abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81272046
Hoe is dat scheldwoord ontstaan? Ik bedoel wie is daar ooit mee begonnen?
pi_81272086
Gebrek aan erger.
pi_81272205
Goeie vraag, tvp.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_81272241
Ik heb al op google gezocht, maar die weet er ook niet echt raad mee. Ik kon het althans niet vinden.
pi_81272367
Van een Feyenoord-site:
quote:
In amsterdam zijn ze er niet blij mee, dat er voor een Feyenoorder geen algemeen geaccepteerde andere naam is. Zó erg zelfs, dat ze daar de koppen bij elkaar hebben gestoken voor een toepasselijke belediging. Wie zijn moeilijk te verslaan, zijn áltijd met velen, zijn óveral en komen áltijd terug? vroegen zij zich af in hun speurtocht. Juist, kakkerlakken. Toegegeven, de naam is ronduit denigrerend, maar verwonderlijk is toch wel dat deze gebaseerd is op eigenschappen, die een groot compliment vormen voor een voetbalsupporter, en die dus getuigen van een diep ontzag van de ajaxfans voor het Legioen. Opgelucht haalde men adem in amsterdam. Eindelijk een bijnaam voor hun rivalen, die massaal aan lijkt te slaan onder de ajaxfans. Nu hoeven ze nooit meer het woordje Feyenoord over hun lippen te krijgen.
  maandag 10 mei 2010 @ 21:53:54 #6
148749 Cantona_No.7
Numquam Moribimur
pi_81272458
Te vaak Scarface gekeken
GREEN AND GOLD TILL THE CLUB IS SOLD
LUHG
pi_81272618
quote:
Op maandag 10 mei 2010 21:52 schreef Urquhart het volgende:
Van een Feyenoord-site:
[..]
pi_81272738
Omdat het smerig ongedierte is.
pi_81272948
En Ajaxsupporters zijn Joden omdat het (oude) stadion in een buurt stond waar er veel wonen toch?
pi_81273260
quote:
Gepost door: Edinho.09 (19-04-10 17:56)
Het joden roepen heeft een historie, die kun je zelf vinden op wikipedia. Maar het is begonnen als scheldnaam tegen Ajax met o.a. door ADO en Feyenoord en later zijn de supporters zichzelf joden gaan noemen... ik stoor me er overigens niet aan, heb zelf ook joods bloed.
Bron: http://www.ajaxfans.net/n(...)-Joden-te-weren.html

Vraag blijft dan staan, hoe kwamen de ADO-aanhangers op het idee om de Ajaxieden "Joden" te gaan noemen?
  maandag 10 mei 2010 @ 22:16:04 #11
241838 Sinnie
Feyenoordert
pi_81273995
Volgens mij heeft het te maken met een kakkerlakken-plaag in Rotterdam vroeger
Wat is dat voor een club
Die club uit Rotterdam
Daar aan de Maas, bij Brienenoord
Dat is Feijenoord
pi_81274074
quote:
Op maandag 10 mei 2010 22:16 schreef Sinnie het volgende:
Volgens mij heeft het te maken met een kakkerlakken-plaag in Rotterdam vroeger
Bron?
pi_81274152
quote:
Op maandag 10 mei 2010 22:17 schreef OeJ het volgende:

[..]

Bron?
De Kuip
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  maandag 10 mei 2010 @ 22:20:37 #14
241838 Sinnie
Feyenoordert
pi_81274267
quote:
Op maandag 10 mei 2010 22:17 schreef OeJ het volgende:

[..]

Bron?

De haven vormde een apart probleem. Met de schepen
kwamen larven, kevers, kakkerlakken en ratten mee, die via de goederen in de pakhuizen belandden. De ratten brachten de pestvlooien over op de pakhuisratten, die daarmee de bevolking van Rotterdam bedreigden. Vanaf 1921 gebruikte de Ontsmettingsdienst cyclongas om de ruimen van de schepen te 'ontratten' en ander ongedierte te verdelgen. Dit was een omslachtige methode omdat alle kieren moesten worden afgeplakt. Ook moest de bemanning enige dagen het schip verlaten. Na behandeling kreeg het schip het certificaat 'ratvrij'. Het gas werd ook gebruikt voor het motvrij maken van gebouwen, het wormvrij maken van meubelen en het doden van insecten in meelfabrieken en chocoladefabrieken.

Een bron waar de echte oorsprong vandaan komt is natuurlijk heel erg moeilijk te vinden. Echter vind het realistischer om dit aan te nemen dan 'Feyenoorders komen altijd terug' en dat soort nonsens aangezien dat nergens op slaat.
Wat is dat voor een club
Die club uit Rotterdam
Dat is Feijenoord
pi_81276200
quote:
Op maandag 10 mei 2010 21:52 schreef Urquhart het volgende:
Van een Feyenoord-site:
[..]

:In Rotterdam zijn ze er niet blij mee, dat er voor een Ajaxiet geen algemeen geaccepteerde andere naam is. Zó erg zelfs, dat ze daar de koppen bij elkaar hebben gestoken voor een toepasselijke belediging. Wie zijn moeilijk te verslaan, zijn áltijd met velen, zijn óveral en komen áltijd terug? vroegen zij zich af in hun speurtocht. Juist, Joden. Toegegeven, de naam is ronduit denigrerend, maar verwonderlijk is toch wel dat deze gebaseerd is op eigenschappen, die een groot compliment vormen voor een voetbalsupporter, en die dus getuigen van een diep ontzag van de Feyenoordfans voor het publiek. Opgelucht haalde men adem in Rotterdam. Eindelijk een bijnaam voor hun rivalen, die massaal aan lijkt te slaan onder de Feyenoordfans. Nu hoeven ze nooit meer het woordje Ajax over hun lippen te krijgen.
janneman
pi_81277690
quote:
Op maandag 10 mei 2010 22:52 schreef horstjan het volgende:

[..]

:In Rotterdam zijn ze er niet blij mee, dat er voor een Ajaxiet geen algemeen geaccepteerde andere naam is. Zó erg zelfs, dat ze daar de koppen bij elkaar hebben gestoken voor een toepasselijke belediging. Wie zijn moeilijk te verslaan, zijn áltijd met velen, zijn óveral en komen áltijd terug? vroegen zij zich af in hun speurtocht. Juist, Joden. Toegegeven, de naam is ronduit denigrerend, maar verwonderlijk is toch wel dat deze gebaseerd is op eigenschappen, die een groot compliment vormen voor een voetbalsupporter, en die dus getuigen van een diep ontzag van de Feyenoordfans voor het publiek. Opgelucht haalde men adem in Rotterdam. Eindelijk een bijnaam voor hun rivalen, die massaal aan lijkt te slaan onder de Feyenoordfans. Nu hoeven ze nooit meer het woordje Ajax over hun lippen te krijgen.
  maandag 10 mei 2010 @ 23:19:56 #17
241838 Sinnie
Feyenoordert
pi_81277772
Is ook een kansloos verhaal. Moet ook eerlijk zeggen dat de term 'kakkerlakken' het bloed onder me nagels vandaan haalt.
Wat is dat voor een club
Die club uit Rotterdam
Dat is Feijenoord
  maandag 10 mei 2010 @ 23:44:56 #18
148941 insan3
101% crazy
pi_81279007
Waar komt neuzen eigenlijk vandaan?
“I became insan3, with long intervals of horrible sanity.”
  maandag 10 mei 2010 @ 23:47:47 #19
241838 Sinnie
Feyenoordert
pi_81279133
quote:
Op maandag 10 mei 2010 23:44 schreef insan3 het volgende:
Waar komt neuzen eigenlijk vandaan?
Waar staan joden nou bekent om?
Wat is dat voor een club
Die club uit Rotterdam
Dat is Feijenoord
  maandag 10 mei 2010 @ 23:58:13 #20
148749 Cantona_No.7
Numquam Moribimur
pi_81279583
quote:
Op maandag 10 mei 2010 23:47 schreef Sinnie het volgende:

[..]

Waar staan joden nou bekent om?
Veel geld
LUHG
  maandag 10 mei 2010 @ 23:59:19 #21
38758 SwOoSh
Bert en Bin laden
pi_81279614
quote:
Op maandag 10 mei 2010 23:19 schreef Sinnie het volgende:
Is ook een kansloos verhaal. Moet ook eerlijk zeggen dat de term 'kakkerlakken' het bloed onder me nagels vandaan haalt.
Kakkerlak!
♠ ▪ ♣ ▪ ♥ ▪ ♦ ™
  dinsdag 11 mei 2010 @ 00:00:39 #22
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_81279663
quote:
Op maandag 10 mei 2010 23:58 schreef Cantona_No.7 het volgende:

[..]

Veel geld
en een dikke teen
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIEŽTAFELop youtube en dumpert _O_ >100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
  dinsdag 11 mei 2010 @ 00:01:51 #23
148749 Cantona_No.7
Numquam Moribimur
pi_81279704
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 00:00 schreef rulerofdeath het volgende:

[..]

en een dikke teen
LUHG
  dinsdag 11 mei 2010 @ 00:16:13 #24
241838 Sinnie
Feyenoordert
pi_81280197
Waar staan joden nou eigenlijk niet bekent om

Maar vooral om de neus en vandaar ook de term 'neuzen'
Wat is dat voor een club
Die club uit Rotterdam
Dat is Feijenoord
pi_81280538
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 00:01 schreef Cantona_No.7 het volgende:

[..]

Denk er nog maar even over na
  dinsdag 11 mei 2010 @ 00:33:08 #26
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_81280649
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 00:01 schreef Cantona_No.7 het volgende:

[..]

[insert die face-palm smiley]
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIEŽTAFELop youtube en dumpert _O_ >100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
pi_81280666
Joden = Rijk, mensen waren er vroeger vaak jaloers op. Past nog steeds goed bij Ajax want Ajax is nog steeds de beste club en nog steeds de club waar alle mensen jaloers op zijn (niet alleen de club qua voetbal maar de supporters zijn ook nr #1 zowel op tifosi gebied als op hooligan gebied).

Feyenoord = tja, kakkerlakken past gewoon heel goed bij die ranzige arme stad. Rotterdam is altijd een van de armste steden van Nederland geweest met echt arbeiders volk. Op hooligan gebied komen ze met dubbele aantallen, waarschijnlijk omdat ze anders niet kunnen winnen. (maar laten we daar maar niet over beginnen)

Conclusie: Kakkerlakken = arm, vies = Rotterdam zuid = feyenoord = arm (vicieuze cirkel)
  dinsdag 11 mei 2010 @ 00:41:16 #28
241838 Sinnie
Feyenoordert
pi_81280865
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 00:33 schreef Pannengkoek het volgende:
Joden = Rijk, mensen waren er vroeger vaak jaloers op. Past nog steeds goed bij Ajax want Ajax is nog steeds de beste club en nog steeds de club waar alle mensen jaloers op zijn (niet alleen de club qua voetbal maar de supporters zijn ook nr #1 zowel op tifosi gebied als op hooligan gebied).

Feyenoord = tja, kakkerlakken past gewoon heel goed bij die ranzige arme stad. Rotterdam is altijd een van de armste steden van Nederland geweest met echt arbeiders volk. Op hooligan gebied komen ze met dubbele aantallen, waarschijnlijk omdat ze anders niet kunnen winnen. (maar laten we daar maar niet over beginnen)

Conclusie: Kakkerlakken = arm, vies = Rotterdam zuid = feyenoord = arm (vicieuze cirkel)
Dit soort reacties ga je dan natuurlijk krijgen.
Wat is dat voor een club
Die club uit Rotterdam
Dat is Feijenoord
pi_81280984
Sorry als ik iemand beledig, wil ook zeker geen haat zaaien, maar ik probeer het zo duidelijk mogelijk uit te leggen.

Rotterdam is in mijn ogen altijd een armere stad geweest dan Amsterdam. Een arbeidersstad. Nu wonen er naar mijn mening erg veel allochtonen vergeleken met autochtonen.
  dinsdag 11 mei 2010 @ 00:48:57 #30
148749 Cantona_No.7
Numquam Moribimur
pi_81281046
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 00:28 schreef Hamilcar het volgende:

[..]

Denk er nog maar even over na
Snap hem echt niet
LUHG
  dinsdag 11 mei 2010 @ 00:50:33 #31
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_81281089
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 00:33 schreef Pannengkoek het volgende:

Rotterdam is helemaal geen arme stad . Het is de motor van de economie juist. Maar goed. Daarnaast vraag ik me af wat je bedoelt met "op hooligan gebied". Want ik denk dat Feyenoord-hooligans wat dat betreft net ff iets verder gaan dan Ajax-hooligans hoor.
2000 light years from home
  dinsdag 11 mei 2010 @ 00:51:47 #32
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_81281128
quote:
Op maandag 10 mei 2010 22:18 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

De Kuip
!! Scherp
No chingues con mi barrio!
Vamos el TRI!
  dinsdag 11 mei 2010 @ 00:53:34 #33
241838 Sinnie
Feyenoordert
pi_81281169
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 00:46 schreef Pannengkoek het volgende:
Sorry als ik iemand beledig, wil ook zeker geen haat zaaien, maar ik probeer het zo duidelijk mogelijk uit te leggen.

Rotterdam is in mijn ogen altijd een armere stad geweest dan Amsterdam. Een arbeidersstad. Nu wonen er naar mijn mening erg veel allochtonen vergeleken met autochtonen.
Is natuurlijk onzin. Ajax is alleen de huidige nummer 1 wat betreft de grote monden en arrogantie. Ook jouw bericht is daar weer vol van. Joden staan toch vooral bekent om het feit dat waar ze ook komen dat ze altijd onder verdrukking hebben gezeten en te kampen hebben gehad met discriminatie en verafschuwd werden. Nu zal ik mij niet verlagen door dat ook te betrekken op Ajax, maar vul het zelf maar in.

Je kan Rotterdam wel een vieze arbeiders-stad vinden, maar Nederland kan makkelijk zonder Amsterdam echter kan Nederland niet zonder Rotterdam en haar haven. Kan je dan wel een rijkere en arrogantere status hebben als Amsterdam zijne, maar meer dan hoeren en drugs hebben jullie niet te bieden.

Dat Feyenoorders kakkerlakken genoemd worden heeft gewoon te maken met de insecten-plaag die ze vroeger geleden hebben. Heeft niks te maken met dat Rotterdam vies of arm was, dat gaat echt nergens over.
Wat is dat voor een club
Die club uit Rotterdam
Dat is Feijenoord
  dinsdag 11 mei 2010 @ 00:59:47 #34
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_81281337
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 00:50 schreef Merkie het volgende:

[..]

Rotterdam is helemaal geen arme stad . Het is de motor van de economie juist. Maar goed. Daarnaast vraag ik me af wat je bedoelt met "op hooligan gebied". Want ik denk dat Feyenoord-hooligans wat dat betreft net ff iets verder gaan dan Ajax-hooligans hoor.
Wat zit er dan allemaal in Rotterdam dat ze de rest van het land aanstuwen? Buiten dat haventje om dan dat door elke andere haven ingehaald wordt?
From feudal serf to spender.
pi_81281425
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 00:50 schreef Merkie het volgende:

[..]

Ben het met je eens dat de Rotterdamse haven erg belangrijk is (en inderdaad de motor is) voor onze economie. Ik doel meer op het feit dat de stad Amsterdam wat rijker is zowel qua cultuur als inwoners en bijvoorbeeld de bedrijven die er gevestigd zitten (Grote banken, internationale bedrijven, grote luchthaven etc).
quote:
Want ik denk dat Feyenoord-hooligans wat dat betreft net ff iets verder gaan dan Ajax-hooligans hoor.
Denk het aan de ene kant niet, het was nooit de bedoeling om iemand te vermoorden. Daar in tegen namen ze wel wapens mee naar een gevecht waar de Ajax-hooligans vooral ongewapend waren.

Verder gaan is een groot woord, er zijn altijd individuen in een groep, en van beide kanten is het nooit de bedoeling geweest (en nog steeds) iemand te vermoorden.

De meeste mensen hebben het idee dat de groep "Feyenoord-hooligans" gek is. Hoe dit komt is lastig uit te leggen, maar heel kort is het zo dat Feyenoord-hooligans vroeger vaak de media opzochten, filmpjes maakten van rellenbeelden. Terwijl het bij Ajax-hooligans een soort van "code" is om absoluut geen video beelden te maken van rellen ivm het helpen van de Politie.

Ook zijn de Ajax-hooligans soort van beter georganiseerd. Ze zullen nooit zomaar de politie doelloos aanvallen als er "niets te halen valt", dit zorgt alleen maar voor straffen terwijl je er achteraf geen zak mee bereikt hebt.
pi_81281429
Kakkerlakken heeft met Scarface te maken en deels die kakkerlakkenplaag van vroeger.
Dat heb ik in iedergeval vernomen.
Op zaterdag 12 juli 2014 20:53 schreef Misstique het volgende:
Ik zou je nog niet uitnodigen voor m'n crematie.
Op maandag 22 juli 2013 21:18 schreef capuchon_jongen het volgende:
Sowieso je hebt me topic verneukt stevenmac :r
pi_81281480
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 00:53 schreef Sinnie het volgende:

[..]

Dat Feyenoorders kakkerlakken genoemd worden heeft gewoon te maken met de insecten-plaag die ze vroeger geleden hebben.
Waar je dit vandaan haalt, weet ik niet....
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  dinsdag 11 mei 2010 @ 01:07:16 #38
241838 Sinnie
Feyenoordert
pi_81281483
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 01:03 schreef Pannengkoek het volgende:

[..]

Ben het met je eens dat de Rotterdamse haven erg belangrijk is (en inderdaad de motor is) voor onze economie. Ik doel meer op het feit dat de stad Amsterdam wat rijker is zowel qua cultuur als inwoners.
[..]

Denk het aan de ene kant niet, het was nooit de bedoeling om iemand te vermoorden. Daar in tegen namen ze wel wapens mee naar een gevecht waar de Ajax-hooligans vooral ongewapend waren.

Verder gaan is een groot woord, er zijn altijd individuen in een groep, en van beide kanten is het nooit de bedoeling geweest iemand te vermoorden.

De meeste mensen hebben het idee dat de groep "Feyenoord-hooligans" gek is. Hoe dit komt is lastig uit te leggen, maar heel kort is het zo dat Feyenoord-hooligans vroeger vaak de media opzochten, filmpjes maakten van rellenbeelden. Terwijl het bij Ajax-hooligans een soort van "code" is om absoluut geen video beelden te maken van rellen ivm het helpen van de Politie.
Dat Amsterdam rijker is komt doordat iedere dwaas in het buitenland denkt alleen drugs te kunnen halen in Amsterdam en omdat het de hoofdstad is. Verder heeft Amsterdam geen toegevoegde waarde hier in Nederland waar Rotterdam haar aandeel doet met een haven.

Waarom je nou weer over rellen begint is me echt een raadsel. Feyenoord heeft wat betreft hooligansm toch een grotere reputatie dan jullie boefjes.
Wat is dat voor een club
Die club uit Rotterdam
Dat is Feijenoord
  dinsdag 11 mei 2010 @ 01:08:33 #39
241838 Sinnie
Feyenoordert
pi_81281506
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 01:07 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Waar je dit vandaan haalt, weet ik niet....
quote:
De haven vormde een apart probleem. Met de schepen kwamen larven, kevers, kakkerlakken en ratten mee, die via de goederen in de pakhuizen belandden. De ratten brachten de pestvlooien over op de pakhuisratten, die daarmee de bevolking van Rotterdam bedreigden. Vanaf 1921 gebruikte de Ontsmettingsdienst cyclongas om de ruimen van de schepen te 'ontratten' en ander ongedierte te verdelgen. Dit was een omslachtige methode omdat alle kieren moesten worden afgeplakt. Ook moest de bemanning enige dagen het schip verlaten. Na behandeling kreeg het schip het certificaat 'ratvrij'. Het gas werd ook gebruikt voor het motvrij maken van gebouwen, het wormvrij maken van meubelen en het doden van insecten in meelfabrieken en chocoladefabrieken.
Hier vandaan. Beetje google doet wonderen
Wat is dat voor een club
Die club uit Rotterdam
Dat is Feijenoord
  dinsdag 11 mei 2010 @ 01:08:54 #40
302659 PatrickHenry
Give me liberty or dead!
pi_81281513
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 01:03 schreef Pannengkoek het volgende:

Verder gaan is een groot woord, er zijn altijd individuen in een groep, en van beide kanten is het nooit de bedoeling geweest (en nog steeds) iemand te vermoorden.

Nonsense. De Feyenoord hooligans staan zowel in binnenland als in buitenland hoger aangeschreven dan de hooligans in Amsterdam.

Onderwerp is overigens hier al een keer eerder besproken:

Waarom kakkerlakken?
quote:
Op woensdag 10 december 2003 13:27 schreef JOHAN410 het volgende:
Oke mensen ik zal hier eens even duidelijkheid in scheppen. Waarom zijn wij joden de feyenoordertjes kakkerlakken gaan noemen. Nou dat zit zo: er was een keer een kakkerlakkenplaag in Rotterdam in een straat die de feyenoord straat heet. Die straat is overigens niet bij de Kuip. Medewerkers van ons helaas verdwenen fanzine kwamen hierachter plaatste het in De Ajax Ster en sindsdien worden ze zo genoemd en zijn er mooie anti kakkerlakken liedjes verzonnen.
In the home of the brave.
pi_81281557
Geloof zelfs dat de kakkerlakken op nr1 staan van de Uefa Hooliganslijst
Moet je niet trots op zijn of blij mee zijn geloof ik
pi_81281562
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 01:08 schreef Sinnie het volgende:

[..]

[..]

Hier vandaan. Beetje google doet wonderen

Dat maakt het verhaal nog niet waar....
pi_81281585
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 01:08 schreef PatrickHenry het volgende:

[..]

Nonsense. De Feyenoord hooligans staan zowel in binnenland als in buitenland hoger aangeschreven dan de hooligans in Amsterdam.

Blijft natuurlijk altijd lastig. Welles nietus spelletje. Feiten zijn gewoon dat Ajax de laatste jaren veel meer acties heeft gemaakt dan Feyenoord. Zowel binnenlands als buitenlands. Olympique Marseille 3 keer laten rennen in hun eigen stad. Marseille heeft zelf toegegeven dat ze dat sinds 1970 niet meer gebeurd was.
pi_81281610
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 01:12 schreef Pannengkoek het volgende:

[..]

Blijft natuurlijk altijd lastig. Welles nietus spelletje. Feiten zijn gewoon dat Ajax de laatste jaren veel meer acties heeft gemaakt dan Feyenoord. Zowel binnenlands als buitenlands. Olympique Marseille 3 keer laten rennen in hun eigen stad. Marseille heeft zelf toegegeven dat ze dat sinds 1970 niet meer gebeurd was.
Utrecht in hun eigen stad gepakt
pi_81281629
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 01:11 schreef stevenmac26 het volgende:
Geloof zelfs dat de kakkerlakken op nr1 staan van de Uefa Hooliganslijst
Moet je niet trots op zijn of blij mee zijn geloof ik
Gast hou op, zulke dingen bestaan toch niet lijstjes..

Elk jaar verschilt het weer, zo had Feyenoord in de jaren 90 voornamelijk de betere groep en acties, Ajax had dit eind jaren 70 en jaren 80.

Het is een factor van groep, quantiteit van de "acties" en wel of niet winnen.
  dinsdag 11 mei 2010 @ 01:15:55 #46
148749 Cantona_No.7
Numquam Moribimur
pi_81281644
Kansloze discussie
LUHG
  dinsdag 11 mei 2010 @ 01:16:41 #47
302659 PatrickHenry
Give me liberty or dead!
pi_81281662
quote:

[..]

Niet verwonderlijk; de Feyenoord hooligans worden scherper in de gaten gehouden en kunnen elders in Europa niet veel meer veroorloven. Daarbij komt kijken dat Feyenoord de afgelopen jaren sowieso op het gebied van voetbal in Europa niet goed heeft gepresteerd, waardoor ze dus minder Europese wedstrijden spelen en dus ook minder acties kunnen maken. Maar goed, in Europa staat Feyenoord wel degelijk hoger aangeschreven.

Het gaat om de capaciteiten; als het erop aankomt is de Feyenoord groep een stuk 'sterker'.
pi_81281668
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 01:14 schreef stevenmac26 het volgende:

[..]

Utrecht in hun eigen stad gepakt
Niet gepakt, Utrecht is nooit komen opdagen terwijl "Ajax" een hele middag midden in Utrecht heeft gezeten.
  dinsdag 11 mei 2010 @ 01:18:03 #49
241838 Sinnie
Feyenoordert
pi_81281694
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 01:11 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dat maakt het verhaal nog niet waar....
Zoek jij maar een bron waarin het tegendeel wordt bewezen.

Het is algemeen bekent (bij mij in ieder geval) dat de term 'kakkerlakken' komt vanwege de plaag die we jaren geleden hadden in Rotterdam. Daarbij is dat prima te onderbouwen met bronnen. Dat jij je kop in de wind gooit moet je zelf weten.

We worden echt niet 'kakkerlakken' genoemd omdat we 'altijd terug komen', of dat we 'vies' zijn want dat zijn natuurlijk uitspraken die je doet als je een jaar of 5 bent.
Wat is dat voor een club
Die club uit Rotterdam
Dat is Feijenoord
pi_81281706
Het zijn maar KUTkakkerlakken
  dinsdag 11 mei 2010 @ 01:19:20 #51
302659 PatrickHenry
Give me liberty or dead!
pi_81281710
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 01:18 schreef Sinnie het volgende:

[..]

Het is algemeen bekent (bij mij in ieder geval) dat de term 'kakkerlakken' komt vanwege de plaag die we jaren geleden hadden in Rotterdam. Daarbij is dat prima te onderbouwen met bronnen. Dat jij je kop in de wind gooit moet je zelf weten.

We worden echt niet 'kakkerlakken' genoemd omdat we 'altijd terug komen', of dat we 'vies' zijn want dat zijn natuurlijk uitspraken die je doet als je een jaar of 5 bent.
Ik las elders in een topic dit:
quote:
Op woensdag 10 december 2003 13:27 schreef JOHAN410 het volgende:
Oke mensen ik zal hier eens even duidelijkheid in scheppen. Waarom zijn wij joden de feyenoordertjes kakkerlakken gaan noemen. Nou dat zit zo: er was een keer een kakkerlakkenplaag in Rotterdam in een straat die de feyenoord straat heet. Die straat is overigens niet bij de Kuip. Medewerkers van ons helaas verdwenen fanzine kwamen hierachter plaatste het in De Ajax Ster en sindsdien worden ze zo genoemd en zijn er mooie anti kakkerlakken liedjes verzonnen.
  dinsdag 11 mei 2010 @ 01:19:45 #52
241838 Sinnie
Feyenoordert
pi_81281716
quote:

[..]

Zo zo. alleen bij Feyenoord gaat het wat verder dan enkel wat fransozen laten rennen in hun eigen stad. Wij gooien polen bij ons in de grachten als ze ons niet aanstaan

Kansloze discussie trouwens
Wat is dat voor een club
Die club uit Rotterdam
Dat is Feijenoord
pi_81281765
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 01:16 schreef PatrickHenry het volgende:

[..]

Niet verwonderlijk; de Feyenoord hooligans worden scherper in de gaten gehouden en kunnen elders in Europa niet veel meer veroorloven. Daarbij komt kijken dat Feyenoord de afgelopen jaren sowieso op het gebied van voetbal in Europa niet goed heeft gepresteerd, waarop ze dus minder Europese wedstrijden spelen en dus ook minder acties kunnen maken. Maar goed, in Europa staat Feyenoord wel degelijk hoger aangeschreven.
Dat de politie er dicht op zit is je eigen schuld, dat krijg je als je dingen gaat slopen en de politie gaat aanvallen op bijvoorbeeld feesten (waar niets te halen valt? (zie Hoek van Holland)). Als je camera beelden van je eigen rellen gaat maken, en de politie neemt ze in beslag, kunnen ze je natuurlijk veel makkelijker identificeren. Daarom hebben de Ajax-hooligans een "code" om niet te filmen.
pi_81281791
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 01:18 schreef Sinnie het volgende:

[..]

Erm... jij komt niet met een bron, hoor

Je komt met een algemeen verhaal over kakkerlakken in schepen. Dáár komt het verhaal niet vandaan. (dat kwam vroeger wel vaker voor). Lees dat andere topic even door.

Het komt niet door 'de kakkerlakkenplaag' die 'we' jaren geleden hadden. Het verhaal is dat er ergens een artikel stond over een kakkerlakkenplaag in een straat die de Feyenoordstraat heet.

Dat 'verhaal' is inmiddels een urban myth geworden, volgens mij, aangezien het in de Ajax-ster zou hebben gestaan, terwijl de Feijenoordstraat niet eens in de buurt van de Kuip is (Noordereiland). Het betreffende artikel staat in elk geval niet op internet.

Het is sowieso geen algemeen bekend verhaal.
  dinsdag 11 mei 2010 @ 01:24:30 #55
241838 Sinnie
Feyenoordert
pi_81281794
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 01:22 schreef Pannengkoek het volgende:

[..]

Dat de politie er dicht op zit is je eigen schuld, dat krijg je als je dingen gaat slopen en de politie gaat aanvallen op bijvoorbeeld feesten (zie Hoek van Holland). Als je camera beelden van je eigen rellen gaat maken, en de politie neemt ze in beslag, kunnen ze je natuurlijk veel makkelijker identificeren. Daarom hebben de Ajax-hooligans een "code" om niet te filmen.
Wat wil je dan precies gaan filmen als ajacied zijne? Hoe je elkaar wat opjut in een stad of in het stadion? Als Feyenoord in het nieuws gaat wat betreft hooligansm is er ook daadwerkelijk wat gebeurt. Bij jullie is het wat geschreeuw en gedreig.
Wat is dat voor een club
Die club uit Rotterdam
Dat is Feijenoord
pi_81281805
Die 'hooligan'-discussie
pi_81281809
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 01:19 schreef Sinnie het volgende:

[..]

Zo zo. alleen bij Feyenoord gaat het wat verder dan enkel wat fransozen laten rennen in hun eigen stad. Wij gooien polen bij ons in de grachten als ze ons niet aanstaan

Kansloze discussie trouwens
Vind je dat zelf niet triest dan, iemand in een gracht gooien met een groep. Marseille staat toch echt hoog aangeschreven (gekke algerijnen met messen, stalen buizen etc).
  dinsdag 11 mei 2010 @ 01:26:17 #58
302659 PatrickHenry
Give me liberty or dead!
pi_81281817
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 01:22 schreef Pannengkoek het volgende:

[..]

Dat de politie er dicht op zit is je eigen schuld, dat krijg je als je dingen gaat slopen en de politie gaat aanvallen op bijvoorbeeld feesten (zie Hoek van Holland). Als je camera beelden van je eigen rellen gaat maken, en de politie neemt ze in beslag, kunnen ze je natuurlijk veel makkelijker identificeren. Daarom hebben de Ajax-hooligans een "code" om niet te filmen.
Prima, maar dat doet niets af aan het feit dat de Feyenoord groep hoger aangeschreven staat. Dan maakt het niet uit welke groep de afgelopen jaren meer actiever is geweest; het gaat om de capaciteiten.
  dinsdag 11 mei 2010 @ 01:27:25 #59
302659 PatrickHenry
Give me liberty or dead!
pi_81281837
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 01:25 schreef Pannengkoek het volgende:

[..]

Vind je dat zelf niet triest dan, iemand in een gracht gooien met een groep. Marseille staat toch echt hoog aangeschreven (gekke algerijnen met messen, stalen buizen etc).
Bij Marseille lopen geen 'gekken' rond, maar laffe idioten die kleine groepjes aanvallen met allerlei wapentuig.
  dinsdag 11 mei 2010 @ 01:28:08 #60
241838 Sinnie
Feyenoordert
pi_81281847
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 01:24 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Erm... jij komt niet met een bron, hoor

Je komt met een algemeen verhaal over kakkerlakken in schepen. Dáár komt het verhaal niet vandaan. (dat kwam vroeger wel vaker voor). Lees dat andere topic even door.

Het komt niet door 'de kakkerlakkenplaag' die 'we' jaren geleden hadden. Het verhaal is dat er ergens een artikel stond over een kakkerlakkenplaag in een straat die de Feyenoordstraat heet.

Dat 'verhaal' is inmiddels een urban myth geworden, volgens mij, aangezien het in de Ajax-ster zou hebben gestaan, terwijl de Feijenoordstraat niet eens in de buurt van de Kuip is (Noordereiland). Het betreffende artikel staat in elk geval niet op internet.

Het is sowieso geen algemeen bekend verhaal.
Waar kom je nou precies mee? Leuk dat je me verbeterd op het einde maar voor de rest komt er nou niet echt naar voren wat het dan wel is.

Juist omdat Rotterdam vroeger vaker te kampen had met dat soort plagen is het niet meer dan aannemelijk dat het daar dan ook vandaan komt.
Wat is dat voor een club
Die club uit Rotterdam
Dat is Feijenoord
  dinsdag 11 mei 2010 @ 01:29:30 #61
148749 Cantona_No.7
Numquam Moribimur
pi_81281873
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 01:24 schreef Sinnie het volgende:

[..]

Wat wil je dan precies gaan filmen als ajacied zijne? Hoe je elkaar wat opjut in een stad of in het stadion? Als Feyenoord in het nieuws gaat wat betreft hooligansm is er ook daadwerkelijk wat gebeurt. Bij jullie is het wat geschreeuw en gedreig.
LUHG
pi_81281879
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 01:24 schreef Sinnie het volgende:

[..]

De rel zelf natuurlijk, hoe je iemand in elkaar beukt, de politie in elkaar meppen.
Hier is een voorbeeld van een feyenoorder die een ME'er aanvalt:

kijk, flink gek natuurlijk, maar hoe dom ben je dan??

Je WILT juist niet in de media komen met je acties, heeft alleen maar nadelige gevolgen voor je club. Mag jij nu informatie over de rellen Marseille - Ajax gaan zoeken. Ben ik benieuwd hoeveel je vind.
  dinsdag 11 mei 2010 @ 01:30:28 #63
241838 Sinnie
Feyenoordert
pi_81281897
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 01:25 schreef Pannengkoek het volgende:

[..]

Ik vind de discussie over welke 'firm' het sterkst is wel triest. Maar dat doet er niet af dat Feyenoord europees gezien qua hooligansm toch wel meer verricht hebben dan Ajacieden. Dan kan je wel een 'code' hebben, maar als je een paar Tottenham-supporters in elkaar timmert dan gaat dat nieuws gewoon de voetbal-wereld rond.

Die code is leuk als je een keer met een groep vertrekt uit Amsterdam naar een stam cafe van een ander team maar wil je echt wat op de kaart zetten moet je toch met wat beters komen.
Wat is dat voor een club
Die club uit Rotterdam
Dat is Feijenoord
pi_81281907
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 01:28 schreef Sinnie het volgende:

[..]

Waar kom je nou precies mee? Leuk dat je me verbeterd op het einde maar voor de rest komt er nou niet echt naar voren wat het dan wel is.

Juist omdat Rotterdam vroeger vaker te kampen had met dat soort plagen is het niet meer dan aannemelijk dat het daar dan ook vandaan komt.
Dat soort plagen kwamen vroeger overal voor..... Lees verder m'n post, daar staat nog het één en ander aan informatie.

Het feit dat er een verhaal rondgaat over wat het zou zijn (wederom: urban myth), wil niet zeggen dat dat verhaal dan ook waar is. Voorlopig heb ik het betreffende artikel van het blad nergens gezien.
pi_81281918
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 01:27 schreef PatrickHenry het volgende:

[..]

Bij Marseille lopen geen 'gekken' rond, maar laffe idioten die kleine groepjes aanvallen met allerlei wapentuig.
Veel wel ja, maar OM heeft toch echt een normale groep, zijn niet alleen maar algerijen en marokkanen.
  dinsdag 11 mei 2010 @ 01:33:37 #66
241838 Sinnie
Feyenoordert
pi_81281956
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 01:29 schreef Pannengkoek het volgende:

[..]

De rel zelf natuurlijk, hoe je iemand in elkaar beukt, de politie in elkaar meppen.
Hier is een voorbeeld van een feyenoorder die een ME'er aanvalt:

[ afbeelding ]

kijk, flink gek natuurlijk, maar hoe dom ben je dan??

Je WILT juist niet in de media komen met je acties, heeft alleen maar nadelige gevolgen voor je club. Mag jij nu informatie over de rellen Marseille - Ajax gaan zoeken. Ben ik benieuwd hoeveel je vind.
Over welke rellen heb je het dan in godsnaam met Ajax-Marseille? Jij kan het wel hebben over een code maar als er iets is gebeurt in Marseille dan had dat wel in de franse kranten gestaan en daarmee automatisch ook in de onze. Kan je wel een soort van 'code' hebben maar dat maakt geen drol uit.

En dat filmpje is ook daadwerkelijk iemand van de 'harde kern' van Feyenoord? Dat denk ik niet namelijk aangezien die zich niet bezighouden met de politie. Als ik het zo zie lijkt me dat de wedstrijd Feyenoord - Twente
Wat is dat voor een club
Die club uit Rotterdam
Dat is Feijenoord
pi_81281971
Marseille supporters zijn juist een hoop kutmarrokaantjes en andere teringzooi!
Die laten lopen is niet serieus te nemen ! Zijn meestal jochies van max 18 jaar De 'veteranen' van die supportersgroepen zijn 20 LOL Want na hun 20 hebben ze wrs een stadionverbod gekregen

En ja dat verhaal van die schepen en een kakkerlakkenplaag ivm de Rotterdamse haven lijkt me logischer.
Vretend in de regen op de camping met me vriendinnetje zonder reet en geen hersens.
I get a clean shave , bathe go to a rave , die from an overdose and dig myself outta my grave.
  dinsdag 11 mei 2010 @ 01:34:44 #68
148749 Cantona_No.7
Numquam Moribimur
pi_81281979
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 01:33 schreef Sinnie het volgende:

[..]

Over welke rellen heb je het dan in godsnaam met Ajax-Marseille? Jij kan het wel hebben over een code maar als er iets is gebeurt in Marseille dan had dat wel in de franse kranten gestaan en daarmee automatisch ook in de onze. Kan je wel een soort van 'code' hebben maar dat maakt geen drol uit.

En dat filmpje is ook daadwerkelijk iemand van de 'harde kern' van Feyenoord? Dat denk ik niet namelijk aangezien die zich niet bezighouden met de politie. Als ik het zo zie lijkt me dat de wedstrijd Feyenoord - Twente
Haal jij je info uit de krant dan?
LUHG
pi_81281987
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 01:30 schreef Sinnie het volgende:

[..]

Ik vind de discussie over welke 'firm' het sterkst is wel triest. Maar dat doet er niet af dat Feyenoord europees gezien qua hooligansm toch wel meer verricht hebben dan Ajacieden. Dan kan je wel een 'code' hebben, maar als je een paar Tottenham-supporters in elkaar timmert dan gaat dat nieuws gewoon de voetbal-wereld rond.

Die code is leuk als je een keer met een groep vertrekt uit Amsterdam naar een stam cafe van een ander team maar wil je echt wat op de kaart zetten moet je toch met wat beters komen.
Jij praat nu vanuit de gekste acties (neem aan dat je doelt op die Tottenham supporter die neer was gestoken in de kuip). Is dat werkelijk zo gek? Mijn oma kan ook mensen neer steken...

Het gaat absoluut niet alleen de actie, maar ook om de hoeveelheid acties en of je met of zonder wapens hebt gevochten.
pi_81282008
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 01:33 schreef Sinnie het volgende:

[..]

Is inderdaad Feyenoord - Twente.

Welke rellen, jij haalt je info uit de krant?
pi_81282014
hahaha , zie hier de ajax joden effe stoer lopen praten op fok.nl Wil weer niet pro feyenoord gaan klinken (al ben ik dat wel ) maar de enige die hier volwassen klinkt is die Feyenoord gozer Sinnie LOL
Vretend in de regen op de camping met me vriendinnetje zonder reet en geen hersens.
I get a clean shave , bathe go to a rave , die from an overdose and dig myself outta my grave.
  dinsdag 11 mei 2010 @ 01:37:26 #72
148749 Cantona_No.7
Numquam Moribimur
pi_81282028
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 01:36 schreef Nocturnal_Johnny het volgende:
hahaha , zie hier de ajax joden effe stoer lopen praten op fok.nl Wil weer niet pro feyenoord gaan klinken (al ben ik dat wel ) maar de enige die hier volwassen klinkt is die Feyenoord gozer Sinnie LOL
Vertel, wat doe ik stoer?
LUHG
  dinsdag 11 mei 2010 @ 01:38:12 #73
241838 Sinnie
Feyenoordert
pi_81282038
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 01:30 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dat soort plagen kwamen vroeger overal voor..... Lees verder m'n post, daar staat nog het één en ander aan informatie.

Het feit dat er een verhaal rondgaat over wat het zou zijn (wederom: urban myth), wil niet zeggen dat dat verhaal dan ook waar is. Voorlopig heb ik het betreffende artikel van het blad nergens gezien.
Kijk, het is heel simpel. Aangezien er geen hond weet waar het daadwerkelijk vandaan komt aangezien het inderdaad zo is dat dat artikel niet te achterhalen is, is het aannemelijker om aan te nemen dat het daadwerkelijk gaat om een kakkerlakken-plaag destijds. En kakkerlakken zullen er zat door Nederland zijn geweest maar in Rotterdam kwamen ze in grote getalen met de scheepvaart mee.

Je kunt eigenwijs blijven en zeggen dat er geen definitief bewijs is, maar voorlopig als ik iemand hoor over de oorsprong van de 'kakkerlakken' dan word het bovenstaande aangehaald. Dus dat zou ik dan voor waarheid aannemen.
Wat is dat voor een club
Die club uit Rotterdam
Dat is Feijenoord
  dinsdag 11 mei 2010 @ 01:38:24 #74
302659 PatrickHenry
Give me liberty or dead!
pi_81282043
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 01:35 schreef Pannengkoek het volgende:

[..]

Jij praat nu vanuit de gekste acties (neem aan dat je doelt op die Tottenham supporter die neer was gestoken in de kuip). Is dat werkelijk zo gek? Mijn oma kan ook mensen neer steken...

Het gaat absoluut niet alleen de actie, maar ook om de hoeveelheid acties en of je met of zonder wapens hebt gevochten.
Het gaat niet om bij hoeveel acties een groep betrokken is geweest, maar om de capaciteiten; in ieder geval als je wilt spreken over welke groep 'sterker' is. In dezelfde orde kan het Senegalese leger claimen een stuk sterker te zijn dan het Franse leger, omdat eerstgenoemde bij meer acties betrokken is geweest. Argumentatie gaat natuurlijk niet op.
  dinsdag 11 mei 2010 @ 01:38:56 #75
149454 GSbrder
Les extręmes se touchent
pi_81282051
Over de hele "amsterdam arrogant" "rotterdam havenstad" discussie: .
Even ter informatie, van de 13e eeuw tot eind 19e eeuw is Amsterdam de belangrijkste havenstad van Nederland geweest en in feite hebben 010 en 020 zoveel mot omdat ze het zoveel op elkaar lijken. Ik was benieuwd naar het hele "kakkerlakken" verhaal, maar ik vind het tot nu toe wat tegenvallen, niemand een smeuďiger verhaal?
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  dinsdag 11 mei 2010 @ 01:39:14 #76
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_81282062
Er doen meerdere verhalen de rondte over het 'jodendom' van Ajax, maar wat mij het meest waarschijnlijke lijkt is deze: Amsterdam was een stad waar vroeger, voor de Tweede-Wereldoorlog, veel joden woonden en als die joden dan van voetbal hielden gingen ze naar Ajax. Einde verhaal.
Pas veel later, jaren zeventig, zijn een hoop ajaxsupporters met de opkomst van hooliganisme dat vermaande jodendom als een soort gezeuennaam gaan gebruiken, tot grote, gróte ergernis van de joodse gemeenschap in Nederland. Ajax, noch de spelers nochde supporters, hebben ook maar iets met het jodendom te maken hebben - niet meer of minder dan welke andere voetbalploeg in Nederland dan ook. De joden die je al had bij Ajax hebben in ieder geval nooit zo met hun afkomst te koop gelopen.
Dan dat nog in combinatie met dat diezelfde 'Joden' op de wijs van Tulpen uit Amsterdam in perfecte harmonie teksten als '‘Als de lente komt/ dan gooien wij / bommen op Rotterdam’, de proloog tot het deporteren en vergassen van tienduizenden joden van de tribunes laten rollen, nou, ik kan ik niet rijmen. Een volkomen achterlijke bedoening, al zeg ik het zelf.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_81282065
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 01:26 schreef PatrickHenry het volgende:

[..]

Prima, maar dat doet niets af aan het feit dat de Feyenoord groep hoger aangeschreven staat. Dan maakt het niet uit welke groep de afgelopen jaren meer actiever is geweest; het gaat om de capaciteiten.
Er bestaan geen lijstjes, waarom zijn ze hoger aangeschreven dan? Ze maken sowieso niet meer acties dan Ajax, wel krijgen ze meer media aandacht omdat ze vaak dingen slopen..
pi_81282078
ajax was toch opgericht door joden?
pi_81282080
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 01:38 schreef Sinnie het volgende:

[..] Dus dat zou ik dan voor waarheid aannemen.
Is goed, joh. Dan neem jij dat toch aan. (jij gelooft alles wat er op internet staat?)
  dinsdag 11 mei 2010 @ 01:41:39 #80
241838 Sinnie
Feyenoordert
pi_81282113
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 01:36 schreef Pannengkoek het volgende:

[..]

Is inderdaad Feyenoord - Twente.

Welke rellen, jij haalt je info uit de krant?
De krant bij wijzen van natuurlijk, het internet had er ook vol mee gestaan. Jij denkt omdat jullie 1 of andere code onderling hebben dat er niks in de media terecht komt? Als er echt wat is gebeurt daar in Marseille dan is dat terug te lezen op internet en de krant of dergelijke. Als ik jou zo hoorde is er bar weinig gebeurt behalve dat er een groep fransozen de benen nam. Nou dat is niet echt wat je noemt 'groots' en zeker geen 'rellen'.

En die persoon is 1 van zovelen. Daar stonden echt geen kerels tussen die de supporters-kern moet voorstellen. Bij Feyenoord-Twente is er niks gebeurt behalve wat 'zelfmoord-acties' van mensen die het niet eens waren met de M.E (en terecht, ze behandelde ons als vuil terwijl er niks aan de hand was noch gebeurde)
Wat is dat voor een club
Die club uit Rotterdam
Dat is Feijenoord
pi_81282116
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 01:37 schreef Cantona_No.7 het volgende:

[..]

Vertel, wat doe ik stoer?
Nee , jij niet jij bent ook één van de weinige die hier niet effe doodleuk over hooligan vertelsels waar ie wrs zelfs niets mee te maken heeft komt vertellen.
  dinsdag 11 mei 2010 @ 01:42:25 #82
148749 Cantona_No.7
Numquam Moribimur
pi_81282132
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 01:41 schreef Nocturnal_Johnny het volgende:

[..]

Nee , jij niet jij bent ook één van de weinige die hier niet effe doodleuk over hooligan vertelsels waar ie wrs zelfs niets mee te maken heeft komt vertellen.
LUHG
  dinsdag 11 mei 2010 @ 01:42:38 #83
241838 Sinnie
Feyenoordert
pi_81282139
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 01:40 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Is goed, joh. Dan neem jij dat toch aan. (jij gelooft alles wat er op internet staat?)
Jij gelooft niks wat op internet staat? Voorlopig is het gewoon in de historie van Rotterdam terug te vinden dat er een kakkerlakken-plaag heersde. Waar wil jij het dan aan wijten als ik vragen mag?
Wat is dat voor een club
Die club uit Rotterdam
Dat is Feijenoord
pi_81282145
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 01:39 schreef JAM het volgende:
Er doen meerdere verhalen de rondte over het 'jodendom' van Ajax, maar wat mij het meest waarschijnlijke lijkt is deze: Amsterdam was een stad waar vroeger, voor de Tweede-Wereldoorlog, veel joden woonden en als die joden dan van voetbal hielden gingen ze naar Ajax. Einde verhaal.
Pas veel later, jaren zeventig, zijn een hoop ajaxsupporters met de opkomst van hooliganisme dat vermaande jodendom als een soort gezeuennaam gaan gebruiken, tot grote, gróte ergernis van de joodse gemeenschap in Nederland. Ajax, noch de spelers nochde supporters, hebben ook maar iets met het jodendom te maken hebben - niet meer of minder dan welke andere voetbalploeg in Nederland dan ook. De joden die je al had bij Ajax hebben in ieder geval nooit zo met hun afkomst te koop gelopen.
Klopt.
quote:
Dan dat nog in combinatie met dat diezelfde 'Joden' op de wijs van Tulpen uit Amsterdam in perfecte harmonie teksten als '‘Als de lente komt/ dan gooien wij / bommen op Rotterdam’, de proloog tot het deporteren en vergassen van tienduizenden joden van de tribunes laten rollen, nou, ik kan ik niet rijmen. Een volkomen achterlijke bedoening, al zeg ik het zelf.
Komt natuurlijk doordat Feyenoorders het welbekende "Hamas, Hamas, Joden aan het gas" zingen. Je eigen stad is plat gebombardeerd door de nazi's en dan ga je antisemitische liederen zingen?

De Ajax supporters komen dan natuurlijk een liedje als dit. Wat je trouwens niet te serieus moet nemen, het zelfde geld voor het liedje wat Feyenoord supporters zingen.
  dinsdag 11 mei 2010 @ 01:45:55 #85
302659 PatrickHenry
Give me liberty or dead!
pi_81282191
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 01:43 schreef Pannengkoek het volgende:

[..]

Klopt.
[..]

Komt natuurlijk doordat Feyenoorders het welbekende "Hamas, Hamas, Joden aan het gas" zingen. Je eigen stad is plat gebombardeerd door de nazi's en dan ga je antisemitische liederen zingen?
Ik vind het nog een stuk triester dat men met termen als 'Joden' smijt, maar aan de andere kant het bombardement op Rotterdam verheerlijkt.
  dinsdag 11 mei 2010 @ 01:46:16 #86
241838 Sinnie
Feyenoordert
pi_81282197
Klopt volgens mij niet helemaal. Van wat ik heb begrepen is dat de ajacieden destijds werden bestempeld als joden vanwege de joodse achtergrond en dat ze die naam aannamen als geuzennaam om de supporters-kernen van de andere clubs (Feyenoord etc.) een stap voor te zijn.
Wat is dat voor een club
Die club uit Rotterdam
Dat is Feijenoord
  dinsdag 11 mei 2010 @ 01:48:04 #87
37950 JAM
pi_81282227
Laat ik het kortsluiten door te zeggen: het gaat gewoon helemaal nergens over. Ik denk dat de link tussen Feyenoord en Hamas nóg verder weg ligt dan die tussen het jodendom en Ajax. Dan is er ook nog de vraag hoe vele joden denken over het bestaansrecht van de staat Israël en etc. etc.,- met VOETBAL heeft het in ieder geval geen ruk te maken.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_81282236
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 01:41 schreef Sinnie het volgende:

[..]

De krant bij wijzen van natuurlijk, het internet had er ook vol mee gestaan. Jij denkt omdat jullie 1 of andere code onderling hebben dat er niks in de media terecht komt? Als er echt wat is gebeurt daar in Marseille dan is dat terug te lezen op internet en de krant of dergelijke. Als ik jou zo hoorde is er bar weinig gebeurt behalve dat er een groep fransozen de benen nam. Nou dat is niet echt wat je noemt 'groots' en zeker geen 'rellen'.
Wat is jou definitie van rellen? Dingen slopen of vechten? Die groep fransozen nam overigens 3 keer de benen, ik ga er niet meer over vertellen, maar als jij zo je bronnen hebt kan je er wel achterkomen.

Als er in beverwijk niemand was vermoord, er geen camera beelden waren geweest en de hele snelweg niet stil had gelegen was het amper in het nieuws geweest, waarom zou het dan in de media komen? En via welke weg?
quote:
En die persoon is 1 van zovelen. Daar stonden echt geen kerels tussen die de supporters-kern moet voorstellen. Bij Feyenoord-Twente is er niks gebeurt behalve wat 'zelfmoord-acties' van mensen die het niet eens waren met de M.E (en terecht, ze behandelde ons als vuil terwijl er niks aan de hand was noch gebeurde)
Dit wist ik ook wel, neemt niet weg dat het gewoon dom is..
pi_81282238
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 01:42 schreef Sinnie het volgende:

[..]

Jij gelooft niks wat op internet staat? Voorlopig is het gewoon in de historie van Rotterdam terug te vinden dat er een kakkerlakken-plaag heersde. Waar wil jij het dan aan wijten als ik vragen mag?
Jij kent het begrip urban myth niet?

Nogmaals: kakkerlakkenplagen kwamen overal voor waar mensen woonden. Dat was niet uniek voor Rotterdam (omdat we toevallig een haven hebben? Er zijn in Nederland genoeg steden met een redelijke haven, zeker in vergelijking met de grootte van overslag van vroeger (want daar zou dat verhaal vandaan komen; lang geleden). Er is dus niet één plaag geweest in Rotterdam.

Omdat er 'ergens' door iemand ooit eens een verhaal het internet ingeslingerd is (en ik zie ook niet echt waarom het plausibel zou zijn, gezien het feit dat het geen unieke gebeurtenis is), wordt dat verhaal niet ineens 'waar'.

Nogmaals: dat artikel moet vast terug te vinden zijn. Zo niet: dan is het vooralsnog gewoon een urban myth.
  dinsdag 11 mei 2010 @ 01:48:49 #90
302659 PatrickHenry
Give me liberty or dead!
pi_81282243
Ajax is nooit een 'jodenclub' geweest in Amsterdam, in tegenstelling tot Wilhelmina Vooruit en Hortus Eendracht Doet Winnen. Nu gefuseerd en bekend als WV/HEDW.
pi_81282258
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 01:46 schreef Sinnie het volgende:
Klopt volgens mij niet helemaal. Van wat ik heb begrepen is dat de ajacieden destijds werden bestempeld als joden vanwege de joodse achtergrond en dat ze die naam aannamen als geuzennaam om de supporters-kernen van de andere clubs (Feyenoord etc.) een stap voor te zijn.
Ja is toch ook want JAM zei. Overigens niet de joodse achtergrond van de club maar van de stad Amsterdam.
pi_81282284
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 01:45 schreef PatrickHenry het volgende:

[..]

Ik vind het nog een stuk triester dat men met termen als 'Joden' smijt, maar aan de andere kant het bombardement op Rotterdam verheerlijkt.
Is toch gewoon vice-versa. Feyenoord zingt antisemitische (nazi) spreekkoren, Ajax wijst Feyenoord erop dan hun stad is platgebombardeerd door nazi's...
pi_81282345
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 01:48 schreef JAM het volgende:
Laat ik het kortsluiten door te zeggen: het gaat gewoon helemaal nergens over. Ik denk dat de link tussen Feyenoord en Hamas nóg verder weg ligt dan die tussen het jodendom en Ajax. Dan is er ook nog de vraag hoe vele joden denken over het bestaansrecht van de staat Israël en etc. etc.,- met VOETBAL heeft het in ieder geval geen ruk te maken.
Inderdaad. Bij Feyenoord zitten er (hopelijk) geen nazi's. Bij Ajax is nog niet 1% van de supporters of van de club Joods.
  dinsdag 11 mei 2010 @ 01:56:55 #94
302659 PatrickHenry
Give me liberty or dead!
pi_81282357
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 01:51 schreef Pannengkoek het volgende:

[..]

Is toch gewoon vice-versa. Feyenoord zingt antisemitische (nazi) spreekkoren, Ajax wijst Feyenoord erop dan hun stad is platgebombardeerd door nazi's...
'Hamas, Hamas, Joden aan het gas' is geen nazi spreekkoor noch verwijst het enigszins naar de nazi's, maar daarentegen naar de Palestijnen. Ik zie in dat lied de nazi's niet verheerlijkt worden, al doen de woorden 'Joden' en 'gas' daar natuurlijk wel aan denken.
pi_81282375
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 01:56 schreef PatrickHenry het volgende:

[..]

'Hamas, Hamas, Joden aan het gas' is geen nazi spreekkoor noch verwijst het enigszins naar de nazi's, maar daarentegen naar de Palestijnen. Ik zie in dat lied de nazi's niet verheerlijkt worden, al doen de woorden 'Joden' en 'gas' daar natuurlijk wel aan denken.
Ehhh, zijn er in de tweede wereldoorlog in Nederland (en vooral in Amsterdam) geen joden door nazi's "vergast"? Hamas Hamas is alleen omdat rijmt slimpie..
  dinsdag 11 mei 2010 @ 01:58:26 #96
37950 JAM
pi_81282379
Dat van die kakkerlakken ga ik nog eens goed nazoeken, in Den Haag wordt het ook gezegd, zij het minder. Den Haag is maf in dat opzicht, de ene helft kan de 'kakkerlakken' niet uitstaan, de andere helft vindt het wel gezellig met de Rotterdammers. De animositeit tussen Den Haag en Amsterdam komt dan weer voort uit het hele regerings- en hoofdstadgebeuren (ze mogen allebei graag denken dat ze het belangrijkste zijn in Nederland) maar óók uit een incident met een worstenkraam na een wedstrijd die overigens door Den Haag gewonnen werd (toen men nog aan de Suezkade speelde). Hoe dat precies zit, dat zoek ik nog eens na. Het schijnt dat de Amsterdammers toen die worstenkraam omver hebben gegooid en er zodoende meer geen warme worst meer te verkrijgen was na afloop van de wedstrijd en dat, ja, dat kan een hagenees nou net niet hebben. Die mot nu eenmaal wogst vreten. Ráár verhaal.
pi_81282389
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 01:51 schreef Pannengkoek het volgende:

[..]

Sommigen kunnen het ook gewoon niet los zien, hoor. Jaaren geleden (jaren negentig, volgens mij, of net in de jaren '00) zat ik nog op T in de Kuip. Volgens mij was het Feyenoord - Ajax. We waren laat en zaten toen helemaal beneden in het vak, bij de trappen.

Komt er een voetbalteam uit Israël (geen grap, echt niet) met Hebreeuwse tekens op de trainingspakken op de trappen zitten. Die arme kereltjes werden nog net niet het vak uitgemept, maar veel scheelde het niet.
  dinsdag 11 mei 2010 @ 02:00:50 #98
302659 PatrickHenry
Give me liberty or dead!
pi_81282415
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 01:58 schreef Pannengkoek het volgende:

[..]

Ehhh, zijn er in de tweede wereldoorlog in Nederland (en vooral in Amsterdam) geen joden door nazi's "vergast"? Hamas Hamas is alleen omdat rijmt slimpie..
Wat heet de Palestijnse groep Hamas met de nazi's te maken? Ik zie nergens het woord 'nazi's' voorbijkomen in het lied.
pi_81282425
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 01:58 schreef JAM het volgende:
Dat van die kakkerlakken ga ik nog eens goed nazoeken, in Den Haag wordt het ook gezegd, zij het minder. Den Haag is maf in dat opzicht, de ene helft kan de 'kakkerlakken' niet uitstaan, de andere helft vindt het wel gezellig met de Rotterdammers.
Komt er op neer dat het door Ajax supporters verzonnen is. De hagenezen hebben het van de Amsterdammers over genomen, bij Twente zeggen ze het ook, en ik geloof bij PSV ook.
pi_81282429
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 02:00 schreef PatrickHenry het volgende:

[..]

Wat heet de Palestijnse groep Hamas met de nazi's te maken? Ik zie nergens het woord 'nazi's' voorbijkomen in het lied.
Kom op....
pi_81282437
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 02:00 schreef PatrickHenry het volgende:

[..]

Zie jij het verband Joden vergast -> Amsterdam -> Ajax echt niet?
pi_81282442
quote:

[..]

Voor de (historische) correctheid: in Nederland zijn geen joden vergast.
  dinsdag 11 mei 2010 @ 02:03:37 #103
241838 Sinnie
Feyenoordert
pi_81282450
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 01:48 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Jij kent het begrip urban myth niet?

Nogmaals: kakkerlakkenplagen kwamen overal voor waar mensen woonden. Dat was niet uniek voor Rotterdam (omdat we toevallig een haven hebben? Er zijn in Nederland genoeg steden met een redelijke haven, zeker in vergelijking met de grootte van overslag van vroeger (want daar zou dat verhaal vandaan komen; lang geleden). Er is dus niet één plaag geweest in Rotterdam.

Omdat er 'ergens' door iemand ooit eens een verhaal het internet ingeslingerd is (en ik zie ook niet echt waarom het plausibel zou zijn, gezien het feit dat het geen unieke gebeurtenis is), wordt dat verhaal niet ineens 'waar'.

Nogmaals: dat artikel moet vast terug te vinden zijn. Zo niet: dan is het vooralsnog gewoon een urban myth.
Ik weet wel een 'urban mythe' is maar jij gooit nu alles op 1 artikel in 1 of andere Ajax fanblad terwijl er genoeg terug valt te lezen over die plaag. Jij bent het er niet mee eens dat we dat zouden moeten aannemen aangezien ze er op meerdere plaatsen in Nederland last van hadden. So be it. Ik houd aan wat er veelvuldig op internet te lezen valt.

Verschil is dat jij nu stellig vasthoudt aan datgene aan iets wat moeilijk terug te vinden is, maar dat wel beschreven word in andere artikelen. Het 1 sluit het ander niet uit.
Wat is dat voor een club
Die club uit Rotterdam
Dat is Feijenoord
  dinsdag 11 mei 2010 @ 02:04:54 #104
302659 PatrickHenry
Give me liberty or dead!
pi_81282467
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 02:01 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Kom op....
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 02:02 schreef Pannengkoek het volgende:

[..]

Zie jij het verband Joden vergast -> Amsterdam -> Ajax echt niet?
De Joden zijn inderdaad in de Tweede Wereldoorlog, maar daar wordt niet aan gerefereerd. Er wordt gesproken over Hamas. Een militanten Palestijnse beweging die tegen de straat Israel strijdt, maar verder niet over de nazi's.
  dinsdag 11 mei 2010 @ 02:05:17 #105
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_81282469
Voorzover ik weet is een 'jood' geen Ajaxsupporter, maar iemand die in 020 woont in het algemeen, (en tevens de algemene benaming in Rotterdam voor een politieagent, want : tegenstander)
Dat komt inderdaad doordat net voor WO2 in 020 gewoon de meeste joden woonden, omdat; beurs, geld, handel, goud, edelstenen e.d., want dat is handel, en daar waren de joden meesters in.

Vwb dat kakkerlakken verhaal vind ik allebei de versies aannemelijk klinken, maar ik denk eerder dat de plaagversie op waarheid berust, en dat het andere wat 'positievere' verhaal uit het Feyenoord clubblad een leuke visie is, vanuit de kuip gezien, om het ietwat naar klinkende 'kakkerlak' een beetje te relativeren.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 11 mei 2010 @ 02:05:41 #106
37950 JAM
pi_81282475
quote:

[..]

Het is nog veel erger zelf. De meeste joden die vergast zijn kwam uit Den Haag en de kleinere gemeentes.,- dit omdat de gemeente Den Haag, in tegenstelling tot Amsterdam, prima samenwerkte met de nazi's en er in de provincie sprake was van antisemitisme (net als, omdat het even in het belachelijke te trekken, ze in Achter-Scharluiden de ene Chinees die daar woont maar een rare snuiter vinden maar ze in de grote steden een zeer gerespecteerd, nuttig deel van de gemeenschap vormen). Dat wordt grif onderschat; men wil de hele holocaust vandaag de dag maar al te graag voorstellen als een gróót, vuil complot van de Duitsers (dat was het natuurlijk ook) maar vergeet niet dat men vaak maar al te graag meewerkte, het antisemistisme vierde hoogtij in héél Europa... maar stel je nu eens voor dat ze bij ADO Den Haag zouden roepen dat ze superjoden zijn; het moet toch niet gekker worden?
pi_81282480
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 02:02 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Bedoelde eigenlijk ook Joden uit Amsterdam die dan wel in Nederland zijn vermoord door de nazi's of naar concentratie kampen zijn gebracht.
  dinsdag 11 mei 2010 @ 02:07:11 #108
301363 Nocturnal_Johnny
Utterly Insane
pi_81282490
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 01:58 schreef JAM het volgende:
Het schijnt dat de Amsterdammers toen die worstenkraam omver hebben gegooid en er zodoende meer geen warme worst meer te verkrijgen was na afloop van de wedstrijd en dat, ja, dat kan een hagenees nou net niet hebben. Die mot nu eenmaal wogst vreten. Ráár verhaal.
LOL!!!!

Wŕt een verhaal! ahahahahaha Zie het al gebeuren
Dat van dat worstenkraam is gewoon te grappig voor woorden
pi_81282501
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 02:04 schreef PatrickHenry het volgende:

[..]

[..]

De Joden zijn inderdaad in de Tweede Wereldoorlog, maar daar wordt niet aan gerefereerd. Er wordt gesproken over Hamas. Een militanten Palestijnse beweging die tegen de straat Israel strijdt, maar verder niet over de nazi's.
Ja dahaag... ik loop al iets te lang mee bij Feyenoord om te weten waaraan gerefereerd wordt.
  dinsdag 11 mei 2010 @ 02:10:38 #110
302659 PatrickHenry
Give me liberty or dead!
pi_81282534
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 02:08 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ja dahaag... ik loop al iets te lang mee bij Feyenoord om te weten waaraan gerefereerd wordt.
De verheerlijking van de vergassing van de Joden in de Tweede Wereldoorlog? Of wordt er gerefereerd aan een nog steeds bestaande groep die het niet zo met de Joden ophebben, en om het te laten rijmen 'aan het gas' er achteraan hebben geplakt?
pi_81282568
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 02:10 schreef PatrickHenry het volgende:

[..]

De verheerlijking van de vergassing van de Joden in de Tweede Wereldoorlog? Of wordt er gerefereerd aan een nog steeds bestaande groep die het niet zo met de Joden ophebben, en om het te laten rijmen 'aan het gas' er achteraan hebben geplakt?
Ik snap waar je heen wilt.

Maar het is toch echt het eerste, want Ajacieden werden ook al voor dat de beweging Hamas uberhaupt bekend was in Nederland uitgescholden voor Joden. Zo doende is er 'Hamas, Hamas' voor gezet.
  dinsdag 11 mei 2010 @ 02:14:53 #112
37950 JAM
pi_81282579
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 02:02 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ja, dat klopt inderdaad. Men vond het hier genoeg om ze gewoon af te schieten als een stuk vreten en - als dat even niet goed uitkwam - ze te mishandelen of dood te hongeren - als dat dan ook niet goed uitkwam - ze door te sturen naar Duitsland om ze dáár dan te vergassen. Drieënnegentig treinen met daarin honderdzevenduizend joden uit kamp Westerbork alléén. Ik vraag me op hoe vaak je daar de Kuip mee zou kunnen vullen.
  dinsdag 11 mei 2010 @ 02:15:41 #113
301363 Nocturnal_Johnny
Utterly Insane
pi_81282588
Er werden soms vlaggen van palestina in het Feyenoord vak gehangen
  dinsdag 11 mei 2010 @ 02:16:34 #114
302659 PatrickHenry
Give me liberty or dead!
pi_81282606
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 02:15 schreef Nocturnal_Johnny het volgende:
En speciaal gemaakte Palestijnse/Feyenoord shirts verkocht. Overigens weet ik ook nog dat Ajax ergens in Italie een Europese wedstrijd speelde, en de thuisbezoekers daar ook met Palestijnse vlaggen stonden te zwaaien.
pi_81282613
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 02:13 schreef Pannengkoek het volgende:

[..]

Ik snap waar je heen wilt.

Maar het is toch echt het eerste, want Ajacieden werden ook al voor dat de beweging Hamas uberhaupt bekend was in Nederland uitgescholden voor Joden. Zo doende is er 'Hamas, Hamas' voor gezet.
Het maakt sowieso geen flikker uit, aangezien het in beide gevallen gaat om het referen aan het Joodse volk. Dat slaat feitelijk helemaal nergens op.

In dit geval is er gewoon gekozen voor een zinnetje (het rijmt gewoon goed) dat 'lekker' bekt en 'hard' klinkt.
pi_81282624
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 02:15 schreef Nocturnal_Johnny het volgende:
Oh echt? Heb je ook een foto van dat doekje van (Ik geloof Ado) waar Ajax is geschreven met hakenkruizen en de punt op de j een jodenster is? (Jaren 80).
  dinsdag 11 mei 2010 @ 02:20:45 #117
301363 Nocturnal_Johnny
Utterly Insane
pi_81282662
Ach laten we de supporterskern van Feyenoord toch vooral toejuichen vanwege het verspreiden van deze harde en teringvette tracks :

dinsdag 11 mei 2010 @ 02:23:03 #118
302659 PatrickHenry
Give me liberty or dead!
pi_81282691
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 02:18 schreef Pannengkoek het volgende:

[..]

Oh echt? Heb je ook een foto van dat doekje van (Ik geloof Ado) waar Ajax is geschreven met hakenkruizen en de punt op de j een jodenster is? (Jaren 80).
Nee, dat was niet Ado, maar de Bunnikside:
pi_81282707
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 02:16 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Het maakt sowieso geen flikker uit, aangezien het in beide gevallen gaat om het referen aan het Joodse volk. Dat slaat feitelijk helemaal nergens op.

In dit geval is er gewoon gekozen voor een zinnetje (het rijmt gewoon goed) dat 'lekker' bekt en 'hard' klinkt.
Precies, slaan spreekkoren uberhaupt wel ergens op?

Behalve "Ze winnen nooit van de joden!" natuurlijk.
  dinsdag 11 mei 2010 @ 02:25:55 #120
302659 PatrickHenry
Give me liberty or dead!
pi_81282736
Nog een 'klassieker' van de Bunnikside:

'Adolf, hier lopen er nog 11, als jij ze niet vergast dan doen we het zelf'.
pi_81282748
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 02:16 schreef PatrickHenry het volgende:

[..]

En speciaal gemaakte Palestijnse/Feyenoord shirts verkocht. Overigens weet ik ook nog dat Ajax ergens in Italie een Europese wedstrijd speelde, en de thuisbezoekers daar ook met Palestijnse vlaggen stonden te zwaaien.
Was dit in de jaren 80' en 90' ook al ja? Of werden de Ajacieden toen nog niet voor "Joden" uitgemaakt.

Je snapt mijn punt wel..
  dinsdag 11 mei 2010 @ 02:27:06 #122
301363 Nocturnal_Johnny
Utterly Insane
pi_81282751
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 02:25 schreef PatrickHenry het volgende:

pi_81282766
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 02:25 schreef PatrickHenry het volgende:

Lijkt op die van Ajax tegen Utrecht, ook met cijfers:

'1,2,3,5,6,7 waar in nummer 4 gebleven?' (Waar natuurlijk wordt verwezen naar Di Thomasso)
  dinsdag 11 mei 2010 @ 02:29:55 #124
302659 PatrickHenry
Give me liberty or dead!
pi_81282776
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 02:27 schreef Pannengkoek het volgende:

[..]

Was dit in de jaren 80' en 90' ook al ja? Of werden de Ajacieden toen nog niet voor "Joden" uitgemaakt.

Je snapt mijn punt wel..
2003, AS Roma:

dinsdag 11 mei 2010 @ 02:37:04 #125
37950 JAM
pi_81282846
Zo blijkt maar weer eens dat er werkelijk geen grens is aan volkomen botheid, de totale ongevoeligheid van voetbalsupporters... Om eerlijk te zijn; daarvoor ga je toch naar het stadion. MAAR DE BAAS ZEI JA, IK HEB GEEN BANANEN, IK HEB GEEN BANANEN VANDAAG! JODENKOEKEN, NEGERZOENEN!!! GELE EN GROENE!
pi_81282854
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 02:37 schreef JAM het volgende:
Zo blijkt maar weer eens dat er werkelijk geen grens is aan volkomen lompe, totale ongevoeligheid van voetbalsupporters... Om eerlijke te zijn; daarvoor ga je toch naar het stadion.
Eens
quote:
MAAR DE BAAS ZEI JA, IK HEB GEEN BANANEN, IK HEB GEEN BANANEN VANDAAG! JODENKOEKEN, NEGERZOENEN!!! GELE EN GROENE!
'Oh, Oh Den Haag, kanker stad, met al die zwartuhhhh'
  dinsdag 11 mei 2010 @ 02:39:17 #127
37950 JAM
pi_81282862
Steek je mes in het vlees van een kankerhagenees,- ook een klassieker. .
  dinsdag 11 mei 2010 @ 02:41:25 #128
302659 PatrickHenry
Give me liberty or dead!
pi_81282890
Men kan - gezien de liederen - de voetbalsupporters in ieder geval niet een gebrek aan creativiteit verwijten
pi_81282892
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 02:39 schreef JAM het volgende:
Steek je mes in het vlees van een kankerhagenees,- ook een klassieker. .
Inderdaad, een klassieker die ik wat minder vaak hoor:

'Jood jood schop um dood tot die sterren ziet, wat voor sterren joden sterren kanker Ajacied'
  dinsdag 11 mei 2010 @ 02:43:00 #130
302659 PatrickHenry
Give me liberty or dead!
pi_81282909
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 02:41 schreef Pannengkoek het volgende:

[..]

'Jood jood schop um dood tot die sterren ziet, wat voor sterren joden sterren kanker Ajacied'
Wat dacht je overigens van: 'A10, A10, Joden niet gezien'?
  dinsdag 11 mei 2010 @ 02:44:36 #131
148749 Cantona_No.7
Numquam Moribimur
pi_81282926
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 02:37 schreef JAM het volgende:
Zo blijkt maar weer eens dat er werkelijk geen grens is aan volkomen botheid, de totale ongevoeligheid van voetbalsupporters... Om eerlijk te zijn; daarvoor ga je toch naar het stadion. MAAR DE BAAS ZEI JA, IK HEB GEEN BANANEN, IK HEB GEEN BANANEN VANDAAG! JODENKOEKEN, NEGERZOENEN!!! GELE EN GROENE!
LUHG
  dinsdag 11 mei 2010 @ 02:57:32 #132
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_81283019
Niveautje.
2000 light years from home
pi_81284062
Stel dat een van de twee clubs het lootje legt, dan zie ik de supporters er nog voor aan om gezamelijk een inzameling te organiseren om de vijand te redden. Want Ajax en Feyenoord, Rotterdam en A'dam kunnen en willen niet eens zonder elkander. TIS MAAR EEN SPELLETJE.
janneman
pi_81285368
Wat een hoogstaand topic
  dinsdag 11 mei 2010 @ 10:56:44 #135
241838 Sinnie
Feyenoordert
pi_81287445
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 02:41 schreef Pannengkoek het volgende:

[..]

Waar komen homo's toch vandaan?
Amsterdam, hier ver vandaan!
Wonen daar ook super homo's?
Ja, daar wonen ook super homo's!
Vinden ze kontsex dan ook fijn?
Ja, als ze maar voor Ajax zijn!

Of met twee vakken omstebeurt tegenover elkaar:
'Komen zij uit Amsterdam'?
'Schop ze naar de kanker dan'

Variant op onze oh zo mooie 'komen wij uit rotterdam'
Wat is dat voor een club
Die club uit Rotterdam
Dat is Feijenoord
  dinsdag 11 mei 2010 @ 11:48:41 #136
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_81289339
Zullen we de spreekkoren laten voor wat het zijn en gewoon verder ouwehoeren over waar dit topic over begonnen is? Anders komen er zodadelijk weer verontwaardigde mensen in Feedback klagen.
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_81305307
Goed de vraag was dus waarom men Feyenoord zijn supporters
kakkerlakken noemt.

Volgens mij is het gewoon een woord wat men bij sommige
F-siders,zoals te zien op tv indertijd over de F-Side tijdens
het 100 jarig bestaan van AFC Ajax, opkwam als tegen
antwoord op de leus "neuzen" die de Feyenoordaanhang
veelvuldig gebruikte.

Gewoon kinderachtig gedoe van beiden zijden