Ah, je bent in US geweestquote:Op maandag 10 mei 2010 19:29 schreef jack4ya het volgende:
Ik heb zojuist de andere subfora ontdekt... sjees.![]()
Aan de andere kant: Meer pics
quote:Op maandag 10 mei 2010 19:27 schreef Isdatzo het volgende:
Het is niet zozeer een drempel dat de kwaliteit hier zo hoog ligt maar dat men een beetje verwacht dat de kwaliteit hier hoog ligt. Kunnen jullie je daar een beetje in vinden?
FOK!Userfoto'squote:Op maandag 10 mei 2010 20:23 schreef jack4ya het volgende:
[..]
US?
Iets zegt me dat ik heel hard faal nu?![]()
Zal ik dan maar?quote:Op maandag 10 mei 2010 20:34 schreef Netsplitter het volgende:
Ik vind het zoooo jammer dat er vanuit Concertfotografie bijna geen showcase's komen.
quote:
Dat zeg ik toch goed? Of niet?quote:
Ahh, sorry.quote:Op maandag 10 mei 2010 20:38 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch goed? Of niet?
Deze topics http://forum.fok.nl/rde/list_forumfilter/61
Nu ben ik helemaal in de bonen...
hihiquote:Op maandag 10 mei 2010 19:12 schreef jack4ya het volgende:
[..]
We hebben het hier wel over 'loeiharde' kritieken of het voorbeeld wat Motorbloempje hierboven aanhaalt...
... maar eigenlijk ...
heb ik dat soort hardere kritieken nog helemaal niet gezien.![]()
Naja, laat ik even de laatste 1/2 maanden nemen.
Dat kan 3 dingen betekenen:
- of ik heb ze niet gezien
- of ze zijn er niet
- of ik definieer een "loeiharde kritiek" anders dan de kritieken die ik ben tegen gekomen.
(die zin is krom... ik krijg 'm even niet goed geformuleerd.)
Hmm?
Voel ik een FOT meet aankomen??quote:Op maandag 10 mei 2010 21:32 schreef RonaldV het volgende:
Een cursusje 'kritiek geven én ontvangen' zou geen kwaad kunnen inderdaad. Maar dat geldt voor heel FOK! eigenlijk.
Camera's verboden.quote:Op maandag 10 mei 2010 21:37 schreef motorbloempje het volgende:
als ik tegen die tijd weer een camera heb, kom ik ook!
En staan de therapeuten dan klaar om de mensen die van slag zijn van de harde kritieken op te vangen?quote:Op maandag 10 mei 2010 21:39 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Camera's verboden.
Iedereen neemt een foto mee en die gaat dan beoordeeld worden door het gehele gezelschap om zo te leren van elkaar.
Of zoiets.
Heb ik al gehad voor mijn vakantiequote:Op maandag 10 mei 2010 21:32 schreef RonaldV het volgende:
Een cursusje 'kritiek geven én ontvangen' zou geen kwaad kunnen inderdaad. Maar dat geldt voor heel FOK! eigenlijk.
No wayquote:
* HMaster-II neemt contact op met Sararaats P wil knuffelen met jequote:Op maandag 10 mei 2010 21:43 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
No wayAlleen als de rest van de groep bestaat uit vrouwen. Daar kun je neit genoeg mee knuffelen.
quote:Op maandag 10 mei 2010 21:46 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
* HMaster-II neemt contact op met Sararaats P wil knuffelen met je
quote:Op maandag 10 mei 2010 21:46 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Maar goed die droppen we dan in het concert topic toch?quote:Op maandag 10 mei 2010 20:34 schreef Netsplitter het volgende:
Ik vind het zoooo jammer dat er vanuit Concertfotografie bijna geen showcase's komen.
joe = evilquote:Op maandag 10 mei 2010 21:46 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Je moet wat over hebben voor de mensheidquote:
Uitgediscussieerd niet, denk ik. Het tempo van dit topic (voor FOT zeer hoog) geeft denk ik ook wel aan dat het leeft. Maar zoveel mensen, zoveel wensen. Ik denk dat het nog een hele dobber wordt om de neuzen globaal dezelfde kant op te krijgen.quote:Op maandag 10 mei 2010 22:36 schreef Tha_Erik het volgende:
Blijkbaar uitgediscussieerd en dit is de nieuwe slowchat?
De neuzen dezelfde kant op krijgen gaat no way lukken.quote:Op maandag 10 mei 2010 22:39 schreef RonaldV het volgende:
Uitgediscussieerd niet, denk ik. Het tempo van dit topic (voor FOT zeer hoog) geeft denk ik ook wel aan dat het leeft. Maar zoveel mensen, zoveel wensen. Ik denk dat het nog een hele dobber wordt om de neuzen globaal dezelfde kant op te krijgen.
Okay, maar er komen wel een hoop vreemden over de vloer vind je niet ?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 11:54 schreef Leandra het volgende:
Ik snap je podiumvergelijking wel, maar ik zie FOT gewoon als een van de vele subfora van FOK! en dus niet als een zelfstandig fotografieforum.
Een apart fotografieforum zie ik als een podium, het subforum FOT van FOK! zie ik als een kroeg of huiskamer
Nou nee, ik FOK! vrij breed, en zie over het algemeen een hoop dezelfde namen, met uitzondering van KLB en ONZ waar men klonen wisselt met de getijden in Scheveningen, maar verder is het overal vrij toegankelijk, maar dat heb ik in FOT idd wat minder.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 11:57 schreef elcastel het volgende:
[..]
Okay, maar er komen wel een hoop vreemden over de vloer vind je niet ?
quote:Op dinsdag 11 mei 2010 12:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
met uitzondering van KLB en ONZ waar men klonen wisselt met de getijden in Scheveningen,
euhm toen je analoog liet afdrukken werd er in de afdrukcentrale nog correctie toegepast (kleur/ contrast etc) maar als je dan niet bij digitaal dat ook toepast, heb je dus eigenlijk niet hetzelfde eindresultaat.quote:Op maandag 10 mei 2010 10:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hier in huis is toevallig idd wel de software, maar ik weiger het te gebruiken op mijn foto's.... als ze niet goed genoeg zijn zoals ze zijn, dan zijn ze kennelijk niet goed genoeg.
En idd een stofje is jammer, maar een scheve horizon zou ik dus idd meestal gewoon afkeuren, tenzij het niet stoort in de foto. De horizon in de Mona Lisa is ook niet recht, bewust zelfs, en toch hebben we het niet over een mislukt schilderij.
Ik maak wel gebruik van een digitale camera, maar qua resultaat doe ik nog net als met analoog, what you see is what you get. En ik ben idd niet van het type dat zelf de foto's ontwikkelde, dus dan heb ik geen invloed op het resultaat.
Moet ik toegeven dat ik wel eens wat bijsnij, maar ook dat is miniem, en iets wat ik analoog met een schaar zou kunnen doen, maar dat geldt dan natuurlijk ook voor een scheve horizon
Ja. Dit topic is dood....quote:
Ik stel voor om volgend jaar een deel 'zoveel' te maken.quote:Op donderdag 13 mei 2010 13:55 schreef FP128 het volgende:
Goed,na al dit geklaag: Wat is nu dus de conclusie?
Iedereen is zijn ei kwijt, maar er verandert niets. Dus volgend jaar dezelfde dsicussiequote:Op donderdag 13 mei 2010 13:55 schreef FP128 het volgende:
Goed,na al dit geklaag: Wat is nu dus de conclusie?
Kort en bondig samengevatquote:Op donderdag 13 mei 2010 14:01 schreef Kremers het volgende:
[..]
Iedereen is zijn ei kwijt, maar er verandert niets. Dus volgend jaar dezelfde dsicussieMinus de mensen ide niet meer terugkomen.
quote:Op donderdag 13 mei 2010 13:28 schreef mrSPLIFFY het volgende:
LOL Lag je met je slaapzakje te wachten om hier te posten ofzo
Goeie samenvattingquote:Op donderdag 13 mei 2010 14:01 schreef Kremers het volgende:
[..]
Iedereen is zijn ei kwijt, maar er verandert niets. Dus volgend jaar dezelfde dsicussieMinus de mensen ide niet meer terugkomen.
Nou, ben ik niet met je eens. Toen ik net begon met fotograferen, had ik echt veel aan de feedback van anderen. Ik vind het leuk om mensen op mijn beurt weer te kunnen helpen. Zonder het oefenen met de studiospullen bij PK en Prupke, was ik waarschijnlijk minder snel aan studiowerk begonnen, zonder de flitstips van Limpix, An24 en Marty26 waren mijn partypics nooit zo snel gegaan, de landschappen van P lukken me nog steeds niet, maar leggen wel de lat om zoiets te schieten, etc.quote:Op donderdag 13 mei 2010 14:46 schreef _Mystery_ het volgende:
Lekker boeiend. Het niveau van huismoeder-koopt-dslr is niet echt een gemis.
Trollen kunnen we ook missen.quote:Op donderdag 13 mei 2010 14:46 schreef _Mystery_ het volgende:
Lekker boeiend. Het niveau van huismoeder-koopt-dslr is niet echt een gemis.
quote:Op maandag 24 mei 2010 17:46 schreef RonaldV het volgende:
Iedereen moet gewoon eens wat minder gevoelig doen.
Wat dat kliekjes betreft is de SC hier volgens mij ook wel een vrij open kliekje. En de kliekje-A versus kliekje-B van vroeger is ook wegquote:Op maandag 24 mei 2010 17:46 schreef RonaldV het volgende:
Ik geloof niet dat FOT ooit iemand niet geaccepteerd heeft, althans: niet bewust heeft gezegd "jij bent niet welkom". Iedereen moet gewoon eens wat minder gevoelig doen. Ook op school/je werk hoor je er niet gelijk bij, maar dat betekent nog niet dat je niet welkom bent. En wat de SC-kliek betreft: dat kom je op alle subfora tegen. Ga maar eens in US kijken bijvoorbeeld.
had het ook meer over kliekjes in 't algemeenquote:Op maandag 24 mei 2010 17:43 schreef Omniej het volgende:
Mwoah, zelfs in de SC vind ik niet echt dat er kliekjes zijn eigenlijk... Natuurlijk is er een groep FOT-ers die iets closer met elkaar is (vaak omdat ze elkaar ook IRL kennen of op z'n minst hebben ontmoet), maar ik heb niet bepaald het idee dat anderen buitengesloten worden of zo.
Dat kun je beter aan MoBlo vragen, of aan een andere recente toevoeging aan FOT.quote:Op maandag 24 mei 2010 17:49 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wat dat kliekjes betreft is de SC hier volgens mij ook wel een vrij open kliekje.
Als je 'm aanzet wel ja.quote:Op maandag 24 mei 2010 18:41 schreef Sander het volgende:
Ik moet me er eens gaan laten zien. Ik vond het sfeertje nooit heel super, maar ik kan niet goed benoemen waarom niet. Doet de Flickr tag het eigenlijk?
Bij mij werkt ie gewoon hoor!quote:Op maandag 24 mei 2010 18:46 schreef Sander het volgende:
[..]
Ik kan helaas niet bij de config van FOK!
Ik heb even snel een paar posts van je bekeken, maar ik kan erin de gauwigheid niks aan ontdekken. Misschien is het dat jij of je fotowerk niet 'bekend' genoeg is op FOT, ik heb geen idee. Maar als ik jou was zou ik lekker doorpostenquote:Op maandag 24 mei 2010 18:21 schreef jack4ya het volgende:
Ik lurk momenteel veel in FOT, maar kennelijk gedraag ik me niet geheel zoals men wenst. 't Kan zijn dat ik wat buiten de lijntjes kleur, of dat de lijntjes wat te strak zijn. Ik kan me draai er (nog) niet in vinden. Ook in dit topic word ik ergens voor autoritaire betweter uitgemaakt. Of het nu waar is of niet, zoiets zou ik niet eens posten omdat ik dat niet kies vind.
Maar ik kan gewoon geen gedachten lezen of een poster van het type is "doe alleen lief" of "doe gewoon", dus meestal onthoud ik me dan maar geheel van commentaar/posts.
Ik heb liever dat men niet over mij of mijn posts struikelt,... ja ik ben confrontatiemijdend. Vind het de moeite waard niet, het idee dat ik iemand voor het hoofd zou kunnen stoten vind ik gewoon niet leuk.
(Terwijl ik aan de andere kant voor het ontvangen van opbouwende kritieken geen pijnlijke plek heb of zo. Ik zie het juist als een compliment/aardig dat iemand tijd en moeite neemt om opbouwende kritieken neer te tikken.)
En gewoon je linkje er in kieperen is geen optie?quote:Op maandag 24 mei 2010 19:02 schreef Sander het volgende:
[..]
Replique heeft een optie waardoor dit werkt, maar die staat uit:
[flickr=4138376555]
Oh jawel, maar Replique pakt anders gelijk een thumbnail, de titel en een link naar Flickr erbij. Ook als je de link dumptquote:Op maandag 24 mei 2010 19:04 schreef RonaldV het volgende:
[..]
En gewoon je linkje er in kieperen is geen optie?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |