quote:
quote:Op woensdag 12 mei 2010 00:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, kijk maar naar het spotje van de PVV bijvoorbeeld (valt Cohen aan).
Best jammer, dat gegooi met modder door resp. Wilders en Pechtold.quote:Op woensdag 12 mei 2010 00:03 schreef eriksd het volgende:
[..]
Over PVV stemmers
"xenofobe mensen die doorslaan over kookluchtjes in de portiek"
Weet niet of dit exact de woorden waren, dat van die kookluchtjes is wel letterlijk.
Even ter info, Paars+ bevat ook een VVD component. VVD zal echt nooit in een kabinet stappen waarvan zij en niet de premier leveren en omgeven zijn door drie linkse partijen.quote:Op woensdag 1 september 2010 14:48 schreef KoosVogels het volgende:
VVD is weliswaar de grootste geworden, maar zij zal geen premier leveren. Rutte gaat het stokje binnen enkele dagen overdragen aan Cohen en die boetseert vervolgens een PaarsPlus kabinet met hemzelf als minister-president. Rutte stumperd
Vreemd. Cohen werd bekritiseerd omdat hij niet in een middenkabinet wilde gaan zitten. Maar nu is het plots wel gerechtvaardigd als de VVD dwars gaat liggen. En ik vrees dat de VVD op een gegeven moment niet zoveel meer heeft willen. Het lukt Rutte niet een kabinet te formeren. Dan moet iemand anders het maar proberen en heeft hij automatisch minder in de pap te brokkelen.quote:Op woensdag 1 september 2010 15:12 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Even ter info, Paars+ bevat ook een VVD component. VVD zal echt nooit in een kabinet stappen waarvan zij en niet de premier leveren en omgeven zijn door drie linkse partijen.
Ik vrees dat D66 te liberaal is voor de VVD.quote:Op woensdag 1 september 2010 15:16 schreef Sloggi het volgende:
Je D66-is-links-verhaal begint vermoeiend te worden.
Welke partij niet? Vooruit, de SGP.quote:Op woensdag 1 september 2010 15:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik vrees dat D66 te liberaal is voor de VVD.
Premier Cohen? Dat wordt lachen, gieren en brullen tijdens de algemene beschouwingen.quote:Op woensdag 1 september 2010 15:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vreemd. Cohen werd bekritiseerd omdat hij niet in een middenkabinet wilde gaan zitten. Maar nu is het plots wel gerechtvaardigd als de VVD dwars gaat liggen. En ik vrees dat de VVD op een gegeven moment niet zoveel meer heeft willen. Het lukt Rutte niet een kabinet te formeren. Dan moet iemand anders het maar proberen en heeft hij automatisch minder in de pap te brokkelen.
Mensen met enig verstand vinden D66 liberaal. De VVD mag overigens allang niet meer doorgaan voor een liberale partij. Vooral niet met controlfreak Fred Teeven in de gelederen.quote:Op woensdag 1 september 2010 15:22 schreef Holograph het volgende:
Raar dat alleen links de D'66 liberaal vindt.
Rutte, dat opgeschoten korpsballetje dat ternauwernood Verdonk wist te verslaan?quote:Op woensdag 1 september 2010 15:25 schreef Holograph het volgende:
[..]
Premier Cohen? Dat wordt lachen, gieren en brullen tijdens de algemene beschouwingen.
"Uuuhh... dat cijfer ken ik niet"
"bgmnrbgjr"
Nee, doe dan toch maar een premier die wel weet waar hij het over heeft, zoals Rutte.
Weer dat moreel superieure. Leer dat nou eens af Koos.quote:Op woensdag 1 september 2010 15:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mensen met enig verstand vinden D66 liberaal. De VVD mag overigens allang niet meer doorgaan voor een liberale partij. Vooral niet met controlfreak Fred Teeven in de gelederen.
U zou er goed aan doen uw woordgebruik te veranderen, u bent niet serieus te nemen wanneer u mensen met een andere mening als onverstandig afdoet.quote:Op woensdag 1 september 2010 15:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mensen met enig verstand vinden D66 liberaal. De VVD mag overigens allang niet meer doorgaan voor een liberale partij. Vooral niet met controlfreak Fred Teeven in de gelederen.
VVD beslist natuurlijk zelf wel of zij aan een kabinet deel willen nemen. Als men weer aan Paars+ gaat denken bij de VVD heeft Aptroot (daar heb ik op gestemd) weer een mailtje in zijn mailbox waarin ik hem als bezorgde VVD-stemmer oproep Rutte te bewegen toch van Paars+ af te zien. En zo zijn er honderden VVD-kiezers. Prima als iemand anders de informateur wordt, maar de VVD moet Paars+ consequent af blijven wijzen, zeker als zij niet de premier mogen leveren.quote:Op woensdag 1 september 2010 15:18 schreef KoosVogels het volgende:
Vreemd. Cohen werd bekritiseerd omdat hij niet in een middenkabinet wilde gaan zitten. Maar nu is het plots wel gerechtvaardigd als de VVD dwars gaat liggen. En ik vrees dat de VVD op een gegeven moment niet zoveel meer heeft willen. Het lukt Rutte niet een kabinet te formeren. Dan moet iemand anders het maar proberen en heeft hij automatisch minder in de pap te brokkelen.
Tsja, dan moet D66 geen teksten als "de overheid moet een sterke rol in de economie spelen" opnemen in hun programma. Ik dacht altijd dat D66 een betrouwbare partner was voor een kleinere overheid, maar het tegendeel bleek waar.quote:Op woensdag 1 september 2010 15:16 schreef Sloggi het volgende:
Je D66-is-links-verhaal begint vermoeiend te worden.
Dat komt omdat D66 alleen liberaal is op het gebied van de linkse thema's, softdrugs, HRA, politie en justitie, euthanasie, enzovoort.quote:Op woensdag 1 september 2010 15:22 schreef Holograph het volgende:
Raar dat alleen links de D'66 liberaal vindt.
Dat is jouw goed recht. Maar ik neem aan dat jij dan ook het volste begrip hebt voor de CDA'ers die zich met hand tegen verzetten de vorming van een rechts kabinet.quote:Op woensdag 1 september 2010 15:30 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
VVD beslist natuurlijk zelf wel of zij aan een kabinet deel willen nemen. Als men weer aan Paars+ gaat denken bij de VVD heeft Aptroot (daar heb ik op gestemd) weer een mailtje in zijn mailbox waarin ik hem als bezorgde VVD-stemmer oproep Rutte te bewegen toch van Paars+ af te zien. En zo zijn er honderden VVD-kiezers. Prima als iemand anders de informateur wordt, maar de VVD moet Paars+ consequent af blijven wijzen, zeker als zij niet de premier mogen leveren.
Gaat niet gebeuren, vrees ik. Zelfs als ik ongelijk heb kom ik zo over.quote:Op woensdag 1 september 2010 15:28 schreef eriksd het volgende:
[..]
Weer dat moreel superieure. Leer dat nou eens af Koos.
Kijk ook eens naar de rest van het programma. D66 is voor véél meer marktwerking dan de PvdA, bijvoorbeeld. Kijkende naar het Nederlandse politieke landschap is D66 een middenpartij; op verschillende terreinen zelfs 'rechtser' (sowieso een achterhaalde term) dan de VVD, met als grote voorbeeld de woningmarkt.quote:Op woensdag 1 september 2010 15:32 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Tsja, dan moet D66 geen teksten als "de overheid moet een sterke rol in de economie spelen" opnemen in hun programma. Ik dacht altijd dat D66 een betrouwbare partner was voor een kleinere overheid, maar het tegendeel bleek waar.
Versoepeling van het ontslagrecht, verkorting van de WW, hervorming van de woningmarkt. Klets niet zo uit je nek.quote:Op woensdag 1 september 2010 15:34 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat komt omdat D66 alleen liberaal is op het gebied van de linkse thema's, softdrugs, HRA, politie en justitie, euthanasie, enzovoort.
Alsof dat een goed criterium is.quote:Op woensdag 1 september 2010 15:36 schreef Sloggi het volgende:
D66 is voor véél meer marktwerking dan de PvdA, bijvoorbeeld.
Nee, het hervormingsplan D66 vergroot de inkomsten van de overheid, hiermee gaat de invloed van de overheid op de economie dus omhoog.quote:Kijkende naar het Nederlandse politieke landschap is D66 een middenpartij; op verschillende terreinen zelfs 'rechtser' (sowieso een achterhaalde term) dan de VVD, met als grote voorbeeld de woningmarkt.
Zoals ik zei, D66 is geen klassieke liberale partij. Verschillende basale ideeën ondersteunen ze wel, zoals individuele vrijheid en eigen verantwoordelijkheid en een (op vele vlakken) beperkte overheidsinvloed. Dat ze op sommige terreinen naar links hellen doet daar niets aan af. Op andere terreinen stellen ze zich een stuk rechtser op.quote:Op woensdag 1 september 2010 15:41 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Alsof dat een goed criterium is.![]()
[..]
Nee, het hervormingsplan D66 vergroot de inkomsten van de overheid, hiermee gaat de invloed van de overheid op de economie dus omhoog.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |