Discriminatie is toch gewoon strafbaar?quote:Op maandag 10 mei 2010 11:24 schreef Dagonet het volgende:
[..]
De vrouw is ondergeschikt in alles aan de man, zo zegt de Bijbel herhaaldelijk.
[..]
Maar Bijbeltechnisch gezien heeft hij gelijk.
[..].
Zie je het potentieel tot misbruik hierin niet? Dan maken we bijvoorbeeld kritiek op de regering gewoon onwettig (zoals al is geweest in de VS).
Maar niemand ontkent dat. Wij zeggen alleen dat de meeste moslims dat niet meer van toepassing vinden daar er andere normen en wetten heersen.quote:Op maandag 10 mei 2010 11:28 schreef 0013379 het volgende:
[..]
Jullie willen niet erkennen dat de vers op slechts 1 manier interpreteerbaar is.
De profeet geeft letterlijk de opdracht tot steniging.
En dat is het bewijs dat er sprake is van steniging binnen de Islam.
En dus hoort het bij de Islam, dat is het enige wat ik duidelijk wou maken.quote:Op maandag 10 mei 2010 11:27 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Het komt voor in de islam ja. Maar het zegt niets over iemands geloofsbeleving en wat hij van stenigen vindt.
[..]
Je kunt het zien als iets wat in die tijd normaal was. In Europa waren wij in die tijd net zo gewelddadig.
Prima, verbied jij de Bijbel maar.quote:Op maandag 10 mei 2010 11:32 schreef dromelijn het volgende:
[..]
Discriminatie is toch gewoon strafbaar?
Religie is de bron van al het kwaad, de bijbel is net zo kwaadaardig als de koran.quote:Op maandag 10 mei 2010 11:34 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Prima, verbied jij de Bijbel maar..
Een handeling is strafbaar, een gedachte niet.
De man zegt niet dat het bij de islam hoort, maar dat het bij 1 van de waarden van de islam hoort.quote:Op maandag 10 mei 2010 11:34 schreef 0013379 het volgende:
[..]
En dus hoort het bij de Islam, dat is het enige wat ik duidelijk wou maken.
Iemand die zegt dat het niet bij de Islam hoort, liegt.
Nou, als je het een waarde binnen de islam noemt, dan ben je wat mij betreft fout bezig.quote:Als hij zegt dat hij er niet aan meedoet, is het een ander verhaal.
Mensen met een andere mening zijn de bron van al het kwaad, laten we allemaal één Waarheid volgen!quote:Op maandag 10 mei 2010 11:36 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Religie is de bron van al het kwaad, de bijbel is net zo kwaadaardig als de koran.
En religie is door de mens bedacht, dus het kwaad zit in de mens.quote:Op maandag 10 mei 2010 11:36 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Religie is de bron van al het kwaad, de bijbel is net zo kwaadaardig als de koran.
'Het staat zo, dus het is zo' hmm, waar ken ik dat toch van?quote:Op maandag 10 mei 2010 11:28 schreef 0013379 het volgende:
[..]
Jullie willen niet erkennen dat de vers op slechts 1 manier interpreteerbaar is.
De profeet geeft letterlijk de opdracht tot steniging.
En dat is het bewijs dat er sprake is van steniging binnen de Islam.
http://en.wikipedia.org/wiki/Zina_%28Arabic%29quote:In all traditions, stoning only occurred after one of the adulterers voluntarily came to Muhammad and bore witness against themselves.
Ik kan me niet voorstellen dat een moslim geen waarde hecht aan de handelingen van de heilige profeet.quote:Op maandag 10 mei 2010 11:36 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
De man zegt niet dat het bij de islam hoort, maar dat het bij 1 van de waarden van de islam hoort.
Daarmee spreekt hij er een waardeoordeel over uit en zegt dat steniging belangrijk voor hem is in zijn persoonlijke geloofsbeleving.
[..]
Nou, als je het een waarde binnen de islam noemt, dan ben je wat mij betreft fout bezig.
Je speelt een beetje met woorden.quote:Op maandag 10 mei 2010 11:48 schreef 0013379 het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat een moslim geen waarde hecht aan de handelingen van de heilige profeet.
«Een gehuwde man van de stam van Bani Aslam had onwettige seksuele betrekkingen gehad en legde vier keer getuigenis af tegen zichzelf. Daarop droeg de profeet op hem te stenigen tot de dood.» (gemeld door Jabir bin Abdullah al-Ansari, in Bukhari - hadith No 8.805)quote:Op maandag 10 mei 2010 11:48 schreef Dagonet het volgende:
Post je nog 1 keer die hadith? Ik mis hem..
Maar alleen moslims he. Het zijn zij die het willen.quote:Op maandag 10 mei 2010 11:49 schreef Re het volgende:
TS waar ben je bang voor, dat we straks massaal homo's en ontrouwe vrouwen half in gaan graven en met stenen dood gaan gooien?
Wat moet ik hiermee? Feit is dat hij de opdracht gaf tot steniging.quote:Op maandag 10 mei 2010 11:47 schreef Khalifa het volgende:
[..]
'Het staat zo, dus het is zo' hmm, waar ken ik dat toch van?
De profeet geeft opdracht tot stenigen, nadat de man 4 x tegen zichzelf heeft getuigd, als hij gewoon zijn mond had gehouden of er geen sprake was van 4 getuigenissen was er niets gebeurd.
[quote]In all traditions, stoning only occurred after one of the adulterers voluntarily came to Muhammad and bore witness against themselves.[/quotehttp://en.wikipedia.org/wiki/Zina_%28Arabic%29
Dat gaat niet. Echter religie geeft mensen de mogelijkheid zich te organiseren en erger, een giftig dogma te verspreiden. De geestelijke mishandeling die jonge kinderen moeten ondergaan als gevolg van hun religieuze opvoeding behoort tot een van de grootste misdrijven die ouders hun kinderen aan kunnen doen imho.quote:Op maandag 10 mei 2010 11:42 schreef capricia het volgende:
En religie is door de mens bedacht, dus het kwaad zit in de mens.
Ook verbieden dan maar?
Als iets juridisch gezien een misdaad is, want dat is seks buiten het huwelijk in de Islam. Ook zoals jouw citaat het zo expliciet 'onwettig' noemt. Wat deed OM met Sander V toen hij zichzelf aangaf? Conform de wetten van het land handelen of zeggen: 'Ach joh ga maar!'quote:Op maandag 10 mei 2010 11:52 schreef 0013379 het volgende:
[..]
Wat moet ik hiermee? Feit is dat hij de opdracht gaf tot steniging.
''Als hij zijn mond had gehouden....'' maar dat heeft hij toch niet gedaan?
Dus dat is niet van toepassing.
Altijd vergeet ik het weer dat Mohammed in de Apenheul was geborenquote:Op maandag 10 mei 2010 11:55 schreef Khalifa het volgende:
[..]
Als iets juridisch gezien een misdaad is, want dat is seks buiten het huwelijk in de Islam. Ook zoals jouw citaat het zo expliciet 'onwettig' noemt. Wat deed OM met Sander V toen hij zichzelf aangaf? Conform de wetten van het land handelen of zeggen: 'Ach joh ga maar!'
Wat dacht je van mij dan. Ik begin er zowat in te geloven.quote:Op maandag 10 mei 2010 11:48 schreef Dagonet het volgende:
Post je nog 1 keer die hadith? Ik mis hem..
Dan heb je bij deze wat je denkt juist te zijn herinnert iig.quote:Op maandag 10 mei 2010 11:56 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Altijd vergeet ik het weer dat Mohammed in de Apenheul was geboren
Gelukkig heeft 'de Islam' geen enkele juridische waarde in Nederland.quote:Op maandag 10 mei 2010 11:55 schreef Khalifa het volgende:
Als iets juridisch gezien een misdaad is, want dat is seks buiten het huwelijk in de Islam. Ook zoals jouw citaat het zo expliciet 'onwettig' noemt. Wat deed OM met Sander V toen hij zichzelf aangaf? Conform de wetten van het land handelen of zeggen: 'Ach joh ga maar!'
Ik behandelde de geciteerde hadith, niet de positie van moslims in Nederland. 'De Islam' kan in Nederland als geen juridische waarde hebben omdat twee grootste groepen Turken en de tweede Marokkanen al tot geheel andere wetscholen horen.quote:Op maandag 10 mei 2010 11:59 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Gelukkig heeft 'de Islam' geen enkele juridische waarde in Nederland.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |