Terechte vraag. Ben benieuwd.quote:Op woensdag 12 mei 2010 17:22 schreef Modus het volgende:
Ik lees nog steeds nergens waaróm nou juist het feit dat het landgenoten zijn dat meer band geeft. Er zitten waarschijnlijk ook mensen in dat vliegtuig met dezelfde schoenmaat als mensen hier. Waarom is die eigenschap dan geen bindende factor en nationaliteit wel?
Dat is nog steeds geen antwoord op de vraag waarom juist de gemeenschappelijke eigenschap nationaliteit zo lijkt te binden en andere niet of minder. Is ongetwijfeld 1 of andere psychologische verklaring voor te vinden, patriottisme enzo, maar dat is sowieso een interessant iets, waardoor ontstaat patriottisme.quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:04 schreef OmniRocket het volgende:
Het is net zo erg, alleen omdat het Nederlanders zijn is het dichterbij en raakt het je meer....
Ik denk eigenlijk dat de verklaring 'm gewoon hier inzit, dat je er meer van te zien krijgt op radio & tv. Wat al gezegd is, dat de impact dan groter wordt.quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:39 schreef Modus het volgende:
[..]
Dat is nog steeds geen antwoord op de vraag waarom juist de gemeenschappelijke eigenschap nationaliteit zo lijkt te binden en andere niet of minder. Is ongetwijfeld 1 of andere psychologische verklaring voor te vinden, patriottisme enzo, maar dat is sowieso een interessant iets, waardoor ontstaat patriottisme.
Hier de verklaring:quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:39 schreef Modus het volgende:
[..]
Dat is nog steeds geen antwoord op de vraag waarom juist de gemeenschappelijke eigenschap nationaliteit zo lijkt te binden en andere niet of minder. Is ongetwijfeld 1 of andere psychologische verklaring voor te vinden, patriottisme enzo, maar dat is sowieso een interessant iets, waardoor ontstaat patriottisme.
Volgens mij draai je het juist om, we krijgen er juist meer van te zien omdát er blijkbaar een band is vanwege die nationaliteit.quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:48 schreef OeJ het volgende:
Ik denk eigenlijk dat de verklaring 'm gewoon hier inzit, dat je er meer van te zien krijgt op radio & tv. Wat al gezegd is, dat de impact dan groter wordt.
Zoals je ook helemaal in een film kunt zitten, en misschien zelfs een traantje moet laten op den duur, zelfs als het niet eens echt is.
Nee, drama scoort. Een film zet je ook om die reden op, je wilt daar inzitten.. Als we morgen bedenken dat we een actie voor hongerend Uganda moeten beginnen, vinden we dat ook met z'n allen: "verschrikkelijk", "echt verschrikkelijk".quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:58 schreef Modus het volgende:
[..]
Volgens mij draai je het juist om, we krijgen er juist meer van te zien omdát er blijkbaar een band is vanwege die nationaliteit.
Als er geen NL in had gezeten had nu de NL media niet zo op zijn kop gestaan, daar gaat het om.quote:Op woensdag 12 mei 2010 19:01 schreef OeJ het volgende:
Nee, drama scoort. Een film zet je ook om die reden op, je wilt daar inzitten.. Als we morgen bedenken dat we een actie voor hongerend Uganda moeten beginnen, vinden we dat ook met z'n allen: "verschrikkelijk", "echt verschrikkelijk".
Voor hetzelfde geld wel. Zoals met dat Ugandavoorbeeld. Het is maar net wat we oppakken. Invloed van de media is daar groot in.quote:Op woensdag 12 mei 2010 19:03 schreef Modus het volgende:
[..]
Als er geen NL in had gezeten had nu de NL media niet zo op zijn kop gestaan, daar gaat het om.
Nou dat is leuk dat je het zegt, dat vind ik eik eenzelfde interessant fenomeen. Waarom is het leuker als die winnen, waarom is het leuker als een NL een Touretappe wint?quote:Op woensdag 12 mei 2010 19:03 schreef Elusive het volgende:
heb je dan wel een band met het nederlandse elftal? ik bedoel, die gasten ken je ook niet ?
Ja ik snap wel wat je bedoelt, die steeds groter wordende drang naar het lijkt wel onderdeel willen zijn van zulke gebeurtenissen, hoe tegenstrijdig dat ook mag klinken bij dit soort rampen. Dat lijkt soms zo sterk dat mensen bijna 'beledigd' lijken als ze er niet bij betrokken worden terwijl ze er eik helemaal niks mee te maken. Maar dat fenomeen staat los van het andere wat ik bedoel.quote:Op woensdag 12 mei 2010 19:05 schreef OeJ het volgende:
Voor hetzelfde geld wel. Zoals met dat Ugandavoorbeeld. Het is maar net wat we oppakken. Invloed van de media is daar groot in.
Ik vind voetbal boeiend, en zo'n vliegtuigongeluk niet, dus krijg daar maar weinig van mee.quote:Op woensdag 12 mei 2010 19:08 schreef Modus het volgende:
[..]
Nou dat is leuk dat je het zegt, dat vind ik eik eenzelfde interessant fenomeen. Waarom is het leuker als die winnen, waarom is het leuker als een NL een Touretappe wint?
En de 'verschuiving' die daar ook in kan zitten, Ajaxsupporters die 'tegen' Feyenoord zijn maar als die samen in het NL elftal zitten dat ineens weer minder of helemaal niet storend vinden.
Omdat Libiërs nog niet in het bewustzijn van mensen leven. Dat kan ook veranderen, als er maar aandacht voor is.quote:Op woensdag 12 mei 2010 19:12 schreef Modus het volgende:
[..]
Als er alleen maar Libiërs in het vliegtuig hadden gezeten, denk ik toch echt dat er veel minder aandacht aan besteed was dan wat er nu gebeurt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |