bed en slapen er geen seconde minder om.
Wel cool, dat gedachtenlezen. Leer mij het eens?quote:Op woensdag 12 mei 2010 15:50 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
Inderdaad, die kijken vanavond een filmpje en gaan naar bed en slapen er geen seconde minder om.
Precies, maar half Nederland reageert alsof hun wereld instort.quote:Op woensdag 12 mei 2010 15:51 schreef MaskOfSanity het volgende:
[..]
Dat laatste zeker. Ik zou het ook krankzinnig vinden om wakker te liggen van het feit dat volslagen onbekende een ongeluk hebben gehad eerder op de dag.
Ik zou alles waar Joris Linssen bij betrokken is defitief van de buis halen.quote:Op woensdag 12 mei 2010 16:51 schreef Gia het volgende:
De eerste aflevering van 'Het Lagerhuis' is vanavond geschrapt vanwege deze ramp.
En 'Hello and Goodbye' van Joris Linssen ook.
Schandalig!! Als er alleen Afrikaanse slachtoffers waren geweest, waren deze uitzendingen gewoon door gegaan!!
Zoiets?
Bron?quote:Op woensdag 12 mei 2010 15:52 schreef HugoBaas het volgende:
Precies, maar half Nederland reageert alsof hun wereld instort.
Terechte vraag. Ben benieuwd.quote:Op woensdag 12 mei 2010 17:22 schreef Modus het volgende:
Ik lees nog steeds nergens waaróm nou juist het feit dat het landgenoten zijn dat meer band geeft. Er zitten waarschijnlijk ook mensen in dat vliegtuig met dezelfde schoenmaat als mensen hier. Waarom is die eigenschap dan geen bindende factor en nationaliteit wel?
Dat is nog steeds geen antwoord op de vraag waarom juist de gemeenschappelijke eigenschap nationaliteit zo lijkt te binden en andere niet of minder. Is ongetwijfeld 1 of andere psychologische verklaring voor te vinden, patriottisme enzo, maar dat is sowieso een interessant iets, waardoor ontstaat patriottisme.quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:04 schreef OmniRocket het volgende:
Het is net zo erg, alleen omdat het Nederlanders zijn is het dichterbij en raakt het je meer....
Ik denk eigenlijk dat de verklaring 'm gewoon hier inzit, dat je er meer van te zien krijgt op radio & tv. Wat al gezegd is, dat de impact dan groter wordt.quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:39 schreef Modus het volgende:
[..]
Dat is nog steeds geen antwoord op de vraag waarom juist de gemeenschappelijke eigenschap nationaliteit zo lijkt te binden en andere niet of minder. Is ongetwijfeld 1 of andere psychologische verklaring voor te vinden, patriottisme enzo, maar dat is sowieso een interessant iets, waardoor ontstaat patriottisme.
Hier de verklaring:quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:39 schreef Modus het volgende:
[..]
Dat is nog steeds geen antwoord op de vraag waarom juist de gemeenschappelijke eigenschap nationaliteit zo lijkt te binden en andere niet of minder. Is ongetwijfeld 1 of andere psychologische verklaring voor te vinden, patriottisme enzo, maar dat is sowieso een interessant iets, waardoor ontstaat patriottisme.
Volgens mij draai je het juist om, we krijgen er juist meer van te zien omdát er blijkbaar een band is vanwege die nationaliteit.quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:48 schreef OeJ het volgende:
Ik denk eigenlijk dat de verklaring 'm gewoon hier inzit, dat je er meer van te zien krijgt op radio & tv. Wat al gezegd is, dat de impact dan groter wordt.
Zoals je ook helemaal in een film kunt zitten, en misschien zelfs een traantje moet laten op den duur, zelfs als het niet eens echt is.
Nee, drama scoort. Een film zet je ook om die reden op, je wilt daar inzitten.. Als we morgen bedenken dat we een actie voor hongerend Uganda moeten beginnen, vinden we dat ook met z'n allen: "verschrikkelijk", "echt verschrikkelijk".quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:58 schreef Modus het volgende:
[..]
Volgens mij draai je het juist om, we krijgen er juist meer van te zien omdát er blijkbaar een band is vanwege die nationaliteit.
Als er geen NL in had gezeten had nu de NL media niet zo op zijn kop gestaan, daar gaat het om.quote:Op woensdag 12 mei 2010 19:01 schreef OeJ het volgende:
Nee, drama scoort. Een film zet je ook om die reden op, je wilt daar inzitten.. Als we morgen bedenken dat we een actie voor hongerend Uganda moeten beginnen, vinden we dat ook met z'n allen: "verschrikkelijk", "echt verschrikkelijk".
Voor hetzelfde geld wel. Zoals met dat Ugandavoorbeeld. Het is maar net wat we oppakken. Invloed van de media is daar groot in.quote:Op woensdag 12 mei 2010 19:03 schreef Modus het volgende:
[..]
Als er geen NL in had gezeten had nu de NL media niet zo op zijn kop gestaan, daar gaat het om.
Nou dat is leuk dat je het zegt, dat vind ik eik eenzelfde interessant fenomeen. Waarom is het leuker als die winnen, waarom is het leuker als een NL een Touretappe wint?quote:Op woensdag 12 mei 2010 19:03 schreef Elusive het volgende:
heb je dan wel een band met het nederlandse elftal? ik bedoel, die gasten ken je ook niet ?
Ja ik snap wel wat je bedoelt, die steeds groter wordende drang naar het lijkt wel onderdeel willen zijn van zulke gebeurtenissen, hoe tegenstrijdig dat ook mag klinken bij dit soort rampen. Dat lijkt soms zo sterk dat mensen bijna 'beledigd' lijken als ze er niet bij betrokken worden terwijl ze er eik helemaal niks mee te maken. Maar dat fenomeen staat los van het andere wat ik bedoel.quote:Op woensdag 12 mei 2010 19:05 schreef OeJ het volgende:
Voor hetzelfde geld wel. Zoals met dat Ugandavoorbeeld. Het is maar net wat we oppakken. Invloed van de media is daar groot in.
Ik vind voetbal boeiend, en zo'n vliegtuigongeluk niet, dus krijg daar maar weinig van mee.quote:Op woensdag 12 mei 2010 19:08 schreef Modus het volgende:
[..]
Nou dat is leuk dat je het zegt, dat vind ik eik eenzelfde interessant fenomeen. Waarom is het leuker als die winnen, waarom is het leuker als een NL een Touretappe wint?
En de 'verschuiving' die daar ook in kan zitten, Ajaxsupporters die 'tegen' Feyenoord zijn maar als die samen in het NL elftal zitten dat ineens weer minder of helemaal niet storend vinden.
Omdat Libiërs nog niet in het bewustzijn van mensen leven. Dat kan ook veranderen, als er maar aandacht voor is.quote:Op woensdag 12 mei 2010 19:12 schreef Modus het volgende:
[..]
Als er alleen maar Libiërs in het vliegtuig hadden gezeten, denk ik toch echt dat er veel minder aandacht aan besteed was dan wat er nu gebeurt.
quote:Op woensdag 12 mei 2010 20:52 schreef Ensaf het volgende:
Terechte klacht!
Ik heb laatst ook al een boze brief naar Omrop Fryslân gestuurd omdat ze meer aandacht hadden voor een auto-ongeluk bij Ferwert dan voor een busongeluk in Ulaanbatur!
quote:Op woensdag 12 mei 2010 14:35 schreef CompleetZuivelonbijt het volgende:
uhh dat lijkt me toch logisch..?
quote:Veel doden bij vliegtuigcrash India
` Bij de Indiase stad Mangalore is een
vliegtuig bij de landing doorgeschoten
en verongelukt.Het toestel van Air
India Express kwam uit Dubai.Er waren
ruim 160 mensen aan boord.
Indiase functionarissen vrezen dat
bijna alle inzittenden zijn omgekomen.
Zes mensen zouden zijn gered.Na het
ongeluk vloog het vliegtuig in brand.
Omdat de luchthaven in een vallei ligt,
kunnen hulpverleners moeilijk bij de
plek van het ongeluk komen.
De oorzaak van het ongeluk is evenals
de nationaliteit van de slachtoffers
onbekend.De landingsbaan in Mangalore
geldt als moeilijk voor piloten.
Vliegtuigen crashen de laatste tijd met bosjes, Arcee, je mag blij zijn dat je daar geen statistieken van bijhoudt, want dan kreeg je het erg druk.quote:
Wat moet daar over gepost worden, dan?quote:Op donderdag 29 juli 2010 13:36 schreef Arcee het volgende:
Nog geen 10 posts in 24 uur tijd: Passagiersvliegtuig stort neer in Pakistan
Waar zie je mijn mening?quote:Op donderdag 29 juli 2010 14:32 schreef Gia het volgende:
Wat moet daar over gepost worden, dan?
Vraag me ook af of jij de hele dag loopt te huilen, want elke seconde sterft er wel iemand ergens ter wereld. En volgens jou moet je dat net zo erg vinden als wanneer je oma of je moeder sterft.
terechte klochtquote:Op woensdag 12 mei 2010 14:35 schreef HugoBaas het volgende:
de dood van andere mensen.
En dan gaan huilen over een paar Nederlanders die zijn neergestort.
Als er een vliegtuig crashed in Afrika met 200 Afrikanen erin hoor je ze niet.
Klacht: mensen die een crash erger vinden als er Nederlanders zijn omgekomen
Ik walg van die mensen
Excuses, dacht dat je het aanhaalde omdat jij ook zo dacht.quote:Op donderdag 29 juli 2010 14:37 schreef Arcee het volgende:
[..]
Waar zie je mijn mening?
Dit ging niet over mijn mening, maar over die van TS. Ik haalde het topic aan als voorbeeld.
komt door loveparadequote:Op donderdag 29 juli 2010 15:41 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
jezes wat een kick van dit topic
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |