abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 8 mei 2010 @ 16:26:41 #51
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_81180261
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 16:17 schreef MaskOfSanity het volgende:

[..]

Ach, zo gaat het altijd. Ook bij een kindermoord. De meeste mensen waren het na 1,5 week alweer vergeten.
Precies, daarom vind ik die overtrokken hypocriete gejank overal van mensen in de media die het nog eens onder een vergrootglas legt zo absurd. Die janken wanneer het ze uitkomt blijkbaar.
Scheer je weg!
  † In Memoriam † zaterdag 8 mei 2010 @ 16:27:12 #52
135305 beequeen
Lost.
pi_81180275
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 14:30 schreef yvonne het volgende:

Nee, dat is nooit naar buiten gebracht
Ik weet het, niet echt een betrouwbare bron. Misschien mochten de ouders en betrokkenen niks zeggen over dit feit ivm het lopende onderzoek.
http://www.telegraaf.nl/b(...)eel_misbruikt__.html
“Good friends, good books, and a sleepy conscience: this is the ideal life.”
― Mark Twain
'Stupidity has become as common as common sense was before.'
pi_81180374
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 16:16 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

Maar jij bent dus a overtuigd van zijn schuld aan doodslag zonder het hele verhaal te kennen? Of begrijp ik het nu verkeerd
Nee helemaal niet, ik ben neutraal en heb te weinig informatie.
  zaterdag 8 mei 2010 @ 16:30:15 #54
298728 MaskOfSanity
Onverschillig
pi_81180387
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 16:26 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

Precies, daarom vind ik die overtrokken hypocriete gejank overal van mensen in de media die het nog eens onder een vergrootglas legt zo absurd. Die janken wanneer het ze uitkomt blijkbaar.
Het zijn vaak dezelfde types die van die dingen zeggen als: "dan komt het ineens wel allemaal heel dichtbij", als er een keer iets in hun stadje oid gebeurt.
A perfect mimic of a normally functioning person.
pi_81180419
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 16:27 schreef beequeen het volgende:

[..]

Ik weet het, niet echt een betrouwbare bron. Misschien mochten de ouders en betrokkenen niks zeggen over dit feit ivm het lopende onderzoek.
http://www.telegraaf.nl/b(...)eel_misbruikt__.html
Het zal uiteindelijk wel duidelijk worden als alle aanklachten bekend zijn.

Seksueel misbruik moet daar dan bij zitten, net als nu duidelijk is moord, en vrijheidsberoving.
pi_81180647
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 16:05 schreef Krantenman het volgende:

[..]

Maar jij bent dus al overtuigd van zijn schuld aan moord zonder het hele verhaal te kennen? Of begrijp ik je nu verkeerd?
Het klopt dat het mij erg zou verbazen indien hij niet schuldig zou worden verklaard. Het enige wat ik weet is dat hij een bekentenis heeft afgelegd en dat Millie na een zoektocht van een week, in zijn tuin is gevonden, dus tja. Voor de rest weet ik niets meer dan een ander hier. Why?
  zaterdag 8 mei 2010 @ 16:40:42 #57
298728 MaskOfSanity
Onverschillig
pi_81180702
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 16:38 schreef missziggy het volgende:

[..]

Het klopt dat het mij erg zou verbazen indien hij niet schuldig zou worden verklaard. Het enige wat ik weet is dat hij een bekentenis heeft afgelegd en dat Millie na een zoektocht van een week, in zijn tuin is gevonden, dus tja. Voor de rest weet ik niets meer dan een ander hier. Why?
Dat wil nog niet zeggen dat het moord is.
  zaterdag 8 mei 2010 @ 16:41:28 #58
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_81180727
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 16:40 schreef MaskOfSanity het volgende:

[..]

volgens het om nu ineens wel. en die weten er misschien meer van.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_81180798
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 16:38 schreef missziggy het volgende:

[..]

Dat hij schuldig is, daar ben ik ook van overtuigd ja, hij heeft namelijk zelf bekend. Maar de discussie (in ieder geval een pagina geleden of zo) ging om de vraag of het doodslag was of moord. (En natuurlijk zou daar nog seksueel misbruik bij kunnen komen, dat zou dan de straf verhogen - als het waar is en bewezen.)
pi_81180814
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 16:40 schreef MaskOfSanity het volgende:

[..]

Oh, maar dat zeg ik ook niet. Wat mij betreft is het een moordenaar, maar mijn mening doet er niet toe, zeker niet als het om de strafbepaling gaat. En ws maar beter ook.
pi_81180854
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 16:43 schreef Krantenman het volgende:

[..]

Dat hij schuldig is, daar ben ik ook van overtuigd ja, hij heeft namelijk zelf bekend. Maar de discussie (in ieder geval een pagina geleden of zo) ging om de vraag of het doodslag was of moord. (En natuurlijk zou daar nog seksueel misbruik bij kunnen komen, dat zou dan de straf verhogen - als het waar is en bewezen.)
Ja ok, maar daar kunnen wij nog steeds niets over zeggen, omdat we de feiten niet kennen.
  zaterdag 8 mei 2010 @ 16:45:50 #62
298728 MaskOfSanity
Onverschillig
pi_81180872
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 16:41 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

volgens het om nu ineens wel. en die weten er misschien meer van.
Mwah, dat zegt niet zoveel dat de verdenking nu verzwaard is.
pi_81180885
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 16:43 schreef Krantenman het volgende:

[..]

Maar ik bedenk me ineens dat seksueel misbruik dan ook bewezen moet worden.
pi_81181364
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 16:46 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Maar ik bedenk me ineens dat seksueel misbruik dan ook bewezen moet worden.
Ja, zo is dat helaas. Ik ga geen camera hangen in elke slaapkamer.
  zaterdag 8 mei 2010 @ 17:02:45 #65
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_81181454
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 16:59 schreef Krantenman het volgende:

[..]

Ja, zo is dat helaas. Ik ga geen camera hangen in elke slaapkamer.
ik heb ze al hangen...
  zaterdag 8 mei 2010 @ 17:08:58 #66
3542 Gia
User under construction
pi_81181680
Als hij Milly heeft meegelokt met de bedoeling misbruik te maken van het meisje, dan is er geen sprake van een moordplan. Waarom hij haar gedood heeft, kunnen we eigenlijk alleen maar naar gissen. Misschien werd ze kwaad, probeerde te vluchten, vocht zich los waardoor hij zijn greep verstevigde en haar daardoor wurgde of zo. Weten wij veel.

Punt is dat voor moord bewezen moet worden dat hij haar mee naar zijn huis genomen heeft met de bedoeling haar te doden. En ik verwacht niet dat dat gaat gebeuren.

Las ergens dat hij zoveel procent zwaarder gestraft kan worden, juist omdat hij politie-agent is. Dan komt er op die 15 jaar nog eens een extra straf. Lijkt me prima.

Ken zelf iemand die 2 mensen vermoord heeft en maar 8 jaar heeft gezeten.
Ken ook een vent die zijn eigen kinderen vermoord heeft en ook maar 8 jaar kreeg. Was nog voorbedachte rade ook.

Dan moeten we niet klagen over 15 jaar voor doodslag!
  zaterdag 8 mei 2010 @ 17:10:31 #67
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_81181742
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 17:08 schreef Gia het volgende:

Ken ook een vent die zijn eigen kinderen vermoord heeft en ook maar 8 jaar kreeg. Was nog voorbedachte rade ook.
Ja, dat is moord inderdaad, met voorbedachte rade, altijd. Anders is het geen moord.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  zaterdag 8 mei 2010 @ 17:12:24 #68
298728 MaskOfSanity
Onverschillig
pi_81181829
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 17:10 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Ja, dat is moord inderdaad, met voorbedachte rade, altijd. Anders is het geen moord.
Daarom zegt het ook niet zoveel dat ze het - waarschijnlijk voor de publieke opinie - nu verzwaard hebben naar moord. Tenzij ze iets hebben gevonden dat duidt op voorbereiding, maar daar geloof ik nu niet zo in.
pi_81182563
Tweede persbericht van het OM vandaag :
<quote>
M verdenkt Sander V. nu wel van moord
(Novum) - Het Openbaar Ministerie in Dordrecht heeft de aanklacht tegen Sander V. verzwaard naar moord. De 26-jarige Rotterdamse politieman die vastzit voor het doden van de 12-jarige Milly Boele werd eerder nog verdacht van doodslag. Zaterdag beklaagden haar ouders zich daarover in De Telegraaf.
Of het interview in de krant de reden is voor de aanpassing van de aanklacht is onbekend, zegt advocaat Frank van Ardenne, die de ouders van Milly vertegenwoordigt. Het OM heeft geen reden gegeven voor de verzwaring. - -

Waarom gebeurt zo iets? Nou, dat is niet moeilijk te raden : sukkels : eerst niet, even later wel. Normaliter wordt een functionaris, verwikkeld in iets zoals dit, ontslagen, wegens ongeschiktheid.
En als dat niet zo zou zijn, dan lijkt het een gepaste norm : ongeschikt voor publiek-gevoelig werk.

[ Bericht 2% gewijzigd door quirigua op 08-05-2010 17:38:33 ]
pi_81182639
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 17:33 schreef quirigua het volgende:
Tweede persbericht van het OM vandaag :
<quote>
M verdenkt Sander V. nu wel van moord
(Novum) - Het Openbaar Ministerie in Dordrecht heeft de aanklacht tegen Sander V. verzwaard naar moord. De 26-jarige Rotterdamse politieman die vastzit voor het doden van de 12-jarige Milly Boele werd eerder nog verdacht van doodslag. Zaterdag beklaagden haar ouders zich daarover in De Telegraaf.
Of het interview in de krant de reden is voor de aanpassing van de aanklacht is onbekend, zegt advocaat Frank van Ardenne, die de ouders van Milly vertegenwoordigt. Het OM heeft geen reden gegeven voor de verzwaring. - -

Waarom gebeurt zo iets? Nou, dat is niet moeilijk te raden : sukkels : eerst niet, even later wel. Normaliter wordt een dergelijke functionaris ontslagen wegens ongeschiktheid.
Wat een gelul weer... Nergens blijkt uit dat iemand ongeschikt is.
Leaf
  zaterdag 8 mei 2010 @ 17:36:58 #71
3542 Gia
User under construction
pi_81182675
Hoe zit het in Nederland als iemand aangeklaagd wordt voor moord en hiervoor onschuldig wordt bevonden?
Geldt dan alsnog de doodslag, of krijgt ie dan vrijspraak??
  zaterdag 8 mei 2010 @ 17:39:24 #72
298728 MaskOfSanity
Onverschillig
pi_81182769
Update: zaterdag 8 mei 2010, 17:11
quote:
Het Openbaar Ministerie ontkent dat de aanklacht in de zaak-Milly Boele is verzwaard. De politieman die heeft bekend dat hij het 12-jarige meisje heeft omgebracht, wordt nog altijd slechts verdacht van doodslag.

Eerder vandaag meldde de advocaat van de familie Boele, Frank van Ardenne, dat de aanklacht was verzwaard tot moord. Het OM sluit niet uit dat de definitieve aanklacht moord zal luiden, maar zo ver is het nog niet.

'Moord' betekent dat de dader met voorbedachte rade te werk is gegaan. Daarom staat daarop een maximale celstraf van levenslang, terwijl iemand voor doodslag niet meer dan 15 jaar kan krijgen. Bij levenslang komt een verdachte nooit meer vrij.
http://nos.nl/artikel/155(...)lly-ongewijzigd.html

pi_81182958
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 17:35 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Wat een gelul weer... Nergens blijkt uit dat iemand ongeschikt is.
Behalve de Telegraaf dan
Leaf
pi_81183002
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 17:39 schreef MaskOfSanity het volgende:
Update: zaterdag 8 mei 2010, 17:11
[..]

http://nos.nl/artikel/155(...)lly-ongewijzigd.html

Ik vond het al zo raar dat het OM op zaterdag dit soort dingen bekend zou maken.
Leaf
  zaterdag 8 mei 2010 @ 17:49:11 #75
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_81183167
als ie maar lang zit. flinke tbs er achteraan en we zijn als maatschappij klaar met deze man.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')