abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81348322
Ik lees nog steeds nergens waaróm nou juist het feit dat het landgenoten zijn dat meer band geeft. Er zitten waarschijnlijk ook mensen in dat vliegtuig met dezelfde schoenmaat als mensen hier. Waarom is die eigenschap dan geen bindende factor en nationaliteit wel?
pi_81349392
Obvious troll is being obvious
Op woensdag 21 januari 2009 01:53 schreef helldeskr de waarheid.
pi_81349725
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 17:22 schreef Modus het volgende:
Ik lees nog steeds nergens waaróm nou juist het feit dat het landgenoten zijn dat meer band geeft. Er zitten waarschijnlijk ook mensen in dat vliegtuig met dezelfde schoenmaat als mensen hier. Waarom is die eigenschap dan geen bindende factor en nationaliteit wel?
Terechte vraag. Ben benieuwd.
pi_81349913
Het is net zo erg, alleen omdat het Nederlanders zijn is het dichterbij en raakt het je meer....
pi_81350108
Ik denk dat als je in China gaat vragen wat ze erger vinden; De zeven kinderen die vanmorgen vermoord zijn of die 62 Nederlanders die neergestort zijn, het toch echt de zeven kinderen worden.
En dat zijn er zowat 10x minder die dood zijn.

Egocentrische klote Chinezen.
You can't have everything. Where would you put it?
- Steven Wright
  woensdag 12 mei 2010 @ 18:14:42 #231
246650 Roerkoning
Bootjesgast
pi_81350254
Heb het hele topic niet gelezen, maar was tregten klagt en fuck die apen al gezegd?
Oja, het feit dat ik bezopen ben heeft niks met deze vraag te maken.
Stress is voor idioten.
  woensdag 12 mei 2010 @ 18:16:59 #232
269767 miaeak
haw haw!
pi_81350326
Ik vind het irritanter hoe al die politicie doen alsof hun eigen moeder in dat vliegtuig zat. "we zijn aangeslagen, het is een ramp, we zijn ontzet".. Rot op
pi_81351064
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 18:04 schreef OmniRocket het volgende:
Het is net zo erg, alleen omdat het Nederlanders zijn is het dichterbij en raakt het je meer....
Dat is nog steeds geen antwoord op de vraag waarom juist de gemeenschappelijke eigenschap nationaliteit zo lijkt te binden en andere niet of minder. Is ongetwijfeld 1 of andere psychologische verklaring voor te vinden, patriottisme enzo, maar dat is sowieso een interessant iets, waardoor ontstaat patriottisme.
pi_81351396
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 18:39 schreef Modus het volgende:

[..]

Dat is nog steeds geen antwoord op de vraag waarom juist de gemeenschappelijke eigenschap nationaliteit zo lijkt te binden en andere niet of minder. Is ongetwijfeld 1 of andere psychologische verklaring voor te vinden, patriottisme enzo, maar dat is sowieso een interessant iets, waardoor ontstaat patriottisme.
Ik denk eigenlijk dat de verklaring 'm gewoon hier inzit, dat je er meer van te zien krijgt op radio & tv. Wat al gezegd is, dat de impact dan groter wordt.

Zoals je ook helemaal in een film kunt zitten, en misschien zelfs een traantje moet laten op den duur, zelfs als het niet eens echt is.
pi_81351546
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 18:39 schreef Modus het volgende:

[..]

Hier de verklaring:
What is the Monkeysphere?
You can't have everything. Where would you put it?
- Steven Wright
pi_81351824
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 18:48 schreef OeJ het volgende:
Ik denk eigenlijk dat de verklaring 'm gewoon hier inzit, dat je er meer van te zien krijgt op radio & tv. Wat al gezegd is, dat de impact dan groter wordt.

Zoals je ook helemaal in een film kunt zitten, en misschien zelfs een traantje moet laten op den duur, zelfs als het niet eens echt is.
Volgens mij draai je het juist om, we krijgen er juist meer van te zien omdát er blijkbaar een band is vanwege die nationaliteit.
pi_81351932
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 18:58 schreef Modus het volgende:

[..]

Volgens mij draai je het juist om, we krijgen er juist meer van te zien omdát er blijkbaar een band is vanwege die nationaliteit.
Nee, drama scoort. Een film zet je ook om die reden op, je wilt daar inzitten.. Als we morgen bedenken dat we een actie voor hongerend Uganda moeten beginnen, vinden we dat ook met z'n allen: "verschrikkelijk", "echt verschrikkelijk".
pi_81352015
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 19:01 schreef OeJ het volgende:
Nee, drama scoort. Een film zet je ook om die reden op, je wilt daar inzitten.. Als we morgen bedenken dat we een actie voor hongerend Uganda moeten beginnen, vinden we dat ook met z'n allen: "verschrikkelijk", "echt verschrikkelijk".
Als er geen NL in had gezeten had nu de NL media niet zo op zijn kop gestaan, daar gaat het om.
  woensdag 12 mei 2010 @ 19:03:50 #239
32622 Elusive
Mad Fer It!!
pi_81352046
heb je dan wel een band met het nederlandse elftal? ik bedoel, die gasten ken je ook niet ?
pi_81352112
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 19:03 schreef Modus het volgende:

[..]

Als er geen NL in had gezeten had nu de NL media niet zo op zijn kop gestaan, daar gaat het om.
Voor hetzelfde geld wel. Zoals met dat Ugandavoorbeeld. Het is maar net wat we oppakken. Invloed van de media is daar groot in.
pi_81352264
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 19:03 schreef Elusive het volgende:
heb je dan wel een band met het nederlandse elftal? ik bedoel, die gasten ken je ook niet ?
Nou dat is leuk dat je het zegt, dat vind ik eik eenzelfde interessant fenomeen. Waarom is het leuker als die winnen, waarom is het leuker als een NL een Touretappe wint?

En de 'verschuiving' die daar ook in kan zitten, Ajaxsupporters die 'tegen' Feyenoord zijn maar als die samen in het NL elftal zitten dat ineens weer minder of helemaal niet storend vinden.
pi_81352290
Oké ik vind het nu wel een droevig verhaal hoor! Een heel gezin hier uit het dorp (15.000 inwonders) is blijkbaar dood. Jaar of twee terug is de zoon van dat gezin al omgekomen met een autoongeluk.

Toch blijf ik bij mijn mening. Ik ken ze niet persoonlijk, dus vind ik het even droevig als alle andere mensen.
Verwijder het achterwiel niet.
pi_81352311
Nou ja, buitenlanders boeien mij niet. En zeker Afrikanen niet. Nederlanders daarin tegen wel.
pi_81352415
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 19:05 schreef OeJ het volgende:
Voor hetzelfde geld wel. Zoals met dat Ugandavoorbeeld. Het is maar net wat we oppakken. Invloed van de media is daar groot in.
Ja ik snap wel wat je bedoelt, die steeds groter wordende drang naar het lijkt wel onderdeel willen zijn van zulke gebeurtenissen, hoe tegenstrijdig dat ook mag klinken bij dit soort rampen. Dat lijkt soms zo sterk dat mensen bijna 'beledigd' lijken als ze er niet bij betrokken worden terwijl ze er eik helemaal niks mee te maken. Maar dat fenomeen staat los van het andere wat ik bedoel.

Als er alleen maar Libiërs in het vliegtuig hadden gezeten, denk ik toch echt dat er veel minder aandacht aan besteed was dan wat er nu gebeurt.
pi_81352541
>> ONZ
pi_81352604
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 19:08 schreef Modus het volgende:

[..]

Nou dat is leuk dat je het zegt, dat vind ik eik eenzelfde interessant fenomeen. Waarom is het leuker als die winnen, waarom is het leuker als een NL een Touretappe wint?

En de 'verschuiving' die daar ook in kan zitten, Ajaxsupporters die 'tegen' Feyenoord zijn maar als die samen in het NL elftal zitten dat ineens weer minder of helemaal niet storend vinden.
Ik vind voetbal boeiend, en zo'n vliegtuigongeluk niet, dus krijg daar maar weinig van mee.

Louis van Gaal vind ik leuk, dus was opeens fanatiek voor Bayern, heb ik toen ergens in mijn hersens besloten. Zo ook met het NL-elftal.
pi_81352724
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 19:12 schreef Modus het volgende:

[..]

Als er alleen maar Libiërs in het vliegtuig hadden gezeten, denk ik toch echt dat er veel minder aandacht aan besteed was dan wat er nu gebeurt.
Omdat Libiërs nog niet in het bewustzijn van mensen leven. Dat kan ook veranderen, als er maar aandacht voor is.
pi_81354186
Ik ben het met TS eens. Waarom de Nederlanders belangrijker vinden? Ik vind het feit dat er meer als honderd mensen zijn omgekomen erger als het feit dat er Nederlanders omgekomen zijn. We zijn allemaal mensen en elk mens is evenveel waard dus hun dood ook. Al wordt het natuurlijk ook zo op TV gezegd omdat er misschien familie of kenissen zich bezorgd maken en hier zo meer over weten.
  woensdag 12 mei 2010 @ 20:36:22 #250
293745 Psyduck
Psy aye aye
pi_81356439
Hugo had gelijk
Kopzorgen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')