abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81239336
quote:
Op zondag 9 mei 2010 22:47 schreef donald_dick het volgende:

[..]

die moskee kan ook een kilometer verderop. Dan is iedereen blij...
Ah, vrijheid geldt dus niet voor die moslims die de moskee willen bouwen.
  maandag 10 mei 2010 @ 01:54:35 #222
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_81239419
Mag ik hier tegen zijn als ik ook tegen het bouwen van meer kerken ben? Ik vind het bouwen van elk religieus huis een stap terug, eigenlijk.

(Ik geloof wel, ik ben alleen niet religieus.)
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  Eindredactie Games maandag 10 mei 2010 @ 08:11:35 #223
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_81241367
quote:
Op maandag 10 mei 2010 01:49 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Waarom willen moslims persee daar een moskee bouwen, terwijl ze weten dat er tegen schenen van andere wordt aangeschopt?
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_81242380
quote:
Op maandag 10 mei 2010 08:11 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Waarom willen moslims persee daar een moskee bouwen, terwijl ze weten dat er tegen schenen van andere wordt aangeschopt?
ik dacht dat het idee van vrijheid de laatste tijd juist was dat je tegen mensen hun schenen kunt schoppen en als ze klagen dan is het hun probleem en moeten ze maar een dikkere huid kweken.

zie: wilders
pi_81242396
quote:
Op maandag 10 mei 2010 01:54 schreef Strani het volgende:
Mag ik hier tegen zijn als ik ook tegen het bouwen van meer kerken ben? Ik vind het bouwen van elk religieus huis een stap terug, eigenlijk.

(Ik geloof wel, ik ben alleen niet religieus.)
het voor andere mensen beslissen wat ze mogen bouwen en hoe ze hun geloof mogen belijden vind je een stap vooruit?
  maandag 10 mei 2010 @ 11:56:57 #226
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_81246950
quote:
Op maandag 10 mei 2010 09:17 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

ik dacht dat het idee van vrijheid de laatste tijd juist was dat je tegen mensen hun schenen kunt schoppen en als ze klagen dan is het hun probleem en moeten ze maar een dikkere huid kweken.

zie: wilders
die opstanden noem jij klagen?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_81247140
quote:
Op maandag 10 mei 2010 11:56 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

die opstanden noem jij klagen?
dan lees je niet goed
  Eindredactie Games maandag 10 mei 2010 @ 23:06:00 #228
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_81276982
quote:
Op zondag 9 mei 2010 23:10 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Vreemde vergelijking. De SS symboliseert de haat jegens joden en het leed dat de Tweede Wereldoorlog heeft veroorzaakt. De SS is onlosmakelijk verbonden met pijn en verdriet.
Ground Zero niet dan?
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  maandag 10 mei 2010 @ 23:14:17 #229
292283 GrotePierFR
Je hart zit links
pi_81277451
Het zou wel bij de Amerikaanse waarden passen als die moskee er zou komen.
pi_81277814
quote:
Op maandag 10 mei 2010 23:14 schreef GrotePierFR het volgende:
Het zou wel bij de Amerikaanse waarden passen als die moskee er zou komen.
Net als dat er Duitsers aanwezig zijn op 4 mei bij de dodenherdenking?
  maandag 10 mei 2010 @ 23:23:18 #231
213380 Corkscrew
Turkenkrekker
pi_81277973
quote:
Op maandag 10 mei 2010 23:06 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Ground Zero niet dan?
Je draait de vergelijking nu om. In het door jezelf gegeven voorbeeld is - logisch redenerend - het Monument voor de Vrijheid Ground Zero en het SS-museum de moskee. En moslims zijn toch niet bepaald onlosmakelijk verbonden met pijn en verdriet.
Wie dit leest is alfabeet.
  maandag 10 mei 2010 @ 23:25:39 #232
174847 WallOfStars
Open Source Intelligence
pi_81278095
@the US.....

Overal een moskee in en op of eronder....

Doesnt it make you feel safe.
At least there blowing up there own churches!
Welcome Mr. President, How can we serve you,
pi_81281276
quote:
Op maandag 10 mei 2010 08:11 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Het is niet per se daar, terwijl ze weten dat ze tegen schenen schoppen.
Wat een hinderlijke en ongemotiveerde invulling van hun motieven, trouwens.
Ik citeer uit de OP:

Cordoba House project calls for a 15-story community center including a mosque, performance art center, gym, swimming pool and other public spaces.
The project is a collaboration between the American Society for Muslim Advancement and the Cordoba Initiative, both of which work to improve relations with followers of the religion.
The two groups presented their vision to part of the Community Board of lower Manhattan on Wednesday night.
Ro Sheffe, a board member who attended the meeting, said the project did not need to get the board's approval.
"They own the land, and their plans don't have any zoning changes," Sheffe said. "They came to us for our opinions and to let us know their plans. It was purely voluntary on their part."

Een gebouw van 15 verdiepingen, twee blokken verwijderd van Ground Zero. En daar zit een moskee in.
Nou en.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  dinsdag 11 mei 2010 @ 01:02:18 #234
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_81281390
"They own the land".

Nuff said. End of story, die Moskee gaat er komen
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_81319495
quote:
Op maandag 10 mei 2010 01:49 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

The land of the free and the home of the brave.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  dinsdag 11 mei 2010 @ 23:54:27 #236
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_81323340
ach schei toch uit. dit ligt gevoelig en dat kan ik me indenken. je kunt het ze niet verbieden, maar het zou ze pas echt sympathiek staan als ze er geen moskee in vestigen.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  maandag 17 mei 2010 @ 21:36:07 #237
296275 dromelijn
dromertje
pi_81555071
Het blijkt toch niet alleen om een Moskee te gaan, maar een dertien verdieping hoog moslimcentrum.
quote:
http://frontpage.fok.nl/nieuws/385668/1/5/50
In New York hebben plannen om op twee blokken van Ground Zero een moskee te bouwen, tot heftige protesten geleid bij familieleden van slachtoffers van 11 september. De moskee moet onderdeel worden van een gemeenschapscentrum voor moslims van dertien etages. Naast de moskee zouden er in het gebouw een zwembad, een theater en sportfaciliteiten moeten komen.
Vroeger zat er een kledingwinkel in het gebouw, maar door de aanslagen van 11 september is die ernstig beschadigd. Twee verdiepingen werden toen doorboord door het landingsgestel van één van de twee vliegtuigen. De bouw van het moslimcentrum staat gepland voor 11 september 2011 - tien jaar na de aanslag op het World Trade Center (WTC), waar nu Ground Zero ligt.

Maar veel mensen in New York vinden de plannen, waarvan de kosten geraamd zijn op 99 miljoen dollar, ongepast. Een lid van de gemeenschapsraad, Paul Sipos, vindt dat het centrum ergens anders moet komen. "Als de Japanners een cultureel centrum tegenover Pearl Harbor zouden willen bouwen, zou dat als ongevoelig worden gezien. Ik heb niks tegen de Islam, maar waarom deze plek?"

Maar de organisatie achter de bouwplannen zegt dat ze juist deze plek hebben gekozen, om ‘een tegengesteld geluid te laten horen'. Imam Feisal Abdul Rauf, die het project leidt, zegt dat hij ‘tegen de extremisten in wil gaan'. De 61-jarige Feisal wordt daarbij gesteund door de FBI, omdat hij hen na de aanslagen heeft geholpen bij het bereiken van de moslimgemeenschap in New York.

Desondanks staat er op 6 juni een grote demonstratie gepland tegen de bouw van het centrum, dat ‘Cordoba House' moet gaan heten. De demonstratie wordt georganiseerd door de activistische groep ‘Stop Islamisation of America'. Directrice Pamela Geller is ontevreden met de plannen: "Wat kan er meer vernederend en beledigend zijn dan een monstermoskee te bouwen in de schaduw van het WTC, dat door een islamitische en jihadistische aanval is neergehaald?"
Op zich had ik dus nog niet zo'n probleem met een moskee op die plek.

Dat aparte centrum voor moslims vind ik dan wel weer een beetje raar. Hebben de christenen daar ook aparte centrums voor christenen? Of de ongelovigen een apart centrum voor ongelovigen?

Ik weet niet wat ik me erbij voor moet stellen dus Geeft mij geen prettig gevoel.
pi_81558567
Een moslimcentrum?

Als moslims nou willen dat ze niet anders aangekeken worden dan moeten ze vooral dit doen. Een centrum bouwen speciaal voor moslims op een plek waar ooit extremistische moslims duizenden mensen hebben vermoord. Heel subtiel.

Te belachelijk voor woorden dit plan.
pi_81558860
quote:
Op maandag 17 mei 2010 22:34 schreef Desunoto het volgende:
Een moslimcentrum?

Als moslims nou willen dat ze niet anders aangekeken worden dan moeten ze vooral dit doen. Een centrum bouwen speciaal voor moslims op een plek waar ooit extremistische moslims duizenden mensen hebben vermoord. Heel subtiel.

Te belachelijk voor woorden dit plan.
wat hebben zij met die extreme moslims te maken?
pi_81559010
quote:
Op maandag 17 mei 2010 21:36 schreef dromelijn het volgende:
Het blijkt toch niet alleen om een Moskee te gaan, maar een dertien verdieping hoog moslimcentrum.
[..]

Op zich had ik dus nog niet zo'n probleem met een moskee op die plek.

Dat aparte centrum voor moslims vind ik dan wel weer een beetje raar. Hebben de christenen daar ook aparte centrums voor christenen?

http://en.wikipedia.org/wiki/Crystal_Cathedral
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')