quote:Het populaire VARA-debatprogramma ‘Het Lagerhuis’ keert terug en staat vier afleveringen lang in het teken van de Tweede Kamer verkiezingen. ‘Het Lagerhuis’ is vanaf 12 mei te zien op woensdagavond om 21.20 uur bij de VARA op Nederland 1.
In ‘Het Lagerhuis’ debatteren panelleden, afkomstig uit alle geledingen van de samenleving, met elkaar aan de hand van stellingen. Voor deze afleveringen keren Henk Bres, Hein van Meeteren, Frits Huffnagel, Jet Kording en vele andere Lagerhuis-gezichten van weleer terug in de groene bankjes, aangevuld met jeugdige debaters uit het Jongerenlagerhuis. De presentatie is in handen van Paul Witteman.
Lijsttrekkers in debat met panel en met elkaar
Wat deze speciale verkiezingsuitzendingen echt bijzonder maakt, is dat in elke uitzending twee politieke kopstukken hun opwachting maken om niet alleen met elkaar, maar ook met het panel in debat te gaan. Vrijwel alle lijsttrekkers zijn van de partij. Femke Halsema, Job Cohen, Mark Rutte, Alexander Pechtold, Emile Roemer, Rita Verdonk, André Rouvoet en Maxime Verhagen nemen straks plaats in de groene bankjes om mee te discussiëren over actuele stellingen.
Zo'n kijkcijferkanon is dat nu ook weer niet, zeker nu er geen Nederlanders meedoen.quote:Op woensdag 12 mei 2010 14:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Programeren tegenover de UEFA cup finale
Jawel hoor, haalt de 2 miljoen welquote:Op woensdag 12 mei 2010 14:30 schreef JackHerrer het volgende:
[..]
Zo'n kijkcijferkanon is dat nu ook weer niet, zeker nu er geen Nederlanders meedoen.
Inderdaad.quote:Op woensdag 12 mei 2010 17:21 schreef alors het volgende:
tsja, dat was te verwachten, jammer maar wel begrijpelijk.
beter! midsomer murdersquote:Op woensdag 12 mei 2010 17:10 schreef FlorentijnH het volgende:
In verband met de vliegramp in Tripoli komen Hello, Goodbye, Lagerhuis verkiezingen 2010 en Schone schijn te vervallen. In plaats daarvan vanavond een herhaling van De rijdende rechter (20:40) en een aflevering van detectiveserie Midsomer murders
Blijkbaar wil men geen campagne voeren als er zoiets gebeurt.quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:23 schreef HaagsPietje het volgende:
[..]
beter! midsomer murders![]()
waarom wordt het precies geschrapt eigenlijk?!
er komen dagelijks mensen te overlijden vanwege verkeersongevallen.
Zeg maar de helft.quote:Op woensdag 12 mei 2010 14:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Jawel hoor, haalt de 2 miljoen wel
Onderbouwing?quote:
welke aflevering dan? Die van vorige week was afgelast.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 14:16 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Cool, vanavond even op uitzendinggemist kijken
Ouderwets gezelligquote:Op woensdag 19 mei 2010 21:26 schreef Dichtpiet. het volgende:
dat argument van Henk Bres met die 2 kinderen![]()
![]()
Zo gaat het in het Engelse lagerhuis toch ookquote:Op woensdag 19 mei 2010 21:27 schreef Zith het volgende:
Wat een geschreeuw, dacht dat dit een goed discussieprogramma was
Hear hear.quote:Op woensdag 19 mei 2010 21:27 schreef MilaNL het volgende:
[..]
Zo gaat het in het Engelse lagerhuis toch ookDa's juist het hele idee.
Pechtold zei toch niks?quote:Op woensdag 19 mei 2010 21:30 schreef Oidale het volgende:
[..]
Mwah, hij herhaalde Pechtold gewoon...
Dikker en een grotere bek. Dik volgevreten jankerds. Prima afspiegeling van de samenleving.quote:Op woensdag 19 mei 2010 21:30 schreef Xenomaniac het volgende:
Het gaat best slecht met Nederland, al die Lagerhuisleden hebben een dikke kop gekregen.
Maar er zijn ook blonde chicks 18 geworden!quote:Op woensdag 19 mei 2010 21:30 schreef Xenomaniac het volgende:
Het gaat best slecht met Nederland, al die Lagerhuisleden hebben een dikke kop gekregen.
Zo is het.quote:Op woensdag 19 mei 2010 21:31 schreef Dichtpiet. het volgende:
Dikker en een grotere bek. Dik volgevreten jankerds. Prima afspiegeling van de samenleving.
Intellectuelen zitten juist bij de SP.quote:Op woensdag 19 mei 2010 21:34 schreef Oidale het volgende:
Roemer, economische debiel![]()
Heerlijk zoals hij bij Buitenhof te kakken werd gezet.
hmmm geen ideequote:Op woensdag 19 mei 2010 21:33 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Zo is het.
Weet jij of dat fossiel Van Dam zijn opwachting nog maakt of blijven we daarvan verschoond?
Als het aan Roemer en kornuiten ligt staan we over een tijdje met zijn allen in de rij voor een onsje knolraap.quote:
Waarom zie ik ze dan nooitquote:Op woensdag 19 mei 2010 21:35 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
Intellectuelen zitten juist bij de SP.
Ja, als lokale supermarktmanager, penningmeester van de carnavalsvereniging of barman van de voetbalclub.quote:
Zal best, maar Roemer snapt de ballen van economie, heeft hij al meerdere malen bewezen. Mijn punt blijft dus staanquote:Op woensdag 19 mei 2010 21:35 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
Intellectuelen zitten juist bij de SP.
Wat snapt hij dan niet?quote:Op woensdag 19 mei 2010 21:37 schreef Oidale het volgende:
[..]
Zal best, maar Roemer snapt de ballen van economie, heeft hij al meerdere malen bewezen. Mijn punt blijft dus staan
Vast niet zo weinig als Cohenquote:Op woensdag 19 mei 2010 21:37 schreef Oidale het volgende:
[..]
Zal best, maar Roemer snapt de ballen van economie, heeft hij al meerdere malen bewezen. Mijn punt blijft dus staan
Gelukkig worden alle taken binnen een partij onderverdeeld, en heeft de SP ook economen.quote:Op woensdag 19 mei 2010 21:37 schreef Oidale het volgende:
[..]
Het is typisch zo'n mannetje die alles wil voor de medemens zolang hij het maar zelf niet hoeft te betalen.quote:
Ongetwijfeld, maar dat is ook zijn doelgroep dus dat genereert wel stemmen.quote:Op woensdag 19 mei 2010 21:37 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Ja, als lokale supermarktmanager, penningmeester van de carnavalsvereniging of barman van de voetbalclub.
Er zit ook een PVV fanmeisje.quote:
Lekkere kont. Wilders heeft geen bunker meer nodig.quote:
beetje geacteerd denk ikquote:Op woensdag 19 mei 2010 21:43 schreef Bellatrix het volgende:
Waarom bash Witteman Knevel en den Brink zo graag? Is er iets voorgevallen?
Nou nou nou, we weten nog helemaal niet welk Hitlertje daarnaast komt te staan.quote:
Inderdaad.quote:Op woensdag 19 mei 2010 21:47 schreef Dichtpiet. het volgende:
Maurice de Hond
"Wilt u minder betalen voor uw gezondheidszorg?"
wie zegt daar nou ja op.
Volgens peilingen moet de accijns op benzine worden afgeschaft.quote:Op woensdag 19 mei 2010 21:46 schreef eriksd het volgende:
Uiteraard wil men het eigen risico afschaffen. Hoe betaal je dat, is vraag 2.
Neuh, ik ben 1 maandje vrij.quote:Op woensdag 19 mei 2010 21:51 schreef eriksd het volgende:
Juni-juli-augustus heb je vrij.
Roemer gaat er inhoudelijk overigens niet op in.
Welke studie doe jij?quote:
Idd, prachtige Arische lokken, en nationalistische blauw ogen.quote:
Nou je hoort het, niet meer dan 12k verdienen anders pakken ze je OV af.quote:Op woensdag 19 mei 2010 21:51 schreef Q.E.D. het volgende:
Neuh, ik ben 1 maandje vrij.
Geloof ik geen biet van. Economie was het toch?quote:
Ik zeg het niet, wil hier niet herkend worden.quote:Op woensdag 19 mei 2010 21:56 schreef eriksd het volgende:
[..]
Geloof ik geen biet van. Economie was het toch?
Man in thights.quote:
Je doet je naam eer aan.....quote:Op woensdag 19 mei 2010 21:59 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Ongelofelijk dat mensen de stufi willen afschaffen.
NIks afschaffen omvormen.quote:Op woensdag 19 mei 2010 21:59 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Ongelofelijk dat mensen de stufi willen afschaffen.
Dat was bij Lagerhuis vroeger ook zo hoor. Sommige stellingen waren wat minder politiek.quote:Op woensdag 19 mei 2010 22:03 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Wat een onzinstelling, wtf heeft dit met politiek te maken
quote:Op woensdag 19 mei 2010 22:03 schreef mr_me_me het volgende:
[..]
Jij bent een heilige en hebt ze natuurlijk liever een jaar of 10 jonger...
Ik heb tot nu toe altijd VVD gestemd. Maar mijn hersenen zijn gegroeid in de bibliotheek.quote:Op woensdag 19 mei 2010 22:11 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Mweh, mee eens voor het eerst
quote:
Moet blijven.quote:Op woensdag 19 mei 2010 22:14 schreef Toad het volgende:
Leuk hoor, dat dit programma weer op de buis is.
Ik denk dat ze bij de VARA van hun stoel vallen van de kijkcijfers.quote:
Waarom het ooit gestopt is, beats me.quote:
Omdat Marcel van Dam niet meer mee wou doen.quote:Op woensdag 19 mei 2010 22:17 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Waarom het ooit gestopt is, beats me.
vs Happende Halsema.quote:Op woensdag 19 mei 2010 22:21 schreef eriksd het volgende:
Verhagen wordt ook leuk. Lekker sloopwerk.
Ach, Femke is nog een debater van de oude stempel. Inhoudelijk chronisch oneens met haar, maar zij zit politiek nog echt als haar roeping. Het is nog heel authentiek bij haar.quote:
Had liever Balkenende - Cohen gezien. Maarja Verhagen komt al.quote:Op woensdag 19 mei 2010 22:20 schreef Jac0bus het volgende:
Goed programma. Waar het inderdaad in andere programma's als P&W of K&B over de poppetjes gaat, ging het hier inhoudelijk over de stellingen(Freek de Jonge had gisteren gelijk, voor diegenen die K&B gekeken hebben). Ik vond dit trouwens de minst interessante politici, dus vanaf nu wordt het alleen maar beter, meet als hoogtepunt Cohen vs. Rutte als ik het goed heb
En die blonde dame in de voorste rij was wel
Met de huidige peilingen is een PvdA-VVD debat spannender. Daar zijn de verschillen nou eenmaal groter dan een CDA-PvdA of CDA-VVD debat. Bovendien zal je Balkenende niet zien in de debatten, blijkbaar omdat hij zich te goed voelt ofzo:') Zo'n meneer hoef ik dus zeker niet als premier te zien. Maar Verhagen - Halsema is denk ik ook een zeer interessant debat, laat staan de knaller, Cohen - Ruttequote:Op woensdag 19 mei 2010 22:24 schreef Ricard0j het volgende:
[..]
Had liever Balkenende - Cohen gezien. Maarja Verhagen komt al.
Ja, echt hilarisch die inkopper over z'n fluitquote:Op woensdag 19 mei 2010 22:49 schreef Lekiamh het volgende:
Henk Bres kwam af en toe geweldig uit de hoek, haha.
Het waren dan ook vooral economische onderwerpen.quote:Op woensdag 19 mei 2010 22:49 schreef Lekiamh het volgende:
Henk Bres kwam af en toe geweldig uit de hoek, haha.
Roemer gooide het maar telkens op het inkomen, een beetje eentonig.
Klopt, wordt om half 2 ofzo opgenomen. Moet even denken wat ik ga kijken. Ik denk om half 9 het debat en dat ik later overschakel naar het Lagerhuis.quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:08 schreef pberends het volgende:
Ik zei; er is ook een lijsttrekkersdebat op RTL4 met 8 partijen, dus het Lagerhuis zal wel niet live zijn.
ik vond het tegenvallen, maar ik heb ook een hekel aan Verhagen dus dat speelt ook meequote:Op donderdag 27 mei 2010 13:11 schreef Dichtpiet. het volgende:
is het de moeite waard om terug te kijken?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |