Jouw school is dan wel veel beter.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 21:27 schreef Flashbag het volgende:
quote:Op vrijdag 14 mei 2010 20:57 schreef FastFox91 het volgende:
[..]
Bron: http://www.rijschoolgegevens.nl/
Dat valt me eigenlijk nog best mee, tuurlijk in een week is het veel, maar ik dacht dat het duurder zou zijn dan een normale opleiding.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 22:13 schreef Joosterd het volgende:
Mijn rijlessen los waren 41 euro![]()
Ik heb in de 6-daagse totaal 24 echte lesuren gehad en gellukig de eerste keer geslaagd ( we reden de 6-daagse met 2 personen elk om het uur rijden).
Voor de 6-daagse had ik intake van 1 u + 1u extra les om je voor te bereiden voor de 6-daagse en werd er gekeken of ik een beetje kon rijden![]()
Dus in totaal was ik kwijt:
6-daagse + examens : ¤ 1500
2 lessen : ¤ 82
= ¤ 1882 euro kwijt![]()
Maar eerste keer geslaagd en ben ik er ook vanaf in een week![]()
En gellukig betaalden mijn ouders alles
Mij viel het ook reuze mee eigenlijkquote:Op zaterdag 15 mei 2010 11:19 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Dat valt me eigenlijk nog best mee, tuurlijk in een week is het veel, maar ik dacht dat het duurder zou zijn dan een normale opleiding.
Die van mij zit de eerste keer op 91-95 procent, tweede keer 71-75 procent.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 02:18 schreef twiFight het volgende:
aantal: tot 25
slagingspercentage 1e keer: 46 - 50
slagingspercentage 2e keer: 56 - 60
Vrij gemiddeld geloof ik. Het is een eenmanszaakje. Lessen zijn geloof ik ¤42 los voor 1 uur.
Toch vind ik als ik alle mensen zo hoor een examen compleet willekeurig.
Mag wel ook als ze altijd zoveel lessen geven voor het eerste examen. Of is het gemiddelde (een stuk) lager?quote:Op zaterdag 15 mei 2010 11:34 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Die van mij zit de eerste keer op 91-95 procent, tweede keer 71-75 procent.
Ik ga z'n gemiddelde even omlaag trekken geloof ik
Ja volgens mij wel, ik ben weer een geval apartquote:Op zaterdag 15 mei 2010 11:45 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Mag wel ook als ze altijd zoveel lessen geven voor het eerste examen. Of is het gemiddelde (een stuk) lager?
Dit dus.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 11:54 schreef Unknown90 het volgende:
Het is heel moeilijk rijscholen te vergelijken.
Sommige rijscholen zijn klein en hebben daardoor maximaal 25 examens.
Andere rijscholen zijn groot en hebben daardoor meer dan 200 examens.
Verder ben je ook afhankelijk van de mensen die er lessen, als je van de 25 examens, 20 idioten hebt die het verpesten, daar gaat je score...
Mijn rijschool waar ik bij zat, heeft meer dan 200 examens, 1e keer geslaagd: 36-40% en herexamen hetzelfde, terwijl ik alles in een keer heb gehaald.
Je bent gewoon erg afhankelijk van de instructeur en daarnaast van jezelf, maargoed, je weet natuurlijk niet hoe je het gaat doen van te voren
Mijn instructeur vertelde een tijdje geleden trots dat hij het hoogste slagingspercentage van de rijschool had.85% slaagt in een keer bij hem.Ook ik ga zijn gemiddelde een béétje omlaag halenquote:Op zaterdag 15 mei 2010 11:34 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Die van mij zit de eerste keer op 91-95 procent, tweede keer 71-75 procent.
Ik ga z'n gemiddelde even omlaag trekken geloof ik
86 lessen = 72 uur vergeet dat niet!quote:Op vrijdag 14 mei 2010 15:32 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ik heb nu,even denken 86 lessen gehad.En m'n examen ga ik dinsdag plannen,hopelijk voor rond eind juni/begin juni
Holy shit! 1000 euro voor extra lessen + examen als je gezakt bent?! Bij mij was dat 400 euro en dat was al gigantisch duurquote:Op vrijdag 14 mei 2010 19:04 schreef 08gnoT. het volgende:
Mijn rijschool is trouwens sowieso erg duur, minstens 2x zo duur als ergens anders. Ik had zelf veel liever bij een andere, met examengarantie gegaan, maar ik moest hier van m'n vader. Bijna 3000 euro voor het simpelste pakket en 1000 euro voor extra lessen elke keer dat je zakt. Voor 1000 euro kan ik ook gewoon een jaar in een eigen autootje rijden :/
Wie zegt dat je gaat zakken?quote:Op zaterdag 15 mei 2010 12:12 schreef Purdey het volgende:
[..]
Mijn instructeur vertelde een tijdje geleden trots dat hij het hoogste slagingspercentage van de rijschool had.85% slaagt in een keer bij hem.Ook ik ga zijn gemiddelde een béétje omlaag halen
Ik heb het even uitgerekend en 10 extra lessen van ong. 90 euro, plus het examen zelf. Komt nog duurder uit dan. En dan is het toch wel een harde klap als je door iets stoms of door een foute instructeur zakt. Ik mag het ook maar 1 keer proberen zeiden m'n ouders van de week, maar dan is het extra zonde als ik zak want dan is die 3000 euro van nu ook weggegooidquote:Op zaterdag 15 mei 2010 13:00 schreef Lammmetje het volgende:
Holy shit! 1000 euro voor extra lessen + examen als je gezakt bent?! Bij mij was dat 400 euro en dat was al gigantisch duur![]()
Hoe lang duurt 1 les bij jou? Tussen een examen en een herexamen hoeft geen 10 uur rijles te zitten. 5 Uur is meer dan genoeg, lijkt me.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 13:32 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Ik heb het even uitgerekend en 10 extra lessen van ong. 90 euro, plus het examen zelf. Komt nog duurder uit dan. En dan is het toch wel een harde klap als je door iets stoms of door een foute instructeur zakt. Ik mag het ook maar 1 keer proberen zeiden m'n ouders van de week, maar dan is het extra zonde als ik zak want dan is die 3000 euro van nu ook weggegooidLastig.
Kun je eigenlijk oko buiten de rijschool om een examen plannen? Want dan stop ik als ik zak en plan ik zelf wel een examen, zonder die 10 extra lessen.
Nou,dat zeg ik niet.Maar dat je de eerste keer slaagt is gewoon geluk hebbenquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |