abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81218123
Dit topic gaat echt nergens over
Heb het vanaf pagina 1 doorgelezen en meer als de helft gaat over het elkaar bashen
2 trolls en iemand die niet weet hoe je moet Quoten op Fok!

kan iemand kort samenvatten hoe het nu staat met de zaak?
Doodslag is op het moment nog de eis?
verder nog niets naar buiten gebracht wat er gebeurt is.
Narf!
pi_81218327
quote:
Op zondag 9 mei 2010 17:08 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Wat HET scenario is weet ik ook niet. Maar het zou ook zomaar kunnen dat die echt dier met een probleem in zijn tuin had. Dat die Milley heeft gevraagd om te helpen en eenmaal bij hem thuis pas iets gebeurd.
Het hoeft echt niet zo te zijn dat die vantevoren al de bedoeling had om haar te verkrachten en te vermoorden.

De politie is er in eerste instantie vanuit gegaan dat er sprake is van doodslag. Dus waren er toen geen tekenen van een vooropgezet plan.
Ik geloof niet in sprookjes.....deze beul van een vent gaat heus geen hulp vragen aan een klein meisje....dan had die wel ergens anders kunnen aanbellen.....

Het doet er allemaal eigenlijk weinig toe, er kan van alles gebeurd zijn, maar dan nog kan dat meisje niet dood gaan en niet begraven in een tuin gevonden worden.....

-meegelokt in zijn huis
-sporen van verkrachting gevonden op het lichaam van het meisje
-wurgsporen
-in tuin begraven
-heeft nog gewoon meegeholpen bij de zoekactie
-feestje gegeven na de moord, in zijn tuin waar toen het meisje lag begraven
- zijn bekentenis

keiharde feiten tot nu toe
En er zullen alleen maar meer feiten komen

dit is gewoon een hele zieke enge man
pi_81218553
quote:
Op zondag 9 mei 2010 17:20 schreef ANTI-ALLES het volgende:

[..]

Ik geloof niet in sprookjes.....deze beul van een vent gaat heus geen hulp vragen aan een klein meisje....dan had die wel ergens anders kunnen aanbellen.....

Het doet er allemaal eigenlijk weinig toe, er kan van alles gebeurd zijn, maar dan nog kan dat meisje niet dood gaan en niet begraven in een tuin gevonden worden.....

-meegelokt in zijn huis
-sporen van verkrachting gevonden op het lichaam van het meisje
-wurgsporen
-in tuin begraven
-heeft nog gewoon meegeholpen bij de zoekactie
-feestje gegeven na de moord, in zijn tuin waar toen het meisje lag begraven
- zijn bekentenis

keiharde feiten tot nu toe
En er zullen alleen maar meer feiten komen

dit is gewoon een hele zieke enge man
Waar haal jij vandaan dat er sporen van verkrachting en wurging zijn?
Leaf
pi_81218804
quote:
Op zondag 9 mei 2010 17:25 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Waar haal jij vandaan dat er sporen van verkrachting en wurging zijn?
Dat is tijdens de persconferentie bekend gemaakt dat dit meisje sexueel misbruikt is, dus zullen er ook dna sporen van sander op haar lichaam gevonden zijn.....miisschien zou je deze domme vraag niet hoeven te stellen als je deze zaak wat beter had gevolgd....

Maar dat is helemaal niet relevant meer...

Het relevante waar het om gaat is of het moord met voorbedachte rade zou zijn of dat het een paniek actie was met sexueel misbruik...

Zoals ik al eerder geroepen heb, sander gaat roepen dat het een paniekreactie was om haar te vermoorden. Ik zeg dat het moord met voorbedachte rade was.
pi_81218908
Een wijs man sprak eens:
quote:
Het hebben van een mening lijkt belangrijker te zijn dan de kennis om een mening te vormen.
In het kwadraat voor dit topic..
pi_81218952
quote:
Op zondag 9 mei 2010 17:31 schreef ANTI-ALLES het volgende:

[..]

Dat is tijdens de persconferentie bekend gemaakt dat dit meisje sexueel misbruikt is, dus zullen er ook dna sporen van sander op haar lichaam gevonden zijn.....miisschien zou je deze domme vraag niet hoeven te stellen als je deze zaak wat beter had gevolgd....

Maar dat is helemaal niet relevant meer...

Het relevante waar het om gaat is of het moord met voorbedachte rade zou zijn of dat het een paniek actie was het sexueel misbruik...

Zoals ik al eerder geroepen heb, sander gaat roepen dat het een paniekreactie was om haar te vermoorden. Ik zeg dat het moord met voorbedachte rade was.
Dat ze sexueel misbruikt is en daarna gewurgd, is niet tijdens de persco bekend gemaakt. Dat is alleen iets wat de Telegraaf gemeld heeft.
Geloof me, ik heb die zaak goed gevolgd en zo te zien beter dan jij.
Leaf
pi_81219449
quote:
Op zondag 9 mei 2010 17:43 schreef ANTI-ALLES het volgende:

[..]

lulverhaal

Sander heeft dat zelfs in zijn bekentenis toegegeven

Beter stop je met onzin uitkramen....
Kom jij dan eens met een kranten artikel ofzo waar jij dat gelezen hebt.
Ik kan het nergens vinden.
Leaf
  zondag 9 mei 2010 @ 17:51:40 #258
213380 Corkscrew
Turkenkrekker
pi_81219586
quote:
Op zondag 9 mei 2010 17:14 schreef Sickert het volgende:
Heb het vanaf pagina 1 doorgelezen en meer als de helft gaat over het elkaar bashen
2 trolls en iemand die niet weet hoe je moet Quoten op Fok!

kan iemand kort samenvatten hoe het nu staat met de zaak?
Doodslag is op het moment nog de eis?
verder nog niets naar buiten gebracht wat er gebeurt is.
Dat klopt: de aanklacht blijft voorlopig doodslag, maar pas nadat het onderzoek is afgerond komt het OM met een officiële aanklacht - dat kan nog steeds moord worden.

Bron: NOS
Wie dit leest is alfabeet.
pi_81219746
quote:
Op zondag 9 mei 2010 17:14 schreef Sickert het volgende:

Het is toch vrij normaal dat er vanaf pagina 2 of 3 niet meer over het onderwerp gediscusieerd wordt, maar dat we vooral op zo hard mogelijk op elkaars ego aan het beuken zijn, incl. sneren over opleidingsniveau en ervaring op om het even welk vakgebied, inkomen en en taalfouten?
pi_81220013
quote:
Op zondag 9 mei 2010 17:51 schreef Corkscrew het volgende:

[..]

Dat klopt: de aanklacht blijft voorlopig doodslag, maar pas nadat het onderzoek is afgerond komt het OM met een officiële aanklacht - dat kan nog steeds moord worden.

Bron: NOS
Ik krijg een wat akelig gevoel daarbij.. We gaan je eerst eens onderzoeken, en dan gaan we eens kijken waar we je voor kunnen aanklagen..
Normaal wordt je aangeklaagd op verdenking van iets.. als dat 'iets' niet blijkt te kloppen, en/of er komen andere dingen boven water tijdens het onderzoek, dan kun je daar in een andere procedure voor vervolgd worden. Dat is toch de gebruikelijke gang van zaken?
pi_81220754
quote:
Op zondag 9 mei 2010 17:47 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Kom jij dan eens met een kranten artikel ofzo waar jij dat gelezen hebt.
Ik kan het nergens vinden.
ik heb het uit betrouwbare bronnen...
quote:
Pedofiele neigingen V. bekend
DORDRECHT - Binnen politiekringen is volgens diverse bronnen lange tijd bekend geweest dat de vermoedelijke moordenaar van Milly Boele, politieman Sander V., pedofiel gedrag vertoonde.

Het ging daarbij met name om flirterig gedrag ten opzichte van jonge meisjes, dat diverse collega's van V. zou zijn opgevallen. Het is een raadsel hoe de surveillant ondanks die neigingen en de aan hem toegeschreven seksuele stoornissen door de psychische keuring kon komen en jarenlang binnen het korps Rotterdam-Rijnmond werd gehandhaafd.

BRON
DIt soort verhalen van collegaas die tegen hem zullen getuigen mogelijkerwijs zullen niet in zijn voordeel spreken....
quote:
"Dader dronk bier op graf Milly tijdens feestje met vrienden"
Er duiken meer gruwelijke onthullingen op rond de moord op de 12-jarige Milly Boele in de Nederlandse stad Dordrecht. Zo stond Sander V. na de moord te dansen op het graf van het meisje tijdens een gezellig feestje met vrienden.

Net nadat hij Milly in zijn tuin had begraven, stond Sander V. zaterdagavond met kennissen bier op zijn terras te drinken. Volgens een buurvrouw had de politieman een gezellig feestje, terwijl de ouders van Milly een deur verder gek werden van wanhoop. "Ik zag hem daar met een groepje vrienden gezellig kletsen. Pilsje in de hand, glimlach op zijn gezicht. Het is bizar. Hij staat daar te keuvelen, terwijl een paar meter verderop Milly onder de grond ligt. Die man moet echt knettergek zijn", zegt een buurvrouw in de Telegraaf. De ouders van Milly konden vanuit hun huis de tuin van Sander V. zien. De moeder van Milly had al het vermoeden geuit dat Milly wel eens bij een van haar buren in de tuin zou kunnen liggen.
quote:
Sander V. had zware psychische problemen'
AMSTERDAM - De verdachte van de moord op Milly Boele, Sander V., had in zijn jeugd zware psychische problemen. Dat verklaart de mentor die V. tijdens zijn vbo-opleiding begeleidde in het AD.

Volgens de mentor had hij toen zelfmoordneigingen en sneed met scheermesjes in zijn armen. ''Je vergeet duizenden leerlingen, maar Sander niet."

In De Telegraaf komt een ex-vriendin van V. over hem aan het woord; ze beschrijft hem als seksueel gestoord en gewelddadig in bed.

"Als hij in extase raakt wordt hij onbeschrijflijk hardhandig en ook gewelddadig. Ik moest hem dan stoppen, anders kneep hij mijn keel dicht en zou hij me gewurgd hebben.''

De vrouw vertelt in de ochtendkrant dat Sander V. haar enkele maanden geleden vertelde dat het niet goed met hem ging. ''Hij wilde weg bij de politie. Hij trok het niet, zei hij. Ook met zijn relatie liep het mis. Linda en hij zagen elkaar nooit, zo klaagde hij. Hij wilde met haar stoppen.”
pi_81220832
quote:
Op zondag 9 mei 2010 18:27 schreef ANTI-ALLES het volgende:

[..]

ik heb het uit betrouwbare bronnen...
[..]

DIt soort verhalen van collegaas die tegen hem zullen getuigen mogelijkerwijs zullen niet in zijn voordeel spreken....
Dus geen feiten over sexueel misbruik of wurgen die bij de persconferentie zijn bekend gemaakt.
Leaf
pi_81221823
quote:
Op zondag 9 mei 2010 18:29 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Dus geen feiten over sexueel misbruik of wurgen die bij de persconferentie zijn bekend gemaakt.
=edit=

tik effe in google

'Milly Boele seksueel misbruikt'

[ Bericht 3% gewijzigd door paddy op 09-05-2010 20:22:01 ]
pi_81222180
quote:
Op zondag 9 mei 2010 19:00 schreef ANTI-ALLES het volgende:

[..]

tik effe in google

'Milly Boele seksueel misbruikt'

Heb ik al gedaan. En daarbij kreeg ik alleen maar een bericht te zien dat de Telegraaf dat gemeld heeft. Niks dat het gezegd is tijdens een persco.

Als jij de link kunt vinden waaruit blijkt dat tijdens de persco gezegd is dat ze seksueel is misbruikt, dan zie ik die link graag.

[ Bericht 2% gewijzigd door paddy op 09-05-2010 20:22:14 ]
Leaf
  zondag 9 mei 2010 @ 19:28:10 #265
298728 MaskOfSanity
Onverschillig
pi_81222699
quote:
Op zondag 9 mei 2010 19:11 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Heb ik al gedaan. En daarbij kreeg ik alleen maar een bericht te zien dat de Telegraaf dat gemeld heeft. Niks dat het gezegd is tijdens een persco.

Als jij de link kunt vinden waaruit blijkt dat tijdens de persco gezegd is dat ze seksueel is misbruikt, dan zie ik die link graag.
Dat is ook niet gezegd. Als dat wel was gezegd, dan was het echt niet door zoveel mensen vergeten. Hoofdofficier van justitie Vd Beek wilde juist niet op die vraag ingaan tijdens de persconferentie (en anderen dus ook niet)
quote:
De agent zou hebben gezegd dat hij het meisje woensdagavond uit haar ouderlijk huis had meegenomen. Hij zou haar diezelfde dag in zijn woning hebben vermoord, waarna hij het lichaam in de tuin begroef.

Van de Beek wilde niet ingaan op de vraag of er seksueel contact is geweest tussen Milly en de verdachte.

Over het motief van de 26-jarige surveillant van het korps Rotterdam-Rijnmond deed hij eveneens geen mededelingen. Hij kon ook nog niet zeggen hoe het meisje om het leven is gebracht.
http://www.nu.nl/binnenla(...)nde-moord-milly.html
A perfect mimic of a normally functioning person.
pi_81226589
quote:
Op zondag 9 mei 2010 19:11 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Wat denk je nou zelf he....dat sander met haar geknikkerd heeft en toen besloot haar te vermoorden omdat ze een knikker niet wilde teruggeven.......

Uit het pathalogische onderzoek wat gedaan is zal straks tijdens de rechtszaak duidelijk blijken dat hij haar sexueel misbruikt heeft,dat staat gewoon duidelijk vast.

Daarom eisen de ouders en hun advocaat ook dat hem moord ten laste wordt gelegd, want de ouders en de advocaat weten de feiten van het pathalogische onderzoek.
pi_81226974
quote:
Op zondag 9 mei 2010 20:53 schreef ANTI-ALLES het volgende:

[..]

Wat denk je nou zelf he....dat sander met haar geknikkerd heeft en toen besloot haar te vermoorden omdat ze een knikker niet wilde teruggeven.......

Uit het pathalogische onderzoek wat gedaan is zal straks tijdens de rechtszaak duidelijk blijken dat hij haar sexueel misbruikt heeft,dat staat gewoon duidelijk vast.

Daarom eisen de ouders en hun advocaat ook dat hem moord ten laste wordt gelegd, want de ouders en de advocaat weten de feiten van het pathalogische onderzoek.
Wat ik zelf denk doet niet ter zake. Jij stelde dat er tijdens de persconferentie was gezegd dat ze seksueel misbruikt is. En iedereen die dat niet weet is maar dom of gek volgens jou.
Ondertussen blijkt wel dat er tijdens de persconferentie niks is gezegd over seksueel misbruikt of wurgen.

Ik snap dan ook niet goed waarom je vol blijft houden dat je het allemaal zo goed weet.
Nu weer de bewering dat de ouders en advocaten al op de hoogte zijn van de resultaten van het onderzoek.

[ Bericht 1% gewijzigd door paddy op 10-05-2010 01:42:20 ]
Leaf
pi_81227211
quote:
Op zondag 9 mei 2010 21:01 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Nu weer de bewering dat de ouders en advocaten al op de hoogte zijn van de resultaten van het onderzoek.

Als jij denkt dat de ouders en hun advocaten nog niet op de hoogte zijn van het pathologische onderzoek,

[ Bericht 16% gewijzigd door paddy op 10-05-2010 01:42:54 ]
pi_81227369
quote:
Op zondag 9 mei 2010 21:05 schreef ANTI-ALLES het volgende:

[..]

Als jij denkt dat de ouders en hun advocaten nog niet op de hoogte zijn van het pathologische onderzoek,
Goed bezig.
In plaats van eerlijk toegeven dat je fout zat met een paar beweringen gaan schelden op anderen.

-edit-

[ Bericht 17% gewijzigd door paddy op 10-05-2010 01:44:13 ( doe het dan zelf ook niet) ]
Leaf
pi_81227382
Waarom gaan jullie eigenlijk niet gewoon gezellig daten? .
  zondag 9 mei 2010 @ 21:10:33 #271
298728 MaskOfSanity
Onverschillig
pi_81227499
quote:
Op zondag 9 mei 2010 21:08 schreef VancouverFan het volgende:

In plaats van eerlijk toegeven dat je fout zat met een paar beweringen gaan schelden op anderen.
Idd.
pi_81227506
quote:
Op zondag 9 mei 2010 20:53 schreef ANTI-ALLES het volgende:

[..]

Er zijn genoeg gevallen bekend waarbij een lustmoordenaar uiteindelijk niet in staat was om zijn slachtoffer seksueel te misbruiken (google maar eens op Ronald Janssen, een vrij recente zaak uit België). Dan kan je hem in die zaak dus wel voor moord of doodslag veroordelen, maar niet voor seksueel misbruik (ook niet als dat zijn intentie was).

Een ander scenario is al eerder genoemd: dat er wel seksueel misbruik is geweest, maar dat niets er op wijst dat hij met voorbedachte rade haar om het leven heeft gebracht (ze kan door een ongelukkige samenloop van omstandigheden om het leven zijn gekomen, en hij heeft het lichaam vervolgens willen verbergen.) Dan is het dus wel seksueel misbruik en doodslag, maar mogelijk geen moord.

Jij haalt gewoon een heleboel dingen door elkaar en beweert op basis van Telegraaf-artikels al alle details over de zaak te kennen. En ik ken die details natuurlijk ook niet. Het enige waar we over aan het speculeren zijn in dit topic is de reden waarom de eis enkel doodslag was (of is). Daar zal vast een goede reden voor zijn.
pi_81227862
quote:
Op zondag 9 mei 2010 21:10 schreef Krantenman het volgende:

[..]

Er zijn genoeg gevallen bekend waarbij een lustmoordenaar uiteindelijk niet in staat was om zijn slachtoffer seksueel te misbruiken (google maar eens op Ronald Janssen, een vrij recente zaak uit België). Dan kan je hem in die zaak dus wel voor moord of doodslag veroordelen, maar niet voor seksueel misbruik (ook niet als dat zijn intentie was).

Een ander scenario is al eerder genoemd: dat er wel seksueel misbruik is geweest, maar dat niets er op wijst dat hij met voorbedachte rade haar om het leven heeft gebracht (ze kan door een ongelukkige samenloop van omstandigheden om het leven zijn gekomen, en hij heeft het lichaam vervolgens willen verbergen.) Dan is het dus wel seksueel misbruik en doodslag, maar mogelijk geen moord.

Jij haalt gewoon een heleboel dingen door elkaar en beweert op basis van Telegraaf-artikels al alle details over de zaak te kennen. En ik ken die details natuurlijk ook niet. Het enige waar we over aan het speculeren zijn in dit topic is de reden waarom de eis enkel doodslag was (of is). Daar zal vast een goede reden voor zijn.
De enige reden dat het tot nu toe bij doodslag blijft is dat het OM op dit moment helemaal niet kan bewijzen dat sandertje met opzet heeft gedaan, maar dat was te verwachten.

Sander zou haar met pure opzet vermoord kunnen hebben, maar vind het bewijs maar dan....

Dat is ook de enige reden waarom het OM nog geen duidelijk stelling neemt in deze kwestie of ze nou voor doodslag moeten gaan of moord, want sandertje zal wel 1 of andere lulverhaal erbij verzonnen hebben om aan levenslang te ontkomen. Zo bijdehand zal die wel zijn,.Paniek zal zijn toverwoord wel worden tijdens het proces....

Dat hij haar met opzet vermoord heeft zal nooit meer te bewijzen zijn.

Over het belgische rechtsysteem zal ik me maar niet uit gaan laten, want daar klopt er helemaal niks van....
pi_81228266
Anti-Alles, geloof jij dat die Sander V met een katje langs Milly is gegaan met de intentie haar gezellig in zijn huis te vermoorden en te begraven in zijn achtertuin?

Ik geloof dit nl. niet en dat er dus wel degelijk sprake is van doodslag. Daar zit heus geen agentjekusjekroelcomplot achter.
pi_81228546
quote:
Op zondag 9 mei 2010 21:18 schreef ANTI-ALLES het volgende:

[..]

De enige reden dat het tot nu toe bij doodslag blijft is dat het OM op dit moment helemaal niet kan bewijzen dat sandertje met opzet heeft gedaan, maar dat was te verwachten.

Sander zou haar met pure opzet vermoord kunnen hebben, maar vind het bewijs maar dan....

Dat is ook de enige reden waarom het OM nog geen duidelijk stelling neemt in deze kwestie of ze nou voor doodslag moeten gaan of moord, want sandertje zal wel 1 of andere lulverhaal erbij verzonnen hebben om aan levenslang te ontkomen. Zo bijdehand zal die wel zijn,.Paniek zal zijn toverwoord wel worden tijdens het proces....

Dat hij haar met opzet vermoord heeft zal nooit meer te bewijzen zijn.

Ten eerste, dat weet je dus nog niet. Ten tweede, als dat zo is, dan geldt dat dus ook voor jou

Maar je presenteert je versie wel voortdurend als een vaststaand feit. Feiten en meningen zijn twee verschillende dingen.
  zondag 9 mei 2010 @ 21:33:03 #276
301714 Sinofiel
Rollende steen
pi_81228651
quote:
Op zondag 9 mei 2010 21:26 schreef Stali het volgende:
Anti-Alles, geloof jij dat die Sander V met een katje langs Milly is gegaan met de intentie haar gezellig in zijn huis te vermoorden en te begraven in zijn achtertuin?

Pure speculatie, maar ik denk met minimaal de intentie haar te verkrachten. En iedereen met een beetje verstand kan dan bedenken wat er daarna gebeurt.
pi_81229529
quote:
Op zondag 9 mei 2010 21:33 schreef Sinofiel het volgende:

[..]

Pure speculatie, maar ik denk met minimaal de intentie haar te verkrachten. En iedereen met een beetje verstand kan dan bedenken wat er daarna gebeurt.
Alles m.b.t. Milly Boele is speculatie geweest. Niemand weet hier iets, het is FOK! en een hoop kul.

En nu heb ik niet zoveel verstand maar ik weet wel dat er genoeg verkrachtingen plaatsvinden die niet opgevolgd worden met moord. Gelukkig niet.
pi_81230400
quote:
Op zondag 9 mei 2010 21:26 schreef Stali het volgende:

Ik geloof dit nl. niet en dat er dus wel degelijk sprake is van doodslag. Daar zit heus geen agentjekusjekroelcomplot achter.
jA in zijn geval geloof ik dat heel erg...

Zijn relatie was net verbroken/mislukt , en volgens berichten was hij de laatste maanden psychische de weg een beetje kwijt. Het feit dat ook al bekend was dat hij pedofiele neigeigen maakt het verhaal helemaal compleet. Hij was ook gezakt voor zijn examen om door te groeien binnen het politie korps.

Was hij ontoerekeningsvatbaar op dat moment? Zou kunnen. Misschien wilde hij gewoon iets tegen de maatschappij doen omdat zijn leven een totale mislukking was op dat moment. Dat doen dergelijke mensen met een dergelijke profiel wel vaker in zo een situatie.

Dan is het allemaal voorbedachte rade als je heel het puzzeltje compleet maakt.....
pi_81231039
quote:
Op zondag 9 mei 2010 22:03 schreef ANTI-ALLES het volgende:

[..]

Zijn relatie was net verbroken/mislukt , en volgens berichten was hij de laatste maanden psychische de weg een beetje kwijt. Het feit dat ook al bekend was dat hij pedofiele neigeigen maakt het verhaal helemaal compleet. Hij was ook gezakt voor zijn examen om door te groeien binnen het politie korps.

Was hij ontoerekeningsvatbaar op dat moment? Zou kunnen. Misschien wilde hij gewoon iets tegen de maatschappij doen omdat zijn leven een totale mislukking was op dat moment. Dat doen dergelijke mensen met een dergelijke profiel wel vaker in zo een situatie.

Dan is het allemaal voorbedachte rade als je heel het puzzeltje compleet maakt.....
Het blijft een puzzeltje die je naar eigen gedachten in kunt vullen want we weten he-le-maal niets van de toedracht.

Ik geloof dan weer wel in het doodslagscenario en dus niet dat er een agentje de hand boven het hoofd wordt gehouden, iets wat TS dan weer met knullig quoten op aan stuurt.
We zullen het als klootjesvolk wel een keer horen hoe het zit.
  zondag 9 mei 2010 @ 22:26:43 #280
213380 Corkscrew
Turkenkrekker
pi_81231625
quote:
Op zondag 9 mei 2010 22:03 schreef ANTI-ALLES het volgende:

[..]

Je geeft nu redenen die op een verkrachting kunnen wijzen, maar niet op een moord, terwijl dat was waar Stali je naar vroeg. En dat is ook niet zo gek: waarom zou hij haar uit frustratie of pedofiele neigingen vermoorden? Ik acht moord daarom zelfs vrij onlogisch (al kan ik daarover niets met zekerheid beweren, die zekerheid heb ik zonder informatie over het onderzoek immers niet).
pi_81232327
quote:
Op zondag 9 mei 2010 22:26 schreef Corkscrew het volgende:

[..]

Je geeft nu redenen die op een verkrachting kunnen wijzen, maar niet op een moord, terwijl dat was waar Stali je naar vroeg. En dat is ook niet zo gek: waarom zou hij haar uit frustratie of pedofiele neigingen vermoorden? Ik acht moord daarom zelfs vrij onlogisch (al kan ik daarover niets met zekerheid beweren, die zekerheid heb ik zonder informatie over het onderzoek immers niet).
?

.

Maar dit denk ik precies zo.
pi_81233172
=

[ Bericht 100% gewijzigd door paddy op 10-05-2010 01:47:01 ]
  maandag 10 mei 2010 @ 09:31:53 #283
301714 Sinofiel
Rollende steen
pi_81242724
quote:
Op zondag 9 mei 2010 21:47 schreef Stali het volgende:

[..]

Alles m.b.t. Milly Boele is speculatie geweest. Niemand weet hier iets, het is FOK! en een hoop kul.

En nu heb ik niet zoveel verstand maar ik weet wel dat er genoeg verkrachtingen plaatsvinden die niet opgevolgd worden met moord. Gelukkig niet.
Maar denk even aan de omstandigheden, in dit geval kende ze de dader, ze was in zijn huis. Voor hij haar meenam wist hij dat zijn enige keuze zou zijn gepakt worden of haar doden en nog een kans hebben ermee weg te komen.
pi_81247333
quote:
Op maandag 10 mei 2010 09:31 schreef Sinofiel het volgende:

[..]

Maar denk even aan de omstandigheden, in dit geval kende ze de dader, ze was in zijn huis. Voor hij haar meenam wist hij dat zijn enige keuze zou zijn gepakt worden of haar doden en nog een kans hebben ermee weg te komen.
Als die vooraf in staat was om die afweging te maken, dan was die ook in staat geweest om te bedenken dat die helemaal niks moest doen.
Leaf
pi_81249795
De hele storm is overgewaaid en bijna niemand heeft het er nog over
pi_81250010
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 12:38 schreef Sinofiel het volgende:
Als hij maar 15 jaar krijgt bevestigt dat weer al mijn ideeën over gerechtigheid in Nederland: Je moet het zelf doen.
Precies, gerechtigheid kan in dit land alleen nog maar verkregen worden door zelf voor rechter en beul te spelen. Als het mijn kind was zou ik niet rusten voordat mijn handen om de keel van Sander V. het laatste restje leven uit zijn waardeloze kadaver zouden zien stromen
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_81250486
quote:
Op maandag 10 mei 2010 13:14 schreef NoelGallagher het volgende:
De hele storm is overgewaaid en bijna niemand heeft het er nog over
Inderdaad. Topic sluiten, svp. Het ging sowieso niet over speculaties omtrent Sander V, speculaties wat hij al of niet had uitgespookt, motieven, hoe Milly erin terecht kwam, of over de straf maat.

Het ging om elkaar tegensprekende berichten in de kranten. Die waren veroorzaakt door een rechercheur en door het OM, en aangezwengeld door een interview en de weergave van een advocaat van een telefonische mededeling aan de familie, een mededeling van de kant van de politie in Dordrecht.

Ergo : het ging om het sukkelig gedrag van deze, bij de affaifre betrokkenen : rechercheur en OM. Onaanvaardbaar gekluns van functionarissen - daar ging het om.
  maandag 10 mei 2010 @ 13:38:52 #288
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_81250688
quote:
Op maandag 10 mei 2010 12:06 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Als die vooraf in staat was om die afweging te maken, dan was die ook in staat geweest om te bedenken dat die helemaal niks moest doen.
Goh dus die arme man zit voor niks in hechtenis, hij kon er helemaal niks aan doen. *Het ging vanzelluf edelachtbare *

Hij wist verdomd goed dat hij beter helemaal niks had kunnen doen want anders had hij haar lichaam niet verstopt en dagen lang de heilige onschuld gespeeld.....
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_81252243
quote:
Op maandag 10 mei 2010 13:33 schreef quirigua het volgende:

Het ging om elkaar tegensprekende berichten in de kranten. Die waren veroorzaakt door een rechercheur en door het OM, en aangezwengeld door een interview en de weergave van een advocaat van een telefonische mededeling aan de familie, een mededeling van de kant van de politie in Dordrecht.
Nee, veroorzaakt door de advocaat die iets naar buiten bracht waarvan hij in zijn hoedanigheid als advocaat had moeten weten dat het niet klopte. Het OM heeft dat alleen maar weersproken.
quote:
Ergo : het ging om het sukkelig gedrag van deze, bij de affaifre betrokkenen : rechercheur en OM. Onaanvaardbaar gekluns van functionarissen - daar ging het om.
Nee, dat jij het niet snapt maakt het geen gekluns.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_81252713
quote:
Op maandag 10 mei 2010 14:24 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, veroorzaakt door de advocaat die iets naar buiten bracht waarvan hij in zijn hoedanigheid als advocaat had moeten weten dat het niet klopte. Het OM heeft dat alleen maar weersproken.
[..]

Nee, dat jij het niet snapt maakt het geen gekluns.
Mis. De volgorde in dit drama is :
[1] rechercheur (bureau Dordrecht) belt familie, met bericht, zoals later in media aangegeven ;
[2] advocaat geeft commentaar op dat bericht ;
[3] verwarring ; ANP persberichten ;
[4] OM (een of andere functionaris) komt met bericht - nee, er is geen telefoontje naar de familie gegaan ; ofwel, deze functionaris weet niet van wat gebeurd is, ofwel hij (m/v) liegt ;
[5] OM (Spaans) komt met een bericht ; ja, er is wel "overleg" geweest met de familie ;

Het gekluns is duidelijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door quirigua op 10-05-2010 14:48:46 ]
pi_81253072
quote:
Op maandag 10 mei 2010 14:35 schreef quirigua het volgende:

[..]

Mis. De volgorde in dit drama is :
[1] rechercheur (bureau Dordrecht) belt familie, met bericht,zoals later in media aangegeven ;
Nee, agent vertelt familie en advocaat dat OM voor het zwaarst mogelijk delict zal gaan.
quote:
[2] advocaat geeft commentaar op dat bericht ;
Advocaat gaat de media vertellen dat de aanklacht is gewijzigd, terwijl hij weet dat het OM daarover gaat en niet een rechercheur, en hij behoort te weten dat die beslissing pas na afronding van het onderzoek wordt genomen.
quote:
[3] verwarring ; ANP persberichten ;
Bij jou ja, OM spreekt de uitlatingen van de advocaat tegen.
quote:
[4] OM (een of andere functionaris) komt met bericht - nee, er is geen telefoontje naar de familie gegaan ;
[5] OM (Spaans) komt met een bericht ; ja, er is wel "overleg" geweest met de familie ;
Jammer dat de advocaat dat overleg niet juist wist te duiden, terwijl dat ook tot zijn taak behoort tegenover de familie.
quote:
Het gekluns is duidelijk.
Van jou en van de advocaat.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_81254272
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 12:02 schreef yvonne het volgende:
Het verbaasde me wel dat we zo enorm bitter weinig van deze zaak horen.

En dat roept vragen op ja...
Hoe lang denk je dat zoiets normaal gesproken duurt? Die gast zit voorlopig nog wel in voorarrest.
  maandag 10 mei 2010 @ 17:40:28 #293
213380 Corkscrew
Turkenkrekker
pi_81260124
quote:
Op maandag 10 mei 2010 13:38 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Goh dus die arme man zit voor niks in hechtenis, hij kon er helemaal niks aan doen. *Het ging vanzelluf edelachtbare *

Hij wist verdomd goed dat hij beter helemaal niks had kunnen doen want anders had hij haar lichaam niet verstopt en dagen lang de heilige onschuld gespeeld.....
Heb je VancouverFans reactie en de post waarop hij reageerde gelezen en begrijp je wel wat hij bedoelt? Probeer het anders nog eens.
pi_81261781
quote:
Op maandag 10 mei 2010 13:38 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ik zeg nergens dat die man voor niks in hechtenis zit.

Er wordt gezegd dat Sander V. van te voren wel kon bedenken dat die haar moest vermoorden om ermee weg te komen.
Dat lijkt mij niet logisch dat die dat vooraf bedacht heeft. Want als die van te voren al uitgebreid nagedacht heeft, had die ook kunnen bedenken dat die sowieso niks met Milly moest doen.
Mijn stelling is dat Sander V. uberhaupt niet nagedacht heeft over de gevolgen.
Leaf
  maandag 10 mei 2010 @ 18:34:36 #295
3542 Gia
User under construction
pi_81262105
Ik denk dat hij vooraf mogelijk gedacht heeft dat Milly hem leuk vond en dat hij alleen maar wilde proberen haar te versieren. Wellicht was hij ervan overtuigd dat dat wel zou lukken, aangezien hij tamelijk narcistisch overkomt en zichzelf dus heel geweldig vindt. Welke jonge meid zou nou niet iets met hem willen!!!

Maar goed, dan blijkt dat Milly niet wil en dringt het tot hem door dat hij de sjaak is als zij praat. Als hij op dat moment pas bedenkt dat hij haar wel moet doden, is het imo nog steeds voorbedachte rade. Hij vermoordt haar dan bewust om haar het zwijgen op te leggen.

Dus, die voorbedachte rade voor moord hoefde er nog niet te zijn op het moment van kidnapping. Het kan nog altijd wel moord zijn.

Pas als hij haar in een worsteling, om haar stevig vast te houden of zo, 'per ongeluk' gewurgd heeft, is het doodslag. Anders is het moord, lijkt me.
  maandag 10 mei 2010 @ 18:48:25 #296
298728 MaskOfSanity
Onverschillig
pi_81262759
quote:
Op maandag 10 mei 2010 18:34 schreef Gia het volgende:
Ik denk dat hij vooraf mogelijk gedacht heeft dat Milly hem leuk vond en dat hij alleen maar wilde proberen haar te versieren. Wellicht was hij ervan overtuigd dat dat wel zou lukken, aangezien hij tamelijk narcistisch overkomt en zichzelf dus heel geweldig vindt. Welke jonge meid zou nou niet iets met hem willen!!!

Maar goed, dan blijkt dat Milly niet wil en dringt het tot hem door dat hij de sjaak is als zij praat. Als hij op dat moment pas bedenkt dat hij haar wel moet doden, is het imo nog steeds voorbedachte rade. Hij vermoordt haar dan bewust om haar het zwijgen op te leggen.

Dus, die voorbedachte rade voor moord hoefde er nog niet te zijn op het moment van kidnapping. Het kan nog altijd wel moord zijn.

Pas als hij haar in een worsteling, om haar stevig vast te houden of zo, 'per ongeluk' gewurgd heeft, is het doodslag. Anders is het moord, lijkt me.
In rechtszaken wordt gedacht in termen van "na kalm beraad en rustig overleg". Wat gelijk staat aan "voorbedachte rade". Zolang men dit niet kan bewijzen is het geen moord.

Ik acht het waarschijnlijker dat het in een opwelling is gebeurd en niet dat hij zich van tevoren had bedacht dat hij haar zou verkrachten en doden. Maargoed, dat zijn slechts speculaties.

[ Bericht 3% gewijzigd door MaskOfSanity op 10-05-2010 18:53:46 ]
  maandag 10 mei 2010 @ 19:11:54 #297
3542 Gia
User under construction
pi_81263853
quote:
Op maandag 10 mei 2010 18:48 schreef MaskOfSanity het volgende:

[..]

In rechtszaken wordt gedacht in termen van "na kalm beraad en rustig overleg". Wat gelijk staat aan "voorbedachte rade". Zolang men dit niet kan bewijzen is het geen moord.

Ik acht het waarschijnlijker dat het in een opwelling is gebeurd en niet dat hij zich van tevoren had bedacht dat hij haar zou verkrachten en doden. Maargoed, dat zijn slechts speculaties.
Ik denk ook niet dat hij heeft bedacht haar te verkrachten en te vermoorden. Hooguit versieren.
Of het verkrachting is geworden weten we niet, toch?

Maar dan nog kan hij op een bepaald moment voor zichzelf hebben nagedacht en tot de conclusie gekomen zijn dat hij haar niet meer kon laten gaan, omdat ze hem zou verraden. Ik vind dat toch wel vallen onder 'kalm beraad en rustig overleg' en dus moord. Bij doodslag is er, zoals ik erover denk, nog altijd een stukje 'niet opzettelijk'. In sommige landen maken ze daar ook onderscheid tussen: Opzettelijke of onopzettelijke doodstraf. Hier is dat volgens mij niet het geval.
Ik vind dat wanneer je iemand opzettelijk verwondt, met de bedoeling dat die persoon ook echt sterft, dat het moord is. Als je iemand een draai om zijn oren geeft en die valt tegen een hoek van de kachel of zo, waardoor die sterft, dan zie ik het als doodslag. Het was ten slotte niet je bedoeling dat die persoon zou sterven.

Of het de bedoeling van deze dader was dat Milly zou sterven of dat hij haar 'per ongeluk' doodde, vind ik nogal een verschil.

Maar goed, dat moet de rechter maar beslissen.
  maandag 10 mei 2010 @ 21:28:49 #298
213380 Corkscrew
Turkenkrekker
pi_81270862
quote:
Op maandag 10 mei 2010 19:11 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik denk ook niet dat hij heeft bedacht haar te verkrachten en te vermoorden. Hooguit versieren.

Maar dan nog kan hij op een bepaald moment voor zichzelf hebben nagedacht en tot de conclusie gekomen zijn dat hij haar niet meer kon laten gaan, omdat ze hem zou verraden. Ik vind dat toch wel vallen onder 'kalm beraad en rustig overleg' en dus moord. Bij doodslag is er, zoals ik erover denk, nog altijd een stukje 'niet opzettelijk'. In sommige landen maken ze daar ook onderscheid tussen: Opzettelijke of onopzettelijke doodstraf. Hier is dat volgens mij niet het geval.
Ik vind dat wanneer je iemand opzettelijk verwondt, met de bedoeling dat die persoon ook echt sterft, dat het moord is. Als je iemand een draai om zijn oren geeft en die valt tegen een hoek van de kachel of zo, waardoor die sterft, dan zie ik het als doodslag. Het was ten slotte niet je bedoeling dat die persoon zou sterven.

Of het de bedoeling van deze dader was dat Milly zou sterven of dat hij haar 'per ongeluk' doodde, vind ik nogal een verschil.

Maar goed, dat moet de rechter maar beslissen.
Ik heb ooit eens een uitleg gekregen over de verhouding tussen moord en doodslag en tussen opzet en schuld. Schuld en opzet lijken niet zover van elkaar te zitten, maar tussen schuldig ergens aan zijn en iets opzettelijk doen zit een behoorlijk verschil in de strafmaat. In het voorbeeld dat jij geeft heeft de dader wel schuld, maar is geen opzet in het spel. Het lijkt mij dan eerder een geval van 'dood door schuld'.

Bij doodslag is er juist wél sprake van opzet. Het Wetboek van Strafrecht zegt over doodslag:
quote:
Artikel 287
Hij die opzettelijk een ander van het leven berooft, wordt, als schuldig aan doodslag, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vijftien jaren of geldboete van de vijfde categorie.
Over moord zegt het Strafboek:
quote:
Artikel 289
Hij die opzettelijk en met voorbedachten rade een ander van het leven berooft, wordt, als schuldig aan moord, gestraft met levenslange gevangenisstraf of tijdelijke van ten hoogste dertig jaren of geldboete van de vijfde categorie.
Verder is er natuurlijk nog meer dan moord en doodslag, 'mishandeling met de dood tot gevolg' of 'gekwalificeerde doodslag' bijvoorbeeld.
pi_81273086
quote:
Op maandag 10 mei 2010 19:11 schreef Gia het volgende:

[..]

Maar dan nog kan hij op een bepaald moment voor zichzelf hebben nagedacht en tot de conclusie gekomen zijn dat hij haar niet meer kon laten gaan, omdat ze hem zou verraden. Ik vind dat toch wel vallen onder 'kalm beraad en rustig overleg' en dus moord.
Wat jij beschrijft is eerder een geval van gekwalificeerde doodslag. Zelfde maximumstraf als voor moord, trouwens.
quote:
Bij doodslag is er, zoals ik erover denk, nog altijd een stukje 'niet opzettelijk'. In sommige landen maken ze daar ook onderscheid tussen: Opzettelijke of onopzettelijke doodstraf. Hier is dat volgens mij niet het geval.
Ik vind dat wanneer je iemand opzettelijk verwondt, met de bedoeling dat die persoon ook echt sterft, dat het moord is.

Hoeft ook niet, denk bijvoorbeeld aan noodweer(exces). Je kan in zo'n situatie heel best de bedoeling hebben gehad om de ander van het leven te beroven, maar er is geen sprake van moord.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 21 mei 2010 @ 13:37:34 #300
862 Arcee
Look closer
pi_81717371
quote:
Aanklacht zaak-Milly:moord,misbruik

` De verdachte in de zaak van Milly
Boele wordt onder meer vervolgd voor
moord en seksueel misbruik.Dat heeft
het Openbaar Ministerie bekendgemaakt.
Aanvankelijk stond in de aanklacht
tegen de 26-jarige alleen doodslag.

Het 12-jarige meisje verdween op 10
maart.Na een paar dagen stapte een
buurman van Milly Boele naar de politie
en legde een bekentenis af.Het lichaam
van het meisje werd daarna in de tuin
van de man,een politieagent,gevonden.

Na de eerste,voorlopige aanklacht
waarin alleen sprake was van doodslag
uitte de familie in de media felle
kritiek op het Openbaar Ministerie.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')