Dank!quote:Op maandag 22 november 2010 11:58 schreef Ladysin het volgende:
@ CompuMess
goh, wist helemaal niet dat ze daar bezig waren. en dan woon ik dr nog geen 10 minuten vanaf. geschoten vanaf t viaduct? leuk om te zien iig en knappe hdr, niet overdreven.
Dit is echt een prachtige HDRquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 15:27 schreef Neo-Mullen het volgende:
In tegenstelling tot de laatste 2 is deze overdag geschoten
Vind zelf dat de kleuren en belichting erg goed gelukt is, maar omdat ik graag foto's deel, wil ik ook jullie mening weten.
Slimme manierquote:Op vrijdag 26 november 2010 11:37 schreef Uncle het volgende:
stukje van de bovenkant afcroppen en opnieuw exporteren. Dan staan de watermerken op een andere plaats op de foto en kun je ze eenvoudig in photoshop wegwerken
Juist voor HDR is het altijd beter om raws te gebruiken.quote:Op vrijdag 26 november 2010 15:08 schreef Susteren het volgende:
Vraagje: schieten jullie hdr ook nog in raw of zijn 3 jpg foto's ook goed genoeg?
Mwa...ik vraag het me af. Misschien wanneer je echt alleen CS5 zelf het werk laat doen, maar een klein laatste handje helpen handelt dat wel afquote:Op vrijdag 26 november 2010 13:36 schreef Uncle het volgende:
klopt maar waarschijnlijk minder wenselijk op hoge resolutie omdat je dan de 'fill' informatie wel zult zien
En gebruik jij Photomatix voor hdr?quote:Op vrijdag 26 november 2010 15:14 schreef Omniej het volgende:
[..]
Juist voor HDR is het altijd beter om raws te gebruiken.
Ik heb al tijden geen HDR meer gemaakt eigenlijk, maar de Photomatix Tone Mapping plugin voor Photoshop deed z'n werk altijd wel aardig.quote:Op vrijdag 26 november 2010 15:55 schreef Susteren het volgende:
[..]
En gebruik jij Photomatix voor hdr?
Zo te zien gaat het watermerkloos spelen erg goedquote:Op vrijdag 26 november 2010 23:57 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Andere versie, nu zonder watermerk
[ afbeelding ]
Meteen nog 2 erbij gemaakt:)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Leuk spelen dit
Met name #2 zou best wel wat lichter kunnenquote:Op donderdag 9 december 2010 05:02 schreef keeszify het volgende:
Ik ben gisteren ook maar weer eens aan het spelen geweest met HDR:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Iemand op of aanmerkingen?
Vooral deze vind ik tof! Het wordt echt iets onwerkelijks, echt nice!quote:Op woensdag 20 oktober 2010 23:38 schreef Pollewoppie het volgende:
Beetje een kick maar toch...
Hier wat probeersels van mij, zijn allen gisteravond geschoten in Dordrecht...
[ afbeelding ]
Ik weet het er is veel ruis in de eerste paar, heb toch nog te kort belicht...
1 van de minder overdreven HDR's, maar ik vind het nog steeds duidelijk: bijvoorbeeld het gras midden onderin op de voorgrondquote:Op woensdag 15 december 2010 12:54 schreef DrD00m het volgende:
[ afbeelding ]
Ik vind deze HDR (van NeoMullen) anders zelf heel erg mooi
Zat al te denken, waar ken ik deze foto toch van.. Blijk je gewoon een contact van mij te zijn op Flickr.quote:Op woensdag 15 december 2010 12:10 schreef CompuMess het volgende:
En da's toch jammer, want Rotterdam in HDR kan erg mooi zijn!
afbeelding ]
Het zij je vergevenquote:Op woensdag 15 december 2010 16:36 schreef IceBeach het volgende:
[..]
Zat al te denken, waar ken ik deze foto toch van.. Blijk je gewoon een contact van mij te zijn op Flickr.![]()
Net alsnog maar ff gefaved.
ik vind 1 en 3 zo donkerquote:Op woensdag 26 januari 2011 12:01 schreef TsiisSkaaf het volgende:
Ik wil graag de volgende foto's onder de aandacht brengen. Graag hoor ik van jullie wat je er van vindt. En eventueel wat je anders gedaan zou hebben.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
yepquote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:55 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Foto wel op 8 bit gezet en een beetje gespeeld met de sluitertijd-schuif enzo?
Hoe zien je histogrammen eruit?quote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:51 schreef Mirjam het volgende:
zeg, ik heb vanmiddag zo wat foto's geschoten, steeds 3 stuks, 2 stops onderbelicht, gewoon, 2 stops overbelicht.
als ik de boel open in photoshop en converteer naar HDR en aan wat schuifjes trek, krijg ik enkel maar 'meh' resultaten
steeds komt er een foto die vet overbelicht is, of wazig/mistig
kan iemand me vertellen wat ik verkeerd doe?![]()
Nou ja,... je kunt op de gok goede HDR's maken, maar er zit toch wel een systeem in wat het je makkelijker maakt. En het begint allemaal met een set belichte foto's die je gehele dynamisch bereik van je plaatje beslaat.quote:
Zorg dat je photomatix (pro) krijgt. Daar heb je ten eerste al veel meer schuifjes, en ten tweede een hogere kwaliteit.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:51 schreef Mirjam het volgende:
zeg, ik heb vanmiddag zo wat foto's geschoten, steeds 3 stuks, 2 stops onderbelicht, gewoon, 2 stops overbelicht.
als ik de boel open in photoshop en converteer naar HDR en aan wat schuifjes trek, krijg ik enkel maar 'meh' resultaten
steeds komt er een foto die vet overbelicht is, of wazig/mistig
kan iemand me vertellen wat ik verkeerd doe?![]()
Een overdaad die niet schaad. (Behalve de halo bij de auto en het water)quote:Op vrijdag 18 februari 2011 08:24 schreef CompuMess het volgende:
Oké, ik weet het, overdaad kan schadelijk zijn... (maar 't geeft soms wel een leuk plaatje!)![]()
[ afbeelding ]
Ik vind hem toch leuk hoor, zoals boven me al gezegd, hier kan het welquote:Op vrijdag 18 februari 2011 08:24 schreef CompuMess het volgende:
Oké, ik weet het, overdaad kan schadelijk zijn... (maar 't geeft soms wel een leuk plaatje!)![]()
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |