abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81247136
quote:
Op maandag 10 mei 2010 11:55 schreef Khalifa het volgende:

[..]

Als iets juridisch gezien een misdaad is, want dat is seks buiten het huwelijk in de Islam. Ook zoals jouw citaat het zo expliciet 'onwettig' noemt. Wat deed OM met Sander V toen hij zichzelf aangaf? Conform de wetten van het land handelen of zeggen: 'Ach joh ga maar!'
Dat is allemaal prima.

Ik haalde de vers er alleen maar bij om te benadrukken dat steniging bij de Islam hoort.

Waarom er gestenigd is en wat de achterliggende gedachte ervan is ga ik niet tegenspreken.
pi_81247194
quote:
Op maandag 10 mei 2010 12:01 schreef 0013379 het volgende:

[..]

Dat is allemaal prima.

Ik haalde de vers er alleen maar bij om te benadrukken dat steniging bij de Islam hoort.

Waarom er gestenigd is en wat de achterliggende gedachte ervan is ga ik niet tegenspreken.
Het is geen vers, hoogstens een overlevering van wat er in de tijd van Mohammed is gebeurt.
Jouw citaat bevat geen woord van Allah of de profeet opgenomen in zich. Het stenigen hoort net zo goed bij de Islam als het vergeven en genade tonen, hier in selectief zijn is uiterst merkwaardig te noemen.
  maandag 10 mei 2010 @ 12:03:43 #103
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_81247204
quote:
Op maandag 10 mei 2010 11:57 schreef 0013379 het volgende:

[..]

Wat dacht je van mij dan. Ik begin er zowat in te geloven.
Er is niets om in te geloven. Mohammed droeg op om de wet uit te voeren, daar is niets mis mee. De wet was op dat moment dat overspeligen gestenigd dienden te worden. De huidige wetten zeggen wat anders.

Hier hejje er nog eentje:
quote:
Volume 6, Book 60, Number 79:
Narrated 'Abdullah bin Umar:

The Jews brought to the Prophet a man and a woman from among them who had committed illegal sexual intercourse. The Prophet said to them, "How do you usually punish the one amongst you who has committed illegal sexual intercourse?" They replied, "We blacken their faces with coal and beat them," He said, "Don't you find the order of Ar-Rajm (i.e. stoning to death) in the Torah?" They replied, "We do not find anything in it." 'Abdullah bin Salam (after hearing this conversation) said to them. "You have told a lie! Bring here the Torah and recite it if you are truthful." (So the Jews brought the Torah). And the religious teacher who was teaching it to them, put his hand over the Verse of Ar-Rajm and started reading what was written above and below the place hidden with his hand, but he did not read the Verse of Ar-Rajm. 'Abdullah bin Salam removed his (i.e. the teacher's) hand from the Verse of Ar-Rajm and said, "What is this?" So when the Jews saw that Verse, they said, "This is the Verse of Ar-Rajm." So the Prophet ordered the two adulterers to be stoned to death, and they were stoned to death near the place where biers used to be placed near the Mosque. I saw her companion (i.e. the adulterer) bowing over her so as to protect her from the stones.
Ik zie weinig stenigingen in Israel, zelfs bij de ultra-orthodoxen.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_81247306
quote:
Op maandag 10 mei 2010 12:03 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Er is niets om in te geloven. Mohammed droeg op om de wet uit te voeren, daar is niets mis mee. De wet was op dat moment dat overspeligen gestenigd dienden te worden. De huidige wetten zeggen wat anders.

Hier hejje er nog eentje:
[..]

Ik zie weinig stenigingen in Israel, zelfs bij de ultra-orthodoxen.
gast, het was een niet-serieuze reactie op een niet-serieuze reactie
  maandag 10 mei 2010 @ 12:06:59 #105
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_81247339
quote:
Op maandag 10 mei 2010 12:06 schreef 0013379 het volgende:

[..]

gast, het was een niet-serieuze reactie op een niet-serieuze reactie
Weet ik, maar zie ook de rest van de post.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_81247502
quote:
Op maandag 10 mei 2010 12:03 schreef Khalifa het volgende:

[..]

Het is geen vers, hoogstens een overlevering van wat er in de tijd van Mohammed is gebeurt.
Jouw citaat bevat geen woord van Allah of de profeet opgenomen in zich. Het stenigen hoort net zo goed bij de Islam als het vergeven en genade tonen, hier in selectief zijn is uiterst merkwaardig te noemen.
Ook dat is prima. Dan noem ik het een citaat ipv een vers.

Daar ging het niet om. Het ging er alleen om dat steniging bij de Islam hoort en dat moslims er waarde aan hechten.

Maar ik ben blij dat je er bent. En hopelijk zullen er meerdere moslims reageren.
pi_81247579
quote:
Op maandag 10 mei 2010 12:11 schreef 0013379 het volgende:

[..]

Ook dat is prima. Dan noem ik het een citaat ipv een vers.

Daar ging het niet om. Het ging er alleen om dat steniging bij de Islam hoort.
Maar die kerel uit de OP noemt het een waarde, dat is wat anders ... hij vindt het nu nog steeds nastrevenswaardig om mensen te stenigen.
pi_81248004
quote:
Op maandag 10 mei 2010 12:13 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Maar die kerel uit de OP noemt het een waarde, dat is wat anders ... hij vindt het nu nog steeds nastrevenswaardig om mensen te stenigen.
Voorzover ik weet is dat niet verboden in de islam.
pi_81248163
quote:
Op maandag 10 mei 2010 12:06 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Weet ik, maar zie ook de rest van de post.
Ik zie het, maar ik kan dan niet anders dan in herhaling vallen.

Beide zijn 1 pot nat.

Als de huidige wetten anders zijn, ben ik benieuwd naar de geldige bron en wie de nieuwe wetten heeft bepaald.
pi_81248257
quote:
Op maandag 10 mei 2010 12:30 schreef 0013379 het volgende:

[..]

Als de huidige wetten anders zijn, ben ik benieuwd naar de geldige bron en wie de nieuwe wetten heeft bepaald.
Individuen zelf.
  maandag 10 mei 2010 @ 12:35:48 #111
93664 waht
Mushir
pi_81248318
Ja alle moslims willen elkaar stenigen. Want, luister maar naar die ene kerel.

The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_81248662
quote:
[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1455537/5/25#81247502]maandag 10 mei mijk zullen er meerdere moslims reageren.
Niet dat ik moeilijk zou doen over het gebruik van termen, maar over het algemeen impliceert het gebruik van 'vers' dat het een onderdeel is van de koran. Wat niet het geval is in deze.

En dat is nu eigenlijk precies wat ik wilde zeggen, de anekdotes of citaten waar Mohammed overspel vergeeft en laat gaan zijn net zo een onderdeel van de Islam als stenigen dit is. Ik kan je vertellen dat meer moslims zich houden aan het niet-stenigen dan hier wel aan deelnemen. De meeste moslims zijn iaw eigenlijk als 'gevolgd'
  maandag 10 mei 2010 @ 12:48:29 #113
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_81248768
quote:
Op maandag 10 mei 2010 12:30 schreef 0013379 het volgende:
Er zijn vier landen waar nog stenigingen door de regering worden uitgevoerd: Sudan, Somalie, Saudi Arabie en de UAE.
Twee van die landen zijn in permanente staat van burgeroorlog.

De meeste islamitische landen hebben het niet.
pi_81248836
quote:
Op maandag 10 mei 2010 12:48 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Er zijn vier landen waar nog stenigingen door de regering worden uitgevoerd: Sudan, Somalie, Saudi Arabie en de UAE.

Kortom, het ligt aan landen die met een S beginnen. Laten we uit voorzorg Spanje en Suriname aanvallen.
pi_81249062
quote:
Op maandag 10 mei 2010 12:45 schreef Khalifa het volgende:

[..]

Niet dat ik moeilijk zou doen over het gebruik van termen, maar over het algemeen impliceert het gebruik van 'vers' dat het een onderdeel is van de koran. Wat niet het geval is in deze.

En dat is nu eigenlijk precies wat ik wilde zeggen, de anekdotes of citaten waar Mohammed overspel vergeeft en laat gaan zijn net zo een onderdeel van de Islam als stenigen dit is. Ik kan je vertellen dat meer moslims zich houden aan het niet-stenigen dan hier wel aan deelnemen. De meeste moslims zijn iaw eigenlijk als 'gevolgd'
Dus stenigen behoort tot een van de waarden van de Islam, zoals vergeving ook tot een waarde van de Islam behoort.

Heb ik het zo goed?
  maandag 10 mei 2010 @ 12:57:41 #116
233746 Runselpink
Op snelheid wazig.
pi_81249118
Supersoep over tong:
]Op zaterdag 7 augustus 2010 20:17 schreef Supersoep het volgende:
47 jaar en daar zit je dan. Dag in dag uit van die kutgrapjes verzinnen op een forum.
pi_81249240
quote:
Op maandag 10 mei 2010 12:48 schreef Dagonet het volgende:

[..]

De andere landen hebben de Islamitische wetten niet veranderd, ze maken er gewoon geen gebruik van.

Hetzelfde geldt voor het individu.
pi_81249272
quote:
Op maandag 10 mei 2010 10:59 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

We hebben al meerdere keren gezegd dat de interpretaties van moslims verschillen. Wat wil je nou precies horen?
De TS citeert het boek "Bukhari", maar ik lees hieronder dat de sjiieten dat boek niet volgen. Dus schrap alvast 300+ miljoen moslims van je lijstje TS want die volgen dit boek niet eens terwijl jij claimde dat alle moslims dit boek als tijdloos beschouwen.
quote:
The Sunni canon of hadith took its final form more than 230 years after the death of Muhammad (632 AD). Later scholars may have debated the authenticity of particular hadith but the authority of the canon as a whole was not questioned. This canon, called the Six major Hadith collections, includes: Sahih Bukhari, Sahih Muslim, Sunan Abu Dawud, Sunan al-Sughra, Sunan al-Tirmidhi and Sunan Ibn Majah. Sahih Bukhari and Sahih Muslim are considered the most reliable of these collections.

Shi'a Muslims do not use the Six major Hadith collections followed by the Sunni, instead, their primary hadith collections are written by three authors who are known as the `Three Muhammads`. They are: Usul al-Kafi by Muhammad ibn Ya'qub al-Kulayni al-Razi(329 AH), Man la yahduruhu al-Faqih by Muhammad ibn Babuya and Al-Tahdhib and Al-Istibsar both by Shaykh Muhammad Tusi. Unlike Akhbari Twelver Shi'a, Usuli Twelver Shi'a scholars do not believe that everything in the four major books is authentic.
pi_81249341
quote:
Op maandag 10 mei 2010 12:56 schreef 0013379 het volgende:

[..]

Dus stenigen behoort tot een van de waarden van de Islam, zoals vergeving ook tot een waarde van de Islam behoort.

Heb ik het zo goed?
Op dezelfde manier als de Holocaust bij Duitsland hoort, ja.

Maar zo bedoelt die man het natuurlijk niet.
  maandag 10 mei 2010 @ 13:05:05 #120
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_81249418
quote:
Op maandag 10 mei 2010 13:00 schreef 0013379 het volgende:

[..]

De andere landen hebben de Islamitische wetten niet veranderd, ze maken er gewoon geen gebruik van.

Hetzelfde geldt voor het individu.
Nee, een land als Iran maakt er bewust geen gebruik van en is in het proces om het compleet uit het wetboek te schrappen.

Dat is niet "gewoon geen gebruik" van maken. Wat niet zou kunnen ook als het, zoals jij zegt, een tijdloos en universeel onderdeel van de Islam zou zijn.
pi_81249520
quote:
Op maandag 10 mei 2010 12:56 schreef 0013379 het volgende:

[..]

Heb ik het zo goed?
Niet helemaal. Moslims moeten ten alle tijden genadig en vergevingsgezind zijn. De verantwoordelijkheden van islamitisch straffen vervallen bij gebrek aan een islamitisch kalifaat. Genadigheid en vergevingsgezindheid is een waarde waaraan alle moslims zich moeten houden. Stenigen is een maatregel wat alleen door de staat mag uitgevoerd worden en dat onder zware voorwaarden zoals bekennen of 4 feilloze getuigenisen van mensen die betrouwbaar bekend staan waarna de gedadigde erkent.
pi_81249616
quote:
Op maandag 10 mei 2010 13:07 schreef Khalifa het volgende:

[..]

Stenigen is een maatregel wat alleen door de staat mag uitgevoerd worden en dat onder zware voorwaarden zoals bekennen of 4 feilloze getuigenisen van mensen die betrouwbaar bekend staan waarna de gedadigde erkent.
Daar wordt het niet beter van.
pi_81249627
quote:
Op maandag 10 mei 2010 11:16 schreef 0013379 het volgende:

[..]

Als ze zeggen dat steniging niet bij de Islam hoort, dan liegen ze idd. Bewijzen heb ik al genoeg gegeven.

«Een gehuwde man van de stam van Bani Aslam had onwettige seksuele betrekkingen gehad en legde vier keer getuigenis af tegen zichzelf. Daarop droeg de profeet op hem te stenigen tot de dood.» (gemeld door Jabir bin Abdullah al-Ansari, in Bukhari - hadith No 8.805)
Zie mijn eerste reactie in dit topic. TS blijkt degene te zijn die aan het liegen was.
pi_81250178
quote:
Op maandag 10 mei 2010 13:10 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Daar wordt het niet beter van.
Nee, maar ik kan me ook niet voorstellen dat het gros van de moslims stenigen een goed iets vindt.
Die mafketel met zijn club van 1000, ok. Maar gekken heb je overal wel. Geef ze geen aandacht zou ik zeggen.
Knowledge is power, use it wisely.
TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
pi_81250457
Zo pijnlijk dat de TS telkens wegvlucht wanneer ik in zijn topics reageer. Nou ja, ik zie je in je volgende trolltopic wel weer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')