abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 mei 2010 @ 00:10:50 #251
165633 eriksd
The grand facade...
pi_81324149
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 00:10 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

De maasvlakte en Limburg?

Amsterrrrrdam.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_81324200
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 00:00 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ja, kijk maar naar het spotje van de PVV bijvoorbeeld (valt Cohen aan).
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 00:03 schreef eriksd het volgende:

[..]

Over PVV stemmers

"xenofobe mensen die doorslaan over kookluchtjes in de portiek"

Weet niet of dit exact de woorden waren, dat van die kookluchtjes is wel letterlijk.
Best jammer, dat gegooi met modder door resp. Wilders en Pechtold.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  woensdag 1 september 2010 @ 13:43:51 #253
165633 eriksd
The grand facade...
pi_85947303
Dit draadje verdient een kick, speciaal voor EG.
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_85949771
VVD is weliswaar de grootste geworden, maar zij zal geen premier leveren. Rutte gaat het stokje binnen enkele dagen overdragen aan Cohen en die boetseert vervolgens een PaarsPlus kabinet met hemzelf als minister-president. Rutte stumperd :W
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_85950648
quote:
Op woensdag 1 september 2010 14:48 schreef KoosVogels het volgende:
VVD is weliswaar de grootste geworden, maar zij zal geen premier leveren. Rutte gaat het stokje binnen enkele dagen overdragen aan Cohen en die boetseert vervolgens een PaarsPlus kabinet met hemzelf als minister-president. Rutte stumperd :W
Even ter info, Paars+ bevat ook een VVD component. VVD zal echt nooit in een kabinet stappen waarvan zij en niet de premier leveren en omgeven zijn door drie linkse partijen.
pi_85950770
Je D66-is-links-verhaal begint vermoeiend te worden.
pi_85950834
quote:
Op woensdag 1 september 2010 15:12 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Even ter info, Paars+ bevat ook een VVD component. VVD zal echt nooit in een kabinet stappen waarvan zij en niet de premier leveren en omgeven zijn door drie linkse partijen.
Vreemd. Cohen werd bekritiseerd omdat hij niet in een middenkabinet wilde gaan zitten. Maar nu is het plots wel gerechtvaardigd als de VVD dwars gaat liggen. En ik vrees dat de VVD op een gegeven moment niet zoveel meer heeft willen. Het lukt Rutte niet een kabinet te formeren. Dan moet iemand anders het maar proberen en heeft hij automatisch minder in de pap te brokkelen.
pi_85950846
quote:
Op woensdag 1 september 2010 15:16 schreef Sloggi het volgende:
Ik vrees dat D66 te liberaal is voor de VVD.
pi_85950888
quote:
Op woensdag 1 september 2010 15:18 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik vrees dat D66 te liberaal is voor de VVD.
Welke partij niet? Vooruit, de SGP.
  woensdag 1 september 2010 @ 15:22:59 #260
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_85950971
Raar dat alleen links de D'66 liberaal vindt.
  woensdag 1 september 2010 @ 15:25:38 #261
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_85951066
quote:

[..]

Vreemd. Cohen werd bekritiseerd omdat hij niet in een middenkabinet wilde gaan zitten. Maar nu is het plots wel gerechtvaardigd als de VVD dwars gaat liggen. En ik vrees dat de VVD op een gegeven moment niet zoveel meer heeft willen. Het lukt Rutte niet een kabinet te formeren. Dan moet iemand anders het maar proberen en heeft hij automatisch minder in de pap te brokkelen.
Premier Cohen? Dat wordt lachen, gieren en brullen tijdens de algemene beschouwingen.
"Uuuhh... dat cijfer ken ik niet"
"bgmnrbgjr"

Nee, doe dan toch maar een premier die wel weet waar hij het over heeft, zoals Rutte.
pi_85951122
quote:
Op woensdag 1 september 2010 15:22 schreef Holograph het volgende:
Mensen met enig verstand vinden D66 liberaal. De VVD mag overigens allang niet meer doorgaan voor een liberale partij. Vooral niet met controlfreak Fred Teeven in de gelederen.
pi_85951129
Wie is 'links'?

Er is trouwens een verschil tussen 'liberaal' en 'te liberaal voor de VVD'. D66 is geen liberale partij in de ware zin van het woord. Ze zijn echter stukken liberaler dan de VVD.
pi_85951167
quote:
Op woensdag 1 september 2010 15:25 schreef Holograph het volgende:

[..]

Premier Cohen? Dat wordt lachen, gieren en brullen tijdens de algemene beschouwingen.
"Uuuhh... dat cijfer ken ik niet"
"bgmnrbgjr"

Nee, doe dan toch maar een premier die wel weet waar hij het over heeft, zoals Rutte.
Rutte, dat opgeschoten korpsballetje dat ternauwernood Verdonk wist te verslaan?
  woensdag 1 september 2010 @ 15:28:46 #265
165633 eriksd
The grand facade...
pi_85951176
quote:
Op woensdag 1 september 2010 15:27 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Mensen met enig verstand vinden D66 liberaal. De VVD mag overigens allang niet meer doorgaan voor een liberale partij. Vooral niet met controlfreak Fred Teeven in de gelederen.
Weer dat moreel superieure. Leer dat nou eens af Koos.
Bis bis bis
  woensdag 1 september 2010 @ 15:29:58 #266
291985 system
Neutrale onderzoeker
pi_85951219
quote:
Op woensdag 1 september 2010 15:27 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

U zou er goed aan doen uw woordgebruik te veranderen, u bent niet serieus te nemen wanneer u mensen met een andere mening als onverstandig afdoet.
pi_85951224
quote:
VVD beslist natuurlijk zelf wel of zij aan een kabinet deel willen nemen. Als men weer aan Paars+ gaat denken bij de VVD heeft Aptroot (daar heb ik op gestemd) weer een mailtje in zijn mailbox waarin ik hem als bezorgde VVD-stemmer oproep Rutte te bewegen toch van Paars+ af te zien. En zo zijn er honderden VVD-kiezers. Prima als iemand anders de informateur wordt, maar de VVD moet Paars+ consequent af blijven wijzen, zeker als zij niet de premier mogen leveren.
pi_85951313
quote:
Op woensdag 1 september 2010 15:16 schreef Sloggi het volgende:
Tsja, dan moet D66 geen teksten als "de overheid moet een sterke rol in de economie spelen" opnemen in hun programma. Ik dacht altijd dat D66 een betrouwbare partner was voor een kleinere overheid, maar het tegendeel bleek waar.
pi_85951380
quote:
Op woensdag 1 september 2010 15:22 schreef Holograph het volgende:
Dat komt omdat D66 alleen liberaal is op het gebied van de linkse thema's, softdrugs, HRA, politie en justitie, euthanasie, enzovoort.
pi_85951399
quote:
Op woensdag 1 september 2010 15:30 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

VVD beslist natuurlijk zelf wel of zij aan een kabinet deel willen nemen. Als men weer aan Paars+ gaat denken bij de VVD heeft Aptroot (daar heb ik op gestemd) weer een mailtje in zijn mailbox waarin ik hem als bezorgde VVD-stemmer oproep Rutte te bewegen toch van Paars+ af te zien. En zo zijn er honderden VVD-kiezers. Prima als iemand anders de informateur wordt, maar de VVD moet Paars+ consequent af blijven wijzen, zeker als zij niet de premier mogen leveren.
Dat is jouw goed recht. Maar ik neem aan dat jij dan ook het volste begrip hebt voor de CDA'ers die zich met hand tegen verzetten de vorming van een rechts kabinet.
pi_85951426
quote:
Op woensdag 1 september 2010 15:28 schreef eriksd het volgende:

[..]

Weer dat moreel superieure. Leer dat nou eens af Koos.
Gaat niet gebeuren, vrees ik. Zelfs als ik ongelijk heb kom ik zo over.
pi_85951428
quote:
Op woensdag 1 september 2010 15:32 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Tsja, dan moet D66 geen teksten als "de overheid moet een sterke rol in de economie spelen" opnemen in hun programma. Ik dacht altijd dat D66 een betrouwbare partner was voor een kleinere overheid, maar het tegendeel bleek waar.
Kijk ook eens naar de rest van het programma. D66 is voor véél meer marktwerking dan de PvdA, bijvoorbeeld. Kijkende naar het Nederlandse politieke landschap is D66 een middenpartij; op verschillende terreinen zelfs 'rechtser' (sowieso een achterhaalde term) dan de VVD, met als grote voorbeeld de woningmarkt.
pi_85951464
quote:
Op woensdag 1 september 2010 15:34 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dat komt omdat D66 alleen liberaal is op het gebied van de linkse thema's, softdrugs, HRA, politie en justitie, euthanasie, enzovoort.
Versoepeling van het ontslagrecht, verkorting van de WW, hervorming van de woningmarkt. Klets niet zo uit je nek.
pi_85951631
quote:
Op woensdag 1 september 2010 15:36 schreef Sloggi het volgende:
D66 is voor véél meer marktwerking dan de PvdA, bijvoorbeeld.
Alsof dat een goed criterium is. :')

quote:
Kijkende naar het Nederlandse politieke landschap is D66 een middenpartij; op verschillende terreinen zelfs 'rechtser' (sowieso een achterhaalde term) dan de VVD, met als grote voorbeeld de woningmarkt.
Nee, het hervormingsplan D66 vergroot de inkomsten van de overheid, hiermee gaat de invloed van de overheid op de economie dus omhoog.
pi_85951833
quote:
Op woensdag 1 september 2010 15:41 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Alsof dat een goed criterium is. :')
[..]

Nee, het hervormingsplan D66 vergroot de inkomsten van de overheid, hiermee gaat de invloed van de overheid op de economie dus omhoog.
Zoals ik zei, D66 is geen klassieke liberale partij. Verschillende basale ideeën ondersteunen ze wel, zoals individuele vrijheid en eigen verantwoordelijkheid en een (op vele vlakken) beperkte overheidsinvloed. Dat ze op sommige terreinen naar links hellen doet daar niets aan af. Op andere terreinen stellen ze zich een stuk rechtser op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')