Sommige doomsayers die in hun eentje overblijven wel, maar sowiezo iedereen die in zn eentje blijft is slachtoffer.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:31 schreef Jalu het volgende:
[..]
Dat is dus precies wat ik al eerder probeerde te zeggen: je staat niet erg sterk in je schoenen als je alleen maar in doemscenario's kunt denken. Als de pleuris echt uitbreekt zullen de doomsayers de eerste slachtoffers zijn...
De telefoon is gelukkig niet meer het enige middel van communicatie die we hebben, integendeel. Los daarvan; waarom toch die focus op worst-case scenario's? De praktijk leert dat die ontzettend moeilijk te voorspellen zijn, én de kans dat ze uitkomen is heel erg klein. Een beetje met de beide voeten op de grond blijven staan is niet verkeerd hoor. Zeker in Nederland, die denk ik beter zelfvoorzienend kan zijn dan jij denkt.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 17:06 schreef todaviamoonbathing het volgende:
[..]
Sommige doomsayers die in hun eentje overblijven wel, maar sowiezo iedereen die in zn eentje blijft is slachtoffer.
Ik ben benieuwd wat er met de telefoonlijnen gebeurt? Op koninginnedag was het al de hele middag drama, evenals op oud en nieuw. Kan je je voorstellen als onvoorbereide mensen massaal in paniek raken en de overheid/elkaar héél boos gaan aankijken?
Moeilijk te voorspellen? Er zijn mensen die in 2009 al voorspeld hadden dat griekenland om zou vallen. Evenals 9/11, evenals de laatste kredietcrisis. Het zijn ook deze mensen weer die waarschuwen voor een ergere tweede.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 17:14 schreef Jalu het volgende:
[..]
De telefoon is gelukkig niet meer het enige middel van communicatie die we hebben, integendeel. Los daarvan; waarom toch die focus op worst-case scenario's? De praktijk leert dat die ontzettend moeilijk te voorspellen zijn, én de kans dat ze uitkomen is heel erg klein. Een beetje met de beide voeten op de grond blijven staan is niet verkeerd hoor. Zeker in Nederland, die denk ik beter zelfvoorzienend kan zijn dan jij denkt.
Misschien moet je je ook eens controleren op alle voorspellingen van deze waarzeggers die niet uitkwamen.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 17:42 schreef todaviamoonbathing het volgende:
[..]
Moeilijk te voorspellen? Er zijn mensen die in 2009 al voorspeld hadden dat griekenland om zou vallen. Evenals 9/11, evenals de laatste kredietcrisis. Het zijn ook deze mensen weer die waarschuwen voor een ergere tweede.
In zo'n geval heeft dus niemandquote:- Werkloos, dus geen inkomen, geld is geen wettig betaalmiddel, ruilhandel, slaapplekloos, rellen vergelijkbaar met griekenland.
Zoek maar eens op ''tent city" op youtubequote:Op dinsdag 11 mei 2010 19:52 schreef aarsschimmel het volgende:
[..]
In zo'n geval heeft dus niemandmeer geld om zijn huis te betalen. Toch zie ik niet heel Nederland op straat worden gezet. Lijkt mij een beetje raar, de helft van de huizen in Nederland staat leeg en ook de helft van Nederland slaapt op straat.
quote:
Protestors storm Irish parliament during march against Govt plans to inject billions of euros into country's banks
quote:Op dinsdag 11 mei 2010 22:10 schreef JimmyJames het volgende:
Kan het nergens anders terugvinden. Pas op voor misleidende nieuwsberichten op vage sites.
Twitter is inderdaad lekker betrouwbaar ;-)quote:
Het betreft het twitteraccount van Sky News, dus dat vertrouw ik wel. Anders zou ik het niet posten.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 22:10 schreef JimmyJames het volgende:
Kan het nergens anders terugvinden. Pas op voor misleidende nieuwsberichten op vage sites.
*zucht*quote:Op dinsdag 11 mei 2010 22:15 schreef Drumfire het volgende:
[..]
Twitter is inderdaad lekker betrouwbaar ;-)
Als ik zoek op Sky News, krijg ik dit account. Staat niets in over Ierland.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 22:16 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Het betreft het twitteraccount van Sky News, dus dat vertrouw ik wel. Anders zou ik het niet posten.
Via deze pagina dit gevonden:quote:Op dinsdag 11 mei 2010 22:21 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Als ik zoek op Sky News, krijg ik dit account. Staat niets in over Ierland.
Nederland is USA niet, maar ik in zo'n extreme geval zullen het nog wel veel grotere getallen zijn. Nu zijn het nog relatief weinigen. Een mens moet toch ergens wonen.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 21:38 schreef Harde_Kip het volgende:
[..]
Zoek maar eens op ''tent city" op youtube
De laatste keer dat ik het checkte werd je ook in Nederland je huis uitgezet wanneer je je hypotheek niet betaalt.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 22:36 schreef aarsschimmel het volgende:
[..]
Nederland is USA niet, maar ik in zo'n extreme geval zullen het nog wel veel grotere getallen zijn. Nu zijn het nog relatief weinigen. Een mens moet toch ergens wonen.
\quote:Op dinsdag 11 mei 2010 22:41 schreef Harde_Kip het volgende:
[..]
De laatste keer dat ik het checkte werd je ook in Nederland je huis uitgezet wanneer je je hypotheek niet betaalt.
Daarom zette ik ook de naam van het Breaking News-account van Sky News erbij.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 22:21 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Als ik zoek op Sky News, krijg ik dit account. Staat niets in over Ierland.
Haha, jaren zoekwerk word dat. En dan nog...al hebben ze er 3000 fout, de belangrijkste zijn uitgekomen.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 17:48 schreef Jalu het volgende:
[..]
Misschien moet je je ook eens controleren op alle voorspellingen van deze waarzeggers die niet uitkwamen.
Interessant artikel over Griekenland bij Der Spiegel (in het Engels, dat dan weer wel). Gaat over het enorme ambtenaren apparaat dat Griekenland kent, en dat het nog een lange weg te gaan heeft om dit volledig te hervormen.quote:Greece is often described in the media as a trading and service economy, but that is an enormous embellishment. In reality, the country has completed the transition from an agrarian society to a republic of bureaucrats.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |