abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81246002
quote:
Op maandag 10 mei 2010 11:24 schreef Dagonet het volgende:

[..]

De vrouw is ondergeschikt in alles aan de man, zo zegt de Bijbel herhaaldelijk.
[..]

Maar Bijbeltechnisch gezien heeft hij gelijk.
[..]

.
Zie je het potentieel tot misbruik hierin niet? Dan maken we bijvoorbeeld kritiek op de regering gewoon onwettig (zoals al is geweest in de VS).
Discriminatie is toch gewoon strafbaar?
  maandag 10 mei 2010 @ 11:33:28 #77
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_81246026
quote:
Op maandag 10 mei 2010 11:28 schreef 0013379 het volgende:

[..]

Jullie willen niet erkennen dat de vers op slechts 1 manier interpreteerbaar is.

De profeet geeft letterlijk de opdracht tot steniging.

En dat is het bewijs dat er sprake is van steniging binnen de Islam.
Maar niemand ontkent dat. Wij zeggen alleen dat de meeste moslims dat niet meer van toepassing vinden daar er andere normen en wetten heersen.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_81246044
Ik ben het er wel mee eens dat moslims gestenigd moeten worden. Ik maak geen onderscheid op sekse dus...
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_81246058
quote:
Op maandag 10 mei 2010 11:27 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Het komt voor in de islam ja. Maar het zegt niets over iemands geloofsbeleving en wat hij van stenigen vindt.
[..]

Je kunt het zien als iets wat in die tijd normaal was. In Europa waren wij in die tijd net zo gewelddadig.
En dus hoort het bij de Islam, dat is het enige wat ik duidelijk wou maken.

Iemand die zegt dat het niet bij de Islam hoort, liegt.

Als hij zegt dat hij er niet aan mee wil doen, is het een ander verhaal.

Het zijn 2 totaal verschillende dingen. Feiten en meningen.
  maandag 10 mei 2010 @ 11:34:33 #80
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_81246063
quote:
Op maandag 10 mei 2010 11:32 schreef dromelijn het volgende:

[..]

Discriminatie is toch gewoon strafbaar?
Prima, verbied jij de Bijbel maar. .
Een handeling is strafbaar, een gedachte niet.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_81246112
quote:
Op maandag 10 mei 2010 11:34 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Prima, verbied jij de Bijbel maar. .
Een handeling is strafbaar, een gedachte niet.
Religie is de bron van al het kwaad, de bijbel is net zo kwaadaardig als de koran.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_81246142
quote:
Op maandag 10 mei 2010 11:34 schreef 0013379 het volgende:

[..]

En dus hoort het bij de Islam, dat is het enige wat ik duidelijk wou maken.

Iemand die zegt dat het niet bij de Islam hoort, liegt.
De man zegt niet dat het bij de islam hoort, maar dat het bij 1 van de waarden van de islam hoort.

Daarmee spreekt hij er een waardeoordeel over uit en zegt dat steniging belangrijk voor hem is in zijn persoonlijke geloofsbeleving.
quote:
Als hij zegt dat hij er niet aan meedoet, is het een ander verhaal.
Nou, als je het een waarde binnen de islam noemt, dan ben je wat mij betreft fout bezig.
pi_81246258
quote:
Op maandag 10 mei 2010 11:36 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Religie is de bron van al het kwaad, de bijbel is net zo kwaadaardig als de koran.
Mensen met een andere mening zijn de bron van al het kwaad, laten we allemaal één Waarheid volgen!
  Moderator maandag 10 mei 2010 @ 11:42:37 #84
236264 crew  capricia
pi_81246359
quote:
Op maandag 10 mei 2010 11:36 schreef xenobinol het volgende:

[..]

En religie is door de mens bedacht, dus het kwaad zit in de mens.
Ook verbieden dan maar?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_81246539
quote:
Op maandag 10 mei 2010 11:28 schreef 0013379 het volgende:

[..]

Jullie willen niet erkennen dat de vers op slechts 1 manier interpreteerbaar is.

De profeet geeft letterlijk de opdracht tot steniging.

En dat is het bewijs dat er sprake is van steniging binnen de Islam.
'Het staat zo, dus het is zo' hmm, waar ken ik dat toch van?

De profeet geeft opdracht tot stenigen, nadat de man 4 x tegen zichzelf heeft getuigd, als hij gewoon zijn mond had gehouden of er geen sprake was van 4 getuigenissen was er niets gebeurd.
quote:
In all traditions, stoning only occurred after one of the adulterers voluntarily came to Muhammad and bore witness against themselves.
http://en.wikipedia.org/wiki/Zina_%28Arabic%29
pi_81246568
quote:
Op maandag 10 mei 2010 11:36 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

De man zegt niet dat het bij de islam hoort, maar dat het bij 1 van de waarden van de islam hoort.

Daarmee spreekt hij er een waardeoordeel over uit en zegt dat steniging belangrijk voor hem is in zijn persoonlijke geloofsbeleving.
[..]

Nou, als je het een waarde binnen de islam noemt, dan ben je wat mij betreft fout bezig.
Ik kan me niet voorstellen dat een moslim geen waarde hecht aan de handelingen van de heilige profeet.

Ik ben vaak met moslims in discussie geweest en heb dat nog nooit meegemaakt. Het liefst had ik een aantal moslims hier gehad. Maargoed het wordt een beetje oneindig, dus laat ik het maar hierbij.
  maandag 10 mei 2010 @ 11:48:54 #87
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_81246605
Post je nog 1 keer die hadith? Ik mis hem. .
  maandag 10 mei 2010 @ 11:49:19 #88
262 Re
Kiss & Swallow
pi_81246624
TS waar ben je bang voor, dat we straks massaal homo's en ontrouwe vrouwen half in gaan graven en met stenen dood gaan gooien?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_81246709
quote:
Op maandag 10 mei 2010 11:48 schreef 0013379 het volgende:

[..]

Ik kan me niet voorstellen dat een moslim geen waarde hecht aan de handelingen van de heilige profeet.
Je speelt een beetje met woorden.
pi_81246712
quote:
Op maandag 10 mei 2010 11:48 schreef Dagonet het volgende:
«Een gehuwde man van de stam van Bani Aslam had onwettige seksuele betrekkingen gehad en legde vier keer getuigenis af tegen zichzelf. Daarop droeg de profeet op hem te stenigen tot de dood.» (gemeld door Jabir bin Abdullah al-Ansari, in Bukhari - hadith No 8.805)
pi_81246763
quote:
Op maandag 10 mei 2010 11:49 schreef Re het volgende:
TS waar ben je bang voor, dat we straks massaal homo's en ontrouwe vrouwen half in gaan graven en met stenen dood gaan gooien?
Maar alleen moslims he. Het zijn zij die het willen.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_81246766
quote:
Op maandag 10 mei 2010 11:47 schreef Khalifa het volgende:

[..]

'Het staat zo, dus het is zo' hmm, waar ken ik dat toch van?

De profeet geeft opdracht tot stenigen, nadat de man 4 x tegen zichzelf heeft getuigd, als hij gewoon zijn mond had gehouden of er geen sprake was van 4 getuigenissen was er niets gebeurd.

[quote]In all traditions, stoning only occurred after one of the adulterers voluntarily came to Muhammad and bore witness against themselves.[/quotehttp://en.wikipedia.org/wiki/Zina_%28Arabic%29
Wat moet ik hiermee? Feit is dat hij de opdracht gaf tot steniging.

''Als hij zijn mond had gehouden....'' maar dat heeft hij toch niet gedaan?
Dus dat is niet van toepassing.
pi_81246866
quote:
Op maandag 10 mei 2010 11:42 schreef capricia het volgende:

En religie is door de mens bedacht, dus het kwaad zit in de mens.
Ook verbieden dan maar?
Dat gaat niet. Echter religie geeft mensen de mogelijkheid zich te organiseren en erger, een giftig dogma te verspreiden. De geestelijke mishandeling die jonge kinderen moeten ondergaan als gevolg van hun religieuze opvoeding behoort tot een van de grootste misdrijven die ouders hun kinderen aan kunnen doen imho.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_81246893
quote:
Op maandag 10 mei 2010 11:52 schreef 0013379 het volgende:

[..]

Wat moet ik hiermee? Feit is dat hij de opdracht gaf tot steniging.

''Als hij zijn mond had gehouden....'' maar dat heeft hij toch niet gedaan?
Dus dat is niet van toepassing.
Als iets juridisch gezien een misdaad is, want dat is seks buiten het huwelijk in de Islam. Ook zoals jouw citaat het zo expliciet 'onwettig' noemt. Wat deed OM met Sander V toen hij zichzelf aangaf? Conform de wetten van het land handelen of zeggen: 'Ach joh ga maar!'
pi_81246948
quote:
Op maandag 10 mei 2010 11:55 schreef Khalifa het volgende:

[..]

Als iets juridisch gezien een misdaad is, want dat is seks buiten het huwelijk in de Islam. Ook zoals jouw citaat het zo expliciet 'onwettig' noemt. Wat deed OM met Sander V toen hij zichzelf aangaf? Conform de wetten van het land handelen of zeggen: 'Ach joh ga maar!'
Altijd vergeet ik het weer dat Mohammed in de Apenheul was geboren
pi_81246962
quote:
Op maandag 10 mei 2010 11:48 schreef Dagonet het volgende:
Wat dacht je van mij dan. Ik begin er zowat in te geloven.
pi_81247000
quote:
Op maandag 10 mei 2010 11:56 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Altijd vergeet ik het weer dat Mohammed in de Apenheul was geboren
Dan heb je bij deze wat je denkt juist te zijn herinnert iig.
pi_81247004
Het blijft gewoon een achterlijke cultuur en geloof
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 10 mei 2010 @ 11:59:26 #99
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_81247050
quote:
Op maandag 10 mei 2010 11:55 schreef Khalifa het volgende:
Gelukkig heeft 'de Islam' geen enkele juridische waarde in Nederland.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_81247133
quote:
Op maandag 10 mei 2010 11:59 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Gelukkig heeft 'de Islam' geen enkele juridische waarde in Nederland.
Ik behandelde de geciteerde hadith, niet de positie van moslims in Nederland. 'De Islam' kan in Nederland als geen juridische waarde hebben omdat twee grootste groepen Turken en de tweede Marokkanen al tot geheel andere wetscholen horen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')