Milieubewust rijdenquote:Op woensdag 12 mei 2010 19:28 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Whehe, gebeurde bij mij ook een keerMaar ik zei gewoon dat ik de natuur een handje hielp met het opruimen van langzame/zwakke dieren
Tering hey, het klinkt als mijn TTT en die had ik wel gehaaldquote:Op woensdag 12 mei 2010 18:00 schreef 08gnoT. het volgende:
Godverdegodver, net terug van m'n TTT. Niet gehaald, wat een zeiksnor was die examinator. Ik reed op een bochtige 80km weg, met 60km/h. Zij: "Het is hier 80, rijd eens door!" Dus ik geef wat gas bij. "Ja, dat is hartstikke onveilig, je ziet toch dat je hier geen 80 kan met al die bochten!" Ja fuck zegIk ging overigens wel perfect door de bochten, al had het inderdaad wel iets rustiger gemogen. Desondanks vond ze m'n voertuigbeheersing vér onder de maat (je kunt veel zeggen, maar de lesauto beheers ik toch echt bovengemiddeld goed de laatste tijd vind ik). En daarom kreeg ik ook m'n vrijstellingen niet, al deed ik er 2 van de 3 goed.
M'n instructeur was er niet bij omdat die iemand anders moest begeleiden, maar ik ben nu gelijk aangemeld voor een dot extra lessen en misschien wordt zelfs m'n examen wel gecancelled/uitgesteld. (zoals hierboven staat, wil ik het ook gewoon veel liever proberen, de kans om te zakken hou je ook met 1000 lessen.)
Ben echt ff chagrijnig nu, ik weet dat het maar een TTT is maar als ik zo'n zelfde examinator heb op het echte examen... je wordt genaaid waar je bij staat!
Oh en ook met een voetganger die plots overstook tussen 2 auto's, ik trap op de rem en de motor slaat af (ging echt maar net goed) Krijg ik op m'n flikker dat de motor niet af mag slaan omdat ik daarmee het overige verkeer hinderHad ik m plat moeten rijden dan
Dat had ik echt niet gepiktquote:Op woensdag 12 mei 2010 19:01 schreef Purdey het volgende:
En ik geloof dat ik vier duiven heb doodgeredenWe reden in een straat waar duiven zaten,en ik remde en toeterde,maar die beesten wilde niet weg.Instructeur zei 'Wat doe je nou allemaal?' Dus ik wees op die duiven.Zegt ie 'Ja,hallo.Daar ga je toch niet voor remmen?' Om daarna gewoon met zíjn pedalen vol op te trekken omdat ik niet wilde.Ik heb maar niet meer achterom gekeken of er vier dode duiven lagen.
Jaaaaaaaaaaaaaa mijn laatste les moest ik een leerling van het uur daarvoor terugbrengen, hij woonde in een klein dorp met weilanden en sloten eromheen, en toen staken er op een van die landweggetjes een moeder met haar kuikentjes overquote:Op woensdag 12 mei 2010 23:47 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Dat had ik echt niet gepiktAls je niet vol in de ankers hoeft is het niet nodig om zomaar over die duiven te karren, daar kan ik echt niet tegen hoor
Dan was hij maar even uitgestapt om ze weg te jagen.
Hier steken in deze tijd van het jaar veel jonge eendjes over, die willen ook weleens midden op de weg stil gaan staan. Degene die daar overheen rijdt krijgt de hele wijk op z'n dak
Ook weleens gehad ja, dan rem je gewoon voor overstekend volk en dan zegt hij: 'Die overstekers zijn heel belangrijk, daar moet je goed op letten en voor remmen.'quote:Op donderdag 13 mei 2010 02:07 schreef twiFight het volgende:
Gewoon altijd remmen voor kuikentjes en dan tegen je instructeur/examinator zeggen: "ZIE JE NOU WEL! IK KIJK WEL VOORUIT, IK HAD DIE EENDJES AL AAN ZIEN KOMEN!!!"
..of misschien ben ik wat gefrustreerd over commentaar van de instructeur
Nice! Veel plezier! Nu maar hopen dat dat net zo voorspoedig gaat als het rijden met de autoquote:Op donderdag 13 mei 2010 10:55 schreef Jac0bus het volgende:
Zondag eerste motorrijles niet doorgegaan door een kapotte motor, vandaag dus mijn eerste les
Oeh leuk. Succes en veel plezierquote:Op donderdag 13 mei 2010 10:55 schreef Jac0bus het volgende:
Zondag eerste motorrijles niet doorgegaan door een kapotte motor, vandaag dus mijn eerste les
Ik mag hem dinsdag 18 mei om 13:05 ophalenquote:Op donderdag 13 mei 2010 12:29 schreef Joosterd het volgende:
Ik moet tot donderdag wachten om mijn rijbewijs op te halen
Waarom heeft dat nou zo lang geduurd bij jou? Hier in Rotterdam-Oost is er een marge van 5 dagen,bij normale aanvraag.En met spoed is het voor 14:00 besteld,de volgende dag ophalenquote:Op donderdag 13 mei 2010 12:45 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Ik mag hem dinsdag 18 mei om 13:05 ophalen
Hier is het ook 5 dagen , en als er bijzondere dagen tussen zitten dan kan het iets langer duren.quote:Op donderdag 13 mei 2010 13:46 schreef Purdey het volgende:
[..]
Waarom heeft dat nou zo lang geduurd bij jou? Hier in Rotterdam-Oost is er een marge van 5 dagen,bij normale aanvraag.En met spoed is het voor 14:00 besteld,de volgende dag ophalen
Dinsdag 4 mei deed ik examen in Bussum. Maar ik woon heel ergens anders, waar ik pas woensdagavond weer thuis zou zijn, dus donderdag kon ik hem toen aanvragen.quote:Op donderdag 13 mei 2010 13:46 schreef Purdey het volgende:
[..]
Waarom heeft dat nou zo lang geduurd bij jou? Hier in Rotterdam-Oost is er een marge van 5 dagen,bij normale aanvraag.En met spoed is het voor 14:00 besteld,de volgende dag ophalen
Haha,als je rustig leest is het prima te doenquote:Op donderdag 13 mei 2010 13:52 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Dinsdag 4 mei deed ik examen in Bussum. Maar ik woon heel ergens anders, waar ik pas woensdagavond weer thuis zou zijn, dus donderdag kon ik hem toen aanvragen.
Eenmaal op donderdag liep ik het gemeentehuis binnen, bleek dat je na half 1alleen op afspraak kon komen. Dus ik maar een afspraak gemaakt voor de dag erna omdat donderdag al volzat: vrijdag 7 mei afgesproken. Toen heb ik dus aangevraagd. Nu duurt het 5 werkdagen voordat je hem krijgt. Dus in principe vrijdag 14 mei zou je denken. Maar vandaag is hemelvaartsdag en morgen is het gemeentehuis ook dicht, dus telt deze week maar 3 werkdagen. Dan schuift hij dus op naar na het weekend, dinsdag 18 mei dus.
Snap je het nog?
Wat goedquote:Op donderdag 13 mei 2010 15:37 schreef Nero22 het volgende:
Oe, ik mag 9 juli afrijden. Dan heb ik 33 lessen gehad. Ik vind het wel welletjes geweest.
Hm, als ik het zo lees lijkt het of je geen moeite hebt met de koppeling bij lage snelheid, maar alleen bij hogere snelheden. Wat bedoel je precies met "gestuntel"? Dat de auto bijna/vaak afslaat? Dat je teveel gas hebt en de motor veel herrie maakt bij opschakelen? Schakel je te wild (dat de auto een beetje schokt bijopschakelen)?quote:Op donderdag 13 mei 2010 23:24 schreef Hitomi het volgende:
Mijn rijles afgelopen dinsdag was een ramp ..
Ik liep me toch te stuntelen met kijken, remmen en de koppeling..
En mijn instructeur begint ook gek te worden van mijn capriolen.. Loop ik met de koppeling te stuntelen, denkt hij, ik doe een paar oefeningen waarbij de koppeling wordt gebruikt (keren op de rijbaan en achteruit inparkeren), worden ze perfect uitgevoerd..geen gestuntel met de koppeling o.i.d.
Vervolgens zitten we weer op de rijbaan en het gestunt begint weer.... Ik ben te onzeker geloof ik
Iemand tips?
Ik denk doordat je die opdrachten doet veel meer oplet. Het is dan ook veel rustiger op de weg en kijkt alleen of je niks hindert. Als je bv bij het stoplicht staat denk je veel te makkelijk. Ooh ik kan door rijden gas erop! en dat had ik dus ookquote:Op donderdag 13 mei 2010 23:24 schreef Hitomi het volgende:
Mijn rijles afgelopen dinsdag was een ramp ..
Ik liep me toch te stuntelen met kijken, remmen en de koppeling..
En mijn instructeur begint ook gek te worden van mijn capriolen.. Loop ik met de koppeling te stuntelen, denkt hij, ik doe een paar oefeningen waarbij de koppeling wordt gebruikt (keren op de rijbaan en achteruit inparkeren), worden ze perfect uitgevoerd..geen gestuntel met de koppeling o.i.d.
Vervolgens zitten we weer op de rijbaan en het gestunt begint weer.... Ik ben te onzeker geloof ik
Iemand tips?
Stoplichten vond ik eerst verschrikkelijk, helemaal als er auto's achter je staan. Soms zat ik gewoon zwetend te wachten tot het licht op groen sprong, om vervolgens met een schok weg te sprintenquote:Op donderdag 13 mei 2010 23:32 schreef Flashbag het volgende:
[..]
Ik denk doordat je die opdrachten doet veel meer oplet. Het is dan ook veel rustiger op de weg en kijkt alleen of je niks hindert. Als je bv bij het stoplicht staat denk je veel te makkelijk. Ooh ik kan door rijden gas erop! en dat had ik dus ookVeel gepruts bij stoplichten en dergelijke maar met die oefeningen no problemo.
Cool! Op wat voor motor rij je? Heb je ook zo'n headsetje in?quote:Op vrijdag 14 mei 2010 00:05 schreef Jac0bus het volgende:
Eerste motorrijles vanavond wasLekker op een parkeerplaats leren rijden. Morgen weer
Dankjewel. Het gaat goed met lessen. Geen problemen wil ik niet zeggen, want inderdaad: er zijn nog een paar oneffenheden. Zo wilde ik vanmiddag te hard tussen twee stilstaande auto's doorrijden. Toen mijn instructeur er wat over zei had ik wel zoiets van: Klopt, ik had het rustiger aan moeten doen. Maar ja, dat is achteraf denken hè.quote:Op donderdag 13 mei 2010 16:04 schreef Purdey het volgende:
[..]
Wat goedGaat het allemaal een beetje met lessen? Geen problemen meer? Je hebt iig nog even de tijd om alle oneffenheden weg te werken
Gewoon rechts doen, is nog veiliger ook bij het wegrijden.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 00:11 schreef Nero22 het volgende:
P.S. Hebben jullie dat ook? Dat bijzondere verrichtingen aan de ene kant van de straat moeilijker zijn dan aan de andere kant? Ik noemde net al fileparkeren. Aan de linkerzijde is dat echt een hel bij mij, terwijl rechts wel goed gaat.
Ja, ik wil het wel rechts doen, maar ik moet van mijn instructeur natuurlijk ook oefenen met links.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 00:26 schreef FastFox91 het volgende:
[..]
Gewoon rechts doen, is nog veiliger ook bij het wegrijden.
Die examinator klinkt als een zeiksnor, zeg. Je deed er 2 van de 3 goed, dan moet je toch vrijstelling krijgen?!quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:00 schreef 08gnoT. het volgende:
Godverdegodver, net terug van m'n TTT. Niet gehaald, wat een zeiksnor was die examinator. Ik reed op een bochtige 80km weg, met 60km/h. Zij: "Het is hier 80, rijd eens door!" Dus ik geef wat gas bij. "Ja, dat is hartstikke onveilig, je ziet toch dat je hier geen 80 kan met al die bochten!" Ja fuck zegIk ging overigens wel perfect door de bochten, al had het inderdaad wel iets rustiger gemogen. Desondanks vond ze m'n voertuigbeheersing vér onder de maat (je kunt veel zeggen, maar de lesauto beheers ik toch echt bovengemiddeld goed de laatste tijd vind ik). En daarom kreeg ik ook m'n vrijstellingen niet, al deed ik er 2 van de 3 goed.
Links fileparkeren?quote:Op vrijdag 14 mei 2010 00:35 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Ja, ik wil het wel rechts doen, maar ik moet van mijn instructeur natuurlijk ook oefenen met links.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |