abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81309398
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 18:18 schreef Wolkje het volgende:
Als slachtoffer kan je ervoor kiezen om niet je eigen adres, maar een ander adres (bijvoorbeeld het adres van het politiebureau) op te geven. Dan komt de verdachte dus niet achter je adres. Dat heet domicili kiezen en kan je gewoon aangeven bij het politiebureau als je aangifte gaat doen.
Op deze mogelijkheid hebben ze mij niet gewezen, ze hebben mijn adres gewoon uit de gemeentelijke basisadministratie geplukt en boven de aanklacht gezet. Toen ik zei hier gróte moeite mee te hebben hebben ze me verteld dat dit de enige optie was... Krom toch? Ik wist niks van domicili... dan is het toch hun taak mij hierop te wijzen?

woensdag 12 mei 2010 @ 00:35:15 #102
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_81325022
quote:
Op maandag 10 mei 2010 21:13 schreef Dipkip het volgende:

En een dag later stond hij dus voor de deur, ze hadden hem uitgenodigd op het bureau om de aangifte te lezen, inclusief dus mijn nieuwe adres, nieuwe telefoonnummer, enzovoort. Had ie recht op.
Waardeloos

Echt onbegrijpelijk dat ze dit probleem nog steeds niet hebben opgelost. Geen wonder dat mensen steeds minder aangifte gaan doen
pi_81331099
Ik zie dat mensen hier het moeilijk hebben met het feit dat je naam en adres bekend wordt bij de verdachte. Ik vind het niet meer dan terecht dat een verdachte inzage heeft in de aanklacht tegen hem, en daar hoort inzage van wie de aanklager is bij. Hoe kun je je anders als verdachte verweren tegen een aanklacht van bijvoorbeeld verkrachting?
Dat de aanklager daar zich ongemakkelijk bij voelt kan ik mij iets bij voorstellen. Maar dat zijn de vooraf bekende consequenties. Je dient namelijk de wet te kennen, en anders verwacht ik dat de politie je daar correct over informeerd; Een niet geheel correcte aanname zo blijkt.

Dit geval klinkt mij een beetje als "meisje heeft spijt van sex en dus is de jongen nu een verkrachter" verhaaltje. In dit geval (je bent rijkelijk laat met je aangifte, en alle bewijzen van de daad zijn allang weg) zou ik als ik de verdachte was een tegenclaim van smaad neerleggen. Een aanklacht van verkrachting (ook als deze niet bewezen of zelfs gelogen is) blijft iemand namelijk altijd achtervolgen.
Indien dit echt gebeurd is is het goed dat je aangifte gaat doen. Maar het is evengoed het recht van de verdachte om zich hier tegen te verdedigen.
It's better to reign in hell than to serve in heaven
pi_81331178
Dat ligt maar aan de aard van de aanklacht, bij fysiek geweld en bedreiging lijkt het mij geen goed plan om het adres bekend te maken bij de verdachte, het nodigt uit tot nog meer agressie.
pi_81333835
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 10:38 schreef Prince_of_Darkness het volgende:
Ik zie dat mensen hier het moeilijk hebben met het feit dat je naam en adres bekend wordt bij de verdachte. Ik vind het niet meer dan terecht dat een verdachte inzage heeft in de aanklacht tegen hem, en daar hoort inzage van wie de aanklager is bij. Hoe kun je je anders als verdachte verweren tegen een aanklacht van bijvoorbeeld verkrachting?
Dat de aanklager daar zich ongemakkelijk bij voelt kan ik mij iets bij voorstellen. Maar dat zijn de vooraf bekende consequenties. Je dient namelijk de wet te kennen, en anders verwacht ik dat de politie je daar correct over informeerd; Een niet geheel correcte aanname zo blijkt.
Tuurlijk hoort de verdachte te weten om wie het gaat en hoort deze de aanklacht te kunnen doornemen met zijn advocaat etc. Maar waarom moet hier het adres zo nodig bij staan?? Dit heeft geen toegevoegde waarde lijkt me.

en de aanklager voelt zich ongemakkelijk?? Ik kan je vertellen dat het iétsje anders voelt als de man die je verkracht heeft ineens 's nachts op je stoep staat en je doodsbedreigingen toeroept. Ik voelde me in die tijd eigenlijk nergens veilig, had een traumatische stress stoornis etc. Alleen thuis kun je enigszins op adem komen, de inbreuk op dat gevoel van veiligheid gaat veel verder dan een gevoel van ongemakkelijkheid.
  woensdag 12 mei 2010 @ 13:01:55 #106
158394 Draganta
Kansas Ranger
pi_81336689
Meteen nu een aangifte doen. Fuck die onzin met bewijzen enzo. Je zit toch bij een psycholoog, die kent je verhaal toch? Dat is ook een soort van bewijs. Gewoon aangifte doen! Die idioot moet opgesloten worden voor zijn misselijkmakende misdaad !

Waar woont die gozer?
Who cares if one more light goes out?
In a sky of a million stars
pi_81336875
Hoezo is bij een psych lopen bewijs? Lijkt me niet hoor.
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 10:38 schreef Prince_of_Darkness het volgende:
Je dient namelijk de wet te kennen, en anders verwacht ik dat de politie je daar correct over informeerd; Een niet geheel correcte aanname zo blijkt.
Volgens mij mag je niet stellen dat een minderjarige de wet dient te kennen. En bij mij was het dus niet alleen een kwestie van dat de politie niet vertelde hoe de wet in elkaar zat - ze vertelden mij dingen die niet klopten. Ik vind dat je als het over de wet gaat en hoe het allemaal verloopt als je aangifte doet, de politie niet het recht zou moeten hebben om te liegen. Ik vind dat als je er zelf naar vraagt ze je de juiste info zouden moeten verstrekken.
pi_81338038
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 13:07 schreef Dipkip het volgende:
Hoezo is bij een psych lopen bewijs? Lijkt me niet hoor.
[..]

Volgens mij mag je niet stellen dat een minderjarige de wet dient te kennen. En bij mij was het dus niet alleen een kwestie van dat de politie niet vertelde hoe de wet in elkaar zat - ze vertelden mij dingen die niet klopten. Ik vind dat je als het over de wet gaat en hoe het allemaal verloopt als je aangifte doet, de politie niet het recht zou moeten hebben om te liegen. Ik vind dat als je er zelf naar vraagt ze je de juiste info zouden moeten verstrekken.
Inderdaad. Je kunt het trouwens ook niet verwachten van meerderjarigen. De wet zit op veel punten enorm complex in elkaar. Je kunt niet van iedere persoon die aangifte komt doen verwachten hier inzicht in te hebben. Zelfs al zou een hoogopgeleid persoon een week bezig zijn om alle informatie te verzamelen die hij tot zijn beschikking heeft, dan nóg weet je lang niet alles.

De politie zou inderdaad verplicht moeten zijn de juiste informatie te verschaffen!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')