Compumess, ben jij dit toevallig, moest meteen aan je denkenquote:Op maandag 22 november 2010 12:43 schreef CompuMess het volgende:
[..]
Dank!
Nee, foto is niet gemaakt vanaf het viaduct, maar vanuit de bouwkraan, staand op een wat ielig laddertje
Had overigens toestemming om dat ding te beklimmen!
Heheh, in de SC werd ook al aan Compumess gedacht toevallig.quote:Op zondag 13 maart 2011 08:49 schreef Xlarge het volgende:
[..]
Compumess, ben jij dit toevallig, moest meteen aan je denken![]()
http://frontpage.fok.nl/nieuws/434222/1/1/50/fotograaf-op-grote-hoogte-krijgt-prent.html
Dit is de werkende link:quote:Op zondag 13 maart 2011 20:10 schreef Mirjam het volgende:
die link doet het niet meer
maar ik kwam vandaag via twitter p de blog van die vent terecht, godsallem,achtig wat een kutfoto's heeft hij gemaakt
daar je leven voor wagen
Dit stukje ook.quote:Wat volgt is een verhoortje van 10 minuten over wat mijn intensies waren en of ik me wel besefte waar ik mee bezig was. Ik antwoord met: Ja hoor, ik besef me alle gevaren van mijn actie. Daarom ben ik ook uitgeslapen en niet onder invloed. Ik heb niks gestolen of vernielt en jullie mogen dat controleren. Ik heb bewust een vriend op de grond gehouden zodat deze jullie kon inlichten over mijn plannen om te voorkomen dat jullie dachten dat ik zelfmoord wou gaan plegen en de brandweer zouden bellen. Volgens mij heb ik niks fout gedaan behalve het me bevinden op verboden terrein waarvoor ik dan ook een boete zal moeten betalen. Duidelijk verrast door mijn antwoord vragen ze me of het de boete waard was. Ik vertel ze dat ik dit soort verboden dingen vaker doe en de boete zie als een entreeprijs voor alle geweldige dingen die ik al heb kunnen doen.
Yep, die is eeerg lekker.quote:Op maandag 28 maart 2011 15:06 schreef CompuMess het volgende:
Eentje van vorige week...
Zonder overdaad, dus absoluut onschadelijk!![]()
[ afbeelding ]
2 lagen maken, 1 wel sterk bewerkt, 1 niet, en dan een mask er overheen makenquote:Op maandag 28 maart 2011 16:29 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Oeh, ik heb een setje foto's, maar hoe kun je bij huizen en lucht bijv de lucht wel sterk maken, en de huizen bijvoorbeeld niet?
Ik gebruik hiervoor Photomatix..
Tot nu toe krijg ik het alleen voor elkaar dat de gehele foto zo is
quote:Op maandag 28 maart 2011 15:06 schreef CompuMess het volgende:
[ afbeelding ]
Ok, daar ik dus geen held ben in bewerking (ben een newbie)....quote:Op maandag 28 maart 2011 16:33 schreef lkb9000 het volgende:
[..]
2 lagen maken, 1 wel sterk bewerkt, 1 niet, en dan een mask er overheen maken
[..]
Zodra je in je mask bezig bent, moet je gewoon de brush pakken met zwart & wit als kleuren.quote:Op maandag 28 maart 2011 18:35 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
Ok, daar ik dus geen held ben in bewerking (ben een newbie)....
edit: thanks, kheb gevonden hoe ik dat moet makenIk ga es spelen
tering hey, die weerspiegeling ook, spiegeltje glad.quote:Op maandag 28 maart 2011 15:06 schreef CompuMess het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn recept bij deze foto: Handgeschoten HDR van 3 opnamen, samenvoegen en tonemappen met Photomatix 4, eventuele nabewerking in LR3 en kadertje met Bordermaker.
Hoe bedoel je?quote:Op dinsdag 12 april 2011 23:59 schreef Visitor.Q het volgende:
@Neo-Mullen: Ben benieuwd hoe de plaat eruit zou zien als het dorpje niet precies in het midden had gelegen. Verschilt de HDR veel van een standaard-belichte foto?
Zelf nog wat aangeprutst: Het kasteel is vanaf een statief, het meertje vanuit de hand, waarbij de laatste nog wat gepimpt is wat betreft contrast en verzadiging. Ik moet alleen op de een of andere manier die glow rond de bomen weg zien te krijgen
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Ahja, zo heb je in die HDR inderdaad veel mooiere kleuren zegquote:Op woensdag 13 april 2011 00:02 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Hoe bedoel je?
Ik had sowieso weinig keuze hoor. Verder werd het uitzicht belemmerd door bomen
Het origineel (de normaal belichtte en verder niet bewerkte foto):
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |