quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 15:18 schreef BarrieButsers het volgende:[..]
Jij komt nooit op de Kruiskamp? Orthen? West 1en West 2? En de rest van 's-Hertogenbosch. Daar is het verpauperd ja. Dus dan is het niks raar dat daar de Maaspoort bij komt. Want iedereen die het daar niet meer naar zn zin heeft, iedereen die het daar een pauperbuurt gaat wonen komt dan naar de plekken waar het, het minste is/was. Verder vind ik de Maaspoort echt wel meevallen. Na 12 jaar Kruiskamp is het hier bij wijze van spreken de hemel. Ook het aantal medelanders valt aardig mee al kan dat ook liggen aan welke buurt je woont. Sowieso is het tegenover de winkels en andere straten waar huur huizen staan ''erger'' dan dat je in een straat bent met allemaal koophuizen. Dat heb je in Den Bosch en ook in de rest van Nederland. Verder erger ik me tegenwoordig meer aan die kutkakkers die denken dat ze God zijn i.p.v. die andere Tokkies.
Mag ik vragen waar je dan ongeveer woont in de Maaspoort want blijkbaar zit het je wel erg dwars.
Ik woon in het Maasdal, zeg maar bij de Hofstedelaan in de buurt. Mijn exacte straat wil ik niet prijsgeven

.
Overigens 'medelanders'. Wat een kutwoord. Echt iets om allochtonen als minderwaardig weg te zetten (dat doet men als men er een ander 'netter' woord voor nodig acht). Het aantal allochtonen zegt overigens vrij weinig. Het type allochtoon is een ander verhaal. Maar ook dat zegt tegenwoordig niet veel. De Rijt, Donk wonen relatief weinig allochtonen. Daar zijn het vooral de volksmensen (=blank) die de overlast veroorzaken, of iig minderwaardig gedrag vertonen. De mensen waar ik me hier aan erger zijn overigens ook allen blank. Dit terwijl je in een Den Haag bijv. Ypenburg hebt, wat een vrij nette nieuwbouwijk is met veel allochtonen.
En tjsa, met de Kruiskamp hoef je de Maaspoort inderdaad niet te vergelijken. Dat is altijd een grote pauperbende geweest (met hier en daar een stukje uitgezonderd, maar die zijn wel afhankelijk van dezelfde voorzieningen). Zo is het ook ontworpen, met al dat beton daar, goedkope huizen. De Maaspoort is nooit ontworpen als volkswijk.
Overigens zegt het aantal huurhuizen ook niet zo veel hoor. Zat wijken met huurhuizen die te duur zijn voor Jantje Modaal. En de huurhuizen op de Hofstedelaan weet ik toevallig van dat zodra ze leeggaan allemaal verkocht. En zoals ik al stelde dat is toch echt een verpauperend gedeelte.