Ik denk doordat je die opdrachten doet veel meer oplet. Het is dan ook veel rustiger op de weg en kijkt alleen of je niks hindert. Als je bv bij het stoplicht staat denk je veel te makkelijk. Ooh ik kan door rijden gas erop! en dat had ik dus ookquote:Op donderdag 13 mei 2010 23:24 schreef Hitomi het volgende:
Mijn rijles afgelopen dinsdag was een ramp ..
Ik liep me toch te stuntelen met kijken, remmen en de koppeling..
En mijn instructeur begint ook gek te worden van mijn capriolen.. Loop ik met de koppeling te stuntelen, denkt hij, ik doe een paar oefeningen waarbij de koppeling wordt gebruikt (keren op de rijbaan en achteruit inparkeren), worden ze perfect uitgevoerd..geen gestuntel met de koppeling o.i.d.
Vervolgens zitten we weer op de rijbaan en het gestunt begint weer.... Ik ben te onzeker geloof ik
Iemand tips?
Stoplichten vond ik eerst verschrikkelijk, helemaal als er auto's achter je staan. Soms zat ik gewoon zwetend te wachten tot het licht op groen sprong, om vervolgens met een schok weg te sprintenquote:Op donderdag 13 mei 2010 23:32 schreef Flashbag het volgende:
[..]
Ik denk doordat je die opdrachten doet veel meer oplet. Het is dan ook veel rustiger op de weg en kijkt alleen of je niks hindert. Als je bv bij het stoplicht staat denk je veel te makkelijk. Ooh ik kan door rijden gas erop! en dat had ik dus ookVeel gepruts bij stoplichten en dergelijke maar met die oefeningen no problemo.
Cool! Op wat voor motor rij je? Heb je ook zo'n headsetje in?quote:Op vrijdag 14 mei 2010 00:05 schreef Jac0bus het volgende:
Eerste motorrijles vanavond wasLekker op een parkeerplaats leren rijden. Morgen weer
Dankjewel. Het gaat goed met lessen. Geen problemen wil ik niet zeggen, want inderdaad: er zijn nog een paar oneffenheden. Zo wilde ik vanmiddag te hard tussen twee stilstaande auto's doorrijden. Toen mijn instructeur er wat over zei had ik wel zoiets van: Klopt, ik had het rustiger aan moeten doen. Maar ja, dat is achteraf denken hè.quote:Op donderdag 13 mei 2010 16:04 schreef Purdey het volgende:
[..]
Wat goedGaat het allemaal een beetje met lessen? Geen problemen meer? Je hebt iig nog even de tijd om alle oneffenheden weg te werken
Gewoon rechts doen, is nog veiliger ook bij het wegrijden.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 00:11 schreef Nero22 het volgende:
P.S. Hebben jullie dat ook? Dat bijzondere verrichtingen aan de ene kant van de straat moeilijker zijn dan aan de andere kant? Ik noemde net al fileparkeren. Aan de linkerzijde is dat echt een hel bij mij, terwijl rechts wel goed gaat.
Ja, ik wil het wel rechts doen, maar ik moet van mijn instructeur natuurlijk ook oefenen met links.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 00:26 schreef FastFox91 het volgende:
[..]
Gewoon rechts doen, is nog veiliger ook bij het wegrijden.
Die examinator klinkt als een zeiksnor, zeg. Je deed er 2 van de 3 goed, dan moet je toch vrijstelling krijgen?!quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:00 schreef 08gnoT. het volgende:
Godverdegodver, net terug van m'n TTT. Niet gehaald, wat een zeiksnor was die examinator. Ik reed op een bochtige 80km weg, met 60km/h. Zij: "Het is hier 80, rijd eens door!" Dus ik geef wat gas bij. "Ja, dat is hartstikke onveilig, je ziet toch dat je hier geen 80 kan met al die bochten!" Ja fuck zegIk ging overigens wel perfect door de bochten, al had het inderdaad wel iets rustiger gemogen. Desondanks vond ze m'n voertuigbeheersing vér onder de maat (je kunt veel zeggen, maar de lesauto beheers ik toch echt bovengemiddeld goed de laatste tijd vind ik). En daarom kreeg ik ook m'n vrijstellingen niet, al deed ik er 2 van de 3 goed.
Links fileparkeren?quote:Op vrijdag 14 mei 2010 00:35 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Ja, ik wil het wel rechts doen, maar ik moet van mijn instructeur natuurlijk ook oefenen met links.
Oh, daar heb ik dus nog nooit van gehoord! Dan heb ik blijkbaar ongelijk wat betreft het links fileparkeren.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 09:48 schreef CherryLips het volgende:
O, ik leer ook links fileparkerenIn de straat waarin ik woon is dat vrij normaal
Helemaal niet fileparkeren? Of alleen links niet?quote:Op vrijdag 14 mei 2010 09:44 schreef Lammmetje het volgende:
[..]
Zelfs mijn instructeur wilde mij niet laten fileparkeren (ik vroeg het aan hem!), omdat het nergens op sloeg.
Kawa ER-5. Headsetje had ik nog niet, we gingen alleen nog op een parkeerplaats met de motor zelf oefenen, niet de weg op nog. Vanavond weer een lesquote:Op vrijdag 14 mei 2010 00:10 schreef jacobras het volgende:
[..]
Cool! Op wat voor motor rij je? Heb je ook zo'n headsetje in?
Alleen links niet. Fileparkeren moet je natuurlijk wel lerenquote:Op vrijdag 14 mei 2010 10:08 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Helemaal niet fileparkeren? Of alleen links niet?![]()
Ik ben het er mee eens dat links fileparkeren niet bepaald logisch is, maar het bestaat dus wel.
Ik kreeg vandaag een parkeeropdracht in een straat waar alleen links kon... Was gewoon tijdens oefentoets van instructeur. Daarnaast zou ik het ook gewoon in de praktijk doen, als er een plekje vrij is: waarom niet?quote:Op vrijdag 14 mei 2010 09:44 schreef Lammmetje het volgende:
[..]
Links fileparkeren?Denk je nu echt dat iemand dat ooit doet in de praktijk? Wat een maffe instructeur! Zelfs mijn instructeur wilde mij niet laten fileparkeren (ik vroeg het aan hem!), omdat het nergens op sloeg.
You lucky bastardquote:Op vrijdag 14 mei 2010 12:05 schreef jacobras het volgende:
Net terug van rijles, ging super! Had weer zo'n oefentoets van de instructeur ging, netjes. Als enigste feedback in m'n boekje heeft ie "Keurig" (ja, onderstreept!) geschreven
.
[..]
Moest trouwens ook om de auto heen lopen en alles gaan vertellen over de banden e.d.
Oh ja, terug bij huus zei m'n instructeur dat, als ik zo doorging, ik 'm over 2 weken binnen heb!![]()
(alhoewel ik over 3 weken mijn examen heb, maar als volgende week mijn tussentijdse toets goed gaat ik ga vragen of mijn examen vervroegd kan worden
).
Die "keurig" is ook voor het eerst, daarboven stond "je maakt herhalingsfouten - leer van je fouten - inzicht" en nog meer dingen over kijken en luisteren. Herhalingsfouten waren ook met kijken. Overigens kwam er tijdens een vorige les ook iets voorbij over een ezel en 2x een steen...quote:Op vrijdag 14 mei 2010 14:06 schreef Purdey het volgende:
[..]
You lucky bastardJe kunt iig nog even kijken hoe een examen eruit komt te zien met je TTT
Maar als je zo doorgaat,dan gaat dat helemaal goed komen! Lekker lijkt me dat,dat alles gewoon goed gaat en dat een instructeur in plaats van met een hele lijst gewoon met een 'keurig' komt.
Ik ben jaloers![]()
Achjaa die zelfreflectieverslag steld niet zoveel voor , ik had bij mijn TTT 7ens en 8en en hij keek naar mijn 7ens en maakte er een leuk verhaaltje van.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 14:22 schreef jacobras het volgende:
[..]
Die "keurig" is ook voor het eerst, daarboven stond "je maakt herhalingsfouten - leer van je fouten - inzicht" en nog meer dingen over kijken en luisteren. Herhalingsfouten waren ook met kijken. Overigens kwam er tijdens een vorige les ook iets voorbij over een ezel en 2x een steen...
Moet voor m'n TTT ook zelfreflectieverslag invullen, ben benieuwd of de examinator er net zo over denkt als wat ik invul
Ik heb nu,even denken 86 lessen gehad.En m'n examen ga ik dinsdag plannen,hopelijk voor rond eind juni/begin juniquote:Op vrijdag 14 mei 2010 14:39 schreef Jac0bus het volgende:
Purdey hoeveel lessen heb jij nou precies gehad? En wanneer was je examen?
Jij bent een bak geld kwijt zegquote:Op vrijdag 14 mei 2010 15:32 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ik heb nu,even denken 86 lessen gehad.En m'n examen ga ik dinsdag plannen,hopelijk voor rond eind juni/begin juni
Hm,ja ik heb het van de week even zitten berekenen en heb indd even naar adem moeten happen.Gelukkig een relatief goedkope rijschool gehad,maar ja..Hoe langer je lest,hoe duurder het wordt,ookal heb je dan een goedkoper school.Als ik het met 40 lessen had kunnen doen,en in een keer had geslaagd had ik 1255,- kwijt geweestquote:
Hoeveel kost 1 les bij jouw rijschool?quote:Op vrijdag 14 mei 2010 15:35 schreef Purdey het volgende:
[..]
Hm,ja ik heb het van de week even zitten berekenen en heb indd even naar adem moeten happen.Gelukkig een relatief goedkope rijschool gehad,maar ja..Hoe langer je lest,hoe duurder het wordt,ookal heb je dan een goedkoper school.Als ik het met 40 lessen had kunnen doen,en in een keer had geslaagd had ik 1255,- kwijt geweest
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |