quote:De bouw van het moslimcentrum staat gepland voor 11 september 2011 - tien jaar na de aanslag op het World Trade Center (WTC), waar nu Ground Zero ligt.
Als de gerespecteerde OBL Joods was geweest stonden de Twin Towers nog steeds daar en leefden pakweg 3000 onschuldigen nog hun leven.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 01:20 schreef dubbel1 het volgende:
[..]
Als Bin Laden Joods zou zijn geweest dan zou er in de buurt geen Joods gebouw mogen worden gebouwd?
Als je doelt op de islam hoef ik mij niet af te vragen waar die aversie in het westen tegen de islam vandaan komt.quote:
Wat is er toch aan de hand in de wereld?
Dit is gewoon een enorm klap in het gezicht. We worden hiermee compleet belachelijk gemaakt. In principe is een moskee niet erg, alhoewel ik niet van de multikul ben, maar doe het dan op een andere plek. Uitgerekend op die plek!!quote:Op dinsdag 18 mei 2010 07:33 schreef Dr.Nikita het volgende:
Afgezien van de plaats, als het onderstaande geen provocerende dikke middelvinger tegen het westen is en men ziet het niet dan verdienen de westerlingen dat ze worden uitgelachen.
[..]
Dat lijkt mij sterk. Het idee om de torens in te vliegen was niet afkomstig van OBL, maar van enkele onafhankelijk doorgeflipte extremisten. OBL heeft hoogstens een keer geld over gemaakt, en zelfs dat valt te betwijfelen omdat de 9/11 commissie met geen woord rept over de financiering van de aanslag.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 07:40 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Als de gerespecteerde OBL Joods was geweest stonden de Twin Towers nog steeds daar en leefden pakweg 3000 onschuldigen nog hun leven..
Ja, dat is een stukje provocatie van de media. Er staat voor, niet op. Stukje stemmingmakerij, en blijkbaar werkt het.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 07:33 schreef Dr.Nikita het volgende:
Afgezien van de plaats, als het onderstaande geen provocerende dikke middelvinger tegen het westen is en men ziet het niet dan verdienen de westerlingen dat ze worden uitgelachen.
[..]
dat is wel heel makkelijk. obl heeft na de aanslagen nog een aantal video's laten uitgaan waar hij de actie meer dan goed keurde. als moslims destijds, na de aanslag, zich wat minder verheugd hadden uitgelaten over de paar duizend doden, was het een ander verhaal geweest.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 08:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat lijkt mij sterk. Het idee om de torens in te vliegen was niet afkomstig van OBL, maar van enkele onafhankelijk doorgeflipte extremisten. OBL heeft hoogstens een keer geld over gemaakt, en zelfs dat valt te betwijfelen omdat de 9/11 met geen woord rept over de financiering van de aanslag.
de intentie van de bouw is toch duidelijk. wordt zelfs ruiterlijk toegegeven. en dat het niet op maar naast ground zero staat is semantisch.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 09:21 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, dat is een stukje provocatie van de media. Er staat voor, niet op. Stukje stemmingmakerij, en blijkbaar werkt het.²
want joden doen niet aan aanslagen?quote:Op dinsdag 18 mei 2010 07:40 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Als de gerespecteerde OBL Joods was geweest stonden de Twin Towers nog steeds daar en leefden pakweg 3000 onschuldigen nog hun leven.
lees eerst de post die ik citeerquote:Op dinsdag 18 mei 2010 00:54 schreef Tarak het volgende:
[..]
Die staat niet in New York bij Ground Zero.
Nee, het is een teken van een islamitisch cultureel centrum willen hebben in New York.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 01:07 schreef Tarak het volgende:
[..]
Dat deze aanslag op de VS in naam van dezelfde god ging en het dus mede om een religieuze daad ging. Het is gewoon ontzettend onbeschoft om daar dan een islamitisch centrum te hebben. Het is een teken van dominant willen zijn. Dat moet je dus niet doen of zelfs pikken als land.
Als iemand dat wil, moet dat kunnenquote:Wil je ook een moskee bij het station in Madrid waar Islamieten treinen op bliezen?
Als iemand dat wil, moet dat kunnenquote:Of bij de metrostations in Londen waar Islamieten metro's op bliezen?
Als iemand dat wil, moet dat kunnen (er mag van jou geen een moskee op heel bali??)quote:Of in Bali waar Islamieten een disco opbliezen?
Als iemand dat wil, moet dat kunnenquote:Of misschien bij de Russische school waar Islamieten kinderen gijzelden?
Aah, dus omdat er een aantal moslims de actie soort van goedkeurde, kan dit plotseling niet door de beugel? Vreemde manier van denken. Overigens zegt het feit dat OBL de actie goedkeurde natuurlijk helemaal niks.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 09:34 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dat is wel heel makkelijk. obl heeft na de aanslagen nog een aantal video's laten uitgaan waar hij de actie meer dan goed keurde. als moslims destijds, na de aanslag, zich wat minder verheugd hadden uitgelaten over de paar duizend doden, was het een ander verhaal geweest.
nu is het onbeschoft, ongepast en eigenlijk een beetje ranzig.
Het is ook niet OP Ground Zero, maar een paar straten verder ...quote:Op dinsdag 18 mei 2010 07:33 schreef Tarak het volgende:
[..]
Niet op DIE plek!
Het is alsof je de Duitse ambassade wilt bouwen op de Waalsdorpervlakte.
Heel verheffende vraag. Erg constructief.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 09:40 schreef Dichtpiet. het volgende:
(er mag van jou geen een moskee op heel bali??)
Dat zegt hij.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 09:44 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Heel verheffende vraag. Erg constructief.
Het is evident dat het hem gaat om de locatie (de uitgaansgelegenheid, dus) waar de aanslagen in Bali hebben plaatsgevonden, zoals de rest van de opsomming in zijn bericht en ook deze topic over een specifieke locatie gaan.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 09:48 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Dat zegt hij.
En waarom pik je net dat tussen-de-haakjes-vraagje er uit?
moslimradicalen en vrijheid? ik heb zelfs al problemen met het misbruik van de vrijheid van normale moslims, zoals ook hier in ny duidelijk te zien is.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 09:49 schreef Dichtpiet. het volgende:
Welke waarden zijn jullie eigenlijk aan het verdedigen tegen de moslimradicalen? Vrijheid niet in ieder geval.
WTF is "misbruik van vrijheid"quote:Op dinsdag 18 mei 2010 09:52 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
moslimradicalen en vrijheid? ik heb zelfs al problemen met het misbruik van de vrijheid van normale moslims, zoals ook hier in ny duidelijk te zien is.
Precies.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 09:52 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
moslimradicalen en vrijheid? ik heb zelfs al problemen met het misbruik van de vrijheid van normale moslims, zoals ook hier in ny duidelijk te zien is.
als het alleen om mij zou gaan niet nee. nu is er een hele grote groep die de moskee zo dicht bij gz niet ziet zitten. ook maar niet naar luisteren en gewoon je snode plannetjes doorzetten?quote:Op dinsdag 18 mei 2010 09:55 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
WTF is "misbruik van vrijheid"
vrijheid alleen wanneer jij het gepast vindt is geen vrijheid, zoalshetis
Niet dat ik hierover een standpunt heb geventileerd, wil ik toch wel het recht van al degenen verdedigen om zich hierover afkeurend uit te laten. Dit is ook vrijheid, namelijk.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 09:49 schreef Dichtpiet. het volgende:
Welke waarden zijn jullie eigenlijk aan het verdedigen tegen de moslimradicalen? Vrijheid niet in ieder geval.
Uiteraard.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 09:59 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Niet dat ik hierover een standpunt heb geventileerd, wil ik toch wel het recht van al degenen verdedigen om zich hierover afkeurend uit te laten. Dit is ook vrijheid, namelijk.
Dat daar tegenover voldoende argumenten aan te brengen zijn om op twee blokken afstand een centrum met moskee te bouwen lijkt mij ook voor de hand liggen, maar de discussie an sich kan ik me wel voorstellen vanuit het perspectief van de wijkbewoners en nabestaanden.
Meen je echt dat dat 'niet kan'... en zou dat iets zijn dat je 'vooral niet moet willen veranderen?quote:Op zaterdag 8 mei 2010 03:14 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
... of Duitse bands uitnodigen op 5 mei op bevrijdingspop....
Ach ja, als ze het er door krijgen bij de gemeente NYC (of welke bestuurslaag daar ook over beslist) kan ik er weinig aan doen, zo werkt democratie nu eenmaal.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 09:59 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
als het alleen om mij zou gaan niet nee. nu is er een hele grote groep die de moskee zo dicht bij gz niet ziet zitten. ook maar niet naar luisteren en gewoon je snode plannetjes doorzetten?
nee, zo maak je vrienden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |