Misschien moeten de users beter aangeven wat zij willen! En ook wat zij kunnen!quote:Op maandag 10 mei 2010 16:00 schreef Kremers het volgende:
[..]
Goede vraag, die ik voor mijzelf beantwoord heb met ik ga naar een ander forum.. Ik denk dat FOT heel duidelijk moet aangeven wat voor soort fotoforum zij willen zijn. Nu is dat niet zo waardoor onduidelijkheid onstaat.
^^ wat RV zegtquote:Op maandag 10 mei 2010 16:06 schreef RonaldV het volgende:
Deze discussie loopt al jaren, maar hij is nooit fatsoenlijk afgemaakt.
Grappig dat je dat zegtquote:Op maandag 10 mei 2010 15:31 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Het zou je sieren als je je vooroordelen opzij zet.
Ik vind apparatuur eigenlijk helemaal niet interessant en relevant voor een goede fotoquote:Op maandag 10 mei 2010 15:34 schreef Vikingsmeisje het volgende:
[..]
Waarom moet die sticker van duurdere apparatuur er weer bij? Hebben die kwaliteitsfotograferen zonder die apparatuur dan geen goede foto's?? En een beginner met een peperdure camera heeft dan bij voorbaat een goede foto?
Misschien een vermelding in de TT hanteren? Beginner, Semi en Pro? Zo kan een ander ook rekening met zijn commentaar houden...
quote:Op maandag 10 mei 2010 11:12 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ik zie in de topiclist voornamelijk topics waar kennis voor nodig is, of een behoorlijk budget (af en toe bekruipt mij het gevoel dat je een EOS moet hebben om hier te mogen posten, en dan liefst wel een recente, met een stapel extra lenzen).
Ook dingen als "fotografen en modellen ontmoetingsplaats", ja, het nodigt niet uit, het komt (semi-)professioneel over en ik vraag me af of FOT dat nodig heeft.
En dan vind ik ook onderstaande quote wel weer een leuke reactie waaruit blijkt dat mensen hier met een hele andere blik binnenkomen. Dat is misschien iets wat niet elk reagerend forumlid hier zich realiseert. Helaas is het ook moeilijk inschatten in wat mensen nu precies willen. De een wil graag verbeterpunten horen, de ander slechts dat zijn foto mooi is. Ik denk dat we daar het probleempunt wel te pakken hebben, toch?quote:Op maandag 10 mei 2010 11:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat kun je je ook afvragen over wel of geen EOS met tig lenzen, maar ondertussen komt het er wel op neer dat als je hier toevallig een leuke foto maakt met je HP klik klak camera of een foto niet ook nog een keer niet door 6 PS filters haalt je er simpelweg niet bijhoort, want dan maak je "maar" kiekjes.
Bedenk iets waarmee je dit kan tackelen en iedereen kan hier weer vrolijk en gezellig rondhuppelen!quote:Op maandag 10 mei 2010 13:07 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Leuk idee.
Vind fotografie zelf een leuke hobby, maar heb niet als doel om dat ene perfecte plaatje te schieten qua settings, liever een foto die me persoonlijk iets doet en dat is de hoofdreden dat ik in dit subforum amper iets plaats.
Maar bovenstaand topic vind ik wel tof.
Blijkbaar niet, want ik zie het met enige regelmaat genoemd wordenquote:Op maandag 10 mei 2010 15:36 schreef GateWayX het volgende:
[..]
Dat jij eventueel mensen voor de kop stoot heeft weinig met je "dure appatuur" te maken denk ik
Jammer want je commentaar was/is leerzaamquote:Op maandag 10 mei 2010 16:12 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Blijkbaar niet, want ik zie het met enige regelmaat genoemd wordenDaarnaast post ik nooit commentaar dus iemand voor zijn kop stoten lukt me niet
Het werkt ook best, maar dan moet er eigenlijk dus goed worden aangegeven wat je precies wil met je posts? Wil je commentaar of wil je alleen je plaatje laten zien?quote:
Thnxquote:Op maandag 10 mei 2010 16:16 schreef Ymke het volgende:
[..]
Jammer want je commentaar was/is leerzaam
Misschien een leuk idee voor een meet?quote:Op maandag 10 mei 2010 16:00 schreef mrSPLIFFY het volgende:
Goh er was toch blijkbaar nog wel behoefte aan deze discussie...
Topic loopt als een tierelier
Vroeger, in mijn tijd als mod, probeerde ik FOT meer in de richting van de beginnende fotograaf te krijgen, om zo de doorbloeding gezond te houden. Dat was ook een wens die destijds vanuit de (F)As werd meegegeven. Ook toen was er al veel commentaar vanuit de bestaande gebruikers, die allemaal van mening waren dat "het niveau eindelijk omhoog was, en nu moest het weer naar beneden."quote:Op maandag 10 mei 2010 16:00 schreef Kremers het volgende:
[..]
Goede vraag, die ik voor mijzelf beantwoord heb met ik ga naar een ander forum.. Ik denk dat FOT heel duidelijk moet aangeven wat voor soort fotoforum zij willen zijn. Nu is dat niet zo waardoor onduidelijkheid onstaat.
Dutchphotozone.com bijvoorbeeld profileert zich als forum voor de gevorderde, zowel pro als serieuze amatuer. Ik heb het idee dat FOT iedereen probeert aan te spreken en dat werkt gewoon niet denk ik.
probleem is ook denk ik, dat je, ook als je niet streeft naar 'perfectie', nog best opbouwende kritiek op je foto kunt vragen. echter, als ik hier zo lees, in dit topic, dat er al enkelen posten 'ik heb geen zin om op mensen te reageren die hun best niet doen' of 'er niet van willen leren'.quote:Op maandag 10 mei 2010 16:17 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Het werkt ook best, maar dan moet er eigenlijk dus goed worden aangegeven wat je precies wil met je posts? Wil je commentaar of wil je alleen je plaatje laten zien?
Dan lijkt me een 2 splitsing afdoendequote:Op maandag 10 mei 2010 16:11 schreef PdeHoog het volgende:
-knip-
De een wil graag verbeterpunten horen, de ander slechts dat zijn foto mooi is. Ik denk dat we daar het probleempunt wel te pakken hebben, toch?
[..]
Bedenk iets waarmee je dit kan tackelen en iedereen kan hier weer vrolijk en gezellig rondhuppelen!
Maar je zal nog steeds moeten aangeven wat je precies wil met je post want ander weet de reagerende partij dat niet, toch?quote:Op maandag 10 mei 2010 16:23 schreef motorbloempje het volgende:
en ik denk dat oplossing 2 dan het fijnste zou zijn voor een forum als dit, waar niet alleen mensen komen die graag het niveau van een pro zouden evenaren, maar ook mensen die gewoon van kiekjes maken houden en wat simpele verbeterpuntjes willen horen
'je best doen', is niet alleen de pro's willen evenaren en elke dag, elk kaartje ladingen bijlerenmaar ook gewoon wat simpeler dingetjes proberen en tevreden zijn met wat je hebt / kunt bereiken met jouw toestel en inzet
Zo'n topic als dit is het duidelijkste dat ik sinds tijden in FOT gezien heb:quote:Op maandag 10 mei 2010 16:26 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Maar je zal nog steeds moeten aangeven wat je precies wil met je post want ander weet de reagerende partij dat niet, toch?
Dus het post je mooiste foto topic wordt het commentaar foto topic voor de 1 foto posters?quote:Op maandag 10 mei 2010 16:24 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Dan lijkt me een 2 splitsing afdoende
- foto-opsom-topic
Hier mág je kritiek en/of lof geven, maar hoeft niet
- (opbouwende) kritiek topic
Hier juist wel kritiek en/of lof, en dat mag best wat minder uberzacht.
Met respect en mét besef dat kritiek niet persoonlijk is maar slechts op de plaat.
Beginner, enthousiasteling of pro, dat maakt niet uit.
Ik heb pro's slechte en beginners sublieme foto's zien maken.
Misschien in een post:
de plussen,
de minnen,
de tips/tools,
de zelfkritiek,
evt de gear en
evt zelfinschat niveau (als je dat zelf belangrijk acht.)
Just my 2 cents.
Persoonlijke mening,quote:Op maandag 10 mei 2010 13:54 schreef Isdatzo het volgende:
En wat die forumfilters betreft, die zijn er JUIST op verzoek gekomen. Dat was destijds nog een heel gebeuren, men wist niet hoe hard ze moesten roepen dat die dingen er moesten (!) komen.
True, al kun je vaak nadat iemand een tijdje hier post, afgaande op zijn/haar foto's en reacties wel een beetje opmaken wat het idee is, vind ik persoonlijkquote:Op maandag 10 mei 2010 16:26 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Maar je zal nog steeds moeten aangeven wat je precies wil met je post want ander weet de reagerende partij dat niet, toch?
Ik ook, in het eerste topic waar ik het tegenkwam (een Ajax-Feyenoordtopic) vond ik het nog wel nuttig, dat was een "hou het gezellig" opmerking in een topic wat zo hard ging dat er eigenlijk niet tegenaan te modereren viel, maar als ik het dan in dat dierentuintopic zie staan, waarbij het dus niet nodig blijkt te zijn om commentaar op de foto van je voorganger te geven, en dat geheel vrijwillig is, dan snap ik niet wat die opmerking daar doet.quote:Op maandag 10 mei 2010 16:32 schreef yvonne het volgende:Persoonlijke mening,
ik vind het ondingen gebleken die filters.
Ze kwamen er op verzoek, en achteraf bezien zijn het ondingen gebleken.
imho dan
Kloptquote:Op maandag 10 mei 2010 16:29 schreef yvonne het volgende:
[..]
Zo'n topic als dit is het duidelijkste dat ik sinds tijden in FOT gezien heb:
Eigen foto's die je gewoon tof vindt.
In de topics waarbij commentaar niet verplicht is, staat slechts dat commentaar gewaardeerd wordt. En dat is ook alleen maar logisch denk ik; iedereen plaatst immers foto's met de bedoeling er enige vorm van feedback op te krijgen, dus als iedereen alleen maar foto's neergooit zonder dat er ook maar een woord over de foto's van anderen gesproken wordt, schiet het ook niet op.quote:Op maandag 10 mei 2010 16:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik ook, in het eerste topic waar ik het tegenkwam (een Ajax-Feyenoordtopic) vond ik het nog wel nuttig, dat was een "hou het gezellig" opmerking in een topic wat zo hard ging dat er eigenlijk niet tegenaan te modereren viel, maar als ik het dan in dat dierentuintopic zie staan, waarbij het dus niet nodig blijkt te zijn om commentaar op de foto van je voorganger te geven, en dat geheel vrijwillig is, dan snap ik niet wat die opmerking daar doet.
En dat kan ook prima in die verzameltopics natuurlijk, zoals het dierentuintopic. Voor zover ik heb gezien wordt er in dat soort topics zelden echt geneuzeld over foto's, tenzij er specifiek om gevraagd wordt. En anders kun je er altijd nog even bij zeggen dat je niet zit te wachten op geneuzel of kritische blikken.quote:Plus dat je al gewoon niet makkelijk een foto gaat delen als je helemaal niet zit te wachten op geneuzel over je foto, soms heb je gewoon een leuke foto die je wilt delen.
Als ik een liedje zing dan verwacht ik ook niet na afloop van ieder nummer dat Henk Jan Smits, Patricia Paay, Gordon en Stacy Rookhuizen me komen vertellen wat ze ervan vinden. Soms wil ik gewoon een liedje zingen.
ik denk dat je dat verkeerd ziet.quote:Op maandag 10 mei 2010 16:57 schreef Omniej het volgende:
[..]
iedereen plaatst immers foto's met de bedoeling er enige vorm van feedback op te krijgen,
Dat dus en dat is jammer.quote:Op maandag 10 mei 2010 16:57 schreef Omniej het volgende:
[...]dus als iedereen alleen maar foto's neergooit zonder dat er ook maar een woord over de foto's van anderen gesproken wordt, schiet het ook niet op.
En dat bedoel ik dus: geef aan wat je met je post wil. Ik ben gestopt met het geven van feedback in die verzameltopics omdat ik niet in kan schatten wat de poster nu wil en ik geen zin heb om iemands lol in het posten van foto's te bederven (dit naar aanleiding van eerdere discussies).quote:En dat kan ook prima in die verzameltopics natuurlijk, zoals het dierentuintopic. Voor zover ik heb gezien wordt er in dat soort topics zelden echt geneuzeld over foto's, tenzij er specifiek om gevraagd wordt. En anders kun je er altijd nog even bij zeggen dat je niet zit te wachten op geneuzel of kritische blikken.
Misschien is dat juist wat er bij een aantal mensen aan de hand is.quote:Op maandag 10 mei 2010 16:22 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Als je vindt dat je het niveau op |FOT ontgroeid bent dan moet je wellicht overwegen om te verhuizen.
Sorry hoor, maar als er zo'n opmerking staat dan kan het zijn dat het niet verplicht is maar wel gewaardeerd wordt, maar ik vind het een beetje hetzelfde als "het wordt gewaardeerd als je hier in huis niet rookt".quote:Op maandag 10 mei 2010 16:57 schreef Omniej het volgende:
In de topics waarbij commentaar niet verplicht is, staat slechts dat commentaar gewaardeerd wordt.
Nou, dan zag ik het toch niet verkeerd...quote:Op maandag 10 mei 2010 17:00 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ik denk dat je dat verkeerd ziet.
Veel mensen posten een foto om ze te laten zien. Punt. En dus eigenlijk alleen maar willen horen dat de rest van de wereld hem net zo mooi vindt als dat zij hem zelf vinden.
ik bedoelde, had ik specifieker moeten zeggen, andere dingen dan 'mooie foto'quote:Op maandag 10 mei 2010 17:06 schreef Omniej het volgende:
[..]
Nou, dan zag ik het toch niet verkeerd...
"Wauw, mooie foto!" valt voor mij ook onder "enige vorm van feedback". Kortom: iedereen plaatst zijn foto's met de bedoeling er enige vorm van feedback op te krijgen. Dat de een zware inhoudelijke kritiek verwacht terwijl de ander alleen op zoek is naar een complimentje, doet daar niets aan af.
Het punt is alleen dat zelfs die meest simpele vorm van feedback nog wel eens ontbrak in die verzameltopics... Vind het daarom dus niet zo vreemd dat er nu in veel topics een regeltje boven het reactieveld staat waarin iedereen wordt aangemoedigd om op de voorgangers te reageren.
Dat is primaquote:Op maandag 10 mei 2010 16:22 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Vroeger, in mijn tijd als mod, probeerde ik FOT meer in de richting van de beginnende fotograaf te krijgen, om zo de doorbloeding gezond te houden. Dat was ook een wens die destijds vanuit de (F)As werd meegegeven. Ook toen was er al veel commentaar vanuit de bestaande gebruikers, die allemaal van mening waren dat "het niveau eindelijk omhoog was, en nu moest het weer naar beneden."
Jij hebt de keus gemaakt die ik destijds al voorlegde: Als je vindt dat je het niveau op |FOT ontgroeid bent dan moet je wellicht overwegen om te verhuizen.
Nou ja, dan moet iedereen er in het vervolg dus eigenlijk gewoon duidelijker in zijn op welk soort commentaar (of juist niet) zij zitten te wachten.quote:Op maandag 10 mei 2010 17:07 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ik bedoelde, had ik specifieker moeten zeggen, andere dingen dan 'mooie foto'zeg maar. En dat is wat mensen afschrikt, die mensen die gewoon eigenlijk de mooie foto willen posten, waar ze zelf heel trots op zijn, en dan een scala aan gebreken te lezen krijgen
Men is al jarenlang bezig om de drempel steeds lager te krijgen en zo meer users te trekken.quote:Op maandag 10 mei 2010 17:08 schreef Kremers het volgende:
[..]
Dat is primaFOT richt zich dus op de beginnende fotograaf, maar dat was bij mij niet bekend (lees er nu voor het eerst wat over).
.
ik weet niet of er 'een oplossing' is. Want los van de mensen die hier blijven hangen omdat ze vaak fotograferen, zijn er ook mensen die hier zo nu en dan komen, via de AT's bijvoorbeeld. Dat is dan iemand die zich net heeft aangemeld en fotograferen best leuk vindt.quote:Op maandag 10 mei 2010 17:11 schreef Omniej het volgende:
[..]
Nou ja, dan moet iedereen er in het vervolg dus eigenlijk gewoon duidelijker in zijn op welk soort commentaar (of juist niet) zij zitten te wachten.
Wat Peter hierboven al zegt: van de meeste mensen kun je het gewoon niet inschatten. Zelf aangeven wat je 'wensen' (qua commentaar dus) zijn, is dan de enige oplossing.
Mwjah...ik ben het niet eens (en nooit geweest ook btw) met het feit dat je je op een beginnende fotograaf zou moeten richten. Ik denk dat, mits men duidelijk omschrijft wat de bedoeling is, dit een forum voor iedereen kan zijn. Dat is hetgeen waar FOK! zich denk ik op probeert te richten. Je moet dan niet gaan spreken over beginnend of gevorderd.quote:Op maandag 10 mei 2010 17:08 schreef Kremers het volgende:
Dat is primaFOT richt zich dus op de beginnende fotograaf, maar dat was bij mij niet bekend (lees er nu voor het eerst wat over).
Dat bedoelde ik dus ook met duidelijk communiceren welk publiek je voor ogen hebt. Je kunt eigenlijk niet en beginners en gevorderden aantrekken: beiden kijken anders naar foto's en beiden hebben ook andere behoeften als het gaat om commentaar e.d. Wat dat betreft is DPZ.com een goede om naar door te stromen.
quote:Op maandag 10 mei 2010 17:15 schreef motorbloempje het volgende:
mensen zijn nu eenmaal snel op hun teentjes getrapt!
Dat is de beste omschrijving denk... gezien het feit dat heel fok vrij mainstream is. Neem DIG bijvoorbeeld of K&W, daar zijn ook weinig profs, maar iedereen kan er op een normale manier aan antwoord op een vraag komen, of iets leuks delen met de rest van de cominity.quote:Op maandag 10 mei 2010 17:16 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Mwjah...ik ben het niet eens (en nooit geweest ook btw) met het feit dat je je op een beginnende fotograaf zou moeten richten. Ik denk dat, mits men duidelijk omschrijft wat de bedoeling is, dit een forum voor iedereen kan zijn. Dat is hetgeen waar FOK! zich denk ik op probeert te richten. Je moet dan niet gaan spreken over beginnend of gevorderd.
Ik bedoel: wat is nu een forum voor beginnende fotografen als er ook niet wat gevorderde fotografen rondlopen? Juist het zien van andere plaatjes motiveert om (misschien anders) te gaan fotograferen.
FOK! is een gezellige hangplek voor een boel mensen en dat moet je denk ik gewoon willen houden zo.
Daar heb je wel een goed punt, ja... In feite komt het er dan op neer dat de 'FOT regulars' naar nieuwkomers toe in eerste instantie slechts aanmoedigend commentaar zouden moeten geven, en men het vanzelf wel merkt als diegene hardere kritiek wenst.quote:Op maandag 10 mei 2010 17:15 schreef motorbloempje het volgende:
Die ziet een topic over *denk* Dierentuinfoto's verschijnen en denkt 'verrek! Daar was ik vorige week nog en heb ook leuke foto's gemaakt! Even delen!'. Dat is iemand die je wellicht wel in FOT kan houden, als je er niet meteen met loeiharde kritiek opduiktmaar die ook niet weet (omdat hij/zij geen FOT regular is) dat hij/zij aan moet geven wat hij of zij verwacht na het plaatsen van de foto's. Een FAQ maken heeft in dit geval geen zin, zeg maar, omdat ze via de AT's dan in FOT terecht komen.
Enige wat je dan kunt proberen / doen is kijken of je met de reguliere FOT-posters kunt afspreken dat je mensen vriendelijk vraagt of ze commentaar willen (je ziet snel genoeg, vind ik, of iemand hier ineens leuk terecht komt, of specifiek naar FOT afreisde om commentaar te ontvangen) en eventueel naar een korte newbie-FAQ ofzo te verwijzen zodat ze wellicht getriggerd worden daarna door (lief!!) commentaar
en niet meteen weer weggaan met 'oh, als het zo moet, laat dan maar': mensen zijn nu eenmaal snel op hun teentjes getrapt!
Daar heb je helemaal gelijk in, maar dan moet het voor een gevorderde fotograaf wel lonen om hier rond te hangen, en dat gebeurt nu te weinig. Dat heeft vooral te maken met het feit dat ik te weinig spectaculaire foto's tegenkom, iets wat ik op Flickr en DPZ.com wel zie.quote:Op maandag 10 mei 2010 17:16 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik bedoel: wat is nu een forum voor beginnende fotografen als er ook niet wat gevorderde fotografen rondlopen? Juist het zien van andere plaatjes motiveert om (misschien anders) te gaan fotograferen.
nou ja, een klein puntje van kritiek om te beginnen? Maar dan wellicht meer in de vorm van een vraag!quote:Op maandag 10 mei 2010 17:21 schreef Omniej het volgende:
[..]
Daar heb je wel een goed punt, ja... In feite komt het er dan op neer dat de 'FOT regulars' naar nieuwkomers toe in eerste instantie slechts aanmoedigend commentaar zouden moeten geven, en men het vanzelf wel merkt als diegene hardere kritiek wenst.
Om die mix te vinden, aantrekkelijk genoeg voor "beginners" en uitdagend genoeg voor "gevorderde", blijkt gewoon erg lastig.quote:Op maandag 10 mei 2010 17:23 schreef Kremers het volgende:
[..]
Daar heb je helemaal gelijk in, maar dan moet het voor een gevorderde fotograaf wel lonen om hier rond te hangen, en dat gebeurt nu te weinig. Dat heeft vooral te maken met het feit dat ik te weinig spectaculaire foto's tegenkom, iets wat ik op Flickr en DPZ.com wel zie.
Dat is lastig inderdaad. Ik heb altijd het idee dat men niet graag een FAQ/tutorial doorleest waar dit soort fouten in omschreven staan. Men wilt persoonlijke aandacht (even een post met tips, met daarin/-na een linkje met "lees hier meer over", lijkt dan wat meer aandacht te trekken).quote:Vaak zie je bij beginners dezelfde fouten maken: Belichting, onderwerp en kadering. En om nu elke keer mijzelf te gaan herhalen met dezelfde goedbedoelde adviezen die niet altijd gewaardeerd worden..
dan is dus misschien een tagje niet eens zo'n gek idee...quote:Op maandag 10 mei 2010 17:21 schreef Omniej het volgende:
[..]
Daar heb je wel een goed punt, ja... In feite komt het er dan op neer dat de 'FOT regulars' naar nieuwkomers toe in eerste instantie slechts aanmoedigend commentaar zouden moeten geven, en men het vanzelf wel merkt als diegene hardere kritiek wenst.
Nou, mijn eigen werk als spectaculair omschrijven gaat me wat verquote:Op maandag 10 mei 2010 17:38 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Om die mix te vinden, aantrekkelijk genoeg voor "beginners" en uitdagend genoeg voor "gevorderde", blijkt gewoon erg lastig.
Even een vraag: wat weerhoud jou er nu van om zelf spectaculaire foto's te posten om andere fotografen (gevorderd of niet) te prikkelen? Met dat antwoord is de cirkel, voor jou, te doorbreken.
[..]
Dat is lastig inderdaad. Ik heb altijd het idee dat men niet graag een FAQ/tutorial doorleest waar dit soort fouten in omschreven staan. Men wilt persoonlijke aandacht (even een post met tips, met daarin/-na een linkje met "lees hier meer over", lijkt dan wat meer aandacht te trekken).
Jouw werk kan natuurlijk ook inspiratie zijn voor iemandquote:Op maandag 10 mei 2010 17:58 schreef Kremers het volgende:
[..]
Nou, mijn eigen werk als spectaculair omschrijven gaat me wat verZo goed ben ik nog niet helaas. Ik doelde meer op het werk van mensen die verder zijn dan ik, werk van mensen waar ik van kan leren door het te bestuderen en inspiratie van op kan doen.
Dat is zonde inderdaad.quote:Overigens heb ik tot een tijdje geleden hier foto's gepost, maar ik krijg er te weinig van terug (met als uitzondering een showcase van Maastricht waar ik wel goede/werkbare feedback op terug kreeg).
Niet alle niches zullen gedekt kunnen worden. Maar inspirerend werk is absoluut welkom en gewenst.quote:Maar wat ik blijf missen is het inspirerende werk van anderen, schijnbaar posten die mensen hier niet zo heel veel? Maar dat komt denk ik ook omdat het werk wat ik zoek niet zo heel veel gepost wordt op FOT (fine-art zwart-wit werk, en dan met name i.c.m. zeer lange sluitertijden)
Denk dat daarbij ook gewoon komt kijken wat men eerder ook al zei in dit topic, helder aangeven wat je wenst.quote:Over de beginners: Tja, niet iedereen wil er even veel werk in steken, voor sommigen is het een serieuze hobby en andere schieten er lustig op los zonder zelfreflectie toe te passen. Maar dan kom je weer terug op het punt van iedereen aan willen spreken.
de FOK! policy, die aangeeft dat een geplaatste foto overal op FOK! geplaatst mag worden.quote:Op maandag 10 mei 2010 17:38 schreef Xilantof het volgende:
Even een vraag: wat weerhoud jou er nu van om zelf spectaculaire foto's te posten om andere fotografen (gevorderd of niet) te prikkelen? Met dat antwoord is de cirkel, voor jou, te doorbreken.
Even voor de duidelijkheid, ik heb eerlijk gezegt geen zin om weer een hele discussie te krijgen omtrent de policy.quote:Op maandag 10 mei 2010 18:37 schreef -gt- het volgende:
niet dat mijn foto's nu zo spectaculair zijn
![]()
[..]
de FOK! policy, die aangeeft dat een geplaatste foto overal op FOK! geplaatst mag worden.
We hebben het hier wel over 'loeiharde' kritieken of het voorbeeld wat Motorbloempje hierboven aanhaalt...quote:Op maandag 10 mei 2010 17:25 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
nou ja, een klein puntje van kritiek om te beginnen? Maar dan wellicht meer in de vorm van een vraag!
In plaats van 'nou, die compositie lijkt nergens op!' beginnen met 'goh, waarom heb je voor die compositie gekozen?' bijvoorbeeld
maar ik ga nu even weg, IRL leven en zulks. Vind 't wel interessant om hierover te praten!
Heeee vriend, waarom mijn naam nou weer? Ik beschouw mezelf niet als pro of zo hoor? En ik heb al helemaal niet behoefte aan een tagje.quote:Op maandag 10 mei 2010 17:38 schreef mrSPLIFFY het volgende:
[..]
dan is dus misschien een tagje niet eens zo'n gek idee...
Beginner... semi pro .... pro ... PdeH
en dan aan de hand daarvan commentaar dropppen..
( hmmmz ik zet t neer weet alleen niet of ik t er zelf mee eens ben)
LOLquote:
Ik herken dat eigenlijk ook niet zo. Die loeiharde kritieken heb ik de laatste tijd iig ook niet gezien. Ik denk dan ook niet echt dat het probleem daar zit.quote:Op maandag 10 mei 2010 19:12 schreef jack4ya het volgende:
[..]
We hebben het hier wel over 'loeiharde' kritieken of het voorbeeld wat Motorbloempje hierboven aanhaalt...
... maar eigenlijk ...
heb ik dat soort hardere kritieken nog helemaal niet gezien.![]()
Naja, laat ik even de laatste 1/2 maanden nemen.
Dat kan 3 dingen betekenen:
- of ik heb ze niet gezien
- of ze zijn er niet
- of ik definieer een "loeiharde kritiek" anders dan de kritieken die ik ben tegen gekomen.
(die zin is krom... ik krijg 'm even niet goed geformuleerd.)
Hmm?
Vreselijk lijkt me, het zo opdelen en in hokjes plaatsen. Wie hoort bij wat, en wie bepaalt dat, en gebeurt dat wel redelijk en krijgt de pro wel net zo veel aandacht als de beginner.quote:Op maandag 10 mei 2010 17:38 schreef mrSPLIFFY het volgende:
[..]
dan is dus misschien een tagje niet eens zo'n gek idee...
Beginner... semi pro .... pro ... PdeH
en dan aan de hand daarvan commentaar dropppen..
( hmmmz ik zet t neer weet alleen niet of ik t er zelf mee eens ben)
Ah, je bent in US geweestquote:Op maandag 10 mei 2010 19:29 schreef jack4ya het volgende:
Ik heb zojuist de andere subfora ontdekt... sjees.![]()
Aan de andere kant: Meer pics
quote:Op maandag 10 mei 2010 19:27 schreef Isdatzo het volgende:
Het is niet zozeer een drempel dat de kwaliteit hier zo hoog ligt maar dat men een beetje verwacht dat de kwaliteit hier hoog ligt. Kunnen jullie je daar een beetje in vinden?
FOK!Userfoto'squote:Op maandag 10 mei 2010 20:23 schreef jack4ya het volgende:
[..]
US?
Iets zegt me dat ik heel hard faal nu?![]()
Zal ik dan maar?quote:Op maandag 10 mei 2010 20:34 schreef Netsplitter het volgende:
Ik vind het zoooo jammer dat er vanuit Concertfotografie bijna geen showcase's komen.
quote:
Dat zeg ik toch goed? Of niet?quote:
Ahh, sorry.quote:Op maandag 10 mei 2010 20:38 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch goed? Of niet?
Deze topics http://forum.fok.nl/rde/list_forumfilter/61
Nu ben ik helemaal in de bonen...
hihiquote:Op maandag 10 mei 2010 19:12 schreef jack4ya het volgende:
[..]
We hebben het hier wel over 'loeiharde' kritieken of het voorbeeld wat Motorbloempje hierboven aanhaalt...
... maar eigenlijk ...
heb ik dat soort hardere kritieken nog helemaal niet gezien.![]()
Naja, laat ik even de laatste 1/2 maanden nemen.
Dat kan 3 dingen betekenen:
- of ik heb ze niet gezien
- of ze zijn er niet
- of ik definieer een "loeiharde kritiek" anders dan de kritieken die ik ben tegen gekomen.
(die zin is krom... ik krijg 'm even niet goed geformuleerd.)
Hmm?
Voel ik een FOT meet aankomen??quote:Op maandag 10 mei 2010 21:32 schreef RonaldV het volgende:
Een cursusje 'kritiek geven én ontvangen' zou geen kwaad kunnen inderdaad. Maar dat geldt voor heel FOK! eigenlijk.
Camera's verboden.quote:Op maandag 10 mei 2010 21:37 schreef motorbloempje het volgende:
als ik tegen die tijd weer een camera heb, kom ik ook!
En staan de therapeuten dan klaar om de mensen die van slag zijn van de harde kritieken op te vangen?quote:Op maandag 10 mei 2010 21:39 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Camera's verboden.
Iedereen neemt een foto mee en die gaat dan beoordeeld worden door het gehele gezelschap om zo te leren van elkaar.
Of zoiets.
Heb ik al gehad voor mijn vakantiequote:Op maandag 10 mei 2010 21:32 schreef RonaldV het volgende:
Een cursusje 'kritiek geven én ontvangen' zou geen kwaad kunnen inderdaad. Maar dat geldt voor heel FOK! eigenlijk.
No wayquote:
* HMaster-II neemt contact op met Sararaats P wil knuffelen met jequote:Op maandag 10 mei 2010 21:43 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
No wayAlleen als de rest van de groep bestaat uit vrouwen. Daar kun je neit genoeg mee knuffelen.
quote:Op maandag 10 mei 2010 21:46 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
* HMaster-II neemt contact op met Sararaats P wil knuffelen met je
quote:Op maandag 10 mei 2010 21:46 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
* HMaster-II neemt contact op met Sararaats P wil knuffelen met je
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |