Dit dus.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 10:43 schreef BasEnAad het volgende:
Volgens mij moet je de winkelier wel de mogelijkheid geven het probleem op te lossen voordat je gelijk een nieuw paar kan eisen.
Volgens mij staat in elke reactie ongeveer waar je recht op hebt.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 10:45 schreef afterburner het volgende:
Het is gelukkig net niet door het zooltje heen gegaan:
[ afbeelding ]
Ik was gisteren in staat om met de gehele winkel inboedel te gooien...., maar daar heb je niets aan. Ik wil dit gewoon opgelost hebben.
Voor mij staan er 2 opties open of een nieuw paar of mijn geld terug. Iemand enig idee waar ik in dit soort gevallen recht op heb?
Inderdaad,want waarschijnlijk knippen ze die krammen er wel af maar al gaat hij er op lopen komen ze weer een stukje naar boven.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 10:42 schreef missyB het volgende:
sodeju das niet niks zeg!
Ik zou mijn geld terug eisen want in reparatie zou ik geen vertrouwen hebben plus het feit dat je kind die schoenen blijft asocieren met pijn en ze vast en zeker niet meer aan zal willen ook niet na reparatie.Dit is werkelijk ongelofelijk, schoenen van 95 euro die er zo uitzien!
Even flink stampij maken in de winkel, liefst met andere klanten erbij maar hou het netjes!
Succes.
Waar kan ik dit soort "regels" vinden?quote:Op vrijdag 7 mei 2010 10:43 schreef Snarf het volgende:
Je hebt recht op een goed product.
Als je geen goed product hebt dan moet je de winkel in de gelegenheid stellen dit binnen 'redelijke' termijn te regelen. Dan kan de winkel dan doen door het product te repareren of de vervangen voor een zelfde product. (Hoeft dus niet hagelnieuw te zijn).
Je gaat voorbij aan de optie die vooraan hoort te staan:quote:Op vrijdag 7 mei 2010 10:45 schreef afterburner het volgende:
Voor mij staan er 2 opties open of een nieuw paar of mijn geld terug. Iemand enig idee waar ik in dit soort gevallen recht op heb?
quote:Op vrijdag 7 mei 2010 10:43 schreef BasEnAad het volgende:
Volgens mij moet je de winkelier wel de mogelijkheid geven het probleem op te lossen voordat je gelijk een nieuw paar kan eisen.
www.consuwijzer.nl onder andere.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 10:47 schreef afterburner het volgende:
Bedankt voor de reacties!
[..]
Waar kan ik dit soort "regels" vinden?
Consuwijzerquote:Op vrijdag 7 mei 2010 10:47 schreef afterburner het volgende:
Bedankt voor de reacties!
[..]
Waar kan ik dit soort "regels" vinden?
Die waardebon hoef je niet te accepteren.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 10:48 schreef sanger het volgende:
Kunnen ze dit mogen ze je een waardebon geven of het geld.
4-5 werkdagen is absoluut geen redelijke termijn voor een winkel, als ze het niet op kunnen lossen hoef je ook geen waardebon te accepteren. De koop wordt dan ontbonden en jij krijgt je geld terug.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 10:48 schreef sanger het volgende:
Geld terugeisen kan niet. Alhoewel het eisen wel kan![]()
De winkel moet je een deugdelijk product leveren. Dat kunnen ze doen door het te repareren (binnen een redelijke termijn= ca. 4-5 werkdagen) of door een vervangend paar schoenen. Kunnen ze dit mogen ze je een waardebon geven of het geld.
Nee hij is niet in een kraam gaan staan:quote:Op vrijdag 7 mei 2010 10:46 schreef desiredbard het volgende:
Heeft hij in die kraam gestaan mischien?
Ik zou een stapje verder gaan...de fabrikant aanschrijven ... Die is allengs gevoeliger voor dit soort zaken
(Ooit zoiets gehad met een stuk glas in mijn muesly en zowel de melk producent als de muesly fab aangeschreven daar ik geen enkel idee had waar het stuk glas vandaan kwam (heb ik ze ook allebei geschreven)
Maar als de kleine zelf op die kraam heeft gestaan heb je "geen poot " om op te staan
euh ja, zeer slecht in taal.... sorryquote:Op vrijdag 7 mei 2010 10:52 schreef Five_Horizons het volgende:
Ik neem trouwens aan dat je 'kram' of 'krammen' bedoelt? (misschien ben je Vlaams?)
Maakt mij verder niet uit, maar ik kreeg het beeld van een kereltje die op de markt liep en ineens een marktkraam in z'n schoen had zitten, niet uit m'n hoofdquote:Op vrijdag 7 mei 2010 10:54 schreef afterburner het volgende:
[..]
euh ja, zeer slecht in taal.... sorry
quote:Op vrijdag 7 mei 2010 10:56 schreef Five_Horizons het volgende:
Maakt mij verder niet uit, maar ik kreeg het beeld van een kereltje die op de markt liep en ineens een marktkraam in z'n schoen had zitten, niet uit m'n hoofd
quote:Op vrijdag 7 mei 2010 10:56 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Maakt mij verder niet uit, maar ik kreeg het beeld van een kereltje die op de markt liep en ineens een marktkraam in z'n schoen had zitten, niet uit m'n hoofd
Wel als dat in hun AV staatquote:Op vrijdag 7 mei 2010 10:50 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Die waardebon hoef je niet te accepteren.
Hoezo is dat geen redelijke termijn?quote:Op vrijdag 7 mei 2010 10:50 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
4-5 werkdagen is absoluut geen redelijke termijn voor een winkel, als ze het niet op kunnen lossen hoef je ook geen waardebon te accepteren. De koop wordt dan ontbonden en jij krijgt je geld terug.
Omdat zoiets over het algemeen teruggestuurd word naar een fabrikant die het repareert. Alleen al met verzenden en verwerken ben je dan die 5 dagen kwijt.quote:
Klopt, maar ik neem aan dat je voor ¤ 95 toch wel een zekere kwaliteit mag verwachten, en daarbij ook nog een stuk begrip van de verkopende partij, aangezien het om een klein weerloos persoontje gaat....quote:
Neuh: als de koop ontbonden wordt, wordt de situatie weer hersteld alsof er geen koop is geweest.quote:
Hun AV staat niet boven de wet.quote:
De prijs is niet relevant, aangezien je van alle producten 'kwaliteit' mag verwachten. Ik vind het van de winkelier ook niet handig om niet gewoon een nieuw paar weg te geven, maar hij hoéft het niet.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 11:02 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Klopt, maar ik neem aan dat je voor ¤ 95 toch wel een zekere kwaliteit mag verwachten, en daarbij ook nog een stuk begrip van de verkopende partij, aangezien het om een klein weerloos persoontje gaat....
Maar, heel goed dat je de winkel noemt... ik ben van mening dat de winkel wel iets socialer had mogen handelen, zeker gezien het feit dat het niet om een B-merk schoen gaat.
Bronquote:Brengt u een product terug en krijgt u een tegoedbon? Dan hoeft u dat niet altijd te accepteren.
Wanneer hoeft u een tegoedbon niet te accepteren?
U hoeft een tegoedbon niet te accepteren als uw product te snel kapot is gegaan. En als dit niet uw schuld is. U hebt namelijk recht op een goed product. U hebt dan recht op een gratis reparatie of een nieuw product. En soms krijgt u uw geld terug. Hebt u de tegoedbon al aangenomen? Dan kunt u er later moeilijker op terugkomen.
Wanneer kunt u uw geld terugeisen?
* Als u de verkoper de mogelijkheid hebt gegeven om het product te repareren of een nieuw product te geven.
* Als de verkoper het product niet kan of wil repareren binnen een bepaalde tijd. Of als hij geen nieuw product wil geven.
* Als u het product al een paar keer hebt laten repareren. En het doet het nog steeds niet.
* Als het probleem ernstig is. Een probleem is ernstig als u met een product niet kunt doen wat u er mee zou moeten kunnen doen. Bijvoorbeeld als u met uw fiets niet kunt fietsen omdat het wiel krom is.
Ik vermoed dat het gewoon naar de schoenmaker om de hoek gaatquote:Op vrijdag 7 mei 2010 11:01 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Omdat zoiets over het algemeen teruggestuurd word naar een fabrikant die het repareert. Alleen al met verzenden en verwerken ben je dan die 5 dagen kwijt.
Daar had ik je al gelijk gegeven, maar ik ben wel van mening dat er een verschil in behandeling zit bij een schoen van 5 Euro of van 95 Euro. Die 95 Euro leg je namelijk ook neer voor een merk, waar je zekere verwachtingen bij hebt.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 11:04 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
De prijs is niet relevant, aangezien je van alle producten 'kwaliteit' mag verwachten. Ik vind het van de winkelier ook niet handig om niet gewoon een nieuw paar weg te geven, maar hij hoéft het niet.
Mja, ik zou sowieso niet zoveel geld neerleggen voor een paar schoenen waar ze binnen een half jaar alweer uitgegroeid zijn.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 11:13 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Daar had ik je al gelijk gegeven, maar ik ben wel van mening dat er een verschil in behandeling zit bij een schoen van 5 Euro of van 95 Euro. Die 95 Euro leg je namelijk ook neer voor een merk, waar je zekere verwachtingen bij hebt.
Ik vind dat je bij elke aankoop een goede behandeling dient te krijgen, onafhankelijk van hoeveel geld je bij die winkelier spendeert.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 11:13 schreef AlphaOmega het volgende:
Daar had ik je al gelijk gegeven, maar ik ben wel van mening dat er een verschil in behandeling zit bij een schoen van 5 Euro of van 95 Euro. Die 95 Euro leg je namelijk ook neer voor een merk, waar je zekere verwachtingen bij hebt.
Ik ook, maar dan nog heb je andere verwachtingen bij een duurder product dan bij een goedkoop product.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 11:18 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik vind dat je bij elke aankoop een goede behandeling dient te krijgen, onafhankelijk van hoeveel geld je bij die winkelier spendeert.
Dat is waar, maar dat betreft meer de levensduur en kwaliteit van de gebruikte materialen. Maar ook bij goedkope schoenen mag je verwachten dat er geen krammetjes door de zool komen.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 11:30 schreef sanger het volgende:
Ik ook, maar dan nog heb je andere verwachtingen bij een duurder product dan bij een goedkoop product.
Nou zie ik het merk van de schoenen niet, maar ik kan me zo voorstellen dat je voor dat geld heul stevige, goede schoenen hebt, die sommige kinderen ook echt nodig hebben in de groei. Ik had dat vroeger wel nodig in ieder geval.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 11:17 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Mja, ik zou sowieso niet zoveel geld neerleggen voor een paar schoenen waar ze binnen een half jaar alweer uitgegroeid zijn.
Ben ik ook met je eens, maar die ¤ 95 was uitgegeven bij een schoenenzaak, en bij zo'n bedrag ga ik altijd maar uit van een zekere merkschoen....quote:Op vrijdag 7 mei 2010 11:18 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik vind dat je bij elke aankoop een goede behandeling dient te krijgen, onafhankelijk van hoeveel geld je bij die winkelier spendeert.
Maar wat wil je hier nu eigenlijk mee zeggen?quote:Op vrijdag 7 mei 2010 12:14 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Ben ik ook met je eens, maar die ¤ 95 was uitgegeven bij een schoenenzaak, en bij zo'n bedrag ga ik altijd maar uit van een zekere merkschoen....
Je weet toch niet hoe het gerepareerd wordt?quote:Op vrijdag 7 mei 2010 12:19 schreef afterburner het volgende:
Heeft misschien iemand enig idee wat de functie is van die kram?
Het lijkt mij om de onderzool te bevestigen aan de bovenkant van de schoen. Als je die er dan simpelweg uitknipt/trekt, heb je een schoen die niet meer zo sterk is als dat de bedoeling is.
Het is inderdaad niet de meest klantvriendelijke oplossing, maar wel een oplossing die mag volgens de wet. Nu alleen hopen dat ze het zsm oplossen voor je.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 12:19 schreef afterburner het volgende:
Heeft misschien iemand enig idee wat de functie is van die kram?
Het lijkt mij om de onderzool te bevestigen aan de bovenkant van de schoen. Als je die er dan simpelweg uitknipt/trekt, heb je een schoen die niet meer zo sterk is als dat de bedoeling is.
Ze zijn mij als goed betalende klant nu iig kwijt, mijn vrouw en onze tweeling kochten daar minstens twee keer per jaar schoenen in deze prijsklasse.
Ik wil gewoon goede schoenen voor ze en heb er het geld wel voor over. Een van de 2 heeft dergelijke schoenen nodig..., daar is het geen luxe maar noodzaak.
Ja, klopt. Ik had gewoon meer van de verkopende partij verwacht... en ben dus, dacht dat al wel duidelijk was, van mening dat TS onder andere recht heeft op een beetje een coulantere houding van de winkel...quote:Op vrijdag 7 mei 2010 12:15 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Maar wat wil je hier nu eigenlijk mee zeggen?(de vraag is immers waar TS recht op heeft)
Mja, dat heeft TS niet.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 12:33 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Ja, klopt. Ik had gewoon meer van de verkopende partij verwacht... en ben dus, dacht dat al wel duidelijk was, van mening dat TS onder andere recht heeft op een beetje een coulantere houding van de winkel...
thanks, ik las er overheen, ik zal het in gedachten houden als ik of vrienden/kennissen ooit van zulke kinderschoenen willen gaan kopen.quote:
is dit trouwens de onderkant van de binnenzool?quote:Op vrijdag 7 mei 2010 10:45 schreef afterburner het volgende:
Het is gelukkig net niet door het zooltje heen gegaan:
[ afbeelding ]
Ik was gisteren in staat om met de gehele winkel inboedel te gooien...., maar daar heb je niets aan. Ik wil dit gewoon opgelost hebben.
Volgens mij is dit de bovenkant.... (plaatje is vrij duidelijk, volgens mij)quote:Op vrijdag 7 mei 2010 12:46 schreef Nizno het volgende:
[..]
is dit trouwens de onderkant van de binnenzool?
Puur voor mijn beeldvorming......
Nee, heb de winkelnaam al genoteerd in mijn zwarte boekje. Ik zal de zaak in mijn leven verder mijden...quote:
Ja dat is de onderkant van de binnenzool.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 12:46 schreef Nizno het volgende:
[..]
is dit trouwens de onderkant van de binnenzool?
Puur voor mijn beeldvorming......
Doe je dat met elke winkel waar een klacht over is? Want als dat zo is wens ik je veel succes met überhaupt nog ergens producten kopen.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 12:48 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Nee, heb de winkelnaam al genoteerd in mijn zwarte boekje. Ik zal de zaak in mijn leven verder mijden...
Als ik de klacht gegrond vind, wel, en in deze situatie vind ik het een trieste houding van de winkel. Verder beoordeel ik zelf of iets gegrond is.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 12:55 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Doe je dat met elke winkel waar een klacht over is? Want als dat zo is wens ik je veel succes met überhaupt nog ergens producten kopen.
Ahaa, dan is mijn beeld van de schoen wat duidelijker. Vond het ook al raar dat er een touwtje zou zitten op de bovenkant binnenzoolquote:Op vrijdag 7 mei 2010 12:53 schreef afterburner het volgende:
[..]
Ja dat is de onderkant van de binnenzool.
Aan de bovenkant zie je twee kleine puntjes maar kreeg dat niet goed op de foto. Het nietje/kram was er nog net niet doorheen gegaan.
Omdat er 1x een slecht product tussenzitquote:Op vrijdag 7 mei 2010 12:45 schreef Maanvis het volgende:
[..]
thanks, ik las er overheen, ik zal het in gedachten houden als ik of vrienden/kennissen ooit van zulke kinderschoenen willen gaan kopen.
je kan in elk geval controleren in de winkel als je dat merk koopt of je iets ziet op de binnenzool.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 13:18 schreef sanger het volgende:
[..]
Omdat er 1x een slecht product tussenzitHeb je enig idee hoeveel foutproductie er gemiddeld genomen plaatsvindt? Dat zou betekenen dat je geen enkel merk meer kunt kopen
Is dat niet redelijk gebruikelijk? Ik kijk de schoenen voor mijn zoon goed na voordat ik ze koop (en ja, ik kijk ook onder de zoon en voel of ik niets raars voel e.d. Ik heb zelf ook een hekel aan niet lekker zittende schoenenquote:Op vrijdag 7 mei 2010 13:22 schreef Nizno het volgende:
[..]
je kan in elk geval controleren in de winkel als je dat merk koopt of je iets ziet op de binnenzool.
Jij kijkt onder je zoon?quote:Op vrijdag 7 mei 2010 13:33 schreef sanger het volgende:
[..]
Is dat niet redelijk gebruikelijk? Ik kijk de schoenen voor mijn zoon goed na voordat ik ze koop (en ja, ik kijk ook onder de zoon en voel of ik niets raars voel e.d. Ik heb zelf ook een hekel aan niet lekker zittende schoenen).
quote:
Ik snap dat het geen kwaad kan, maar dan zou je niet alleen bij schoenen moeten controleren. Dat bedoelde ik meerquote:En ja ik weet dat ik het zelf ook doe, zowel voor schoenen voor mezelf als voor een ander..... Maar goed dit soort puntjes kun je over het hoofd zien als je het niet weet.
Dus een extra zoolcontrole kan nooit kwaad.
Heel erg netjesquote:Op vrijdag 7 mei 2010 14:26 schreef afterburner het volgende:
Nou na heel wat belletjes en mailtjes is er nu een oplossing.
De eigenaar van Zwart Modeschoenen, Dhr. Zwart is persoonlijk de schoenen op komen halen (en dat terwijl ik ruim 30km verderop werk).
Hij brengt de schoenen nu naar het productie bedrijf en die zal de kram eruit halen. Ook zal hij er nieuwe zooltjes indoen. Morgen is hij in mijn woonplaats en zal de schoenen komen brengen.
Als mijn zoontje er niet meer op wil lopen, neemt hij de schoenen terug en krijg ik mijn geld terug.
Al met al, vind ik dit toch wel erg netjes van Dhr. Zwart.
Zoals iemand hier al aangaf worden de krammen gebruikt in het productie proces om te zorgen dat alles op de juiste plek blijft zitten als het geheel gelijmt en gestikt is moeten de krammen eruit gehaald worden. Ze zijn dus vergeten ze eruit te halen... (eind controlle laat dus te wensen over).
Daarom eind al goed al goed. Kan iedereen dit bedrijf weer van zijn zwarte lijst afhalen.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 14:26 schreef afterburner het volgende:
Nou na heel wat belletjes en mailtjes is er nu een oplossing.
De eigenaar van Zwart Modeschoenen, Dhr. Zwart is persoonlijk de schoenen op komen halen (en dat terwijl ik ruim 30km verderop werk).
Hij brengt de schoenen nu naar het productie bedrijf en die zal de kram eruit halen. Ook zal hij er nieuwe zooltjes indoen. Morgen is hij in mijn woonplaats en zal de schoenen komen brengen.
Als mijn zoontje er niet meer op wil lopen, neemt hij de schoenen terug en krijg ik mijn geld terug.
Al met al, vind ik dit toch wel erg netjes van Dhr. Zwart.
Zoals iemand hier al aangaf worden de krammen gebruikt in het productie proces om te zorgen dat alles op de juiste plek blijft zitten als het geheel gelijmt en gestikt is moeten de krammen eruit gehaald worden. Ze zijn dus vergeten ze eruit te halen... (eind controlle laat dus te wensen over).
Ik zal er aan denken de volgende keer.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 15:33 schreef Maanvis het volgende:
Eind goed, al goed.
Laat dit een les zijn voor alle mensen die dit lezen en in een winkel werken. Als je problemen goed oplost krijg je gratis reclame op das internet!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |